witjacrf Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Witam. Otóż dalej zmagam się z problemem bicia kierownicy i kół. Problem wygląda tak : jadąc ok 130 - 150km/h bije mi kierownicą czuć ewidentnie wibracje, jadąc 160km/h w zwyż wibracje jakby słabną. 2 razy wyważałem moje koła, raz zmieniano mi ten plastik co nachodzi na piastę bo mam nie ORI felgi. No ale bicie dalej występuje i jest to dość trochę irytujące... Jakieś sugestie co to może być?
turzol Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 sprawdź przeguby wewn. u mnie to było powodem bicia i dodatkowo lewarek zmiany biegów latał podczas gwałtownego przyśpieszania
witjacrf Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Opublikowano 26 Maja 2013 Lewarek lata cały czas jak dodaje ujmuje gazu... Co do przegubow jak je sprawdzic? Nc mi nie chrobocze przy skrecie. Ostatnio wulkanizator mowil cos na temat ze jedna "opona skacze" no dla mnie to dziwne bo opona to dunlop 3 letnia. Sent from my iPhone using Tapatalk?
turzol Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Chroboczą i strzelają przeguby zewn jak są wywalone. Zdejmij koło i poruszaj całą półośką góra/dół - jak będzie wyczuwalny luz to znaczy że przeguby wewn. do wymiany
OLIVER Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Lewarek lata cały czas jak dodaje ujmuje gazu...Co do przegubow jak je sprawdzic? Nc mi nie chrobocze przy skrecie. Ostatnio wulkanizator mowil cos na temat ze jedna "opona skacze" no dla mnie to dziwne bo opona to dunlop 3 letnia. Sent from my iPhone using Tapatalk Zazwyczaj chroboczą przeguby zewnętrzne przy skręcie A co do opon to podmień z tyłu do przodu i zobaczysz czy jest różnica czy nie a nawet zamień np.na zimowe koła jak takie posiadasz Czasem całkiem nowa opona bije i nie idzie jej do końca skorygować wywarzaniem. Taką mamy teraz produkcje i kontrole jakości ...pociska się klientowi wszystko , a nóż nie z reklamuje i sie uda...
Fido Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 A co do opon to podmień z tyłu do przodu i zobaczysz czy jest różnica czy nie a nawet zamień np.na zimowe koła jak takie posiadasz To dobry trop. Jeśli okaże się że po przełożeniu kół z tyłu na przód wibracje nie występują to winiłbym za to krzywe felgi. Mogą być wyważone ale po przekroczeniu 100 km/h zaczynają wpadać w wibracje. Miałem tak samo u siebie w B5 i okazało się 3 fele miałem do prostowania. Jeśli po zmianie kół wibracie będą nadal to czeka cię porządne sprawdzenie auta na porządnej stacji diagnostycznej.Zbieżność zawieszenia przedniego i tylnego + luzy. Auto bezwypadkowe ?
witjacrf Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Opublikowano 26 Maja 2013 A co do opon to podmień z tyłu do przodu i zobaczysz czy jest różnica czy nie a nawet zamień np.na zimowe koła jak takie posiadasz To dobry trop. Jeśli okaże się że po przełożeniu kół z tyłu na przód wibracje nie występują to winiłbym za to krzywe felgi. Mogą być wyważone ale po przekroczeniu 100 km/h zaczynają wpadać w wibracje. Miałem tak samo u siebie w B5 i okazało się 3 fele miałem do prostowania. Jeśli po zmianie kół wibracie będą nadal to czeka cię porządne sprawdzenie auta na porządnej stacji diagnostycznej.Zbieżność zawieszenia przedniego i tylnego + luzy. Auto bezwypadkowe ? Dostało w dupe z lewej strony ale tragedi nie było.
Fido Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 No to sprawdź karosaż ale porządnie. Ustawienie tylnej belki też.
witjacrf Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Opublikowano 26 Maja 2013 No ale bicie kol chyba z tym nic związanego nie ma?... Sent from my iPhone using Tapatalk?
