Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.5 dlaczego krąży wokół tego silnika zła opinia?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niestety każdy silnik coś ma na minus :kwasny:

Nie ma idealnych silników. Bo przecież nikt by nie zarabiał . Używa się więc się zużywa Wymienia i jeździ dalej . :naughty:

Si si racja :hi:

Nie chce tu rozpoczynac zbednej dyskusji

Napewno Wielkie uznanie za Likwidacje wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju :hi:

tylko ktos podchodzac do zakupu samochodu poslóży sie ogółem informacji dostepnych w internecie , magazynach wreszcie opiniami innych posiadaczy i

tu spotka sie z niesmakiem tego silnika i ostatnia rzecza która by chcial zrobic nowy wlasciciel po zakupie swojego samochodu jest tak zaawansowana modyfikacja pompy etc (czytaj wyż. ) Podobnie jak sie to ma dla silnika 2.5v6tdi który moze byc "bezawaryjnym" wozidlem po kilku istotnych zabiegach dla tego silnika :grin:

Dlatego własnym skromnym zdaniem uwazam ze motorownia 2.0tdi przejmie "fame" po glosnym juz V6tdi

Opublikowano

już ma :grin::grin::grin:

Opublikowano
no raczej:wink: nieśmiertelny 1Z, tam nie ma co sie psuć, ewentualnie wtryski zaczna lać, ale ile to roboty:decayed:

wszystkie 1.9tdi na pompie vp37 sa nie do zdarcia ,po dłubnieciu mozna liczyc na wiecej mocy gdzie taką 2.5 v6 omijasz jak chcesz ,

ja w zyciu nawet za namowami byl takiego silnika nie chiał (2.5 v6 ) wolałbym stare a6 c4 ale to znalezc nie zajechane to graniczace z cudem.

Opublikowano

Wiesz.....dłubnięte 1.9 pojedzie....ale dłubnięte 2.5 to też zupełnie inny temat....jest bardzo wiele przykładów na forum ;)

wysłane z one v :)

Opublikowano

a że teraz 2,5TDI można solidnie dłubnąć:naughty:

Opublikowano
no raczej:wink: nieśmiertelny 1Z, tam nie ma co sie psuć, ewentualnie wtryski zaczna lać, ale ile to roboty:decayed:

wszystkie 1.9tdi na pompie vp37 sa nie do zdarcia ,po dłubnieciu mozna liczyc na wiecej mocy gdzie taką 2.5 v6 omijasz jak chcesz ,

Kolego weś serie 1.9 i serie 2.5 v6 i wtedy ją objedź. Brednie wypisujesz jak mało kto. Dłudnij 2.5 v6 i wtedy z takim próbuj się a nie 1.9 po programie i 2.5 bez programu. Przecież to nie honorowe. No chyba że u ciebie jego jest brak :naughty:

Opublikowano
a że teraz 2,5TDI można solidnie dłubnąć:naughty:

tylko tunerzy troche z cenami za dłubnięcie lub ewentualna korektę troche przesadzają,. bo program to 10 proc. wartosci auta,.

mój klekot już prawie 5 lat po programie śmiga,.

Opublikowano
a że teraz 2,5TDI można solidnie dłubnąć:naughty:

tylko tunerzy troche z cenami za dłubnięcie lub ewentualna korektę troche przesadzają,. bo program to 10 proc. wartosci auta,.

mój klekot już prawie 5 lat po programie śmiga,.[/Quote]

6stow to tak duzo :)? Teze nie tankujesz do pelna?

Takie rzeczy jak 2.5 250ps itp to kilka aut na calym swiecie. prawda taka ze tunerzy nie robia dokladnie nic poza dlubnieciem kilku mapek w ecu. Poniewaz czesc logiki wyciagnieta jest z ecu do kompa pompy (osobnego kompa nie ma pompa vp37 czy pompowtrysk) wiec tunerzy tej czesci logiki nie ruszaja (mowic wprost nie potrafia) a wiec ilosc paliwa jest z gory mocno ograniczona....

Zreszta te dzisiejsze 2,5 to nastoletnie dziadki i poza czipek za 10% wartosci auta nic tam nie warto robic

Ps

Tez jakies 5lat mam czipa a wczesniej jezdzilo auto na jakims boxie...

