RoceS Opublikowano 4 Stycznia 2022 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Cześć Podzielę się swoim doświadczeniem. Więc klima przestała chłodzić, pomimo sygnalizacji włącznika AC. Miałem te same dwa błędy co autor tematu (zczytane VCDS'em). Zebrałem się do wymiany czujnika ciśnienia klimy i co do numerów: Auto A5 Sportback 2013 230kkm pierwszy właściciel i fabryczny czujnik zamontowany to: 4H0959126A W ASO VW wg VIN dali mi 4H0959126B i po wymianie+skasowaniu błędów klima działa jak wcześniej. Zdemontowany czujnik suchy jak pieprz, kostka wewnątrz to samo jak nowa praktycznie. Polecam zacząć od wymiany czujnika który w ASO VW kosztuje 260zł, a w Audi jakoś 415zł.... Przy wymianie wymieniłem również oring filetowy (ok 15zł). Po wykręceniu czujnia delikatnie zaczęło syczeć jeśli ma się kogoś pod ręką to można poprosić aby przyłożył palec i zatkał wylocik - ja sprawnie szybko założyłem nowy oring i nakręciłem nowy zawór, profilaktycznie jutro podjadę nabić klimę. Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku : -)
pietia1982 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 I pojawił się u mnie problem z klimatyzacja nie zakładam nowego wątku wiec zapytam tu auto kopiłem na jesieni cały czas jeździłem na auto wiec nie wiem czy działała czy nie, ale wczoraj chciałem sobie szybciej schłodzić słonce przygrzało i lipa nie chłodzi podjechałem do kolegi klima uzupełniona było 520g wiec dobita i dalej nie dmucha zimnym podpięty był pod Delphi ale żadnych błędów nie pokazuje wentylatory się włanczaja jak włączę klimę kontrolka od klima także normalnie się włancza, kostkę na czujniku patrzyłem ale wygląda dobrze. Co to możne być czujnik, sprężarka? na delphi pokazywało ciśnienie jakieś 5.8 i tak stało nie zmieniało się czy klima była włączona czy nie.
Muskel1 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Opublikowano 13 Kwietnia 2023 Podłącz pod VCDS i sczytaj błędy. Jeżeli ciśnienie nie rosło to kompressor nie pracuje należycie.
pietia1982 Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Opublikowano 14 Kwietnia 2023 Byłem u znajomego podpinał pod VCDS błędów brak ciśnienie stało w miejscu jakieś 7.6 bar napięcie podaje na zawór sprężarki wiec podejrzenie pada na ten zawór sterujący na kompresorze, ma kto może nr tego zaworu? jaki zamówić bo nie mam jak narazie wjechać na kanał a i teraz tydzień mnie nie będzie.
czareq Opublikowano 21 Czerwca 2023 Opublikowano 21 Czerwca 2023 witam czy ktoś może mi wskazać jak ma być umiejscowiona ta uszczelka ? czujnik 4H0959126A zdjęcie poglądowe ale uszczelkę ORI dałem w tym rowku jak na zdjęciu próbuje zakręcić czujnik delikatnie bo tam ma być nie więcej jak 5nm ale gaz nie przestaje uciekać 😕
Langista Opublikowano 21 Czerwca 2023 Opublikowano 21 Czerwca 2023 Jak ma nie uciekać, jak miejsce uszczelnienia jest tak zaśniedziałe? Wyczyść wszystko co tam jest na tym wentylu, najlepiej czarną włókniną. Nasmaruj lekko oring i wkręć czujnik. Co do 5 Nm to nie wiem skąd masz tą wartość, ja to dokręcam na minimum 10.
