RafuZG Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 panowie u mnie wskazówka pokazuje 70-75 stopni to dobrze czy źle?
bartek1605 Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 jeśli taka jest faktycznie w układzie to źle
cacek89 Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 wez sobie kolego sprawdz na klimatroniku jaka temp pokazuje
Suli Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 a czy 100zł to dobra cena...hmm dla jednych dobra dla innych dużo kwestia zasobności portfela:) bo roboty jest na max 1godzine i to jescze z dobrym Browarem Zależy w jakim silniku. W AHL mam termostat pod alternatorem który trzeba było odkręcić, we 2 mechaniorów męczyli sie godzinę (przy mnie i nie opieprzali sie). Za robociznę zapłaciłem 90zł. Przy zwyczajowym ułożeniu termostatu robocizna to ok 50zł. A cena wehlera u mechaników to 70zł.... I tak sie opłaca, w ok 1,5 tys km sie zwróci Co do kosztów wymiany termostatu to dodam tylko od siebie, że w eSie B5 taka wymiana kosztowała mnie... 300 zł i to po znajomości . Żeby wymienić termostat w AGB trzeba rozebrać cały przód i rozpinać rozrząd, chyba, że mechanik ma łapki sprawne jak kieszonkowiec. Tak czy tak, pół dnia roboty dla specjalisty. :gwizdanie:
rastafaraj87 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Cze wczoraj u mnie coś sie rozsypało tylko że nie wiem od czego zacząć u mnie zaczął sie strasznie grzać w najgorszym momencie na blacie 110c i . Obstawiam czujnik bo z tego co piszecie jakby termostat to by była zaniska temp. no chyba ze w drugą stronę odbił , dodam ze po odkręceniu delikatnie korka w zbiorniczku powrót był był bardzo silny ale to z racji przegrzania . Od czego zacząć? co proponujecie?. USZCZELKA pod głowicą nie walnęła bo nie ma płynu w oleju ani oleju w zbiorniczku . Narazie czujnik podstawie
Raftik Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Cze wczoraj u mnie coś sie rozsypało tylko że nie wiem od czego zacząć u mnie zaczął sie strasznie grzać w najgorszym momencie na blacie 110c i . Obstawiam czujnik bo z tego co piszecie jakby termostat to by była zaniska temp. no chyba ze w drugą stronę odbił , dodam ze po odkręceniu delikatnie korka w zbiorniczku powrót był był bardzo silny ale to z racji przegrzania . Od czego zacząć? co proponujecie?. USZCZELKA pod głowicą nie walnęła bo nie ma płynu w oleju ani oleju w zbiorniczku . Narazie czujnik podstawie Kolego miałem podobnie, może nie grzał się do 110 stopni ale miałem 98 stopni, długo cudowałem żeby temperaturę zbić na niższą, odpowietrzałem układ itd. aż w końcu wymieniłem termostat. Najpierw wymieniłem termostat na Vernet taki akurat miałem pod ręką ale nie najgorszy, później płukanie układu i zbiorniczka wyrównawczego wodą destylowaną a następnie zalanie nowym płynem G12 1:1 z wodą destylowaną. I najważniejsza rzecz dobre odpowietrzenie układu na wyjściu z nagrzewnicy. I żałuję tylko że tyle zwlekałem z wymianą termostatu bo problemy z przegrzewaniem minęły, w mieście w korkach maksymalnie 92-93 stopnie a w trasie 89-90 stopni (moim zdaniem idealna temp.) Dodam, że u mnie termostat nie do końca się otwierał bo miałem taki brzydki kamień w układzie chłodzenia którego drobiny weszły pod sprężynę a trzpień który otwiera termo, wyszło podczas płukania. A w zbiorniczku wyrównawczym miałem duże ilości brązowego szlamu który zalegał na dnie - zaczął się odrywać od dna jak zalałem go wodą destylowaną i zacząłem nim ostro machać.
juzek114 Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 Witam panowie,po szczytaniu bledow Vagiem wychodzi mi cos takiego Control Module Part Number: 8D0 907 557 B Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D05 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 9 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal to Low - Intermittent 16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low P0131 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent 00670 - Throttle Position Sensor (G127) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded P1328 - 35-10 - - - Intermittent Czy to jest czujnik do wymiany czy termostat (chociaz termostat ogolnie wymianialem juz) No i problem ten co u wszystkich 60 i nie rosnie jakbym nie wiem ile jezdzil czy stal. W zime na maks goracym powietrzu na pokretlach z nawiewu lecialo letnie powietrze.
