perlacco Opublikowano 10 Grudnia 2006 Opublikowano 10 Grudnia 2006 Witam, Szukałem w wyszukiwarce ale nic konkretnego na ten temat nie znalazlem. 1)Przeglądałem dziś niemieckie papiery mojego autka i znalazlem cos co wyglada jak lista elementow do sprawdzenia podczas przegladow. Jest tam napisane ze w czterocylindrowych silnikach rozrzad nalezy wymieniac co 180,000km (oryg. 180.000km - zusatztlich Zahnriemen ersetzen -alle 4 Zyl. im A3, A4,A6 und Audi TT) - chyba ze ja cos źle rozumiem! - Czy to mozliwe zeby rozrzad wymieniac po tak duzym przebiegu???? oczywiscie ja zamierzam wymienic rozrzad tak czy owak (mam 150,000km na liczniku) ale zaciekawila mnie ta informacja. 2) Drugie pytanie dotyczy rodzaju oleju jaki uzywacie w tych silnikach - wiem ze pytanie z gatunku dziwnych ale po prostu interesuje mnie jaka marka/parametry sa wsrod Was najbardziej popularne (przy 1.6 ADP) Dzieki z gory za info Pozdr edit by Murzyn: Kolego zmien nazwe tematu na taka jaka powinna byc
Gość spedyt Opublikowano 10 Grudnia 2006 Opublikowano 10 Grudnia 2006 Nie jestem biegły w jezykach ale tu chyba chodzi o to że przy przeglądzie 180tyś km wymagana jest wymiana takowej części. Olej Castrol GTX 5 Magnatec 10W40 półsyntetyk
perlacco Opublikowano 10 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2006 Murzyn: Dzieki za sugestie:) Spedyt: serdeczne dzieki za info o oleju. Ciekawe co z tym rozrzadem- u mnie w ksiazce nie ma zaznaczonej wymiany rozrządu a auto ma 150,000 (oczywiscie zakladajac ze ksiazka prawdziwa a przebieg oryginalny) edit by murzyn....prosze, ale nie o taka zmiane chodzilo. Tym razem ja poprawie i na nastepny raz juz bedziesz wiedzial jak nazywamy tu tematy [ Dodano: 10-12-2006, 23:50 ] thx murzyn:)
szymek Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Z tego, co dobrze pamiętam jak doczytywałem w książce to rozrząd się wymienia przy 120,000 km. Ja leje do wszystkich aut mobil 1.
platiniumm Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 powinno sie wymieniac co ok 60 tys w benzynie chyba ze spokojnie bardzo jezdzisz to mozesz co 80 tys a w klekotach co 120 tys
Pikuś Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 platiniumm, chyba odwrotnie jesli juz cos. W klekotach czesciej niz w benzynach. :twisted: Z reszta w tych nowych to juz chyba wsio ryba. Dokladnie w benzynowych to co 120 a co 180 w 1,8 ale po 2000 roku. Co 60 w 2,7 benzyna i niby w dieslu AHH ale to raczej powinno sie tyczyc wszystkich diesli. :mrgreen:
perlacco Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2006 Ok. Dzięki bardzo za odpowiedzi.
mrog Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Przy silniku 1.6 co 90 tys. lub 4 lata (informacja z ASO Audi). Co do oleju - Hans wlewał Mobil Super S i ja też taki wlewam.
sławo Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Jeżeli chodzi o olej to ja do swojej wlałem CASTROL GTX MAGNATEC [10W40] ,miałem wcześniej kilka autek i zawsze jakoś używałem CASTROLA,wydaje mi się że jest najlepszy. 1.Kolego przeczytaj najpierw regulamin temat olejow juz jest przewalkowany 1000000 razy...castrol/mobil/motul...wszystko w odpowiednim temacie...tu jest mowa o rozrzadzie
fantastic Opublikowano 15 Grudnia 2006 Opublikowano 15 Grudnia 2006 przy silniku 1.8 T 150km wymiana po 120 tys. następna na 240 tys (info ASO AUDI w poznaniu )
sisi1977 Opublikowano 15 Grudnia 2006 Opublikowano 15 Grudnia 2006 przy spokojnej jezdzie to co 90tyś a olej wymieniłem na mobil1 mineralny ,bo nie wiedziałem jak lał hans.wolałem byc ostrozny co do oleju a i doktora motora wlałem do oleju.