czareq Opublikowano 21 Czerwca 2023 Opublikowano 21 Czerwca 2023 napisałem, że zdjęcie poglądowe u mnie jest czysto jeszcze jedna rzecz która mi się rzuciła to czy te dzyndzle mają się obracać lekko ? ten po lewej ORi obraca się lekko a ten po prawej nowy sporo ciężej
46lukasz Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca (edytowane) Cześć koledzy, Ostatnio zauważyłem że klima syczy od razu po włączeniu, i syczenie ustępuje od razu po wyłączeniu. Przy włączonej klimie powietrze z nawiewów jest lekko chłodniejsze niż to z otoczenia ale szału niema. Klima działała super jak kupiłem auto, potem około 3 lata nie była w ogóle używana. Ostatnio włączyłem i taka niespodzianka. Błędów żadnych nie ma, a odczytane ciśnienie czynnika to 3bar przy wyłączonej i 4bar przy włączonej klimie. Czy to w ogóle prawidłowe ciśnienie? Czy wymiana czujnika by coś tutaj pomogła? Edytowane 23 Marca przez 46lukasz rozmiar zdjec
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca Za mało czynnika w układzie. Jedź na sewis klimy, bo taki powinno wykonywać się co najmniej raz na 2 lata a Ty już 3 rok tak jeździsz i kto wie ile tat temu klima była serwisowana.
46lukasz Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca czyli to syczenie jest spowodowane za małą ilością czynnika? a ile bar powinienem widzieć żeby było jak należy? jako że ten czujnik ciśnienia jest znany z tego ze przepuszcza przez wtyczkę, myślę że on jest głównym podejrzanym i warto go tez podmienić zanim ponownie nabije klimę
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca 1 minutę temu, 46lukasz napisał(a): czyli to syczenie jest spowodowane za małą ilością czynnika? Tak. Nie sugeruj się ciśnieniem.
46lukasz Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca okej, dzięki, ale jako że to układ zamknięty to gdzieś ten czynnik musiał uciec, czujnik nadal myślę ze dobrze by było wymienić.
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca 2 minuty temu, 46lukasz napisał(a): myślę że on jest głównym podejrzanym i warto go tez podmienić zanim ponownie nabije klimę Każdy zakład jest ustawowo zobowiązany przed nabiciem klimy przeprowadzić test sczelności układu. Wolno im dopiero nabić klimę, gdy taki test zostanie pomyślnie zakończony. Więc jeżeli będziesz miał nieszczelność, to taki test powinien to wykazać. Wtedy musisz usunąć przyczynę. Wymiana na pałę potencjalnie sprawnych części, to strata kasy. Chyba że masz jej za dużo, to wymień, ale jak już wymieniać, to tylko oryginalny z ASO. Jak się dowiesz ile kosztuje to zapał wymiany opadnie.
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca 1 minutę temu, 46lukasz napisał(a): okej, dzięki, ale jako że to układ zamknięty to gdzieś ten czynnik musiał uciec, czujnik nadal myślę ze dobrze by było wymienić. Ten układ nie jest w 100% szczelny. Z biegiem czasu niewielka ilość czynnika dyfunduje, dlatego powinno się regularnie przeprowadzać serwis klimy.
46lukasz Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca (edytowane) okej bardzo dziękuje za informacje. Edytowane 23 Marca przez 46lukasz
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca Napisałem Ci przecież, że układ nie jest w 100% szczelny🙄 Wymień sobie co chcesz i tak po dwóch latach czynnik dyfunduje.
46lukasz Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca napisałeś druga wiadomość w trakcie kiedy odpisywałem na ta pierwszą, wtedy jeszcze myślałem ze to układ w 100% szczelny. nie wiedziałem ze w tych układach występuje dyfundowanie, wyluzuj trochę
Muskel1 Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca Jestem wyluzowany. Dlatego należy regularnie serwisować klimatyzację.
s36801 Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Jak na krótko podpiąć kompresor? żeby go sprawdzić, podłączyć 12V do wtyczki zaworka sterującego? Nie stanie się nic?
Langista Opublikowano 11 Kwietnia Opublikowano 11 Kwietnia Przecież masz w blokach pomiarowych jakie napięcia są podawane na zawór i na pewno nie jest to 12V.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się