Bulik Opublikowano 31 Lipca 2011 Opublikowano 31 Lipca 2011 Witam panowie,po szczytaniu bledow Vagiem wychodzi mi cos takiego Control Module Part Number: 8D0 907 557 B Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR HS D05 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 00000 9 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermittent 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal to Low - Intermittent 16515 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too Low P0131 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent 00670 - Throttle Position Sensor (G127) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded P1328 - 35-10 - - - Intermittent Czy to jest czujnik do wymiany czy termostat (chociaz termostat ogolnie wymianialem juz) No i problem ten co u wszystkich 60 i nie rosnie jakbym nie wiem ile jezdzil czy stal. W zime na maks goracym powietrzu na pokretlach z nawiewu lecialo letnie powietrze. na jaki ???? :szukaj: było
iiyama.44 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Panowie przeczytałem cały wątek od początku do końca i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Od razu mówię, że termostat wymieniłem (Wahler) oraz czujnik cieczy chłodzącej (niebieski?). Temperatura na poziomie 70-72 stopnie na blacie i na kanale 49. Na 51 do 90 dochodzi i trzyma non stop. Utrzymuje się czy jadę czy stoje w korkach. Rura za termostatem nie jest ciepła nawet po dłuższej jeździe więc termostat powinien trzymać. Sprawdzałem go nawet w wodzie z termometrem. Otwiera się przy 86 mniej więcej wieć raczej w normie. Co może być jeszcze nie tak bo nic do głowy mi nie przychodzi Nie mam Vaga z góry mówię
diesel1473 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Panowie błagam pomocy. Wymieniałem dziś czujnik i niestety tak to zrobiłem niefortunnie, ze ułamało mi się kawałek gniazda. Teraz nie wiem jak to ma wyglądać, a czujnik na tych pozostałościach sie nie chce trzymac. Spinka jest cala tylko nie ma jej za co zaczepic. Bede wdzieczny jak ktoś podeśle zdjęcie ze swojej Niunii lub pokaże to w ETCE. Z gory dziekuje.
tomek20stencel5 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Masz króciec wodny do wymiany w takim razie. Najlepiej oddać do mechanika bo ciężko się to samemu wymienia. Tylko że zostaje chyba laweta, najlepiej mechanika ściągnąć do siebie, sprzętu specjalnego nie potrzeba a jechać się nie da (w każdym razie nie daleko) bo wysika Ci cały płyn i się przegrzeje.
Goofer Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Chciałbym wyjaśnic sprawe czujników, po przeczytaniu 26 stron było to niejednoznaczne. Na przykładzie silników ADP 1.6 , wystepuja wersje z dwoma lub jednym czujnikiem, ten 4-pinowy jezeli jest sam to wiadomo ze daje informacje na wskazniki i do klimatronika w oryginalne był u mnie czarny z szarą obwódką z logiem oooo nr 958919501A, zamienniki sa chyba zielone i niebieskie bo pojawiaja sie na aukcjach w drugim wariancie dodatkowy czujnik 2-pinowy daje sygał tylko do ECU i jest on niebiesko szary numeru nie pamietam ale z ETKI jest 025906041A. 4-pinowy działa wtedy tylko na zegary nawet po wypieciu tego 2-pinowego. W kazdym razie nie ma co sie sugerowac kolorami czujników tylko numerem i rodzajem wtyczki. Jest błąd u kolegi, prawidłowy numerek powinien wyglądać tak: 058 919 501 A
diesel1473 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Masz króciec wodny do wymiany w takim razie. Najlepiej oddać do mechanika bo ciężko się to samemu wymienia. Tylko że zostaje chyba laweta, najlepiej mechanika ściągnąć do siebie, sprzętu specjalnego nie potrzeba a jechać się nie da (w każdym razie nie daleko) bo wysika Ci cały płyn i się przegrzeje. Dziekuję kolego. Właśnie tak zrobiłem. Samochód stoi już w warsztacie no i oczywiście kilka stówek mniej w kieszeni. Tak to jest jak ktoś sam wymienia.
pajak381 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 a ja mam pytanie w tym wątku odnośnie zachowania auta z walniętym czujnikiem temperatury?? mianowicie auto 1,6 adp a4 1995r pb+lpg, rano po odpaleniu odrazu gaśnie dopiero za 3 razem zapala poprawnie, po dodaniu gazu dławi się lub "kicha", dzieje się tak do około 40-60* stopnii temperatury silnika później auto jedzie normalnie i ma moc, czy przy walniętym czujniku temperatury silnika takie objawy mogą występować?? czy ten czujnik odpowiada również a "automatyczne ssanie" w a4??