valdoo Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 witam! Mam znajomego mechanika i on zawsze proponuje wymianę rozrządu co 60 tys. bez znaczenia jakie to auto. Z paskami jest różnie, zdarzają sie felerne i pękają już po 20. Dlatego uważam, ze ta sprawa jest ważna i proponuje skrócic okres wymiany do 60 może to troche przewrażliwione ale uchroni cie od wielkich wydatków jak zerwie sie pasek. Pozdrawiam
Gość zdeniu Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 valdoo, jest to logiczne bo nikt przy wymianie paska nie zmienia kół zębatych wałka rozrządu czy wału korbowego których to powierzchnie też się zużywają (geometria zęba) co ma spory wpływ na pasek
Radek321 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 witam! Mam znajomego mechanika i on zawsze proponuje wymianę rozrządu co 60 tys. bez znaczenia jakie to auto. Z paskami jest różnie, zdarzają sie felerne i pękają już po 20. Dlatego uważam, ze ta sprawa jest ważna i proponuje skrócic okres wymiany do 60 może to troche przewrażliwione ale uchroni cie od wielkich wydatków jak zerwie sie pasek. Pozdrawiam Pierwsza wymiana to tak jak producent samochodu zaleca (w 1.6 ADP jest to 120000km). A następne w zależności od paska który był założony ale przeważnie ok 65000 km
valdoo Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 witam! trafne spostrzeżenie!! przy wymianie trzeba pamiętac równierz o role i napinaczy, a takze o wymianie pompy wodnej, albo przynajmniej zwerywikowaniu stanu technicznego.
platiniumm Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Mam znajomego mechanika i on zawsze proponuje wymianę rozrządu co 60 tys. bez znaczenia jakie to auto swieta racja platiniumm, chyba odwrotnie jesli juz cos. W klekotach czesciej niz w benzynach. w klekotach zadziej ze wzgledu na nizsze obroty i wolniej sie zuzyje
Pikuś Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Pikuś napisał/a:platiniumm, chyba odwrotnie jesli juz cos. W klekotach czesciej niz w benzynach. w klekotach zadziej ze wzgledu na nizsze obroty i wolniej sie zuzyje To jak wytlumaczysz, ze serwis zaleca w benzynie co 120 czy wiecej a w dieslu co 90 :?:
platiniumm Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 To jak wytlumaczysz, ze serwis zaleca w benzynie co 120 czy wiecej a w dieslu co 90 serwis swoja droga a praktyka swoja sprubuj przejchac 120 tys na rozrzadzie to zobaczysz jakie sa skutki te dane sa odpowiednio do nowych samochodow to sie zgodze ale nie 5-10 letnie w benz 60 tys no moze 80-90 jak wogole nie przeciagasz na obrotach i twoja jazda wyglada jak dieslem a 100-120 w dieslach mozna smialo polatac bez zadnego ryzyka, chyba ze sie uzytkuje go w ekstremalnych warynkach tj daleki wschod
Pikuś Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 platiniumm, za przeproszeniem ale pierd.... Z jakiej paki jesli juz zmniejszasz dystans zmiany rozrzadu dla benzyny a dla diesla nie :?: Dla mnie troche bez sensu. Zauwaz, ze diesle maja nizej i wiekszy moment a chyba to odgrywa bardzo wazna role. jesli juz zmniejszasz przebieg dla benz to dlaczego nie dla diesla :?:
valdoo Opublikowano 16 Grudnia 2006 Opublikowano 16 Grudnia 2006 Witam wszystkich klubowuczy! Nie jestem takim znawca tematu, zeby móc jednoznacznie powiedzieć czy w dieslu wymiana paska powinna nastapić szybciej niż w benzyniaku. Wiem natomiast jedno i zgodze sie jak najbardziej ze dane w serwisach dotyczą z reguły aut nowych ekspaoatowanych na orginalnych częściach tj. pasku!!!! Większośc z nas posiada samochody starsze i trzeba sie z tym liczyć. Podtrzymam swoje zdanie miałem diesla i zmieniałem pasek po 60 tys. teraz mam benzyniak i tez zmienie po 60 tys. Bo wiele na tej operacji ni strace a mogę dużo zaoszczędzic w przyszłości.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się