Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Różnice między 2,0 TDI BRE a BLB ?


dssn

Rekomendowane odpowiedzi

no z ETKI wychodzi, że chociażby blok jest inny.

Tak jak i głowica, wałek rozrządu, turbina etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no BRE ma jeszcze chyba DPFa, a BLB nie...

BRE ma sprężanie 18,5:1 natomiast BLB 18:1

Oba motorki mają normę EUIV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak brać to którego? Bo właśnie jestem na etapie poszukiwań jakiegoś sensownego 2.0TDI i nie wiem jakie przyjąć kryteria, żeby potem nie być niemile zaskoczonym jakąś poważniejszą awarią. No chyba, że nie ma takich 2.0TDI? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam pytanko skoro moj temat znalazl sie w koszu :blink:

.Zna ktos jakas stronke gdzie mozna poczytac o roznicach w s silnikach 2.0 TDI ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wypowiedzi sądzę, że nie tyle zależy Wam na różnicach konstrukcyjnych jako takich a różnicach polegających i mających istotny wpływ na trwałość konkretnego silnika i jego podzespołów, na niektórych forach zetknąłem się już z niepochlebnymi opiniami i uwagami dotyczącymi silników o oznaczeniu BLB (trwałość głowicy, turbiny oraz jak pewnie sami zauważyliście w tematach podpiętych działu "silniki diesla" temat o proteście jaki założył jaro4444 - warto się z nim zapoznać) a po drugie to sądzę, iż takich właśnie informacji powinni udzielić zwłaszcza tunerzy, którzy z takimi silnikami mają do czynienia na codzień i widzą jaki ewentulany wpływ na ich wytrzymałość mają dokonane w nich modyfikacje, proponuję założyć taki temat np. na forum.tdi-tuning.pl i inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wypowiedzi sądzę, że nie tyle zależy Wam na różnicach konstrukcyjnych jako takich a różnicach polegających i mających istotny wpływ na trwałość konkretnego silnika i jego podzespołów, na niektórych forach zetknąłem się już z niepochlebnymi opiniami i uwagami dotyczącymi silników o oznaczeniu BLB (trwałość głowicy, turbiny oraz jak pewnie sami zauważyliście w tematach podpiętych działu "silniki diesla" temat o proteście jaki założył jaro4444 - warto się z nim zapoznać) a po drugie to sądzę, iż takich właśnie informacji powinni udzielić zwłaszcza tunerzy, którzy z takimi silnikami mają do czynienia na codzień i widzą jaki ewentulany wpływ na ich wytrzymałość mają dokonane w nich modyfikacje, proponuję założyć taki temat np. na forum.tdi-tuning.pl i inne.

Mój silnik to BRE wyprodukowany styczniu 2006r. pytam o różnice konstrukcyjne silników (BLB a BRE) a głównie interesuje mnie problem nieszczęsnego łańcuszka i przeniesienia napędu na pompę olejową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko nie do konca rozumie po co tyle tych roznych silnikow o zasadniczo tej samej konstrukcji i mocy.A wychodzi na to 2.0 TDI jest jakis 10 roznych typow.No chyba nie znam marki ktora rownolegel ma tyle typow toretycznie takiego samego silnika :rolleyes: przeciez to jakis idiotyzm normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej na wlepce w bagażniku w kole zapasowym ewentualnie na głowicy ale tutaj nie zawsze da się zobaczyć bez demontażu osłony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a ja mam jedno pytanie.

Mam silnik 2.0 140KM ale tak na prawde nie wiem jaki mam kod silnika.

Czy ktos wie gdzie to odczytac?

Dzieki

Karol

podeślij na PW nr VIN (nadwozia) to bez podnoszenia klapy Ci powiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej na wlepce w bagażniku w kole zapasowym ewentualnie na głowicy ale tutaj nie zawsze da się zobaczyć bez demontażu osłony

na obudowie paska rozrządu masz naklejkę z oznaczeniem silnika.Nie trzeba ściągać żadnej osłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko nie do konca rozumie po co tyle tych roznych silnikow o zasadniczo tej samej konstrukcji i mocy.A wychodzi na to 2.0 TDI jest jakis 10 roznych typow.No chyba nie znam marki ktora rownolegel ma tyle typow toretycznie takiego samego silnika :rolleyes: przeciez to jakis idiotyzm normalnie

znasz. tylko ze wiekszosc marek wprowadzajac modyfikacje drobne, nie wprowadza od razu nawego oznaczenia silnika. tylko musisz dojsc tego po numerze silnika...

wez dwa auta z silnkami np HDI i zajrzyj pod maske. roznica wieku kilku miesiecy spowoduje zmiany widoczne gołym okiem, a co dopiero zmiany wewnetrzne, tylko tam nikt nie rozróznia oznaczen fabrycznych kolejnych wersji silnika...

z jednej strony tyle oznaczen wprowadza troche niepokoj i zmaet przy kupnie, z drugiej jednak jasno mozna dowiedziec sie jaka konstrukcje, z jakimi rozwiazaniami mamy pod maska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam A4 2,0 TDI 140 BRE 2007 rok. Auto za trzy tygodnie kończy dwa lata (mam je z salonu od nowości) a więc i gwarancję. Dzisiaj robiłem przegląd przy 60tys km i przy okazji zapytałem człowieka z ASO (Szewczyk Wawa) a propos tego nieszczęsnego napędu pompy olejowej. Powiedział mi , że dzisiaj właśnie kończyli remont starszej A 4, ale też B7 2,0 TDI w której padł napęd pompy oleju. Właściciel wyjechał lzejszy o 12 tysi (jeszcze chyba zrobili rozrząd przy okazji i coś tam jeszcze, auto firmowe). Przez dwa lata jeżdże do tego samego ASO także trochę się znam z tym gościem i myślę ze mnie nie ściemniał. W każdym razie powiedział mi ze mój silnik BRE z 2007 ma być wolny od wad nieszczęsnego napędu i imbusika. Zapytałem czy przy wymianie rozrządu przy 120kkm wymienić imbusik, powiedział ze niema takiej potrzeby. W moim silniku podobno materiał z którego jest imbusik i gniazda pod niego są trwalsze i powiedział mi ze nie muszę się tym przejmować. Jedyne co muszę to pilnować wymiany oleju. Ja oczywiście zrezygnowałem z LongLife i od początku wymieniam co 15 tyś km MOBIL1 ESP Formula 5w30 do DPF. Samochód chyba się dotarł bo tak jak na początku dolewałem między wymianami około 1,5 do 2,0 litrów na początku, to tak od 50 tyś konsumpcja oleju wyraźnie spadła. Dobre paliwo, olej na czas i do przodu. Pozdrawiam Fanów AUDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...