Janek_11 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Moja sytuacja wygląda następująco. Od dłuższego czasu wskazówka na zegarach nie podnosi sie. Pomimo czy przejade 20km czy też 100km, nic sie nie podnosi. Ostatnio zauważyłem jednak kiedy zgaszę auto i po kilku minutach przekręce kluczyk w stacyjce, wskazówka podnosi się. Natomiast gdy zaczne jechać znów zaczyna opadać. Zauważyłem to klika razy, nie podłączałem pod VAG, gdyż nie mam. Elektryk stwierdził, że czujnik jest ok i jemu pokazuje wszystko normalnie(ewentualnie zimne luty na płyce od komputera puściły) Mechanik jeśli tak mozna nazwac tego specjalistę uznał że termostat też jest ok. Sprawdziłem to parę razy przy pogodzie plusowej i nie tylko, na klimatroniku wychodza nastepujące parametry( na postoju silnik pracuje): 1. kanał 49C--0 kanał 51C--67 wskazówka na zegarach--70 2. kanał 49C--0 kanał 51C--70 wskazówka na zegarach--75 3. kanał 49C--0 kanał 51C--87 wskazówka na zegarach--90 Poradżcie coś, bo idzie zwariować od pomocy tych specjalistów. A zima mozna powiedzieć tuz tuż . czy napewno kanał 49C pokazuje temp płuny chłodzącego czy to jednak jest kanał 51C
tomek20stencel5 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Walnięty czujnik, kanał 49 musi pokazywać temp. Sprawdź kostkę i kable najpierw, czy obwód jest ok.
Janek_11 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Postanowilem zrobić kilka zdjęć w celu upewnienia sie czy właściwie zlokalizowałem czujnik temp. cieczy chodzącej. Wasze podpowiedzi mowiły, że znajduje sie za silknikem. Zdjąłem rurę oznaczona nr 1 Znalazłem za silnikeim dwa czujniki jeden z wtyczką koloru niebieskiego i drugi czarnego. Wg mnie ten po lewej stronie jest właśnie tym G2, nie wyjmowałem gdyż mogł mi płyn wyciec. tomek20stencel5 zdjąłem wtyczke, ta po lewej przewody wydają sie dobrze wpięte, obwodu nie sprawdzałem, moze masz pomysł jak to zrobić. Proszę o wskazówki. Jeśłi mam kupić czujnik polećcie mi jaki i dokładny kod. Próbowałem zainstalować ETK'e i mam jakieś problemy poszukam jeszcze innej wersji. [br]Dopisany: 02 Styczeń 2012, 15:00_________________________________________________Niestety po wymianie czujnika temp. kanał 49C pokazuje 0. Sytuacja jest taka sama jak opisywałem na początku Proszę o pomoc
Magicbattle Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 po wymianie czujnika dalej na zegarach nie pokazuje ci nic? na klimatroniku jak pokazuje i temperatura rosnie w miare uplywu km to jest dobrze bo z powietrza nie moze wziasc informacji. musisz podjechac na kompa bo tak skzoda kasy wydawac w cos co nie jest potwierdzone.
Janek_11 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Jak wcześniej pisałem nie ma w moiom mieście zbytnio dobrych mechaników. Tu tkwi główny problem, może sam sprawdził bym VAG'iem tylko kwestia doboru odpowiedniego przewodu i pobrania programu.
red0n Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Witam serdecznie, Podepnę się pod temat. Byłem dziś u mechanika, który stwierdził, że wiskoza jest u mnie do wymiany, nie jest w stanie krytycznym, ale powinno się wymienić. Problem polega na tym, że od dłuższego czasu silnik u mnie nie osiąga w ogóle 90 stopni, przez jakiś czas w mroźny poranek, śmiem twierdzić, że jest poniżej skali. Maksymalną temperaturę jaką osiąga to coś w granicach 60 stopni, może nawet mniej. Nie mam żadnych wahań temperatur. Czy rzeczywiście może na to mieć wpływ wiskoza, której zasady do końca nie znam, ale z tego co wiem może się "wysprzęglić"? i kręcić w nadmierny sposób zbijając cały czas temperaturę? Dodam, że przy chłodnym silniku jestem w stanie zatrzymać wiatrak jednym palcem:) Ogrzewanie jest, ale zbyt długo się nagrzewa. Pytam oto, ponieważ po Waszych wypowiedziach widzę, że to może być raczej termostat lub czujnik temperatury. Proszę o pomoc:) Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się