Rayzo Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Za kazdym razem po ustawieniu kasowalem bledy+wartosci grupy 93. Zgadza sie ze nastawienie 4x0 to skaplikowana sprawa i czasochlonna lub bardziej dla ludzi cierpliwych u mnie bylo w bliskiej okolicy 0 czyli -1,1 do -2,2 przy cieplym silniku i tak te wartosci o te max 2 stopnie sie zmieniaja. Zastanawia mnie poprostu fakt ze bank2 wyszedl idealnie gdzie w kazdej chwili moge zalozyc blokady i vag rowniez pokazuje 0 natomiast bank1 widac ze walek wydechowy gdy doregolowalem go na 0 jest ewidentnie odchylony wzgledem ssacego i mozna zapomniec o zalozeniu blokady. Moze problem tkwi od strony naciagniecia paska lub zlikwidowania luzu na wariatoze ale dokrecalem go za pomoca dedykowanego klucza max w prawo. Zastanawia mnie tylko fakt ze zaraz po zlozeniu i sprawdzeniu za pierwszym razem walki na bank1 mialy wartosci -6 ssacy i 6 wydechowy wiec byly skrecone wzgledem siebie natomiast bank2 wyszedl idealnie i dlatego zastanawiam sie ze moze poprostu pasek napiolem niewlasciwie lub za mocno skrecilem wariatory dokrecajac sroby co spowodowalo niewlasciwe napiecie paska. Edytowane 28 Czerwca 2016 przez Rayzo
Kruk_89 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 hmm czym to sprawdzane tak z ciekawość?
Rayzo Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Vag 3.11 jeszcze mam pytanie czy na samych walkach nie ma przypadkiem jakiegos znaku ktory odpowiada pozycji 0 czy jest to tylko kwestia spasowania blokady ktora teoretycznie ustawia walki do pozycji 0? Edytowane 28 Czerwca 2016 przez Rayzo
Kruk_89 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 niestety blokady nie ustawiają do pozycji 0 ASO dopuszcza widełki od -16 do +16 na każdym wałku nawet nie ma u nich mowy o doregulowaniu po zmianie mimo iż wartość będą odbiegać dość dużo od 0. wypadanie zapłonów na tych garach jest ciągłe? wywala ci cheka czy sporadyczne raz na jakiś czas?
Rayzo Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 cheka nie wywala nawet nie mrygnie a wypadanie sie pojawia podczas jazdy wiec ciezko mi stwierdic co ile i z jaka czestotliwoscia na postoju jest ok na ta chwile mam -1,0,6,0 i gdy ustawie walek z pozycji 3 na 0 jest on ewidentnie przekrecony i blokady juz wtedy nie spasuje. Jeszcze chcem sprobowac zblokowac wal na dedykowanej blokadzie a nie sugerowac sie cechami fabrycznymi kolo+obudowa zalozyc blokade na poluzowanych 2 wariatorach banku1 delikatnie ruszyc walkami zeby blokada idealnie sie spasowala i wszystko poskreacac. Wydaje mi sie ze to ostatnie sensowne rozwiazanie. Utrapieniem aktualnego ustawienia jest drganie karoserji na postoju lecz na obrotomiezu wskazowka stoji w jednej pozycji.
BeyerBrown Opublikowano 29 Czerwca 2016 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Zamień miejscami czujniki wałków - te z banku 1 zamontuj na banku 2 i na odwrót i zobacz czy odczyty kątów się zmienią.
Rayzo Opublikowano 30 Czerwca 2016 Opublikowano 30 Czerwca 2016 (edytowane) Tez o tym myslalem ale sa to czujniki indukcyjne wiec sadze ze predej jezeli byllby uszkodzony to wogole by nie wskazywal niz przeklamywal. Fakt zastanawialem sie nad czujnikiem ze wzgledu na to ze walek przy wskazaniu na vagu gr93 "0" jest ewidentnie odchylony w porownaniu do walka ssacego rowniez w pozycji 0. Widac to po wcieciu na blokade. Wciecie walka ssacego jest ustawione ok blokada pasuje natomiast wciecie walka wydechowego jest zblizone bardziej do pionu co uniemozliwia zalozenie blokady. Vag pokauje wtedy 0 ale pojawia sie wypadanie zaplonow a silnik pracuje tragicznie ewidentnie nie na wszystkie gary. Zastanawiala mnie rowniez "ala" zebatka z ktorej impuls bierze czujnik z tylu walka jest ona przykrecona rowniez sróba, czy czasem ona nie jiest przekrzywiona, nie wiem jak jest mocowana ale pewnie pasuje tylko w 1 pozycji. Nie rozbieralem tego a ze zdjec krazacych w necie za wiele nie widac. Edytowane 30 Czerwca 2016 przez Rayzo
Kruk_89 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Opublikowano 30 Czerwca 2016 ciężko coś ci doradzić bo sam wiesz dość dużo. osoby które mogły by pomóc niestety nie wypowiedzą się bo golą kasę na takich zabawach. Powodzenia w rozwiązaniu problemu
Rayzo Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 A wie ktos moze co oznaczaja żólte fabryczne kropki na kazdym z wariatorow dodam ze na wariatoze walka wydechowego banku1 jest nawet wyciecie na obudowie w miejscu żóltego punktu?
