Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ilość czynnika chłodzącego + dodatkowy wentylator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam do Was pytanie otóż przeszło miesiąc temu robiłem "serwis" klimatyzacji, nie mniej teraz zacząłem myśleć na paragonem który dostałem (w załączniku), chodzi mi o ilość czynnika jaką mam w układzie, tam Pan na maszynie miał faktycznie ilość 575 (na masce mam naklejkę 700+50g), nie mniej z tego kwitu wynika, że przed miałem 540g, powiedzcie mi czy ja to dobrze interpretuje, że teraz jest za mało? Czy to jest te 575g czynnika + reszta oleju i daje to 750?

Druga sprawa tak dodatkowo czy ten wentylator dodatkowy elektryczny na pewno powinien się włączyć od razu jak włącza się klimatyzacja (tak niektórzy twierdzili)? Czy dopiero jak jest taka potrzeba? Bo on u mnie zauważyłem, że czasami działa, ale jak jest chłodniej (oczywiście nie poniżej 5st) to jeszcze nie spotkałem, żeby pracował.

dsc3868ce.jpg

Opublikowano

on powinien pracowac tylko wtedy kiedy jest potrzeba schodzenia czynnika w chłodnicy

Opublikowano

Też mi się tak wydawało, bo z grubsza to zagłębiając się w temat nigdzie nie jest powiedziane, że jest to wentylator klimatyzacji tylko wentylator dodatkowy elektryczny.

Nie mniej sprawa czynnika dalej pozostaje otwarta :) Może ktoś wie w jaki sposób rozszyfrować miesiąc produkcji samochodu? Ponieważ w katalogu Behr-Hella znalazłem informację, że z mojego rocznika 2 m-c faktycznie miały niższą ilość ww. czynnika (aczkolwiek nie bardzo chce mi się wierzyć, że Audi by nakleiło złą naklejkę).

Opublikowano

Dokladnie w momencie wlaczenia klimy musi ruszyc wentylator na 1 biegu.

Opublikowano

OK, wentylator sobie sprawdzę na krótko (bądź jak dobrze pamiętam VAGiem da się zrobić test klimy w tym i wentylatora), jak coś to się nim zajmę. Nie mniej dalej mnie interesuje kwestia czynnika chłodzącego.

Opublikowano

wentylator załącza sie odrazu jak klima wystartuje. moze miales reszte czynnika wiec Ci tylko dopelnil

Opublikowano

Dobrze, wentylatorem się zajmę. Wiesz co do tego czynnika to wg tego kwitu wynika ze wyssali 540 a nabili 235 więcej bo w sumie weszło 575, dlatego go dołączyłem bo nie mam pewności czy dobrze go rozszyfrowuje. A jak pisałem wg katalogu Behr-Hella ma być:

A4/S4 11.97-00 -> 700-750g

A4/S4 11.98-12.98 -> 550-600g

dlatego też pytałem jak sprawdzić dokładniej datę produkcji niż sam rok (mój 1998), nie mniej wg naklejki ma być opcja 1 czyli do 750g, stąd moja obawa, że może "spec" się pomylił a nie sprawdził info od producenta na masce.

Opublikowano

Jedno co mnie dziwi na tym kwitku, w momencie odzysku czynnika odzyskuje sie rowniez olej w malych ilosciach ale zawsze. Dlatego przy kolejnym uzupelnianiu dodaje sie odzyskany olej plus pare % na straty wynikajace z nieszczelnosci. U ciebie nie dodano oleju wogole. Waga czynnika w ukladzie podawana na naklejce pod maska , czasem podaja wage czynnika z olejem czasem osobno. Ja ostatnio uzupelnialem u siebie i tez napelniono mi 500g czynika 100ml oleju z kontrastem. (100ml bo uklad nie byl plukany) Srednio do ukladow klimatyzacji wchodzi 250ml oleju dlatego tez sprzedawane sa w takich pojemnikach. Otwarty olej wchlania wode, a woda to najgorszy wrog klimatyzacji.

---------- Post dopisany at 09:32 ---------- Poprzedni post napisany at 09:30 ----------

Jak by brakowalo ci prawie 1/3 czynnika w ukadzie to klima ledwo co by chlodzila.

Opublikowano

Widzisz w sumie na to nawet nie zwróciłem uwagi (olej). Wg mnie klimatyzacja chłodzi normalnie (w stosunku do drugiego samochodu Grand Vitary, mam wrażenie, że nawet lepiej mimo, że samochód sporo starszy).

Ale pozwolę sobie wrócić jeszcze do tematu tego nieszczęsnego wentylatora. Dziś go sprawdzałem i nie pracuje zawsze, aczkolwiek jak się trochę zagrzał to chodził i wyłączając klimatyzację wentylator też się zatrzymał i na odwrót. Czy możecie na 100% potwierdzić, że nawet zaraz po uruchomieniu zimnego silnika i włączeniu klimatyzacji startuje on od razu? Bo jeśli tak to będę szukał dalej (może się zawieszają szczotki już i to zbieg okoliczności).

Opublikowano
Czy możecie na 100% potwierdzić, że nawet zaraz po uruchomieniu zimnego silnika i włączeniu klimatyzacji startuje on od razu?

Tak !! Wentylator klimatyzacji startuje od zaraz po włączeniu klimy.Nawet na zimnym silniku ....sprawdzone:wink:

Opublikowano

Dziś robiłem serwis klimatyzacji - na naklejce pod maską mam 500g +/- 20g. Serwis był robiony na maszynie boscha. Wyciągnęli z klimatyzacji 350g czynnika i 6ml oleju. Podciśnienie wyszło 77mbar.Napełniono natomiast 510g czynnika i 16ml oleju. Wydaja mi się że w twoim przypadku za mało odczynnika zostało napełnione (powinno być tyle ile na naklejce) no i ciewkawa jest sytuacja z olejem, czy wydruk go nie uwzgędnił czy nie było napełnienia (podczas odzyskiwania wyciągany jest olej i odczynnik).

