Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy można jeździć bez czynika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie tak jak w temacie w układ wdała się nieszczelność. czy można jeździć autem na wyłaczonej klimie czyli poprzez ECO? czy jednak grozi to zatarciem sprężarki? pozdrawiam

Opublikowano

zarżniesz kompresor

Opublikowano

Sprężarka Ci sie nie zatrze ponieważ jej sprzegło nie załączy. Załączenie sprężarki w tym przypadku blokuje czujnik ciśnienia który wykrywa brak cisnienia w ukladzie, ale jak bedziesz dlugo tak jeździł to może się zastać. Najlepiej ją zaślepić porządnie.

Opublikowano

Cwiara, jestes na 10000% pewien ?

sprezarka w B6 nie ma sprzęgła i pracuje przez cały czas

Opublikowano

ostatnio w B6 robiłem klime i klient przyjechał bez czynnika i na klimatroniku swieciła sie dioda na przycisku eco i nie można było wyłączyć trybu eco dopuki sie nie napełniło układu czynnikiem. Musi być możliwość rozłączenia sprężarki w przypadku naglego rozszczelnienia.

---------- Post dopisany at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany at 18:51 ----------

Spręzarka jest ze sprzegłem sztywnym i sterowana elektromagnesem i rzeczywiście pracuje cały czas.

Opublikowano

ok dzięki panowie w poniedziałek klima będzie uszczelniona

czyli jak to jest do końca? jeżdżenie bez czynnika zarżnie sprężarkę?

Opublikowano

Kompresory sterowane zaworem elektromagnetycznym uniemożliwiają także jazdę samochodem w przypadku niesprawnego układu. Sprężarka nie podłączona do układu, nie może być eksploatowana dłużej niż 5-10 minut nawet jeśli została zalana olejem. Wynika to z ciągłej pracy układu tłokowo-korbowego, a prowadzi do jej uszkodzenia.

Więc sory za zamieszanie.

Opublikowano

Panowie najłatwiej zdjąć pasek który napędza kompresor i po sprawie.W AWX jest osobny pasek na kompresor klimy

Opublikowano

dokładnie,

Radek, pamietaj aby koniecznie wymienic osuszacz i dławik

Opublikowano

Taki dławik kupi się w Inter Carsie czy w innych tego typu sklepach?

W zimie chłodnica w mojej Audi się rozszczelniła. Na szczęście uznali mi gwarancji na chłodnicę klimatyzacji, a odpowiedź dopiero dostałem po dwóch miesiącach... :facepalm:. Dopłaciłem do NRFa, Osuszacz NRF. Tylko kompletnie zapomniałem o dławiku... Jest szansa, że będą mieli go w jakimś sklepie motoryzacyjny w Krakowie na miejscu?

---------- Post dopisany at 23:47 ---------- Poprzedni post napisany at 23:36 ----------

Mógł by mi ktoś podać nr OEM tego dławika?

Opublikowano

polecam mój wątek o sprężarce....

ok dzięki panowie w poniedziałek klima będzie uszczelniona

czyli jak to jest do końca? jeżdżenie bez czynnika zarżnie sprężarkę?

nie tyle brak czynnika co nieszczelność powodująca wyciek oleju z układu klimatyzacji. bo jak już ktoś zauważył, sprężarka w B6 czyli roczniki od 2001 w górę, mają inny typ urządzenia. pracujący cały czas aby uniknąć sytuacji, że następuje wyciek zimą. a wiosną włączenie układu zarzyna kompresor.

dlatego sprężarka pracuje non-stop....

jedynie zmienia się obciążenie, spowodowane włączeniem układu klimatyzacji.

Opublikowano

Nr dlawika do B5:

4B0 820 177

Opublikowano

Dziękuje bardzo :hi:

Opublikowano
ostatnio w B6 robiłem klime i klient przyjechał bez czynnika i na klimatroniku swieciła sie dioda na przycisku eco i nie można było wyłączyć trybu eco dopuki sie nie napełniło układu czynnikiem. Musi być możliwość rozłączenia sprężarki w przypadku naglego rozszczelnienia.

---------- Post dopisany at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany at 18:51 ----------

Spręzarka jest ze sprzegłem sztywnym i sterowana elektromagnesem i rzeczywiście pracuje cały czas.

Potwierdzam

Opublikowano

czyli nawet przejechanie dwudziestu paru kilometrów do serwisu może spowodować uszkodzenie sprężarki? pozostaje jedynie laweta?

Opublikowano

niekoniecznie LAWETA, można zdjąć pasek. bo zdaje się w większości przypadków, osobno napędza kompresor.

jeśli jesteś pewien, że instalacja jest szczelna, a ubyło tylko czynnika to również można jakiś czas jeździć

JEŚLI SPRĘŻARKA ma olej w środku nic się nie powinno stać...

ja założyłem nową i zrobiłem tak jak piszesz....ścierpła mi skóra jak doczytałem się w internecie czym to groziło...

na szczęście moja sprężarka była nowa i zalana olejem więc nic cie nie stało, ale jeśli masz swoją i jakieś wycieki w instalacji to proponuję zdjąć pasek wielorowkowy do czasu uszczelnienia i napełnienia instalacji. na pewno będzie to bezpieczniejsze i tańsze niż późniejszy zakup nowej sprężarki...

Opublikowano

jeździłem ok 3 miesiące bez czynnika dziurawy przewód alu nad osuszaczem ,wymieniłem przewód ,dławik ,osuszacz ,nabiłem klimę (w kwietniu)i poprzedni sezon chodziła bez problemu więc chyba nic się nie stało

Opublikowano

no proste ze nic sie nie stanie jest olej w sprezarce wiec oki. przeciez to bylo by bez sensu jak by miala sie zatrzec czy cos. w zimie kiedy klima sie nie uruchamia skad mam wiedziec czy akurat mi sie nie przedziurawił uklad. mozesz spokojnie jechac te paredziesiat km

Opublikowano

ale powiem szczerze ,że się wystraszyłem bo przeczytałem o tym jak jeszcze jeździłem na pustym układzie

Opublikowano

wszystko zależy od nieszczelności...jeśli to będzie przy sprężarce, wtedy jest większe prawdopodobieństwo zatarcia..

tyle że, do czasu kontroli i napełnienia kontrastem nie jesteśmy w stanie określić gdzie ten wyciek nastąpił więc powinniśmy to traktować jak całkowity brak smarowania....więc gdy tylko zauważymy usterkę powinniśmy jechać na kontrolę.

koszt wymiany kompresora i czyszczenia układu jest nie współmierny do kosztu uszczelki w kompresorze...PAMIĘTAJMY!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...