kkkk1 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Witam wszystkich mam wielki problem ze skrzynią 6biegową quattro otóż , otóż w swojej audi a4 b5 mialem silnik 2.5tdi v6 i zrobilem swapa na 1.8t zostawiając skrzynie 6biegową quattro . Dwumas nowy, sprzegło , rozrusznik z 1.8t wszystko działa wysprzegla . Problem jest taki ze gdy odpale silnik , cos mi obciera a jak wcisnę sprzegło to jeszcze głośniej to slychac i pytanie dla znawców tematu co może być tego przyczyną z góry dziekuje
pastaldo Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Ciekawa sprawa. Chętnie poobserwuje temat bo tez mnie to interesuje jak wygląda taka przekładka z 2.5TDI na 1.8T. Jak możesz to napisz (jak wolisz to na PW) jak Cię to technicznie wyszło i finansowo.
kkkk1 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 Powiem Ci szczerze ze nie było tak zle , ja kupilem silnik z łapami ktore bez problemu pasują na sanki z 2.5tdi . no i wymiana pasa przedniego ale na upartego da sie to obejsc i jeszcze filtr powietrza potrzebny , przewody kimatyzacji ale wszystko jest do zrobienia jak sie chce , ja mam tylko problem z tą skrzynia bo nie ładnie to obciera Wiekszy problem z instalacją elektryczną a finansowo to zależ za ile dostaniesz silnik ale bedziesz mial 2.5tdi na sprzedaż tak jak ja heheh
krzysiek23 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 ......sprzeglo zostawiles stare?tzn w 2,5 v6 6b q jest sprzeglo 240mm w 1.8t 228mm jakie masz sprzeglo?
kkkk1 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 nie sprzeglo z 1.8t 228mm bo taki tez dwumas z 1.8t
krzysiek23 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 nie sprzeglo z 1.8t 228mm bo taki tez dwumas z 1.8t niedoczyt.ze masz wszystko z 1.8t,wszystko powinno smigac jak nalezy dzieje sie tylko przy odpaleniu czy jak auto juz pracuje na luzie to tez trze?
pioteros Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 kiedyś słyszałem o jakiejś blaszce która trzeba albo podgiąć albo podciąć przy takiej przekładce ale niech to ktoś zweryfikuje ---------- Post dopisany at 11:24 ---------- Poprzedni post napisany at 11:23 ---------- napisz jak możesz jakie masz prędkości na poszczególnych biegach i przy jakich obrotach, szczegolnie na piatce/szostce przy ok 120-140km/h
kkkk1 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 no wlasnie non stop trze a jak wcisne sprzeglo to troszke glosniej a po za tym wszystko ok a moze to byc wina rozrusznika ?? pioteros : tak tez czytałem o tych podkładkach miedzy skrzynia a silnikiem ale to napewno do 1.9tdi a nie wiem jak to sie ma wlasnie do 1.8t a co do predkosci wybacz ale na razie staram zrobic to do porządku
kuba84 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 zobacz tą blachę między silnikiem a skrzynią, chodzi mi o to co ma 1-2mm, być może że trze o rozrusznik, 2-3 razy spotkałem się z tym przy przekładce skrzyni.
kkkk1 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 ok zaraz ide zobaczyc a jaka powinna byc moze ty leży przyczyna ? tylko czemu by tarlo głosniej jak wcicne sprzegło i trze a z do ostatniego obrotu silnika
kuba84 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 Mogła się np lekko przesunąć podczas montażu skrzyni i będzie trzeć o rozrusznik / koło dwumasowe. Jak masz warunki zrzuć rozrusznik i zobacz jak tam wygląda.
kkkk1 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 bylem ale nie zmierzę bo nie mam suwmiarki ale jest to ogri. od 1.8t jakies 1mm bede musial zrzucic rozrusznik i moze wtedy sie cos dowiem wiecej bardzo dziekuje za kazda pomoc
kuba84 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 czy 1,8T czy 1.9 nie ma to znaczenia. Dystans redukcyjny (ten o grubości ok 5-6mm) występuje tylko ze skrzynią 6 i sprzęgłem 240mmm. Nie występuje on w 2.5 TDI ! 2.5 tdi nie ma tego dystansu bo ma inne koło dwumasowe i ten dystans nie jest potrzebny. Tak wygląda ten dystans ale jest on stosowany - powtórzę raz jeszcze - tylko ze skrzynią 6 i sprzęgłem 240mm. Do sprzęgła 228 nie jest to potrzebne i tego nie znajdziemy. To tak dla potomnych. dystans skrzyni biegów passat b5 fl 1.9 tdi (3085149789) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i oprócz tego też jest zwykła blacha o grubości ok 1-2mm.
kkkk1 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 nie wiem czy dobrze rozumiem ze wystarczy tylko i wylacznie mi ta blacha ok 1-2mm tak ?
kuba84 Opublikowano 22 Marca 2013 Opublikowano 22 Marca 2013 jak masz komplet 1.8T ze sprzęgłem 228mm nic poza blaszką nie znajdziesz
kkkk1 Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 no dokladnie wszystko z 1.8t i te blache
kkkk1 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Opublikowano 29 Marca 2013 witam dokladnie ogarniety przyczyna leżała po stronie rozrusznika wystarczyło podłożyć podkładke i po problemie dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam temat do zamkniecia
pioteros Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 w wolnej chwili napisz jakie masz predkosci, szczegolnie na 5 i 6 biegu przy ok 100-120-140km/h byla by to fajna baza danych dla tych co chcieliby taka skrzynie, aa i napisz oznaczenie skrzyni
bartek1182 Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 Odgrzeję kotleta... Ktoś do 1.8T quattro swapował skrzynię 6b? Domyślam się, że trzeba skrzynię, wał i dyfer. Czy coś jeszcze? Chodzi o A4 B5 sedan.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się