Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Dwa pytania dwumas i sprzeglo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wczoraj mi zaczelo sprzeglo piszczec dalem nad pedal troche wd i przestalo piszczec ale teraz tj skrzypi mi pod maska gdzies jak naciskam co robic ?

Druga sprawa to jak zatrzymam sie i chce ruszyc na jedynce to strasznie mi telepie buda nie zawsze ale w 98 % jak jest goraco to tak mi sie zdarza prawie non stop :) telepie mi calym samochodem trzesie sie kierownica na postoju a jak rusze to juz nie. dodam tylko ze jak czasem porzadnie szarpie to tj caly silnik mi latal :PDwumas?

Opublikowano

To telepanie może być też winą poduszek silnika i skrzyni. Jeżeli masz stare to możesz wymienić bo koszt nie jest wielki, a u mnie zmiana była ogromna po ich wymianie.

Opublikowano

Kolego z przed tygodniowego doświadczenia mojego to dwumas jedź odwiedzić mechanika bo przez moje zbagatelizowanie sprawy rozwaliłem cały silnik ... masakra, kupa roboty i pieniędzy poszła się ...

u mnie dodatkowo przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła hałas się nasilał, a po chwili było oki

Opublikowano

Słuchajcie a dwumas AFN/AWX jest taki sam jeżeli chodzi o wytrzymałość ??

Opublikowano

Kurde to trzeba bedzie robic ale drogie masy sa moze uzywke wwalic ?

Opublikowano

dobrą używkę możesz ładować, to koszt do 700 plnów, mój koszt silnika i dwumasa wraz z robotą i inne bajery to 3700 plnów więc to 700pln to pikuś warto wydac i uniknac kosztow

Opublikowano

najpierw sprawdź czy to na bank dwumas. Jest kilka objawów dwumasa , może jakieś info znajdziesz w moim wątku

http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-12/b5-afn-problem-ze-skrzynia-jedynka-dwojka-221132/

u mnie przyczyna okazał się docisk, robiłem samemu, koszt 100zł :)

Opublikowano

Dokładnie sprawdź najpierw, jeśli okaże się że całość do wymiany to tańsza alternatywą jest zamontowanie zwykłej tarczy i problem znika dożywotnio.

Opublikowano

Ja u siebie miałem podobne objawy co kolega Sk0s, tyle że u mnie tylko przy ruszaniu i szybkich startach był kłopot. Na sucho na luzie nie słyszałem nic niepokojącego. Wymieniłem komplet sprzęgła LUKasa i problem zniknął. Trochę przy szybkich startach zadrgało ale aż tak mi to nie przeszkadzało. Poza tym objawem była wilgoć w okolicach skrzyni. Mechanik potwierdził, że łożysko było padnięte, tak więc wymiana była na wtedy dobra inwestycją.

Ostatnio jednak coś się popierdzie**ło. Mianowicie, podczas ruszania pod górkę zgasł mi silnik, zwyczajnie znaczy się, bo za mało gazu dałem. Jednak coś niepokojącego usłyszałem, jakby metaliczne uderzenie. Potem przy ruszaniu, jak już odpaliłem AFNa, to był taki trzask jakby puścił zastany hamulec ręczny ale to było z okolic pod nogami, czyli skrzynia, sprzęgło. Dzieje się tak teraz czasami jak szybko przenoszę napęd na koła, słychać delikatne uderzenie. Na postoju jednak ani na sucho, ani po wyciśnięciu sprzęgła nic dziwnego nie słychać.

Stawiam na dwumas ale czy mechanik bez rozbierania skrzyni da radę to stwierdzić? No i pytanie w końcu końcowe. Mam tutaj opcję zakupu dwumasy u handlarza częściami, nr części 03L105266CA. Bardzo ładna z zewnątrz i tez nie ma niepokojących oznak zużycia. Mówi, że ma ona ok. 60 tys km. Czy ta dwumasa podejdzie po AFNa wzdłużnego? Jakie inne i od jakich modeli VAG pasują do mojego auta? Jakoś niestety ale jestem sceptyczny do jednomasy, a i inwestycja w całe sprzęgło jeszcze raz (bo ori od AFNa słyszałem nie pasuje) mi się nie uśmiecha.

