Krembul Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Witam! Ostatnio zauwazylem delikatne szarpanie w zakresie 1750-2100 obr/min. Wrazenie jest takie jakby byla jakas bardzo krotka przerwa w doplywie paliwa. Dzieje sie tak na kazdym biegu przy bardzo delikatnym przyspieszaniu. Przy mocno wcisnietym gazie tego nie zauwazylem. Pierwszy raz zauwazylem to 2 tyg temu jadac na 6 biegu z predkoscia okolo 120km/h. Obroty byly wlasnie okolo 2000. Malem wrazenie ze mam niewywazone kola i ze camochod caly sie od tego trzesie. Zredukowalem bieg, obroty poszly w gore i spokoj. Czasem to szarpanie to jest jedno pozadne szarpniecie a czasem delikatny, lecz odczuwalny spadek przyspieszenia. Blem z tym u mechanika znajomego. Powiedzial, ze moze to byc kwestia vaccu pompy, ktora podobno w tym silniku odpowiada, miedzy innymi, za podawanie paliwa przy niskich obrotach. Podobno mial juz taki przypadek w tym silniku i po wymianie pompy problem ustapil. Dodam, ze wtryski wszystkie mam wymienione 5 tys temu, silnik nie dymi, odpala bez problemu, nie trzesie i powyzej 2000obr/min przyspiesza bez problemow. Predkosc maksymalna bez zarzutu.
Śmierć z nieba Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Witam, miałem coś podobnego, pomogła wymiana egr, teraz przy każdej wymianie olejów każe go czyścić. pozdrawiam
Krembul Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Zasugeruje czyszczenie Egra. Ma ktos moze jeszcze jakis pomysl? Po dlugim weekendzie jestem umowiony na wyciecie dpfa i wymiane napedu pompy oleju. Przy okazji chcialbym sie i tego problemu pozbyc.
DLUGI_007 Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 miałem taki sam problem wymieniłem egr i jak ręką odioł w egr jest potencjometr który się wyciera w tym zakresie obrotów pozdrawiam
Krembul Opublikowano 8 Maja 2013 Autor Opublikowano 8 Maja 2013 Dzis odebralem samochod od mechanika. EGR jest w stanie idealnym. W innym watku jeden z kolegow zasugerowal ze moze tak delikatnie szarpac w trakcie wypalania dpfa. Wlasnie sie go pozbylem wiec sprawdze czy problem wystepuje nadal. Przy okazji wymienilem naped pompy oleju. Podobno byl w tragicznym stanie. Jeszcze moze tysiac moze 5 tysiecy km i byloby po zawodach.
michier Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 sprawdzenie egr'a jest proste- odepnij szarą wtyczke i sprawdz czy dalej szarpie:wink:
Krembul Opublikowano 8 Maja 2013 Autor Opublikowano 8 Maja 2013 A czy po odpieciu wyswietli sie jakis blad, ktory bede musial pozniej skasowac? Samochod bede mial dopiero jutro. Maluje sie lusterko i zaklada boczna szyba po tym jak uposledzil mnie pijany motocyklista.
michier Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 jak bedzie cieply silnik to bledu nie pokaze, i tak samo jak bedziesz odpinal na wlaczanym silniku tez bledu nie pokaze
koni86 Opublikowano 8 Maja 2013 Opublikowano 8 Maja 2013 ja również zauważyłem podobny problem u siebie.. autko mam od miesiąca a delikatne szarpanie czuję od 4 dni. dodam ze moje audi to 2.0 TDI 170PS z końcówki 2007roku..
michier Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 ja również zauważyłem podobny problem u siebie.. autko mam od miesiąca a delikatne szarpanie czuję od 4 dni. dodam ze moje audi to 2.0 TDI 170PS z końcówki 2007roku.. jw odepnij egr'a i sprawdz róznice:wink:
Krembul Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Opublikowano 10 Maja 2013 A czy jesli okaze sie ze to EGR to zaslepienie go zalatwi sprawe czy i tak trzeba go wymienic?
michier Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 A czy jesli okaze sie ze to EGR to zaslepienie go zalatwi sprawe czy i tak trzeba go wymienic? nie załatwi, bedziesz miał błąd na kompie. możesz go wyłączyć np w dynosofcie za 100pln lub kupic nowy
Robertos Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Ja miałem podobnie,tylko w przedziale 1900-2200 obrotów,zresztą założyłem temat ale nikt nie pomógł.Przeczyściłem EGR i przepływomierz powietrza,jeżdzę już tydzień i jest ok.W sumie sam nie wiem które z nich było bardziej zasyfione-ważne że pomogło:wink:
wszary Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 U mnie podobnie też mam BRD 170KM i tak samo 1900-2000 obrotów i takie same objawy jak u was. Sprawdzaliście już po odpięciu EGR czy to jest przyczyną? Też postaram sie go przeczyścić i dam znać jak to wyszło. Wysłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk
remus_kraków Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Panowie po odpięciu/zaślepieniu EGR-a wszystko jest OK oczywiście oprócz błędu który się zapisuje w sterowniku. Jeszcze jeden problem to dłuższe nagrzewanie się silnika przez brak częściowego "zawracania" spalin do silnika. Głównie odczuwalne w zimie. Ja u siebie wymieniłem EGR na nowy i jak do tej pory wszystko OK. pozdrawiam
Krembul Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 A czy jesli okaze sie ze to EGR to zaslepienie go zalatwi sprawe czy i tak trzeba go wymienic? nie załatwi, bedziesz miał błąd na kompie. możesz go wyłączyć np w dynosofcie za 100pln lub kupic nowy Chodzilo mi o to czy jesli zaslepie EGR i go wylacze to problem zniknie. Ile kosztowal was nowy EGR? W ktorym miejscu jest ta wtyczka od EGRa zeby sprawdzic czy to w tym problem?
wszary Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 Spróbuję przeczyścić najpierw i zobacze jaki będzie rezultat. Wysłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk
michier Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 rezultat bedzie chwilowy, ja na Twoim miejscu bym go programowo wylaczył
wroblito Opublikowano 12 Maja 2013 Opublikowano 12 Maja 2013 po odkreceniu do czyszczenia egru trzeba wymieniac jakies uszczelki (oringi)? Jesli tak to jakie numery maja?
Krembul Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Opublikowano 12 Maja 2013 A czy jesli okaze sie ze to EGR to zaslepienie go zalatwi sprawe czy i tak trzeba go wymienic? nie załatwi, bedziesz miał błąd na kompie. możesz go wyłączyć np w dynosofcie za 100pln lub kupic nowy Chodzilo mi o to czy jesli zaslepie EGR i go wylacze to problem zniknie. Ile kosztowal was nowy EGR? W ktorym miejscu jest ta wtyczka od EGRa zeby sprawdzic czy to w tym problem? No to spoko. Czyli rozumiem ze wystarczy go tylko wylaczyc? Nie trzeba zaslepiac?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się