Fido Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 A kto to wie. Na początek zamień koła. Jak nie pomoże szukaj w ustawieniu zawieszenia. Gdzieś przyczyna telepania budą jest. Dwumasa zapewne ok ?
witjacrf Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Opublikowano 26 Maja 2013 Dwumasa ok nie ma zadnych objawów. Jutro jade zamienić koła przod na tyl. Zobaczymy czy cos pomoże. Sent from my iPhone using Tapatalk?
Lars_ZG Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Krzywa felge przy wywazaniu mozna od razu rozpoznac wiec male prawdopodobienstwo ze nikt tego nie zauwazyl. A co do samego wywazania to mozna je zrobic na przyslowiowe 'zero' a dalej bedzie bic. Powodem mogą byc zwyczajnie wyschodkowane opony. pozdro
Fido Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Krzywa felge przy wywazaniu mozna od razu rozpoznac wiec male prawdopodobienstwo ze nikt tego nie zauwazyl. Z tym się nie zgodzę. Miałem takowy przypadek.Chłopak się uczył dopiero i wyważył mi koła nie zwracając uwagi na felgi. Pojechałem do niemiec i waliło mi kierą już powyżej 90 km/h Po powrocie pojechałem do porządnego warsztatu gdzie pracuje mój kolega. Tylko zakręcił na maszynie i od razu diagnoza, 3 sztuki krzywe w tym jedna dosyć sporo. A ta sierota z pierwszego zakładu to wyważała. Niestety tacy dziś "fachofcy" i wszystko jest możliwe. witjacrf, no to czekamy.Sam ciekaw jestem co wyjdzie.
Lars_ZG Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Fidotp, miałem na myśli ludzi z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem więc nie ma co mieszać do tego uczniów
Fido Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Chcę tylko stwierdzić że jeśli jakaś sierota (nie koniecznie uczeń) oleje temat to wyważy koło nie patrząc na krzywą felgę. Raz mi się zdarzyło złapać kapcia. Gość (starszy) załatał i założył oponę na felgę,ściągną koło z maszyny i zakłada do auta. Na moje pytanie "Dlaczego nie wyważył koła" odpowiedział że "Nie trzeba bo oponę założył tak samo w tym miejscu jak była". Ręce opadają. Przypadku z Niemiec to już nie komentuję. Napiszę tylko że oddałem koło z gwoździem do wulkanizacji a otrzymałem po kilku dniach swoją felgę ale z inną oponą i to w gorszym stanie.
witjacrf Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 Chłopaki! Prosta a jakże banalna sprawa.... Coś mam nie tak z jedną oponą(nie chcę wiedzieć co) przełożyłem dzisiaj koła przód-=>tył. Do 240km/h ani razu kierownica ani buda nie drgnęła. Tak więc problem w moim wypadku rozwiązany! Dzięki chłopaki za rade - przerzucenie kół wyniosło mnie 10zł ale za to jaka frajda
piotrsob1 Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Masz uszkodzoną oponę ( z buclem ). Bał bym się rozpedzić na niej do 100 na godzinę
OLIVER Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 Chłopaki! Prosta a jakże banalna sprawa....Coś mam nie tak z jedną oponą(nie chcę wiedzieć co) przełożyłem dzisiaj koła przód-=>tył. Do 240km/h ani razu kierownica ani buda nie drgnęła. Tak więc problem w moim wypadku rozwiązany! Dzięki chłopaki za rade - przerzucenie kół wyniosło mnie 10zł ale za to jaka frajda No to super ze udało Ci sie postawić diagnoze ..ale niech jakiś dobry fachowiec od opon przyglądnie sie tej oponie bardziej bo szkoda by łożyska cierpiały z tyłu z jej powodu.....
Fido Opublikowano 27 Maja 2013 Opublikowano 27 Maja 2013 No widzisz. Więc miałem rację co do "fachofców" od wyważania. W pierwszym poście napisałeś; 2 razy wyważałem moje koła i sieroty nie zwrócili uwagi że coś nie tak. Przykleili ciężarki i skasowali cię po kieszeni. Ręce łamać.
witjacrf Opublikowano 27 Maja 2013 Autor Opublikowano 27 Maja 2013 Masz uszkodzoną oponę ( z buclem ). Bał bym się rozpedzić na niej do 100 na godzinę Wulkanizator powiedział że opona "lekko skacze" góra dół. Mówił że jest to nie wielki defekt że da się normalnie na tym jeździć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się