Proszę o pomoc!

Opublikowano

witek9292, znalazłem takie info:

Koło Dwumasowe Sprzęgło A4 A6 Passat 1.8 1.9 TDI ! allczesci.pl

Wg VALEO są zamienne, ciekawe jak ze standardowym kołem dwumasowym.

Ja natomiast zapatruję się pozytywnie na moduł koło 1mas z 1Z i do tego kompletne sprzęgło 1Z, oczywiście od AUDI 80. Widziałem na gdzieś na forum, że ktoś to przerabiał, tuner dał więcej koksu i dobrze to latało. Podobno ok. 160 KM bez problemu. Tak czy siak, potencjał w takim zestawie jest, a będzie i nowe sprzęgło i możliwość podniesienia mocy w przyszłości.

BTW: Sprzedam zatem swój zestaw sprzęgła LUKasa, oryginalne do AFNa. Ma aktualnie niecały rok użytkowania i przejechane ok 7 tys km. Oddam za uczciwe pieniądze. Gwarancja oczywiście jest, bo i zamontowane z fakturką, a i papier na zakup również posiadam. Jak coś, to zapraszam.

Opublikowano

c**jowa oferta na potęgę. Zestaw ze sztywnym kołem za 1330 >?<

Pisałem do Toma77 który oferuje sprzęgło + dwumas awx za 1468 zł.

Opublikowano

Tu nie chodzi o to ile kto ma koksu tylko o dwie podstawowe rzeczy:

- komfort jazdy

- ochrona skrzyni biegów

Miałem 1z ze sztywnym kołem i mam teraz afn z dwumasem i różnica jest ogromna.

Opublikowano

Oczywiście, że nie chodzi o to kto ma więcej. Pytałem nie dlatego, że chcę dogryźć albo "no pokaż co masz pod maską", tylko z czystej ciekawości. Misunderstood bro...

No i jaka jest różnica technicznie w tych dwóch zestawach? Gdzie była lepsza kultura, czy dużo się różniła? Jakie sprzęgło lepiej reagowało? Czy próbowałeś dopasowywać inne zestawy? Dzięki z góry.

Opublikowano

Dwumas wybiera wszystkie nieprzyjemne szarpnięcia. Jak wziąłem swój obecny nabytek na jazdę próbną to momentalnie zauważyłem różnicę. Płynne ruszanie, zero szarpnięć przy zmianie biegów. W zeciorze choć nie wiadomo jak się starałem to nie było takiej płynności. Ale też nie popadajmy w skrajności, bo wiele Audi 80 1z jeździ do dzisiaj.

Na wakacjach wymieniam dwumas + sprzęgło od awx. Nie potrafię tylko zidentyfikować czy afny mają tarczę sprzęgłową z tłumikami drgań + dodatkowo dwumas. Bo z tego co widziałem w awx tarcza jest bez sprężyn.

Opublikowano

Mao Brakowao, a bym uwierzył:

Sprzęgło koło dwumasowe PASSAT 1.9 TDI AJM AWX AVF (3209689485) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

No cóż, powiem tak...ja kiedyś sprowadziłem dla takiego gościa jeden zeta. Nie przypominam sobie, żeby coś tam mnie denerwowało. Z racji tego, iż sprzęgło STATIMA do 1Z kosztuje grosze, a jednomas też taniutko można dorwać, zainwestuję w ten zestaw.

PS: Jakbym miał gdzie wywalić skrzynię i miał pewność, że sobie sam poradzę (przydałaby się jednak pomocna ręka), to sprawdziłbym dwumas, który kurzy się w piwnicy :decayed: Kiedyś kupiłem za grosze od handlarza częściami. Niestety ale nie wiem jak sprawdzić, czy jest on w porządku bez wstawienia go na auto. Na podwójną robotę niestety mnie zwyczajnie nie stać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...