piotrekpiwko Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Witam. Nadarzył mi się ostatnio takowy problem. Auto nie ma mocy, głównie od drugiego biegu w górę. Jakby nagle turbina przestawała działać ale to moje odczucia (turbina sprawdzona u mechanika pompuje bardzo dobrze) Dodatkowo podczas przyspieszania czuć od czasu do czasu lekkie szarpanie. Rozrząd wymieniany 1tys km temu. Listwa wtryskowa wymieniona gdyż jeden wtrysk nie domagał to wymieniłem całą listwę żeby mieć na zapas. Świece nowe irydowe. Turbina po regeneracji. Filtr powietrza wymieniany. Samochód posiada instalację nową instalację gazową Stella Exclusive z EOBD. Byłem z tym problemem u swojego mechanika który stwierdził że: -dolot szczelny -turbina pompuje dobrze -przepływomierz sprawny -n75 w porządku -sztanga turbiny gra -cewki sprawne Jedeny problem jaki znalazł to przy odpalaniu przez chwile buczy mi najprawdopodobniej pompa paliwa (dźwięk dochodzi spod tylnej kanapy od strony pasażera) która jak mechanik stwierdził może być zatarta lub kończąca żywot. Nawet raz buczała przez cały czas jak jechałem aż do zgaszenia silnika. Da się jeszcze odczuć przy rozruchu silnika że słabiej odpala. Ciśnienie na pompce nie sprawdzone - brak manometru. I tutaj pytanie: Czy brakiem mocy może to być wina padającej pompy paliwa? Dodam że na VAGu czasy wtrysków były dobre. Lecz mechanik powiedział że już nie takie rzeczy widział także czasy wtrysków mogą nie wykazać. Dla mnie po głowie chodzi katalizator/sondy. Czy da się jakoś sprawdzić żywot katalizatora i sond VAGiem? Bo znalazłem coś takiego: Diagnostyka sond lambda i katalizatora 1.8T Chociaż błędów z sond żadnych nie ma. Proszę o jakieś pomysły. Ewentualnie może mechanik któryś logów dobrze nie dopatrzył. Ewentualnie mogę zrobić wszystkie logi jakie potrzeba, to może ktoś by się czegoś dopatrzył, bo już mi ręce opadają. Mam dostęp do interfejsu także w każdej chwili mogę zrobić jakieś logi. Pozdrawiam
Łukasz13 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Moe to być padająca pompa paliwa, zrób logi dynamiczne na 3 biegu od 2 tys do odcinki z bloku 2, 20, 115.
grzes1150 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Moe to być padająca pompa paliwa, zrób logi dynamiczne na 3 biegu od 2 tys do odcinki z bloku 2, 20, 115. i 118 bo może jednak n75 świruje
KICHOL Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 może padać zawór DV......miałem podobnie wymieniłem zawór i było git
pioteros Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 powiedz wpierw jak twoj mechanior ocenil ze wszystko powyzej jest ok? robil logi czy tylko sprawdzil bledy czy nic z w/w rzeczy nie powoduje bledow
piotrekpiwko Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Mowil ze robil logi i wygladalo w porzadku ale zrobie samemu te co napisaliscie to zucicie swoim okiem moze cos przeoczyl albo zle odczytal. ---------- Post dopisany at 19:42 ---------- Poprzedni post napisany at 15:16 ---------- Niestety nie zrobię dzisiaj logów gdyż poszedł mi przegub. Jakoś dojechałem do mechanika. Ale od razu zrobi mi tą pompę paliwa. I mam nadzieje że ona jest tym winowajcą braku mocy. Zabiore samochód od mechanika to wstawie logi ---------- Post dopisany 10-04-2013 at 19:21 ---------- Poprzedni post napisany 04-04-2013 at 19:42 ---------- ---------- Post dopisany at 19:22 ---------- Poprzedni post napisany at 19:21 ---------- Odebrałem samochód od mechanika po wymianie pompy paliwa i nie powiem jest o wiele lepiej. Chyba to jednak była wina pompki. Ale zrobię logi o których pisaliście bo wydaje się jakby coś jeszcze brakowało to rzucicie okiem. Chyba że już przyzwyczaiłem się do tej mocy ---------- Post dopisany at 20:03 ---------- Poprzedni post napisany at 19:22 ---------- Jednak coś dalej jest nie tak. Coś przy wyższych obrotach zanika działanie turbiny. Tutaj mam logi tylko robiłem przy ruchu drogowym to może być niedokładnie: Log (0 - 002,020,115) ---------- Post dopisany at 21:54 ---------- Poprzedni post napisany at 20:03 ---------- Teraz zrobiłem logi bo nie było ruchu Grupy: 115,118 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
pioteros Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 masz auto seryjne czy po programie? turbo pompuje ci az 1.1B wiec jesli masz seryjny program jest to przeladowanie w takim wypadku sprawdz wezyk idacy od N75 do gruszki turbo byc moze gubi cisnienie
piotrekpiwko Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 czy po programie to nie mam pojęcia bo pare miesięcy temu kupiłem to auto. A da się jakoś sprawdzić czy jest po programie? Zapytam mechanika czy patrzył wężyk o którym piszesz. ---------- Post dopisany at 07:08 ---------- Poprzedni post napisany at 06:51 ---------- A czy może to być jak pisałem wcześniej katalizator? Bo mocy trochę brakuje w wyższym zakresie obrotów. Z tym że żadnych błędów nie pokazuje. Może jakieś logi z z sond zrobić. Dzisiaj jadę na stację sprawdzić jakość spalin i ma mi określić żywot kata.
