kapro Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Witam Panowie, Chciałbym się podłączyć, ponieważ miałem ten sam problem z odpalaniem, dokładnie te same objawy. Rano jak odpalałem, zwłaszcza jak było zimno krócej kręciłem i nie było większego problemu. Jak pojechałem do pracy i po 8 godzinach odpalałem to zaczynała się wtedy zabawa. Kręcił mi długo i nawet musiałem próbować 2-3 razy. Dodam, że działo się tak często jak było ciepło lub gorąco. Podobnie było jak gdzieś pojeździłem i odpalałem go po kilku godzinach to też miał problem. Natomiast odpalając go do godziny po jeździe, palił od strzała. Niestety po dłuższej jeździe ponad 2 miesiące temu, po kilku godzinach postoju chcąc go odprowadzić do garażu już mi nie odpalił. Mój mechanik stwierdził, że to pompa wtryskowa, bo nie podawał paliwa na wtryski. Wysłał pompę do regeneracji, wróciła po miesiącu. Po zamontowaniu, w dalszym ciągu nie mógł odpalić. Zaczęły się kombinacje, że teraz jeszcze trzeba ustawić rozrząd, bo koło na pompie zostało przestawione i nie zgadzało się z tym co mechanik zaznaczył. Nie pomogło. Później zacząłem szukać na forach i podpowiedział mi też kolega, że należy odpowietrzyć pompę. Zrobiliśmy to wg opisów z internetu i filmików z Youtuba. Faktycznie była zapowietrzona. Jeszcze przed tym wieniliśmy filtr paliwa. I dalej nic. Dzisiaj mechanik wysłał ponownie pompę na reklamację. Może mi podpowiecie co jeszcze może być nie tak. Z góry dzięki.
oooprzemekooo Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 W jaki sposób odpowietrzałeś ta pompę? Ja po kupnie robiłem generalny serwis tzn. rozrząd filtry oleje klocki itp i przy wymienię filtra paliwa nie chcący zapowietrzylem go i pompę tato pomagał mi przy odpowietrzaniu ja kręciłem rozrusznikiem a on odkręcał przewody od wtryskow lecz wiele to nie dało paliwo leciało ale efektów żadnych w tedy poszukam na necie jakiś informacji jak to zrobić żeby wreszcie odpalił ten silnik i znalazłem ten sposób na YouTube zrobiłem tak samo i w końcu zaskoczył uradowany cieszyłem się jak murzyn bateria tylko teraz się zastanawiam czy to prawidłowy sposób czy dobrze jest teraz odpowietrzana pompa i czy przypadkiem czegoś nie uszkodziłem ogólnie żadnych pęcherzyków powietrza nie widać w przewodach ale gdy jeszcze miałem problem z odpalaniem to zauważyłem ze lepiej odpala gdy mam zaparkowany samochód na górce przodem do dołu
kapro Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Odpowietrzałem w ten sam sposób jak na tym filmiku, z tym że przy pierwszym kręceniu poluzowałem wtryski po stronie pasażera, później je skręciłem i przed drugim kręceniem poluzowałem z drugiej. Obydwa te kręcenia trwały po jakieś 5 sek. Później na skręconych kręciłem ok. 10 sek. i nic. A powinien wtedy załapać. Tu masz link do opisu na innym forum: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=56013 Korzystałem właśnie z niego.
oooprzemekooo Opublikowano 31 Października 2014 Opublikowano 31 Października 2014 Czasami zdążą mi się ze jeszcze troszkę dłużej kręci przy odpalania ale to nie to co kiedyś i tak właśnie sobie teraz myślę czy może jest gdzieś jeszcze trochę powietrza czy może wina tego konta wtrysku mam teraz około 0.4 0.6 ATDC ciężko jest trafić na 0 raz mi się udało ale było 0.0 btdc czy takie ustawienie było by lepsze ? Ciężko mi teraz określić czy to pompa czy powietrze bo wymieniałem filtr 2 dni przed rozrządem znajomi twierdzą że szukam dziury w całym ale jak kupiłem audi to nie miałem żadnych takich problemów naprawde trafulem na zadbany egzemplaz a teraz jestem bardzo uczulony na to odpalanie nie lubię jak coś nie działa w 100% tak jak powinno. Czy jest możliwość ze przewody metalowe które idą od pompy do wtryskow mogą być za powietrzne ? Bo ich nie odpowietrzałem po odpowietrzaniu pompy
kapro Opublikowano 1 Listopada 2014 Opublikowano 1 Listopada 2014 Co do kąta to o tym temacie niewiele wiem. Natomiast przewody też powinny być odpowietrzone, żeby wyeliminować jak najwięcej powietrza z układu. Zrób odpowietrzanie wg instrukcji do której wysłałem Ci linka.