Opublikowano

Wiem, wiem sam też sprawdziłem kiedy podaje napięcie na wtyczkę, cóż wygląda na to, że wentylator się zawiesza, w poniedziałek pójdzie do naprawy bądź nowy w zależności ile naprawa będzie kosztować.

W związku z czynnikiem to też się tego obawiam, że gość pomylił opcje i wybrał tą z 11.98-12.98 patrząc tylko na rocznik samochodu. Co do oleju to ręki nie dam sobie uciąć ale wydaje mi się, że jak kontrolowałem tą maszynę to ona coś tam robiła z olejem ale już nie pamiętam. Nie mniej pewno jeszcze raz pojadę aby już ilość czynnika była odpowiednia, ale to jak zrobię wiatrak.

---------- Post dopisany 10-06-2013 at 18:53 ---------- Poprzedni post napisany 08-06-2013 at 21:12 ----------

Tak więc utwierdziłem się w przekonaniu, że nabito za mało czynnika, naklejka wyraźnie mówi o ilości czynnika oraz osobno o ilości oleju.

dsc3870.th.jpg

Dziś do naprawy poszedł wentylator (pewno szczotki i komutator) który z grubsza pracował ale dość często się już zawieszał, nie mniej po jego wyjęciu ujrzałem "niespodziankę" wygląda na to, że w wentylator coś się wkręciło i wyszarpało kawałek chłodnicy, na szczęście kanały zostały nie uszkodzone.

dsc3873v.th.jpg

Opublikowano

Nie spotkałem się żeby wentylator chodziła wraz ze sprężarką :facepalm: . Wentylatorem steruje press który w zależności od przedziału ciśnienia na HP (tłoczenie) włącza/wyłącza go. Lepsza wydajność układu. Chyba że u ciebie jest rozwiązanie w ten sposób. U mnie bynajmniej nie.

Oleju wtłacza się zawsze troszeczkę więcej dlatego że jest rozprowadzany on po całym układzie wraz z freonem, a przecież musi zostać troszeczkę w sprężarce żeby się nie zatarła. Ktoś tu napisał że dodaję się parę % więcej na "straty wynikajace z nieszczelnosc". Bzdura.

Oleju w sprężarce nigdy się nie wymienia bo nie traci on swoich właściwości.

Jeżeli rurki są całe to nie ma czym się martwić, blaszki w chodnicy są bardzo delikatne i często się "gnał".

Czynnika powinno być tyle ile podaję producent.

Opublikowano

Wiesz co wentylator u mnie faktycznie powinien się włączać zaraz po włączeniu klimatyzacji, mierzyłem podawane na niego napięcie i jest tak za każdym razem.

Czynnika pojadę dobić aby było tyle ile się należy, tylko powiedzcie mi czy teraz całą akcję muszę znowu od nowa przeprowadzać, czy da się go tylko dobić?

Nie spotkałem się żeby wentylator chodziła wraz ze sprężarką :facepalm: . Wentylatorem steruje press który w zależności od przedziału ciśnienia na HP (tłoczenie) włącza/wyłącza go. Lepsza wydajność układu. Chyba że u ciebie jest rozwiązanie w ten sposób. U mnie bynajmniej nie.

Oleju wtłacza się zawsze troszeczkę więcej dlatego że jest rozprowadzany on po całym układzie wraz z freonem, a przecież musi zostać troszeczkę w sprężarce żeby się nie zatarła. Ktoś tu napisał że dodaję się parę % więcej na "straty wynikajace z nieszczelnosc". Bzdura.

Oleju w sprężarce nigdy się nie wymienia bo nie traci on swoich właściwości.

Jeżeli rurki są całe to nie ma czym się martwić, blaszki w chodnicy są bardzo delikatne i często się "gnał".

Czynnika powinno być tyle ile podaję producent.

Opublikowano

Może tak być że u ciebie załącza się wraz ze startem sprężarki. U mnie tylko wtedy jak ciśnienie wzrasta na HP. Jeżeli jest za mało freonu to wystarczy dobić go. Bez odsysania całego układu :)

Opublikowano
Może tak być że u ciebie załącza się wraz ze startem sprężarki. U mnie tylko wtedy jak ciśnienie wzrasta na HP. Jeżeli jest za mało freonu to wystarczy dobić go. Bez odsysania całego układu :)

a skąd będzie wiadomo ile dobić ... wydaję mi się że w maszynie załącza się cały cykl - tak to powinno byc zrobione bynajmniej fachowo ... a że serwis dał ciała to wydaje mi się że operację zrobią free a za czynnik kolega dopłaci.

Opublikowano

Zależy czy pojedziesz do fachowca czy do "kolesia który nabija klimę". Jeżeli będzie robił to maszyną to bedzie odsysał freon, zrobi próżnię , wbije freon i olej. Z olejem może być troszeczkę kłopotu bo na próżni nie da się go odessać:/. Ja bym podłączył manometry i wyregulował. Pewnie jeżeli jest za mało freonu to należy się robota za free...

Opublikowano

W sumie to temat został u mnie z klimą już rozwiązany, nie mogłem za bardzo w najbliższym czasie wrócić do zakładu gdzie to robiłem, ale cała usługa wyszła mnie 40pln (grupon - wiadomo różne są opinie ale nie to jest ważne w tym temacie). Nie mniej teraz z góry zaznaczyłem, żeby spojrzeć na naklejkę :) i cały czas obserwowałem maszynę co i jak więc tymczasowo jestem spokojny o jej stan.

Dzięki za wszelką pomoc w temacie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...