Skocz do zawartości
IGNOROWANY

blokująca sie sprężarka klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. mam problem ze sprezarka klimy w mojej a4 b5, auto kupilem bez paska klimy i nie byla nabita, po kupnie paska pojechalem nabic azot sprawdzajacy szczelnosc klimy i gdy sprezarka sie zalaczala chwile sie krecila i blokowalo cale kolo przez co pasek stawal w miejscu i po kilkunastu takich akcjach pękł... moze to byc zatarta sprezarka ktora trzeba wymienic czy macie jakies inne pomysly na naprawe tego?

P.s. silnik 1.9 tdi afn jesli to potrzebne...

Opublikowano

Piszczalo? Na 99% sprezarka. Niestety mam to samo w tej chwili u siebie w B6.

Opublikowano

Szukaj sprężarki (lub regeneracja), do tego czyszczenie układu i wymiana osuszacza oraz dławika.

Opublikowano

Proszę podpowiedzcie mi (bo mam tę samą sytuację) czy trzeba też w tych okolicznościach wymienić chłodnicę.

Mechanik który ma wykonywać czyszczenie i wymianę części powiedział mi że oprócz osuszacza, presostatu, sprężarki, dławika i skraplacza należy wymienić też chłodnicę bo ma w sobie opiłki których nie da się z zakamarków wydobyć. Wspomniał że nawet jeśli udało by się ją wyczyścić to żrący środek szybko uszkodzi cienkie aluminium.

Czy to prawda? :facepalm:

Opublikowano

W skraplaczu jest mase zakamarków i nie sposób wypłukac z niej wszystkich opiłków które leciały prosto z zacierającej się sprężarki. Ostatnio robiłem passata po zatarciu i opiłki były dosłownie wszędzie.

Opublikowano
W skraplaczu jest mase zakamarków i nie sposób wypłukac z niej wszystkich opiłków które leciały prosto z zacierającej się sprężarki. Ostatnio robiłem passata po zatarciu i opiłki były dosłownie wszędzie.

Skraplacz rozumiem. Ale czy wymiana chłodnicy też jest niezbędna?

Chyba że skraplacz i chłodnica to to samo :shock3:

Opublikowano
Chyba że skraplacz i chłodnica to to samo :shock3:

:good:

niektórzy mówią skraplacz, niektórzy chłodnica klimy :wink:

nie mylić z osuszaczem który jest obok :whistling:

Opublikowano

A jednak!

Dziękuję serdecznie za info.

Dla jasności zapytam. Z przodu auta jest chłodnica do silnika. Zaraz za nią jest kolejna do klimy. Czy to właśnie ona zwana jest czasami skraplaczem?

Opublikowano

Mi stawała sprężarka i strasznie piszczał pasek w ogolę jej nie obracał, mechanik mówił od serwisu, że najprawdopodobniej sprężarka do wymiany. Nie wierzyłem mu pojechałem do mojego sprawdzonego. zmienił mi pasek dobrze go naciągnął i wszystko działa.

Opublikowano
Mi stawała sprężarka i strasznie piszczał pasek w ogolę jej nie obracał, mechanik mówił od serwisu, że najprawdopodobniej sprężarka do wymiany. Nie wierzyłem mu pojechałem do mojego sprawdzonego. zmienił mi pasek dobrze go naciągnął i wszystko działa.

zmieniales tylko pasek czy rolke tez? napisz cos wiecej, bo tak sie zastanawiam ze taki sam problem moze byc u mnie :-k a co mi zaszkodzi sprawdzic - koszta paska i ewentualnie rolki, to pikus w porownaniu z wymiana sprezarki i innych rzeczy.

Opublikowano

Rozrząd miałem zmieniany na zimę wtedy wymieniałem rolki. Po zimie zabrałem się za klimę pojechałem do serwisu zostawiłem im auto, nabili mi wszystkim specyfik koszt 120zl. Bez odrobaczenia, dziś je będę robić sam ;d Wracam i mechanik mi mówi, ze najprawdopodobniej sprężarka zajechana bo staje w miejscu pasek jej nie obraca i piszczy jak cholera po nabiciu, a wcześniej, aż tka nie było zrezygnowałem z tych usług. Zmieniłem pasek u mojego mechanika, jeszcze sam go kupowałem w hurtowni według VIN i mechanik mi powiedział, że mocno musiał go naciągnąć i najlepiej jak następnym razem kopiłbym 45 a nie 50. Tak ze zmień pasek dobrze go naciągnij a nóż ci się uda jak mi.

Opublikowano
Rozrząd miałem zmieniany na zimę wtedy wymieniałem rolki. Po zimie zabrałem się za klimę pojechałem do serwisu zostawiłem im auto, nabili mi wszystkim specyfik koszt 120zl. Bez odrobaczenia, dziś je będę robić sam ;d Wracam i mechanik mi mówi, ze najprawdopodobniej sprężarka zajechana bo staje w miejscu pasek jej nie obraca i piszczy jak cholera po nabiciu, a wcześniej, aż tka nie było zrezygnowałem z tych usług. Zmieniłem pasek u mojego mechanika, jeszcze sam go kupowałem w hurtowni według VIN i mechanik mi powiedział, że mocno musiał go naciągnąć i najlepiej jak następnym razem kopiłbym 45 a nie 50. Tak ze zmień pasek dobrze go naciągnij a nóż ci się uda jak mi.

ale jaja - kupilem pasek i rolke. Pojechalem dzisiaj do znajomego (sam byl sceptyczny) ktory wszystko wymienil iii..... dziala :D Sprezarka kreci i nic nie piszczy. Te cholerne dziady od klimatyzacji juz mi wyliczali ile bede musial wydac a tymczasem wszystkie pieknie chodzi :) Pojechalem do innego warsztatu, nabili mi klime z dodatkiem oleju i wszystkie pieknie smiga :) Mistrzostwo - w kieszeni pozostalo 1000zl. Dzieki wielkie za porade! :)

Opublikowano

No to ladnie ;) niech chlodzi!

Opublikowano

odświeze troche tamat... jakie byly by mniej wiecej koszta takiej naprawy tj. regenaracje sprezarki plukanie i nabicie klimy z olejem od pustego ukladu

Opublikowano

Z tego co mi mój mechanik podawał regeneracja sprężarki 100-200zl, zależy co z nią jest. Nie pamiętam dokładnie, jest to gdzieś w lubuskim, na drodze do Poznana jakaś miejscowość przy drodze. Można zostawić swoja i wziąć ich jeżeli maja, już zrobioną.

Sprężarka 100-200zl

Nabicie: 120zł

Odrobaczenie: 30zł (cena - moja negocjacja)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...