20hz Opublikowano 5 Listopada 2014 Opublikowano 5 Listopada 2014 A więc po dłuższej przerwie poczyniłem następujące obserwacje. Zmiana kąta wtrysku znacząco poprawiła/rozwiązała problem zadymienia i utrudnionego rozruchu. Jednakże nie można spodziewać się cudów i odpalania jak benzyna 1.2L . Silnik kręci ok. 1 sek zanim zaskoczy, jednak kręci teraz zawsze tyle samo - czy to po 2 dniach postoju, wilgotny ranek czy też po kilku godzinach postoju. Jednocześnie dodam, że już po zmianie kąta zdarzały się rozruchu z bąkiem z rur. Mniejsze i naprawdę rzadko ale to nie tak, że w ogóle :/ Zastanawiam się czy nie przyczyniło się do tego inne paliwo niż od razu po i w czasie regulacji. Teraz zalewamy poprzednie i będę miał porównanie co się zmieni. W międzyczasie spadły temperatury na dworze i zagadnienie świec stało się bardziej kluczowe - udało mi się wyciągnąć jedną ze świec. Dla potomnych pozostawiam info że świeca z mojego silnika pobierająca ok. 7 A grzeje się w zbliżony sposób jak 20 A'wa Beru prosto ze sklepu. Więc wszystko wskazuje na to, że moja teoria była błędna :/ a wyciąganie tych świec to jazda :/ Obecnie silnik odpala bez dramatu ale zastanawiam się co będzie na mrozach - czuć pogorszenie sprawy wraz ze spadkiem temperatury. Trzeba będzie dłużej grzać świeczki.
kapro Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 A mierzyłeś kiedyś ciśnienie na cylindrach? Bo ciśnienie chyba też ma związek z odpalaniem.
20hz Opublikowano 6 Listopada 2014 Opublikowano 6 Listopada 2014 No raczej (że chciałem ) ale to wymaga wyciągnięcia świeć - i koło się zamyka . Ogólnie ostatnio mierzyłęm furkę i wypluła z siebie 168KM/350Nm, także dorastam do tego żeby czasowo dać sobie na spokój, bo najpewniej motorownia zdrowa, a to szukanie może przynieść więcej złego niż pożytku.
oooprzemekooo Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Sprawdź sobie świece omomierzem jeśli posiadasz a jeśli nie to kabelek do + akumulatora i po kolei po świecach moja tez nie najgorzej paliła tylko z rana dym puszczała i co sie okazało 3 świece padły wogule nie gżyły po wymienie pali na tyk
20hz Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Sprawdź sobie świece omomierzem jeśli posiadasz a jeśli nie to kabelek do + akumulatora i po kolei po świecach moja tez nie najgorzej paliła tylko z rana dym puszczała i co sie okazało 3 świece padły wogule nie gżyły po wymienie pali na tyk Sprawdzić świece to nie problem, mam nawet amperomierz cengowy i dokładnie wiem jak się zachowują świece. Jednak bardzo mnie interesuje jak Ci poszło z wymianą świec? Czy były jakieś problemy, zerwanie gwintu i konieczność naprawy gniazd świec? Napisz jak to poszło u Ciebie. Ja wyciągnąłem jedna świece u siebie i gwint był już do poprawiania. Ostatnio przy -5 pali znowu z mega dymem z tyłka :/ Jutro biorę się za ponowne sprawdzenie świec i naładuje aku, zobaczymy...
miki18m Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Ja dzis wymieniłem 3 świece wszystkie poszły gładko tylko dlugi dobry klucz delikatnie i z wyczuciem,użyłem tez troche specyfiku na zapieczone śruby. Pozdrawiam;)
oooprzemekooo Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 U mnie świece wykręciły się bez żadnego problemu baaa jeszcze były oryginalne audi a przebieg 230 000 fakt na puściłem je dzień wcześniej wd40 ale raczej i bez tego by poszły bo były posmarowane smarem do wysokich temperatur. Jeśli się boisz to próbuj kluczem dynamometrycznym jeśli nie idą na puść je naftą i znowu prubuj aaa i co najważniejsze rozgrzać silnik tak do pierwszej kreski ja tak rozgrzałem. Ja robiłem to wszystko na wyczucie wkrecająć nowe tak samo je przesmarowlalem do końca muszą się wkręcić w palcach jesli nie ida do konca wykrecic przetrzec szmatkom znowu posmarowac i prubowac jeszcze raz a na koniec kluczem lekko odciągnąć z wyczuciem. U mnie gdy wkrecałem kolo gniazd było troszkę piasku i musiałem kilka razy wykręcać czyścić i znowu wkręcać
lysy249 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Zna ktos jakiegos dobrego mechanika ktory ustawi mi kat wtrysku w okolicy bielska lub zywca?????
miki18m Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Znam W szczyrku jest dobry ogarnia Audi. Jesteś zainteresowany pisz na priv
oooprzemekooo Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Możesz to samemu zrobić to banalnie proste tylko potrzebujesz kabel i vaga. Lepiej zainwestować w kabelek jeszsze nie raz ci się przyda i nie będziesz musiał z byle głupotom jechać do mechanika
Dobek4 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Witam. Jaki jest koszt ustawienia kąta wtrysku u mechanika ? Czy znacie kogoś w okolicy Pniew lub Międzychodu ?
KrzysiekA4 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Koszt wydaje mi o wiele większy niż zakup kabla do diagnostyki
Dobek4 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Ale rozumiem ze jak kupuje sie kabel to trzeba tez mieć program ? Ustawienie kąta wtrysku robi sie przez program ?
KrzysiekA4 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Program ściągasz z neta,ustawiasz kąt poprzez program jak i regulację ręczną na kole w głowicy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się