Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpanie (przerywanie) w zakresie 1750-2000 obr/min


Krembul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ostatnio zauwazylem delikatne szarpanie w zakresie 1750-2100 obr/min. Wrazenie jest takie jakby byla jakas bardzo krotka przerwa w doplywie paliwa. Dzieje sie tak na kazdym biegu przy bardzo delikatnym przyspieszaniu. Przy mocno wcisnietym gazie tego nie zauwazylem. Pierwszy raz zauwazylem to 2 tyg temu jadac na 6 biegu z predkoscia okolo 120km/h. Obroty byly wlasnie okolo 2000. Malem wrazenie ze mam niewywazone kola i ze camochod caly sie od tego trzesie. Zredukowalem bieg, obroty poszly w gore i spokoj. Czasem to szarpanie to jest jedno pozadne szarpniecie a czasem delikatny, lecz odczuwalny spadek przyspieszenia.

Blem z tym u mechanika znajomego. Powiedzial, ze moze to byc kwestia vaccu pompy, ktora podobno w tym silniku odpowiada, miedzy innymi, za podawanie paliwa przy niskich obrotach. Podobno mial juz taki przypadek w tym silniku i po wymianie pompy problem ustapil. Dodam, ze wtryski wszystkie mam wymienione 5 tys temu, silnik nie dymi, odpala bez problemu, nie trzesie i powyzej 2000obr/min przyspiesza bez problemow. Predkosc maksymalna bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem coś podobnego, pomogła wymiana egr, teraz przy każdej wymianie olejów każe go czyścić. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasugeruje czyszczenie Egra. Ma ktos moze jeszcze jakis pomysl? Po dlugim weekendzie jestem umowiony na wyciecie dpfa i wymiane napedu pompy oleju. Przy okazji chcialbym sie i tego problemu pozbyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis odebralem samochod od mechanika. EGR jest w stanie idealnym. W innym watku jeden z kolegow zasugerowal ze moze tak delikatnie szarpac w trakcie wypalania dpfa. Wlasnie sie go pozbylem wiec sprawdze czy problem wystepuje nadal. Przy okazji wymienilem naped pompy oleju. Podobno byl w tragicznym stanie. Jeszcze moze tysiac moze 5 tysiecy km i byloby po zawodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie egr'a jest proste- odepnij szarą wtyczke i sprawdz czy dalej szarpie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy po odpieciu wyswietli sie jakis blad, ktory bede musial pozniej skasowac? Samochod bede mial dopiero jutro. Maluje sie lusterko i zaklada boczna szyba po tym jak uposledzil mnie pijany motocyklista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bedzie cieply silnik to bledu nie pokaze, i tak samo jak bedziesz odpinal na wlaczanym silniku tez bledu nie pokaze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również zauważyłem podobny problem u siebie.. autko mam od miesiąca a delikatne szarpanie czuję od 4 dni. dodam ze moje audi to 2.0 TDI 170PS z końcówki 2007roku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również zauważyłem podobny problem u siebie.. autko mam od miesiąca a delikatne szarpanie czuję od 4 dni. dodam ze moje audi to 2.0 TDI 170PS z końcówki 2007roku..

jw odepnij egr'a i sprawdz róznice:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jesli okaze sie ze to EGR to zaslepienie go zalatwi sprawe czy i tak trzeba go wymienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jesli okaze sie ze to EGR to zaslepienie go zalatwi sprawe czy i tak trzeba go wymienic?

nie załatwi, bedziesz miał błąd na kompie. możesz go wyłączyć np w dynosofcie za 100pln lub kupic nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie,tylko w przedziale 1900-2200 obrotów,zresztą założyłem temat ale nikt nie pomógł.Przeczyściłem EGR i przepływomierz powietrza,jeżdzę już tydzień i jest ok.W sumie sam nie wiem które z nich było bardziej zasyfione-ważne że pomogło:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie też mam BRD 170KM i tak samo 1900-2000 obrotów i takie same objawy jak u was.

Sprawdzaliście już po odpięciu EGR czy to jest przyczyną?

Też postaram sie go przeczyścić i dam znać jak to wyszło.

Wysłane z mojego Milestone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po odpięciu/zaślepieniu EGR-a wszystko jest OK oczywiście oprócz błędu który się zapisuje w sterowniku. Jeszcze jeden problem to dłuższe nagrzewanie się silnika przez brak częściowego "zawracania" spalin do silnika. Głównie odczuwalne w zimie. Ja u siebie wymieniłem EGR na nowy i jak do tej pory wszystko OK.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jesli okaze sie ze to EGR to zaslepienie go zalatwi sprawe czy i tak trzeba go wymienic?

nie załatwi, bedziesz miał błąd na kompie. możesz go wyłączyć np w dynosofcie za 100pln lub kupic nowy

Chodzilo mi o to czy jesli zaslepie EGR i go wylacze to problem zniknie. :)

Ile kosztowal was nowy EGR? W ktorym miejscu jest ta wtyczka od EGRa zeby sprawdzic czy to w tym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezultat bedzie chwilowy, ja na Twoim miejscu bym go programowo wylaczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jesli okaze sie ze to EGR to zaslepienie go zalatwi sprawe czy i tak trzeba go wymienic?

nie załatwi, bedziesz miał błąd na kompie. możesz go wyłączyć np w dynosofcie za 100pln lub kupic nowy

Chodzilo mi o to czy jesli zaslepie EGR i go wylacze to problem zniknie. :)

Ile kosztowal was nowy EGR? W ktorym miejscu jest ta wtyczka od EGRa zeby sprawdzic czy to w tym problem?

No to spoko. Czyli rozumiem ze wystarczy go tylko wylaczyc? Nie trzeba zaslepiac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...