sowin90 Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 Witam, Mam problem ze swoim 2.5 TDI BDG otóż - zdarza się że auto na biegu jałowym silnik przenosi większe wibracje niż zwykle - nie jest to bardzo uciążliwe jednak wyczuwalne. Zaniepokoiło mnie jednak gdy auto ok. miesiąc temu nie zapaliło na "strzała" jak ma to w zwyczaju, tylko musiałem kilka sekund nim kręcić. Zdarzyło się to później jeszcze kilka razy a wczoraj miałem problem aby w ogóle go odpalić - musiałem kręcić kilka razy po kilka sekund aż wkońcu zaskoczyło. Gdy auto już odpali, nie ma kompletnie z nim problemu, przyśpiesza świetnie, nie kopci. Gdy auto zostanie zgaszone i odrazu odpalone to startuje idealnie jednak gdy postoi kilka minut problem powraca...Dzisiaj będę podpinał je pod VAG-a żeby zaczytać błędy i porobić logi. Które logi zrobić koledzy aby mieć kompletną diagnostykę? Jakieś podejrzenia? Bo mi to wygląda na czujnik położenia wału lub coś z układem wtryskowym. Dzięki z góry:wink:
djzak Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 zacznij od zczytania bledow ktore sie wyswietla w kategori silnik albo lepiej przeskanuj cale auto ....i wklej je tu ..
lezy1 Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 Zrób tak jak napisał kolega, a co do logów poniżej link do wątka : http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/
sowin90 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Opublikowano 20 Maja 2013 Ok, więc zaczytam błędy i zrobię wszystkie logi. Pod wieczór wrzucę bo jestem w pracy ---------- Post dopisany at 19:07 ---------- Poprzedni post napisany at 11:34 ---------- Załączam logi oraz błędy. Udało mi się przeprowadzić logi w momencie kiedy auto delikatnie drgało, mam nadzieję że to pomoże w diagnostyce. Zauważyłem że w momencie kiedy auto dostaje wibracji, silnik nawet wizualnie mocniej drga niż miał to w zwyczaju. Jeden błąd dotyczy braku paliwa, jednak paliwo jest. Gdy odpalę samochód, błędy udaje się skasować jednak błąd 01442 wraca przy kolejnej próbie odpalenia. Filtr paliwa sprawdzony, jest OK. Błędy : 01268 - Nastawnik dawki (N146). Błąd ten pojawił się raz, kilka razy kasowałem błędy, odpalałem samochód jednak później już nie wrócił. 01442 - Wypadanie zapłonów silnika - pusta pompa paliwa (Engine misfire - fuel pump housing empty). Błąd ten powraca za każdym razem, jeżeli auto postoi chwilę i jest problem z odpaleniem. LOGI : dyn01.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl dynamic001 dyn03.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl dynamic003 dyn04.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl dynamic004 dyn08.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl dynamic008 dyn10.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl dynamic010 dyn11.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl dynamic011 Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 72728ae080b0d.jpg stat001 Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - c8dac04186973.jpg stat003 Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 79b5aff5a55ef.jpg stat004 Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 6ec3b2b76522c.jpg stat007 Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 3e18983de82a0.jpg stat011 Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - c739af91bcc83.jpg stat013 Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 71974e9689c9b.jpg stat014 Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 28aa5b4a80ae8.jpg stat018 Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 0028fec2e7b38.jpg stat004BS Proszę o pomoc Panowie:wink: ---------- Post dopisany at 19:19 ---------- Poprzedni post napisany at 19:07 ---------- Sory troche się przesunęły wartości w tabelach, nie zauważyłem - jężeli będzie problem z odczytaniem to proszę dać znać.
lezy1 Opublikowano 20 Maja 2013 Opublikowano 20 Maja 2013 Nie znam się za bardzo ale na przykładzie moich logów wydaje mi się że kąt synchronizacji masz źle ustwiony (jeśli się mylę proszę o poprawe) log 004 - powinno być jak najbliżej zera. Pozostałych logów jescze nie umiem za bardzo więc nie będę się wypowiadał. ---------- Post dopisany at 19:45 ---------- Poprzedni post napisany at 19:43 ---------- Co do tabel to najlepiej logi wrzucać tak jak było opisane w wątku który Ci podałem - tam wszystko ładnie i czytelnie wygląda.