Łukasz13 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Niby jest ok cisnienie zadane jest utrzymane do końca, tylko jest przeładowanie na początku do 1,1 bar, dziwne są też wskazania z 118 wysterowanie w % n75 powinno być na początku ok. 95% i potem powinno spaść do ok 50% do końca obr., u ciebie ładnie rośnie do 95% potem szybko rośnie ciśnienie do przeładowania aż wysterowanie n75 zejdzie poniżej 20%, wygląda mi to na żle ustawioną sztange WG lub tak jak piotrek pisze coś z wężykiem do gruchy lub grucha nie szczelna cóś takiego. Odepnij wężyk z n75 idący do gruchy dmuchnij kompresorem 0,5 bara zobacz czy nie ucieka powietrze, cy jak nadmuchasz to trzyma ciśnienie czy powoli schodzi. W sumie jak masz takie przeładowanie na początku to masz wrażenie ze najpierw za***iście ciągnie, a potem jak ciśnienie schodzi do normalnej wartości to wydaję sie żę turbo nie działa:grin:
piotrekpiwko Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Nie tylko sie wydaje ale i tak jest. Te turbo pozniej nie ciagnie, ewidentnie da sie odczuc. Troche za duzo czasu rozpedza sie samochod do odciecia na 3 biegu zreszta widac ile czasu trwa log. Mechanik twierdzi ze przewod pomiedzy n75 a gruszką jest szczelny. A jak zobaczyć czy to rzeczywiście źle ustawiona sztanga WG lub nieszczelna grucha?
KICHOL Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 podmień DV i zrób jeszcze raz logi
edekxp Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Auto seria Moim zdaniem albo sztanga się przycina lub N75 brudny Przy 2800obr masz przeładowanie potem już nachodzi na swoje.Myślę że nie powinno auto źle jechać, tylko jak za każdym wstawaniem turbiny masz tu przeładowanie to się przyzwyczaiłeś i tu wgniata w siedzenie a potem już nie U siebie mam auto po programie i czasem kulał N75, przeczyściłem go i czasem też wyskoczy doładowanie 1bar, ale nic się nie dzieje i brak błędów tylko u mnie przy 2200obr jest zadane 0,9bara potem 0,8 Może dla pewności zrób kilka razy logi, to będzie pewniejsze z kanałem 02, bedzie wiadomo czy przepływka dobrze mierzy
piotrekpiwko Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Kichol, mechanik mowil ze u mnie nie ma DV. Ja wiem ze sie moglem przyzwyczaic ale spojrzcie ile czasu trwa log. Chyba troche za dlugo ten samochod sie rozpedza do odciecia na 3 biegu. A ze nachodzi na swoje to chyba nie bardzo bo spada grubo ponizej 50% wartosc doladowania. A tyle chyba powinno trzymac. Na czwartek sie umowilem na regulacje sztangi z mechanikiem to teraz nie wiem czy ja robic. I od razu sprawdze N75 przy okazji. Po weekendzie zrobie jeszcze pare razy logi na 02 kanale
pioteros Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 dv jest, musi byc, jakbys nie mial to silniczek nie hamowal by tak szybko bo ujeciu gazu
piotrekpiwko Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Mój mechanik mówi że w 150KM jest ale w tym moim BFB 163KM silniku nie ma, a bynajmniej nie znalazł (a tak apropo w którym miejscu trzeba szukać?).
Łukasz13 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Oprócz tego przeładowania na początku które spowodowane jest pewnie z nienormalnego wysterowania n75 potem ciśnienie zadane jest utrzymane do końca, a tego mechanika co mówi że nie ma dv to zmień, dv szukaj po wężyku który wychodzi z pod kolektora, biegnie po osłonie rozrządu i schodzi na dół na końcu bedzie dv.
pioteros Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Mój mechanik mówi że w 150KM jest ale w tym moim BFB 163KM silniku nie ma, a bynajmniej nie znalazł (a tak apropo w którym miejscu trzeba szukać?). jest tam gdzie w kazdym wzdluznym 1.8t na rurze wychodzacej z turbo do pasa przedniego ponizej lewej lampy/zderzaka stojac przed maska konstrukcja silnika turbo benzynowego wymaga obecnosci takiego zaworu wiec to swiadczy o poziomie wiedzy twojego mechanika, ja bym w takim przypadku odrazu pomyslal nad jego zmiana, bo byc moze jego ocena sprawnosci/niesprawnosci poszczegolnych elementow jest bledna z jego strony
piotrekpiwko Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Witam, Zrobiłem obiecane logi: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM tylko zapomniałem zmienić na PB i zrobiłem je na LPG, ale zaraz będę wracał do domu to zrobię ponownie tylko na benzynie. P.S. - kiedyś przez te logi dostane porządny mandat Wg mnie na 1 rzut oka to coś ten przepływomierz mało powietrza pokazuje na 02 kanale jak na 163KM. No i standardowo kanał 118 powyżej 2600obr. zamiast utrzymywać wysterowanie % N75 na poziomie nie mniejszym niż 50% spadło drastycznie w dół. W czwartek jadę do mechanika wyczyścimy N75 i zobaczymy czy sztanga chodzi w pełnym zakresie i nie ma z nią problemów.
pioteros Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 przeplywka pokazuje tylko minimalnie mniej, turbo tez pompuje odrobinke mniej... albo masz przytkanego kata albo gdzieś ci ucieka cisnienie
piotrekpiwko Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2013 O kacie myślałem wcześniej i byłem na diagnostyce. Wsadził ten swój miernik do tłumika i po wartościach jakie widział powiedział że katalizator jest w porządku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się