Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 1.8T Quattro AVANT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli sciagam z N75 wężyk idący do gruszki i zaslepiam. Wtedy przy N75 jest niezatkany krociec. Tak ma być?

Druga sprawa to surge, który się kilka razy pojawił przy zmianie biegów. Membrana w DV jest cała więc co to może być? Padniety N249?

Opublikowano

Zaślep krócieć przy n75, ten wężyk od gruszki może byc nie zatkany wcześniej niedokładnie napisałem co do surge to faktycznie jesli dv dobra to sprawdz wężyk idący do dv jesli masz jeszcze oryginalny on lubi pekać ze starości, jesli wężyk dobry to może byc n249 w testach na vagu mozna go sprawdzić czy wogóle cyka

Opublikowano

Wezyk mam jeszcze ori, ale jakby cos z nim było nie tak to surge bylby stale..

n249 już mi raz padl rok temu i wymieniłem na uzywke. Może cos jest nie tak z układem podcisnien ze znowu pada n249?

Opublikowano

Może byc jeszcze dziura w wężu podającym podciśnienie do zaworków n249 ale to by wyszło przy sprawdzaniu szczelności, a masz tam jeszcze taki wąż co idzie do akumulatora podcisnienia co idzie do prawego nadkola czy wywalone to masz?

Opublikowano

Nic nie wywalałem z seryjnych zaworków także pewnie to jest. Chce na początek wymienić zawór nr 6 i 20 ale nie wiem czy to dobry trop.

audi1u.jpg

Opublikowano

sprawdz nr 6 czy zamyka w jedną stronę bo w nim często zbiera się nagar i to doładowanie ucieka do komory korbowej,nr 20 sobie daruj zostaw go.

na próbę podłącz dv pod kolektor a n249 zapętl i a 100% będzie lepiej jeżeli dv lekko puszcza do tipa .

Opublikowano

kasowałem wczoraj blad immobilizera. Potem po przejechaniu 2x 9km zgasiłem silnik i ponownie sprawdziłem block 032. Warości to 0,4% i 15,%.

lambda2_zps7b6a2c1f.png

Przypomne, że ubyło mi 19g/s auto ma niby sprawną DV bo membrana cała, ale czasami przy wysokich obrotach słyszę odgłos młodego źrebaka ( surge ) i turbo pompuje odrobine mniej niż wcześniej. W zimie na oponach 205/55/R16 palił mi ok 10,2-10,5l a teraz w lecie na 215/50/R17 mimo, że nagrzewa się szybciej to pali 1L więcej.

Jest tylko jeden problem, jak wczoraj patrzyłem to nie widziłem tego trójnika, za to widziałem biegnący jakby z góry wężyk, potem zawór, potem trójnik i tam na jednej odnodze był kolejny zawór. Musze zrobić zdjęcie to może latwiej to wytlumacze...

Opublikowano

porownaj sobie czasy wtryskow z przed zjeby i teraz. +15% swiadczyloby o slabej wydolnosci ukladu paliwowego, najlepiej sprawdzić jakie cisnienie daje pompa paliwa

Opublikowano

Znalazłem na necie takie zdjecie nie wiem czy to B5 czy B6 ale te same zawory mam u siebie

PIC-0068_zpsf7357d78.jpg

Który mam sprawdzić/wymienić?

Który z nich to ten słynny nr 6?

Opublikowano

na tym zdjęciu to nie widzę nr6 ale jest on u ciebie w trujniku gumowym wsadzony do połowy przykręcony opaską i na niego przykręcony jest kolejny przewód i tak na prawdę to go nie zobaczysz do puki tych opasek nie odkręcisz i nie zdejmniesz przewodów

tu masz jak to ujostwo wygląda,przykładowa aukcja

ŚRUBA ODPOWIETRZAJĄCA AUDI A4 VW GOLF SKODA ORYGIN - Chłodzenie silnika

Opublikowano

Dzieki za zdjęcie. Szkoda, ze nie ma gdzies na necie fotografii z wymiany tego elementu, albo chociaż obszaru w którym się on znajduje. Szukalem nawet na audizine i nic nie znalazłem :)

Żeby było ciekawiej to zauważyłem wczoraj, ze wentylator klimatyzacji lezy sobie na dnie obudowy wentylatora... zwyczajnie odpadł od silnika, a klima normalnie działa.

Normalnie rece mi już opadają :(

Opublikowano

no co ty,znajdziesz go w prosty sposób,zaczniesz od podstawy filtra oleju z niego wychodzi kolanko odmy takie plastikowe następnie jest trójnik gumowy i w nim jest ten zaworek.

Opublikowano

Czy to, że mam takie korekty na kanale 032 może powodować wzrost spalania?

Jutro kupie ten zaworek i pod koniec tygodnia go wymienię razem z wentylatorem klimy.

---------- Post dopisany 11-07-2013 at 23:41 ---------- Poprzedni post napisany 08-07-2013 at 22:31 ----------

Zawrek z trójnik kupiony, ale jeszcze nie zamontowałem go. Dzsiaj wymieniłem wentylator klimy i przy okazji zauważyłem takie mokre plamy na łączeniu silnika z kolektorem dolotowym...

powód do zmartwien?

kolektor_dolotowy_zpsd9fa476f.jpg

---------- Post dopisany 20-07-2013 at 21:36 ---------- Poprzedni post napisany 11-07-2013 at 23:41 ----------

Wczoraj rozbierałem odmę i cały układ tzn elementu 2, 5, 9 i 13.

Standardowo kolanko nr 2 wychodzące z silnika (odma) rozsypało mi się w rękach. Było całe i mocno wciśnięte. Ale przy wyciąganiu nie wytrzymało.

