Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik 2.0TDI 170KM BRD problem z duzym spalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wymienili mi 3, 4 był wymieniony jeszcze za czasów kolegi michiera ;-)

różnica w spalaniu to ok. 1-2l mniej (to takie pierwsze obserwacje)

Opublikowano

witam gdy kupiłem BRD (na chwile obecna nic nie dłubana seria z 218tkm nalotu) takze psioczyłem na spalanie 10L po miescie patrząc na spalanie na blacie....kolega podpowiedział mi - nie patrz na to... przełacz sobie na wskazanie ile km zrobisz na paliwie w zbiorniku i jezdzij swoim stylem...tak tez zrobiłem. auto zaczeło mi palic 8L(spróbuj nie jeden sie tak przekonał). przy zalanym baku po korek do zapalenia sie rezerwy robie 740-760km. styl jazdy dynamiczny/energiczny. obserwacje w ubywaniu ON ze zbiornika - 3/4 baku = 200/230km ,1/2 baku=420/450km(wszystko zalezy od zmeczenia prawej stopy)

takze jestem po wymianie 3szt PD(1,2,4) miesiąc temu - odczucia:

- spalanie ciut mniejsze w przeliczeniu z 300ta ml

- znikły bujania silnika/budy. miałem tak ze na postoju na biegu jałowym na rozgrzanym silniku przez 5min czułem bujawki a teraz nawet jak silnik pracuje na jałowym nawet 30min to nie drga,nie buja... jest malina.

po kupnie auta wymieniłem wszystkie filtry i olej w silniku oraz zabierak pompy oleju(osobiscie robiłem) po rozebraniu i weryfikacji nie potrzebnie to robiłem ale wymieniłem dobry na nowy...jedyne co zostało to spokuj w głowie(lecz wszystko moze sie zdarzyć)

Opublikowano

Jutro oddaje samochod do mechanika wiec nastepna odpowiedz dopiero po odebraniu autka. Pozdro!

---------- Post dopisany 22-03-2013 at 22:58 ---------- Poprzedni post napisany 21-03-2013 at 00:15 ----------

Dzisiaj odebrałem samochod od mechanika. Wymienione wszystkie filtry olej i trzpien pompy oleju. Koszt wymiany robocizna + czesci 700zl. Za 2 tyg biore sie za ostatni stary pompowtryskiwacz (3 wymienione podczas akcji serwisowej). Przez ten czas zobacze czy wymiana filtrow cos dala i porownam spalanie z kompa z faktycznym. Pozdro!

Opublikowano

Po wymianie fitrów w sprawnym aucie to spalanie może się tylko zwiększyć, jak paliwowy i powietrza były przytkane :naughty:

Jak zauważysz zmniejszenie zużycia paliwa po wymianie filtrów, to zrób porządną diagnostykę silnika, bo prawdopodobnie bedzie z nim coś nie tak :eusathink:

Opublikowano

Kolego... co Ty za bzduru... piszesz... u siebie nie wymieniaj... bedziesz mial zerowe spalanie...

Opublikowano

Generalnie ja mam swoją teorię na wysokie spalabie w brd. Ja mam bgw 136 km swapowany z passata. Wlozylem nową turbine z brd + program 183 km. Spalanie co do poprzedniego motoru bpw mam większe, a wydaje mi się że przyczyną jest późno wstajaca turbina brd. Mniej powietrza w cyklu miejskim = większe spalanie.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Witam, ciut za wysokie to spalanie, ja mam przelot 162 tys.( auto od nowości ), średnie mam 6,4 l, na trasie jak jade max 120 to zawsze w okolicach 5,4-5,6, wtryski wymienione rok temu, program na 192 PS, dpf ciagle na pkoładzi-na razie bez zastrzeżeń, serwisy robię regularnie co roku bez względu na przebieg. pozdrawiam

Opublikowano
Kolego... co Ty za bzduru... piszesz... u siebie nie wymieniaj... bedziesz mial zerowe spalanie...

Che che......

1. Mamy zapeklowany filtr powietrza, sterownik silnika z przepływomierza odczytuje mały przepływ powietrza, więc odpowiednio do jego ilości dawkuje mniejszą ilość paliwa, otrzymujemy na wale silnika mniejszą moc i automatycznie mniejsze spalanie :decayed:

2. Chyba że przepływka padnięta i zawyża zmierzoną ilość przepływającego powietrza i leje paliwem do bulu, silnik produkuje dużo sadzy, co powoduje częste próby wypalnia DPF-a, co wiąże sie z dawkowaniem jeszcze dodatkowej dawki paliwa....

Jak umię trafnie wyciągać wnioski to w pierwszym przypadku po wymianie filtra powietrza spalanie przy takim samym operowaniu pedałem gazu jak przed powinno wzrosnąć, w drugim zaś powino się zmniejszyć bo poprawi się stosunek powietrza do paliwa, zwiększy sprawność silnika,a także zmniejszy się czestotliwść wypalania filtra cząstek stałych .:whistling:

Popraw mnie jak się mylę :decayed:

Opublikowano

:facepalm: no w takim przypadku masz racje

ale ja robilem program by moc podniesc ...:decayed:

Opublikowano

Ostatnio zatankowalem pod korek tak jak pisalem do tankowania przejechalem 97km pistolet odbil na 16l :/ to juz mniej pokazywalo mi na kompie (14l) Nie wiem juz sam co mam zrobic ale to spalanie to przegiecie :/ Moze ktos wie ile powinien palic samochod na biegu jalowym?? U mnie na postoju komp pokazuje ok 15-16l na 100km.

