Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja nie działa. Błąd czujnika G395 w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Podzielę się swoim doświadczeniem. Więc klima przestała chłodzić, pomimo sygnalizacji włącznika AC. Miałem te same dwa błędy co autor tematu (zczytane VCDS'em). Zebrałem się do wymiany czujnika ciśnienia klimy i co do numerów:
Auto A5 Sportback 2013 230kkm pierwszy właściciel i fabryczny czujnik zamontowany to: 4H0959126A
W ASO VW wg VIN dali mi 4H0959126B i po wymianie+skasowaniu błędów klima działa jak wcześniej. Zdemontowany czujnik suchy jak pieprz, kostka wewnątrz to samo jak nowa praktycznie.

Polecam zacząć od wymiany czujnika który w ASO VW kosztuje 260zł, a w Audi jakoś 415zł.... Przy wymianie wymieniłem również oring filetowy (ok 15zł). Po wykręceniu czujnia delikatnie zaczęło syczeć jeśli ma się kogoś pod ręką to można poprosić aby przyłożył palec i zatkał wylocik - ja sprawnie szybko założyłem nowy oring i nakręciłem nowy zawór, profilaktycznie jutro podjadę nabić klimę.

 

Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku : -)

Opublikowano

I pojawił się u mnie problem z klimatyzacja nie zakładam nowego wątku wiec zapytam tu auto kopiłem na jesieni cały czas jeździłem na auto wiec nie wiem czy działała czy nie, ale wczoraj chciałem sobie szybciej schłodzić słonce przygrzało i lipa nie chłodzi podjechałem do kolegi klima uzupełniona było 520g wiec dobita i dalej nie dmucha zimnym podpięty był pod Delphi ale żadnych błędów nie pokazuje wentylatory się włanczaja jak włączę klimę kontrolka od klima także normalnie się włancza, kostkę na czujniku patrzyłem ale wygląda dobrze.

Co to możne być czujnik, sprężarka? na delphi pokazywało ciśnienie jakieś 5.8 i tak stało nie zmieniało się czy klima była włączona czy nie.

Opublikowano

Podłącz pod VCDS i sczytaj błędy. Jeżeli ciśnienie nie rosło to kompressor nie pracuje należycie. 

Opublikowano

Byłem u znajomego podpinał pod VCDS błędów brak ciśnienie stało w miejscu jakieś 7.6 bar napięcie podaje na zawór sprężarki wiec podejrzenie pada na ten zawór sterujący na kompresorze, ma kto może nr tego zaworu? jaki zamówić bo nie mam jak narazie wjechać na kanał a i teraz tydzień mnie nie będzie. 

Opublikowano

witam

czy ktoś może mi wskazać jak ma być umiejscowiona ta uszczelka ?

obraz.png.7f93bb1c41f7d3b24cd669e1c666dd49.png

 

czujnik 4H0959126A

zdjęcie poglądowe ale uszczelkę ORI dałem w tym rowku jak na zdjęciu próbuje zakręcić czujnik delikatnie bo tam ma być nie więcej jak 5nm ale gaz nie przestaje uciekać 😕

Opublikowano

Jak ma nie uciekać, jak miejsce uszczelnienia jest tak zaśniedziałe? Wyczyść wszystko co tam jest na tym wentylu, najlepiej czarną włókniną. Nasmaruj lekko oring i wkręć czujnik. Co do 5 Nm to nie wiem skąd masz tą wartość, ja to dokręcam na minimum 10.

Opublikowano

napisałem, że zdjęcie poglądowe ;) u mnie jest czysto

jeszcze jedna rzecz która mi się rzuciła to czy te dzyndzle mają się obracać lekko ?

ten po lewej ORi obraca się lekko a ten po prawej nowy sporo ciężej

QuiAaM9.jpg

Opublikowano (edytowane)

Cześć koledzy,

Ostatnio zauważyłem że klima syczy od razu po włączeniu, i syczenie ustępuje od razu po wyłączeniu.