Musiałem kupić nową odmę (nr 2), a pozostałe elementy wyczyściłem.

audi1u.jpg

Wymieniłem ją i pojeździłem spokojnie po mieście jakieś 20km.

Takie są wartości w kanale 032.

block032_po_zmianie_odmy_zps05e24454.png

Widać, że pierwsza wartość wzrosła odrobinę a druga odrobinę spadła, ale nadal jest kiszka. Auto nie jedzie tak jak kiedyś :(

Dzisiaj zabrałem się wymiane zaworka nr 6, który jak się okazało nie wygląda tak jak ten diagramu ponieważ ma 2 króćce.

Poniżej oryginalna fotka mojego zaworka nr 6.

zawor_nr6_zps3d9f1870.jpg

zawor_odma_zpsb67250fe.jpg

Nie zdążyłem już sprawdzić jak się sprawuje auto, jutro zrobie testy. Jak nie pomoże to zajmę się zaworkiem N249 bo pewnie on powoduje surge, ale coś działa na niego tak, że N249 nie dział poprawnie.

---------- Post dopisany 30-07-2013 at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany 20-07-2013 at 21:36 ----------

Dzisiaj podłączyłem DV bezpośrednio do kolektora ssącego. Odpiąłem wężyk idący do zaworu n249 i podłączyłem bezśrednio do kolektora czyli tam gdzie jest podłączony inny wężyk wychodzący z n249. Wolny wężyk idący z n249 do kolektora podlaczyłem do drugiego wolnego króćca n249.

Zrobiłem logi

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Jakieś pomysły co dalej?

---------- Post dopisany 09-08-2013 at 08:45 ---------- Poprzedni post napisany 30-07-2013 at 21:50 ----------

Wyczyściłem przepustnice na lustro bo była brudna oraz wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ssącym i pomiędzy kolektorem a przepustnicą.

Bez zmian, nadal przepływ jest niski i turbo łapie 1bar z 400-500obr później niż po korekcie w zimie.

Opublikowano

Ogólnie to troche kiszka po takich modach co zrobiłeś, cały czas jest cos z układem turbo-dolot, nie może napompować cisnienia a wysterowanie n75 bardzo wysokie a na wysokich obr. maksymalne, jesli dolot szczelny to musi cos nie grać może gruszka źle ustawiona i wg sie nie domyka? przepływka raczej wskazuje adekwatnie do cisnienia osiąganego, na pewno byłoby więcej gdyby turbo pompowało to co zadane przez ecu.

Opublikowano

wampir jakie plany?

masz jakies przypuszczenia?

test szczelnosci wykonany?

Opublikowano

Tak, są dwie opcje:

1. spalic w piz*u

2. zepchnąć do rzeki

Wczoraj jechałem w nocy i było 15C. Miałem wrażenie, że jakby trochę lepiej auto się odpychało.

Gorzej, że jak zmieniałem bieg z 1 na 2 przy 5000obr to znowu słyszałem dźwięk "źrebaka". Moja DV jest podłączona bezpośrednio do kolektora a N249 zapętlony także nie wiem co może powodować ten dźwięk:/. Nie pojawia się on za każdym razem.

Może jednak cos nie tak z DV? Nie wiem, jakie inne elementy mają wpływ na to?

Opublikowano

moze DVka P nie wytrzymuje takiego cisnienia 1.4 bara?

Ja zmienilem wczoraj na "N" i roznica w sprezynie pomiedzy N a P jest ogromna.

Opublikowano

Ale porownales to sam? Miałeś obywie w rece?

Jest roznica w pracy silnika (logach)?

Jak ja zamontowałeś? Możesz opisac albo pokazac fote?

EDIT:

Takie coś znalazłem na necie:

Originally posted by teutonic_blur

From "TheWolf" at vwfixx.com:

Here is a little update on my DV testing I've been doing.

710N

- Turbo spools up slower

- Constant sound of loosing pressure even under acceleration

- Boost would not hold up over 4500 rpm (bounce all over 4 psi up and down)

- Cool DV sound when releasing pressure

710P

- Turbo spools insanely quick

- Hold boost up to redline

- When run in reverse it sounds really nice (and after only a day got a lot louder)

- The needle on the boost gauge does not flutter at all anymore

- Cheaper than a 710N at my dealership

- Seems to be built tougher than the 710N (heavier duty)

If people are looking for a cheap alternative to an aftermarket DV then I'd highly recommend the 710P - After running both valves I am extremely happy with the 710P over the 710N

Here's a link to the thread: http://www.vwfixx.com/forums/index.php?showtopic=33473

It definitely sounds interesting. Thanks for bringing it up Mark

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tutaj inny opis:

PSI rating difference between 710N & 710P

They react very much the same. the 710N begins to open at 5.5 in Hg. The 710P begins to open at 6in Hg. The 710P has a heavier construction than the 710N. The 710P has a reinforced silicone diaphragm and has brass guides holding the sealing lip in alignment with the seat.

To są zawory, które występują w Audi TT, o którym 710N mówiłeś? Z listy widaćze 710N został zastąpiony przez 710P

DV_zpsa357d4db.png

Opublikowano

Co potrzebowałeś do tego:

Układ hamulcowy:

Przód:

Tarcze went. 288mm -> upgrade 312mm

Tył:

Tarcze went. 245mm -> upgrade 255mm

Czy wystarczą klocki + tarcze czy coś jeszcze? I czy te wieksze graty wchodzą w standardowe koła 16 cali?

Opublikowano

Wieksze graty min 16 cali bo w 15 nie upchasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...