Opublikowano

Przemek zajrzyj na angielskie tdi-forum, tam sie mocno rozwinal temat modyfikacji 2,5 od pompy z innego auta opartej na vp44 po turbo gtb22 jest sporo 2,5 z ta moca co wymieniles teraz. Tylko ciezko tam sie dokopac di informacji, ale troche znalazlem i wrzucilem w innym watku o tym silniku

poszlo w eter z radia

Opublikowano
Przemek zajrzyj na angielskie tdi-forum, tam sie mocno rozwinal temat modyfikacji 2,5 od pompy z innego auta opartej na vp44 po turbo gtb22 jest sporo 2,5 z ta moca

Ale po co ktos mialby wrabywac kase w nastoletnie auto zeby miec 250 koni z zaslona dymna przy przyspieszaniu? Mam 3l beemka 235ps...zwyklym chipem bez ruszania nawe dpfu dociagaja ludzie do 280ps..auto chodzi cicho pali mniej jest mlodsze.... A teraz 2,5...jego wtryski sa glosne na zimno jak karabin maszynowy...z czym tu walczyc?ot stare auto ...czipa na okolo 190ps zrobic (bo tanio) i jezdzic az sie nie rozpadnie...i nie sluchac glupot posiadwczy "legendarnych" afnow 110konnych

Opublikowano

dla własnej satysfakcji:facepalm:

Opublikowano
Przemek zajrzyj na angielskie tdi-forum, tam sie mocno rozwinal temat modyfikacji 2,5 od pompy z innego auta opartej na vp44 po turbo gtb22 jest sporo 2,5 z ta moca

Ale po co ktos mialby wrabywac kase w nastoletnie auto zeby miec 250 koni z zaslona dymna przy przyspieszaniu? Mam 3l beemka 235ps...zwyklym chipem bez ruszania nawe dpfu dociagaja ludzie do 280ps..auto chodzi cicho pali mniej jest mlodsze.... A teraz 2,5...jego wtryski sa glosne na zimno jak karabin maszynowy...z czym tu walczyc?ot stare auto ...czipa na okolo 190ps zrobic (bo tanio) i jezdzic az sie nie rozpadnie...i nie sluchac glupot posiadwczy "legendarnych" afnow 110konnych

Wszystko fajnie Przemku,tylko nie każdy musi gonić za nowościami w serii.Może to i "dziadek" ale za parę lat pradziadek,więc ceny z czasem urosną.To forum myślę zostało stworzone dla miłośników oooo (obejrzy sobie reklamę dlaczego:polew:),wiele osób chce coś zrobić z autem po swojemu żeby było bardziej jego(ale to trzeba zrozumieć).Myślę również że mnie będzie łatwiej coś zaradzić w AFB niż Ty w swojej becie na trasie mając zestaw narzędzi:a4fan:.

Opublikowano

Przemku gdzie jest taki tuner, co program z hamownią robi za 600 zeta???

Opublikowano

Zagadaj ze Spanky-m :whistling:

Opublikowano

no nie gadaj ,ze Spanky takie rzeczy z 2,5 robi...o 1,9 słyszałem........a to m.nda :decayed: nic się nie przynała jak kiedyś z nim rozmawiałem

Opublikowano

w 2.5 trzeba kośc wylutować z kompa, nie jest to takie proste i nie wykonalne vagiem,. !!!

a taki program bez hamowni to raczej nie dla mnie,

pisałem że teraz ''porządny'' program to nie mniej niż 1KPLN, grupowego za bardzo nie robią, wiec to jest około 10 proc wartości auta,.

kumpel dokładał graty jechał na korektę, co mnie zdziwiło za korektę płacił praktycznie to samo co za pierwszy program,.

---------- Post dopisany at 09:24 ---------- Poprzedni post napisany at 09:17 ----------

Przemek zajrzyj na angielskie tdi-forum, tam sie mocno rozwinal temat modyfikacji 2,5 od pompy z innego auta opartej na vp44 po turbo gtb22 jest sporo 2,5 z ta moca

Ale po co ktos mialby wrabywac kase w nastoletnie auto zeby miec 250 koni z zaslona dymna przy przyspieszaniu? Mam 3l beemka 235ps...zwyklym chipem bez ruszania nawe dpfu dociagaja ludzie do 280ps..auto chodzi cicho pali mniej jest mlodsze.... A teraz 2,5...jego wtryski sa glosne na zimno jak karabin maszynowy...z czym tu walczyc?ot stare auto ...czipa na okolo 190ps zrobic (bo tanio) i jezdzic az sie nie rozpadnie...i nie sluchac glupot posiadwczy "legendarnych" afnow 110konnych

tu akurat sie zgodze, jak miałbym wsadzić około 5 tys pod maskę w 2.5 tdi żeby miec około 230 koni, to wolałbym ESKę kupić, i miec potencjał na wiele wiecej

druga ciekawostka, czy ktos porównywał z ''rolki'' powiedzmy 180 konne AKN po chipie, i około 180 konnego AFNa??? AVG??

