Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dopuszczalne ubytki oleju A4 B6 1.8 T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam do Was pytanie. Jakie są dopuszczalne ubytki oleju w Audi A4 b6 1.8 T 150km. Zrobilem od wymiany ok 5 tys. km i zauwazylem na bagnecie że ubyło ok 2 rzędy tych kropek które są na bagnecie.Niby nie duzo ale jednak zawsze. Ogolnie bylo przezdłuzszy czas tak samo. SPrawdzam przynajmniej raz w tygodniu i dzis zauwazylem ze jest mniej.

Poza tym. Ile wlewacie litrow do takich silników i jak to sie odnosi do bagnetu, na jakim poziomie bagnetu musi byc olej przy sprawdzaniu poziomu oleju.

Opublikowano

Siema. Ja leje jakoś 3.7-4L. I po ok 13kkm pojawił mi się komunikat o braku oleju:doh:. Jeden jedyny raz tak mi zdarzyło. Tak to co 10kkm ,zmieniam i jest wsio ok.

Opublikowano
Witam!

Mam do Was pytanie. Jakie są dopuszczalne ubytki oleju w Audi A4 b6 1.8 T 150km. Zrobilem od wymiany ok 5 tys. km i zauwazylem na bagnecie że ubyło ok 2 rzędy tych kropek które są na bagnecie.Niby nie duzo ale jednak zawsze. Ogolnie bylo przezdłuzszy czas tak samo. SPrawdzam przynajmniej raz w tygodniu i dzis zauwazylem ze jest mniej.

Poza tym. Ile wlewacie litrow do takich silników i jak to sie odnosi do bagnetu, na jakim poziomie bagnetu musi byc olej przy sprawdzaniu poziomu oleju.

jak bedzie palil 3-4 litry na 10000 km to bedziesz musiał sie martwic

w 1.8T takie zuzycie jak u Ciebie to normalka

Opublikowano

Tak podejrzewałem, że to dopuszczalne ubytki aczkolwiek zdziwiłem się, że zawsze było tyle samo a teraz nagle taki ubytek. No ale jeżeli mówisz, że to normalne to ok. Dziękować!!

Opublikowano
Tak podejrzewałem, że to dopuszczalne ubytki aczkolwiek zdziwiłem się, że zawsze było tyle samo a teraz nagle taki ubytek. No ale jeżeli mówisz, że to normalne to ok. Dziękować!!

Może krzywo auto stało albo nie odczekałęś tyle co przed poprzednimi sprawdzaniami :whistling: Mi zjada ok. 0,5L na 10tyś.km czyli od wymiany do wymiany bez dolewek.

Opublikowano

Niee nie Zawsze sprawdzam rano w garazu. a garaz idealnie prosty ;P takze zobaczymy jak dalej bedzie sie zachowywac.

---------- Post dopisany at 08:52 ---------- Poprzedni post napisany at 08:46 ----------

grzes1150. A jaki olej wlewasz do swojej ?

Opublikowano

Motul 5w40:-):-)

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Mi zużywał około 2-2,5 litra na 10k km (castrol edge 10w60)

Teraz zalałem motula x-clean 5w40 (4l). zrobiłem 3k km, dolałem litra na dwa razy i mam na chwilę obecną maxa.

Ostatnio miałem odpalone auto z 20 min na biegu jałowym i zaczął ostro dymić z wydechu.

Dziś też sytuacja się powtórzyła - po 350 kilometrowej trasie auto zostało na parkingu odpalone z 10 min i zaczęło dymić na biało.

Co jest grane?

Opublikowano
Mi zużywał około 2-2,5 litra na 10k km (castrol edge 10w60)

Teraz zalałem motula x-clean 5w40 (4l). zrobiłem 3k km, dolałem litra na dwa razy i mam na chwilę obecną maxa.

Ostatnio miałem odpalone auto z 20 min na biegu jałowym i zaczął ostro dymić z wydechu.

Dziś też sytuacja się powtórzyła - po 350 kilometrowej trasie auto zostało na parkingu odpalone z 10 min i zaczęło dymić na biało.

Co jest grane?

Objawy wskazują na puszczające turbo :whistling:

Jeździsz w jakiś rajdach na mocno wysilonym silniku że lejesz 10w60??? :doh: dobre 5w40 zalej i nie srastrol :whistling:

Opublikowano

Objawy wskazują na puszczające turbo :whistling:

Jeździsz w jakiś rajdach na mocno wysilonym silniku że lejesz 10w60??? :doh: dobre 5w40 zalej i nie srastrol :whistling:

W rajdach nie jeżdżę, po prostu zalałem w celu sprawdzenia, czy konsumpcja oliwy nie spadnie.

Teraz juz mam zrobione 3kkm z hakiem na x-cleanie 5w40.

Wczoraj objaw się powtórzył.

Kilka min dobrego buta, później stoimy na parkingu i po 3 min zaczął lecieć ciężki biały dym, który nie unosił się tak jak para wodna. Pachniał spalonym olejem.

Ponadto przy 4,5 moze 5k rpm zaczyna mi wibrować coś w desce rozdzielczej, wibracje czuc tez na pedale sprzegla. i drgania trwają aż pod odcięcie.

---------- Post dopisany 15-04-2013 at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany 14-04-2013 at 16:56 ----------

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

tak wygląda dym. śmierdzący i gryzący.

Opublikowano

Bialy dym to woda (plyn chlodnicz). Sprawdz czy w zbiorniczku wyrownawczym nie ma oleju

Opublikowano

Witam. A co sądzicie o Mobil 1 5W50 Peak Life? Zamierzam właśnie taki zalać.

Opublikowano
Bialy dym to woda (plyn chlodnicz). Sprawdz czy w zbiorniczku wyrownawczym nie ma oleju

Nie ma oleju w wodzie, ani masła na korku wlewu oleju.

Opublikowano
Witam. A co sądzicie o Mobil 1 5W50 Peak Life? Zamierzam właśnie taki zalać.

Silnik na tym znacznie głośniej pracował ... dobry 5w40 zalej

Opublikowano
Witam. A co sądzicie o Mobil 1 5W50 Peak Life? Zamierzam właśnie taki zalać.

Silnik na tym znacznie głośniej pracował ... dobry 5w40 zalej

Jak by uszczelka glowicy walnela to by byl dym niebieski, Turbo Ci olej przepuszcza i spala. Zdejmij weza z przepustnicy i zobacz czy masz tam olej. Wyczysc go i przpustnice a potem sprawdz znowu. Jak bedzie olej no to turbo sie konczy i tyle w temacie:decayed:

---------- Post dopisany at 01:11 ---------- Poprzedni post napisany at 01:10 ----------

U mnie tak bylo, wiec wymienilem dmuchawe no i teraz olej ani drgnie jak narazie:grin:

Opublikowano

Trochę mnie zdziwiliście ponieważ myślałem, że silnik z turbo zawsze coś zje oleju a tu niektórzy bez dolewki albo jakieś małe ilości. Mi na 10kkm bierze jakieś 1,5-2l 5w40, dolewam tak po 200ml. Teraz aż sprawdzę dokładnie ile mi weźmie na 1kkm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...