Przy włączonej klimie powietrze z nawiewów jest lekko chłodniejsze niż to z otoczenia ale szału niema.

Klima działała super jak kupiłem auto, potem około 3 lata nie była w ogóle używana. Ostatnio włączyłem i taka niespodzianka.
Błędów żadnych nie ma, a odczytane ciśnienie czynnika to 3bar przy wyłączonej i 4bar przy włączonej klimie.

 

Czy to w ogóle prawidłowe ciśnienie? Czy wymiana czujnika by coś tutaj pomogła?

 

off.thumb.jpg.a87ffbb55f9bbf11892e1df144718329.jpg     on.thumb.jpg.9b512a75758f183611645fc381544eeb.jpg

 

 

Edytowane przez 46lukasz
rozmiar zdjec
Opublikowano

Za mało czynnika w układzie. Jedź na sewis klimy, bo taki powinno wykonywać się co najmniej raz na 2 lata a Ty już 3 rok tak jeździsz i kto wie ile tat temu klima była serwisowana.

Opublikowano

czyli to syczenie jest spowodowane za małą ilością czynnika? a ile bar powinienem widzieć żeby było jak należy?

jako że ten czujnik ciśnienia jest znany z tego ze przepuszcza przez wtyczkę, myślę że on jest głównym podejrzanym i warto go tez podmienić zanim ponownie nabije klimę

Opublikowano
1 minutę temu, 46lukasz napisał(a):

czyli to syczenie jest spowodowane za małą ilością czynnika?

Tak.

 

Nie sugeruj się ciśnieniem.

Opublikowano

okej, dzięki, ale jako że to układ zamknięty to gdzieś ten czynnik musiał uciec, czujnik nadal myślę ze dobrze by było wymienić.

Opublikowano
2 minuty temu, 46lukasz napisał(a):

myślę że on jest głównym podejrzanym i warto go tez podmienić zanim ponownie nabije klimę

Każdy zakład jest ustawowo zobowiązany przed nabiciem klimy przeprowadzić test sczelności układu. Wolno im dopiero nabić klimę, gdy taki test zostanie pomyślnie zakończony. Więc jeżeli będziesz miał nieszczelność, to taki test powinien to  wykazać. Wtedy musisz usunąć przyczynę. Wymiana na pałę  potencjalnie sprawnych części, to strata kasy. Chyba że masz jej za dużo, to wymień, ale jak już wymieniać, to tylko oryginalny z ASO. Jak się dowiesz ile kosztuje to zapał wymiany opadnie.

 

Opublikowano
1 minutę temu, 46lukasz napisał(a):

okej, dzięki, ale jako że to układ zamknięty to gdzieś ten czynnik musiał uciec, czujnik nadal myślę ze dobrze by było wymienić.

Ten układ nie jest w 100% szczelny. Z biegiem czasu niewielka ilość czynnika dyfunduje, dlatego powinno się regularnie przeprowadzać serwis klimy. 

Opublikowano (edytowane)

okej bardzo dziękuje za informacje.

Edytowane przez 46lukasz
Opublikowano

Napisałem Ci przecież, że układ nie jest w 100% szczelny🙄

Wymień sobie co chcesz i tak po dwóch latach czynnik dyfunduje.

Opublikowano

napisałeś druga wiadomość w trakcie kiedy odpisywałem na ta pierwszą, wtedy jeszcze myślałem ze to układ w 100% szczelny.

nie wiedziałem ze w tych układach występuje dyfundowanie, wyluzuj trochę

Opublikowano

Jestem wyluzowany. Dlatego należy regularnie serwisować klimatyzację.

Opublikowano

Jak na krótko podpiąć kompresor? żeby go sprawdzić, podłączyć 12V do wtyczki zaworka sterującego? Nie stanie się nic?

Opublikowano

Przecież masz w blokach pomiarowych jakie napięcia są podawane na zawór i na pewno nie jest to 12V.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...