Opublikowano

Spalanie na postoju sprawdza się vagiem. Na to spalanie na fisie podczas postoju nie patrz bo w wielkich korkach nawet 2 z przodu będziesz miał.

Opublikowano

W audi przecież na biegu jałowym nie pokazuje aktualnego spalania, tylko spalanie chwilowe przed zatrzymaniem. Hamuj silnikiem i w ostatniej chwili wdus sprzęgło i zatrzymaj się. Fis pokaże Ci wtedy wartość mniejszą od 1 l.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

zalej go po korek i jeżdzij az ci sie rezerwa zaswieci zobaczysz ile km przejedziesz. jak wyzej pisałem jak od zatankowania po korek do żyda robie zazwyczaj 740/750km. na początku nie umiałem jeździc tym autem wkurzony byłem ze zre 12L ON byłem skłonny sprzedac to auto. ale nauczyłem sie nim jeździc i spalanie nie przekracza po miescie 9L...

mysle ze człowiek który robił ci auto jest ogarnietym mechanikiem/diagnostą i spr.parametry pracy silnika przede wszystkim wskazania czujnika temp płynu chlodzacego oraz czujnika temp.zewnetrznej bo to ma ogromne znaczenie jesli beda czujniki pokazywały bzdury...

Opublikowano

W takim razie spalanie na biegu jalowym sprawdze sobie po podlaczeniu pod kompa. Wczoraj zalalem pod korek przejade tym razem 200km i zobacze ile wyjdzie a tak na marginesie jak ostatnio zalewalem do pelna wyszlo 68l :/ myslalem ze a4 ma 60l bak??

Opublikowano

okolo 65-66 l wchodzi przy wskazaniu fisa 10 km. ale na pewnej stacji orlen tez mi weszlo 72 l, i na bank "krecili" tam paliwo. moze Ty powinienes zmienic stacje skoro tak duzo pali? :)

co do duzego spalania, rob logi i wrzuc na forum, ktos pewnie zerknie czy wszystko ok.

Opublikowano

B7 ť A4 ť Dane techniczne ť Audi Klub Polska

zbiornik B7 sedan/avant Q 63L

zbiornik B7 sedan/avant FWD 70L.

ile w tym prawdy...watpie raz byłem grubo na rezerwie ze fis mi pokazywal 50km za zrobie na paliwie w BQ i po zjechaniu po ON weszło mi po korek 62L wiec w danych sa jakies sprzecznosci....

Kolego a moze ty masz tak bardzo cieżka nogę... bo to jak sie depta dosc często to potrafi to zjesc sporo... w sumie nie wspomniałes nic o swoim stylu jazdy...

Opublikowano

Jezeli chodzi o moj styl jazdy to zmieniam biegi w zakresie 2-3 tys wiec nie przeciagam go ile fabryka dala jednak z tego co zauwazylem to jezeli chodzi o spalanie tymczasowe na kompie bardzo duzo pokazuje na biegach 1-3 nawet przy niskich obrotach (2tys) ciezko zejsc ponizej 10l. Po swietach jade do znajomego na kompa przeanalizuje logi i dam znac co dalej.

Opublikowano

no to ja tak samo jeżdżę... co do fisa zawsze bedzie ci pokazywał duze spalanie pod obciazeniem... ja tez na to patrzyłem i ekonomiczna jazda nie wychodziła mi tym autem... przełaczyłem na wskazanie km ile zrobie na zborniku i tak jeżdze...odrazu spalanie wychodziło 8L. zalej go do pełna i zjedzij paliwo az rezerwa ci sie zaswieci... zobaczysz ile km przyjechałes. ja jak wyzej pisałem z pod korka do rezwrwy robie około 750km 740/750km jakos w tych granicach bo czasami lubie ja pokrecic...

Opublikowano

Jadąc na kompa sprawdź filtr DPF, obstawiam że on jest głowną przyczyną wysokiego spalania.

Tak z ciekawości sprawdź poziom oleju silnikowego, czy przypadkiem jego nie przybywa.

Opublikowano

Wiec jutro jade wywalić DPF-a i przy okazji zrobic chip silnika ( w komplecie wychodzi taniej) Jezeli chodzi o DPF-a to kontrolka zaswiecila mi sie przed swietami. Niestety w miescie nie udalo mi sie go wypalic w drodze do rodziny na swieta tez (nie wiem dlaczego) dlatego postanowilem sie go pozbyc. Nie sprawdzalem czy przybywa oleju ale z rur leci bialy dym w dodatku w drodze powrotnej zaczela migac kontrolka od swiec zarowych i juz nie chce zgasnac a co za tym idzie stracil moc i powyzej 100km nie pojedzie wiec mam dosyc i filtr jutro jade wywalic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...