MrFanta Opublikowano 5 Czerwca 2013 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Witam, przeczytałem już wiele postów dotyczących koła dumasowego i sprzęgła, ale wciąż nie mam pojęcia jak jednoznacznie ocenić jego kondycję. Liczyłby na pomoc. Mianowicie, po dłuższej jeździe ( trasa później po mieście - dużo ruszań ) moim a4 b6 z silnikiem AWX w czasie ruszania czuć szarpanie - jakbym nie potrafił sprzęgła delikatnie puścić... dziwne uczucie, chwilami nawet przeszło mi przez myśl, że to moje braki odnośnie prowadzenia pojazdu, ale po dłuzszej weryfikacji coś jest na pewno nie tak. W takim razie, chciałbym ocenić co to jest i w jakim stanie znajduje się dwumas, czy jest na to jakiś sposób. Szykuje się na trase Polska - Norwegia jakieś 2000km, nie chciałbym ryzykować, jeśli nie natrafię na jakieś poważne odpowiedzi po prostu wymienię koło i będzie z głowy, choć wiadome " $ $ $Dollar is all I need" Pozdrawiam, dzięki za odpowiedź!
Duch^ Opublikowano 6 Czerwca 2013 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Dwumas nawet jak padnie to i tak dojdziesz tam i z powrotem A zazwyczaj słychać stukanie bardzo często na wstecznym biegu jak dasz dużo gazu z małych obrotów a najlepiej pod obciążeniem np z 4 osoby na pokładzie. Możesz też jechać wrzucic 5 bieg przy 60 km/h i w podołoge gaz i jak nie będzie trzęsło nic to ok. Następny objaw to może być przy gaszeniu silnika wtedy aż budą zatrzęsie aha falować delikatnie obroty mogą.
adadur Opublikowano 6 Czerwca 2013 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Dokładnie jak dwumas padnie to nie dyskwalifikuje jazdy chyba ze coś się urwie ale to już po naprawdę długiej eksploatacji zjechanego dwumasa. Spr. mniej wiecej jak pisze Duch powyżej do tego zwróc uwage przy gaszeniu i odpalaniu jak zatelepie autem, do tego dwumas może telepać na jałowym takim metalicznym postukiwaniem - zauważ że nowe auta mają tak zrobione że do odpalenia wymagane jest wciśnięcie sprzęgła. ---------- Post dopisany at 15:12 ---------- Poprzedni post napisany at 15:10 ---------- Aha ... 100% pewność daje zwalenie skrzyni i poruszanie kołem i spr. luzów obwodowych i poprzecznych - pamiętaj że dwumas ma pewne dopuszczelne luzy - poszukaj filmików LUK na YouTube
MrFanta Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2013 W takim razie jak dla mnie dwumas jest ok, może sam docisk sprzęgła? Mi nic nie telepie nie szarpie przy normalnej jezdzie i tak jak pisze powyżej... a jednak po kilku- nastu? dziesięciu ruszeniach ( tak jakby sie zagrzało sprzęgło) i juz nie rusza płynnie, szaprie... jakies pomysły?
Duch^ Opublikowano 7 Czerwca 2013 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Z tego co piszesz to pewnie będzie sprzęgło do wymiany.
Zaraza8531 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 podepnę się pod temat. Skoro już wymiana to oczywiście w komplecie, jednak jaką firme polecicie najbardziej?! LUK, ZACS czy coś innego?
marekg Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Z tego co piszesz to pewnie będzie sprzęgło do wymiany. Tak jak piszesz, przy opisywanych objawach to bardziej prawdopodobne jest po prostu kończące się sprzęgło. U mnie było to samo, jak się zagrzało to szczególnie pod obciążeniem trudno było ruszać i zmieniać biegi bez szarpania przy puszczaniu pedału.
Przemo 78 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Też jestem własnie na etapie sprawdzania cen i kompletowania sprzęgła i koła dwumasowego. Co polecacie panowie?????
PASSATB5 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 U znajomka jak walneła 2masa to w końcu wał pękł ( bmw 2.0d 136km), Ja polecam 2mas firmy LUK.
darek995 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 no ok a jak na ciepłym silniku puszcze sprzęgło bez biegu i hałasuję tak lekko ? to co ? jak wcisnę to cisza. Sprzęgło ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się