Opublikowano
no nie gadaj ,ze Spanky takie rzeczy z 2,5 robi...o 1,9 słyszałem........a to m.nda :decayed: nic się nie przynała jak kiedyś z nim rozmawiałem

Odpowiedzialem na pytanie: tuner z hamownia za 600zl.

Jak z nim gadalem o 2.5 to nie byl zbyt chetny do ich chipowania ale moze od tego czasu cos sie zmienilo.

---------- Post dopisany at 09:39 ---------- Poprzedni post napisany at 09:34 ----------

Kudłaty ale w starszych AFNach tez trzeba dlubac w kompie przy programie.

Opublikowano

ARNI ok, :wink:, SPANKy ma hamownię???

Opublikowano

Dynomet:whistling:

Opublikowano

pare slow wyjasnienia (do Kudalty tez...)

Czipowanie auta z automatem po 2000r wymaga raczej grzebania tez w skrzyni bo inaczej bedzie glupial przy przelaczaniu biegow przy pelnym bucie (nie kazdy tuner to umie! - warto sie upewnic ze tuner to umie)

Czipowanie 2.5 nowszych (powiedzmy Bcos nie wnikajac ktore dokldanie kody) wymaga sciagniecia blokady (nie wnikajac czy jest to dodatkowa mapka czy pojedynczy limieter gdzie zaszyty w ecu) - nie kazdy tuner umie to zrobic a pozniej reka w nocniku bo niby koksu jak dla huty katowice a auto nie jedzie jak trzeba

Hamowanie automatu hamownia drogowa (tarczka na kole i szpula po ulicach z rozgladaniem sie czy policji gdzies nie ma) jest kompletna bzdura np ze wzgledu na poslizgi w skrzynic (i tez zdania sa podzielone czy hamowania automatu jest dla niego zdrowe)

Czipowanie AFB to prosta sprawa a najtrudniejszym etapem jest wlutowanie podstawek w ecu... plus taki, ze mozna wlozyc kosci nawet z nagrana gra z atari... jak nie odpali wklada sie kosci ori i dziala (prawdopodobienstwo fuckupu mniejsze)

Jak tuner ma doswiadczenie a auto jest zdrowe to po ustawionych wartosciach dawek, ladowania + zczytaniu logow dynamicznych okresli pewnie +-5koni moc

Sa programy robiace podobne obliczenia jak hamownia drogowa na podstawie logow (oczywiscie z mniejsza dokladnoscia) - trawia logi vagcoma

Skrzynia biegow tiptronic w swoich logach (nie logach silnika!) pokazuje szacowany moment obrotowy (to nie jest hamownia tylko jakies tam szacuneczki przynajmniej w moim afb zawyzone ale robiac log przed i po ma sie jakis wglad "w delte")

moc = (monent*obroty)/7022 wiec z wykresu momentu latwo wykres mocy sobie zrobic

Jest mase tunerow co niedbale podnosza koks i ladowanie T a juz np zapominaja o ruszeniu kata wtrysku itp... wiec trzeba wiedziec do kogo sie idzie i najlepiej dobrze rozumiec o co chodzi w logach 003 004 008 011 dynamicznych oraz najlepiej wiedziec jakich wartosci sie spodziewac w tych logach po czipie (wtedy prawd ze odbierze sie dziadosko wykonna robote jest niewielkie)

Sprawa nie jest taka trudna do wykonania samemu bo winols z witaminka jest do znalezienia na sieci (jakas stara wersja ale do edc15 wystarczy), programator kosci nie jest taki drogi (mi kolega elektronik uzyczyl), edc15 jest dobrze rozpoznany i jest wiele do tego lepszych czy gorscyh tutoriali... a same kosci to wydatek kilku pln

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

nie kazde auto powinno jechac na czipa... niektore najpierw do zwyklego mechanika na naprawe wiec lepiej sprawdzic auto przed czipem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...