spanky Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Najpierw sprawdz jaki masz wpiety numer sterownika ....
tarq Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 prosze, oto i on, chyba jest od innego auta sadzac po napisach... ---------- Post dopisany at 17:16 ---------- Poprzedni post napisany at 16:49 ---------- sprawdziłem w ETCE wychodzi mi ze to 1Z, AHU to pytanie co teraz radzicie ?
tarq Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2013 próbowałem dziś z kolega się zamienić sterownikami na próbę ale po godzinnej walce z wypięciem wtyczki odpuściłem najpierw przesunąłem to zabezpieczenie z lewej strony dużej wtyczki, później cala wtyczkę przesunąłem czy odbezpieczyłem zwał jak zwał i wypiąć się nie chce ani u niego ani u mnie i nie chciałem tego urwać czy połamać, zlecę to komuś kto to już robił. co do silnika to nie wiem jaki mam nadal, brak żadnych oznaczeń na bloku, uszach czy czymkolwiek, wygląda jak klon mojego znajomego AFN, tylko przy grodzi mam jakby inaczej trochę kabelki i ten zaworek za wałkiem rozrządu od tyłu pokrywy zaworów jakby w druga stronę odwrócony niż w drugim AFN, poza tym nie widzę żadnych różnic, przepływki identyko, aha są inne pompy ABS moja ma inaczej wyprowadzone te stalowe rurki zupełnie niż u niego, tyle ze on ma 96 a ja 97. pytanie co teraz? próbować wkładać jego sterownik i szukać używki AFN? czy mój zostawiać a i tak przy robocie turbo wtryskow i fmica tuner go przeprogramuje ? po włożeniu kompa od AFN, coś należy zmieniać? na pompie wtryskowej np ? czy po prostu wpinam, jadę ? ogólnie zwracam honor chłopakom wyżej jak widać moja niewiedza była ogromna tak więc jeszcze raz sorki że się uniosłem, no ale co zrobić człowiek uczy się całe życie w życiu nie wiedziałem że mogę mieć kompa od 90KM, czekam na jakieś mądre rady co czynić z tym całym HYBRYDOWYM AHu/AFN no chyba ze zaraz się jeszcze okaże ze to słupek i osprzęt AHU 90KM i miałem swapa to już rozkładam ręce dobrze ze quattro ma się dobrze jest i działa... pozdr
grzegorzmen Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 próbowałem dziś z kolega się zamienić sterownikami na próbę ale po godzinnej walce z wypięciem wtyczki odpuściłem najpierw przesunąłem to zabezpieczenie z lewej strony dużej wtyczki, później cala wtyczkę przesunąłem czy odbezpieczyłem zwał jak zwał i wypiąć się nie chce ani u niego ani u mnie i nie chciałem tego urwać czy połamać, zlecę to komuś kto to już robił. co do silnika to nie wiem jaki mam nadal, brak żadnych oznaczeń na bloku, uszach czy czymkolwiek, wygląda jak klon mojego znajomego AFN, tylko przy grodzi mam jakby inaczej trochę kabelki i ten zaworek za wałkiem rozrządu od tyłu pokrywy zaworów jakby w druga stronę odwrócony niż w drugim AFN, poza tym nie widzę żadnych różnic, przepływki identyko, aha są inne pompy ABS moja ma inaczej wyprowadzone te stalowe rurki zupełnie niż u niego, tyle ze on ma 96 a ja 97. pytanie co teraz? próbować wkładać jego sterownik i szukać używki AFN? czy mój zostawiać a i tak przy robocie turbo wtryskow i fmica tuner go przeprogramuje ? po włożeniu kompa od AFN, coś należy zmieniać? na pompie wtryskowej np ? czy po prostu wpinam, jadę ? ogólnie zwracam honor chłopakom wyżej jak widać moja niewiedza była ogromna tak więc jeszcze raz sorki że się uniosłem, no ale co zrobić człowiek uczy się całe życie w życiu nie wiedziałem że mogę mieć kompa od 90KM, czekam na jakieś mądre rady co czynić z tym całym HYBRYDOWYM AHu/AFN no chyba ze zaraz się jeszcze okaże ze to słupek i osprzęt AHU 90KM i miałem swapa to już rozkładam ręce dobrze ze quattro ma się dobrze jest i działa... pozdr nNa szybko możesz wymienić kompa od AFN-a i ganiać . Nic nie trzeba zmieniać Przepinasz wtyczki , adaptujesz IMMO i można śmigać , i masz 110KM. Jak coś to mam takowy sterownik od AFN - a 96R Jak coś to na PW. zapraszam
tarq Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 jak zaadaptowac immo ? podaj na PW nr sterownika Twojego i cene, przeloze na chwile ten kumpla jak bedzie ganial to wezme od Ciebie jak masz taki sam, pozdr
spanky Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 upewnij sie ze na 100% masz AFN-a pod maska i sprezarke VNT