sowin90 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Opublikowano 20 Maja 2013 Wiem robiłem już kiedyś logi i konwertowałem je sposobem opisanym w tamtym dziale. Teraz zobaczyłem jednak że Open Office ten format otwiera tylko nie zwróciłem uwagi że trochę się rozsypało. Jeżeli któreś będzie nie jasne, to porobie jpegi od nowa
Sztomel Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 Cały problem zaczyna się w dynamicznych od 3000 obrotów silnika ale wszystko jednak wskazuje na źle działającą pompę wtryskową - patrząc na zapisane w sterowniku silnika jej błędy. To jest pompa VP 44 czyli zupełnie inna niż w moim silniku - VP 37. Twoja jest m.in. zupełnie inaczej sterowana - sterownik znajduje się na samej pompie a nie jak u mnie w sterowniku silnika. Moim zdaniem faila powoduje u Ciebie tylko i wyłącznie pompa wtryskowa a konkretnie jej sterownik. P.S. U Ciebie nie ma czegoś takiego jak kąt synchronizacji tylko również kąt wyprzedzenia wtrysku bo masz silnik V6 TDI na pompie wtryskowej a nie na pompowtryskiwaczach. Nie ogarniam silników V6 TDI więc proponuję zapytanie skierować do "Piotra" lub "Piotrusia" na forum A6 - dokładnie już nie pamiętam - ale on ma V6 w jednym palcu i on Ci konkretnie doradzi w Twojej kwestii.
sowin90 Opublikowano 21 Maja 2013 Autor Opublikowano 21 Maja 2013 Wielkie dzieki kolego, powinienem Ci duze piwo postawic ;-) postaram sie namierzyc tego forumowicza i zagadam do niego. Jezeli ktos jest jeszcze w stanie mi pomoc, prosze o komentarze.
przemik Opublikowano 21 Maja 2013 Opublikowano 21 Maja 2013 Logi zamieszczone na stronie ktora unimozliwia ich ogladanie. Wg mnie powinienes rozwazyc demontaz wtryskiwaczy i sprawdzenie ich w serwisie BOSCH. Poczytaj tez to - [2.5TDI V6] Wibracje biegu jałowego - dokumentacja serwisowa • .: AUDI KLUB POLSKA :. •
sowin90 Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Opublikowano 22 Maja 2013 Zacznę od odpowietrzenia układu paliwowego. Wczoraj auto odpalało praktycznie prawidłowo. Mam nadzieję że na tym się skończy, pierwszym razem jak wyciągałem filtr paliwa to był on delikatnie wilgotny od ropy (ma ok. 3 miesiące).
djzak Opublikowano 22 Maja 2013 Opublikowano 22 Maja 2013 i zrob te logi i wsadz je na strone VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM beda czytelne ...oraz zrob printa ..basic 004 ustawienie kata wtrysku jak przestawi sie na late i 000
sowin90 Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Opublikowano 22 Maja 2013 Grupy: 001 static - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 static - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 static - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 static BS- VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 007 static - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 static - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 static - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 static - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 001 dynamic - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 dynamic - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 dynamic - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008 dynamic - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010 dynamic - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 dynamic- VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 014 dynamic - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Wieczorem postaram się zrobić screena i wrzucić. Auto póki co odpala prawidło...
sowin90 Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Opublikowano 22 Maja 2013 Grupa 000 - Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 1c9d11b2cf7fd.jpg Co do grupy 004 to nie wiem kiedy jest na late, więc zlogowałem oba Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - cb2eefdce0dfc.jpg Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 19be5069f7360.jpg Wtryskiwacze raczej wykluczam, bo auto dzisiaj tak się przez chwilę zdusiło na obrotach że prawie zgasło. Niestety boję się że może to być pompa..
kris-krzysztof Opublikowano 23 Maja 2013 Opublikowano 23 Maja 2013 sowin90 nie raczysz odp na Priv ? Kase dostałeś a towaru nie wysłałes ! Czekam na wyjaśnienia. Pisałes że wysłałeś K-ex w piątek i do dziś paczki nie ma !
sowin90 Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Opublikowano 24 Maja 2013 Kolego jesteś upierdliwy jak mało kto, tłumaczyłem Ci jak człowiekowi że wysłałem i nie mam możliwości sprawdzenia nr przesyłki. Przypuszczam że w końcu doszły. Skoro już taki jesteś OTWARTY na pisanie na forum, to może wspomnisz kolegom że wysłałeś mi reflektory nie wspominając o tym że jest to najtańszy chiński zamiennik firmy TYC? Zajmujesz się sprzedażą lamp ale oczywiście tak szybko przelaciały przez Twoje ręce że nawet tego nie zauważyłeś... Sory za OT, koniec tego tematu. Coś koledzy jeszcze wychwyciliście ciekawego...?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się