yendreck Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 Witam Mam krótkie pytanko, dlatego podepnę się pod temat: wszędzie piszą że rozrząd jest na 120 tys km. Ja mam przejechane teraz 75 tys km w 6 lat od kompletnej wymiany (wiem, mało ale tak się życie ułożyło ) czy warto zawracać sobie głowę z wymianą rozrządu czy spokojnie mogę jeszcze np z 15 tys zrobić? Jak to u was wyglądało z wymianami?
Kruk_89 Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 hmm w te 120 tyś bym tak do końca nie wierzył ale jak na porządnym zestawię to 100 tyś winno być osiągalne bez nadmiernego ryzyka. Osobiście sam dopiero wezmę się po 100tyś chyba że wcześniej sprzedam
sinko Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Hej, mam 3.0 v6 Q, dwa dni temu mechanik zadzwonił do mnie z informacją, że rozrząd będzie mnie kosztował 3900zł, cena powaliła mnie na kolana. Powiedział, że części bardzo drogie itd. wymienia wszystko. Możecie się wypowiedzieć, czy cena jest OK czy za wysoka?
sławek85 Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 części 1000zł robocizna od 450 do 700 jesteś z warszawy do w Sulejówku zrobią ci konkretnie do pozycji 0 w grupie 93 nie daj się naciągnąć
BeyerBrown Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Za 2400zł zrobią Ci w ASO Audi na oryginalnych częściach i z DWULETNIĄ gwarancją na części + usługę Niestety nie doregulowują wałków tak precyzyjnie jak np. mechanicy w Sulejówku lub kol. waskivw, a to dlatego, że jadą wg. procedury serwisowej która niestety tego nie przewiduje. BTW. Tu masz przykładowy komplet części z wysokiej półki, zestaw ten zawiera praktycznie wszystkie ruchome części które "wiszą" na pasku rozrządu: http://allegro.pl/rozrzad-napinacz-pompa-audi-a4-a6-a8-3-0-asn-avk-i5601534692.html 1300zł Brakuje w nim tylko śrub kół rozrządu (lepiej niech będą nowe), dekielków z uszczelkami (śruby i dekle są do nabycia za taniochę w ASO) i paska alternatora, którego warto przy tej okazji także wymienić (no i napinacz - jeśli skrzypi). Dobra rada - zrób przed wymianą test fazatorów za pomocą kabla i VCDS-a (ECU --> Basic Settings --> grupa 94 i 96) by nie było, że są uwalone i znów trzeba będzie rozrząd rozbierać PS. Ja bym na Twoim miejscu poprosił na piśmie wycenę z ASO i podjechał z nią do tego zdziercy tylko po to, by zobaczyć jaką zrobi głupią minę... Edytowane 22 Października 2016 przez BeyerBrown
Kruk_89 Opublikowano 22 Października 2016 Opublikowano 22 Października 2016 nic tylko potwierdzić słowa tych dwóch panów wyżej część 1400zł robota 600zł z ustawieniem bliskiemu 0 mam +/-2 stopnie odchylenia
roball Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 Dajcie mi proszę jakiś namiar na tych magików z Sulejówka. Codziennie przejeżdżam przez Sulejówek, grzech nie skorzystać.
BeyerBrown Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 Sulejówek ul. Kombatantów 74
Robero321 Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 jak chcesz telefon to pisz na priv
WariatNL Opublikowano 17 Lutego 2017 Opublikowano 17 Lutego 2017 Witam. Możecie w skrócie napisać na czym polega procedura poprawy konta odchylenia wałków? Miałem robiona kapitalkę i po tym jak mechanik złożył mi rozrząd na blokadach mam 28 stopni odchyłu na jednym wałku wydechowym. Zaproponowałem, że zabiorę auto do specjalisty w tym temacie żeby ustawił poprawnie a on za to zapłaci (o ile nie było jeszcze kolizji oczywiście bo nawet tego nie wiem a jest możliwe przy takim odczycie). Mechanik jednak stwierdził że sam to poprawi jednak mam wątpliwości co do jego umiejętności w tym zakresie. Jeśli faktycznie robił na blokadach i wg procedury to nie wyobrażam sobie skąd aż takie przestawienie. Chcę wiedzieć na czym polega ustawianie żeby skontrolować czy wie chociaż co ma robić czy nie wie ale będzie próbować... Czy możliwe jest żeby po ustawieniu na blokadach były takie rozbieżności? Jeśli tak to poprawek dokonuje się bez blokad? W którą stronę trzeba przestawić odchylenie na plus a w którą na minus? Z jakim momentem powinny być przykręcone śruby od kół? Może coś tu spierdzielił i się przekręciło...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się