tarq Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 spanky, jak to zrobić ? w sensie czy to na pewno AFN ? żadnych oznaczeń nie widzę na silniku... turbo rozumiem ze chodzi o zmienna geometrie, czyli jedyna opcja sprawdzenia to rozebranie jej czy mozna inaczej? czasami mi przeładuje na 1.1 bar i potrafi wejsc w awaryjny ale to raz na 50 razy długo ciągnać np na 4-5 biegu z pedałem w podłodze... stad myśle ze mozliwe ze ma jednak zmienna geo bo inaczej by raczej nie przeładowywała ? czy bez VNT tez potrafia załadować więcej ? na seryjnym sofcie ? ---------- Post dopisany at 12:25 ---------- Poprzedni post napisany at 12:12 ---------- nie wiem czy to cos pomoze ale pod turbina jak dodaje gazu czy odpalam, gasze, rusza sie taka sztanga pionowa jakby, w zakresie powiedzmy 0,5cm
Tobike Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Turbo jest z gruszką więc wygląda na VNT. Koledze spanky raczej chodziło o to żeby sprawdzić osprzęt silnika po numerach i po tym dojść czy to AFN. Ja mam z 99 i u mnie rura dolotu jest inna. Odczytaj numery z pompy paliwa, może po osprzęcie dojdą koledzy
grzegorzmen Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Pewnie chciał by mieć pompę 11 w bonusie razem ze sterownikiem od AHU ? ---------- Post dopisany at 14:02 ---------- Poprzedni post napisany at 13:57 ---------- pewnie chciałby żeby w bonusie razem sterownikiem od AHU była pompa 11:grin: ---------- Post dopisany at 14:10 ---------- Poprzedni post napisany at 14:02 ---------- Pewnie chciał by mieć w pakiecie ze sterownikiem od AHU pompę 11:grin: ---------- Post dopisany at 14:21 ---------- Poprzedni post napisany at 14:10 ---------- pewnie chciałby mieć odrazu w gratisie ze sterownikiem od AHU pompę 11:grin:
tarq Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 pompa wtryskowa ma nr 028 130 109H i wiem ze była renegrowana rok temu, nie wiem jaka byla wczesniej czy ta czy inna, ale teraz siedzi taka
Tobike Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 pompa od silnika 90km 1Z więc chyba cały motor jest 90km.
tarq Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 turbo ma zmienna geometrie na 100% ma gruszke i ma sztange, jest identyczne jak w znajomego AFN pompa wtryskowa ma nr 028 130 109H i wedle etki była w 1Z i AHU i AHH wiec pochodzi od 90KM jak sterownik tyle udało mi się ustalić robi sie coraz ciekawiej...
vauxhall95 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Pompa 109H to ahu/1z Twoje turbo w logach sie zachowuje jak turbo własnie 1z z uszkodzonym zaworem n75. Dziwne i najdziwniejsze jest to ze te ecu wogole obsluguje turbo i ze one cos dmucha wogole.Byle jak ale dmucha. Mam ecu oryginalne od AFN jak cos.
trepek Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Teraz pasuje jeszcze wyjąć wtryskiwacz i odczytać oznaczenia. Panowie, robimy zakłady, wtryskiwacze 1Z czy AFN tam siedzą?
tarq Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 no to niezłe jaja się porobiły ale jak tak patrze na turbiny to wychodzi ze mam AFN bankowo to teraz co proponujecie ? ECU od AFN i od tego trzeba zacząć ? ECU AFN lepiej sie stroi niz ECU AHU ? Turbo AHU jest dużo słabsze od AFN ? pompa wtryskowa od AHU w porównaniu do AFN czym się różni ? wtryski tak samo jakaś różnica ?
Tobike Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Może być że głowica ze wszystkim osprzętem jest ahu/1z dół i turbo AFN
tarq Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2013 porównywałem jeszcze miedzy wtryskami na bloku jest wielki nr audi, jest identyczny jak w znajomego A4 AFN, ogólnie cały silnik wygląda identycznie. fakt może tak być jak piszesz ale reasumując co zmieniają mi flepy AHU zamiast AFN ? zmieniam ECU na AFN i mam AFNA ? czy pompa albo wtrysku AHU tutaj mi coś psują ?
vauxhall95 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 blok afn 1z ahu aff avg afn jest ten sam nawet te same oznaczenie. Pompa afn słabsza wtryski 1Z sporo slabsze. ---------- Post dopisany at 18:59 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ---------- znaczy pompa 1z sporo slabsza,afn lepsza ma inna fale
tarq Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2013 wtryski wyjete siedza tam 046 130 201 F wychodzi mi ze to jakieś audi a6 2.5 TDI 101 KW mam racje ? moze stad ta mocna gora bo powyzej 2300 jedzie naprawde przyjemnie i seryjny afn nie ma szans pomimo ze mam mase przez quattro oczywiscie nie ma szans jak jedziemy z rolki od 2000 z hakiem bo ponizej 2000 to mi auto zamula jak wiadomo i wtedy znajomego afn ucieknie ale i tak go doganiam pozniej... moze przez te wtryski mi ciezej zapala na zimnym ? moze nalezy cos zmieniac w dawkach ?
Rekomendowane odpowiedzi