sajon Opublikowano 22 Lipca 2008 Opublikowano 22 Lipca 2008 Witam wszystkich frumowiczów. Dzisiaj wracając po pracy do domu chciałem załączyc klimatyzację bo autko sie troszke na grzało przez cały dzionek. Klimatyzacja załączyła się normalnie słychać było jak silniczki od sterowania nawiewem zmieniały swoje pozycje, jednak zimnego powietrza brak . Poszukałem troche na forum w celu znalezienia awarii. Sprawdziłem kody klimatronika i brak błedu. Próbowałem podłączyć autko pod vaga ale pokazuje mi błąd komunikacji z sterownikiem klimatyzacji "za dużo błędów podczas komunikacji". Sprawdziłem zielony przewód pod osloną przy zbiorniczku płynu wspomagania i jest napięcie po załączeniu klimatyzacji, wentylator od klimatyzacji kręci. Sprawdziłem także przewody czynnika chłodzącego idące do kabiny i oba są ciepłe. Myśle że mogło paść sprzęgło w sprężarce, tylko jest pytanie jak to sprawdzić?? Czy jak uda mi się skomunikować komputer z sterownikiem od klimy to będe mógł odczytać błąd tego sprzęgła?? Przepraszam z góry jeżeli się powtarzam ale nie udało mi się nic znaleść w temacie mojego przypadku. Wszystko co znalazłem to wykorzystałem Pozdrawiam serdecznie i czekam na jakieś info.
sajon Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Opublikowano 22 Lipca 2008 Hej. Klimatyzacja była sprawdzana i nabijana w maju. Vaga mam wersje 409.0 a jutro bede probowal z 319 .0. Taką ma kolega i spróbuje coś więcej napisać. Jeszcze jedna rzecz jaka mi się przypomniała. Jak ostatni raz uruchamiałem klimatyzacje to było ewidentnie czuć na wolnych obrotach że spręzarka się załączała - auto zaczynało lekko drżeć, teraz nie ma takiego objawu gdy załączam klimatyzacje. I jeszcze jedno pytanko . Czy jest możliwośc wymiany tylko sprzęgła w sprężarce???? Może wtedy nie trzeba by nabijać układu ponownie. Pozdrawiam serdecznie.
ryba Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 UUU misiu kolorowy to się narobiło . Da się wymienić samo sprzęgło bez problemu i fakt może to być problem. A powiedz czy masz wahnięcie obrotów przy załączaniu klimy. Jeżeli tak to kompresor się załącza i problem może być w czymś innym. Pozdrawiam
wojtek2626 Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Najprościej włacz klime i zobacz czy obraca sie wew część spręzarki. Jeżeli sie obraca to spręzarka padła i nie daje cisnienia, jezeli sie ni obraca to sprzegiełko
sajon Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Opublikowano 23 Lipca 2008 Wczesniej przy załączeniu klimy ewidentnie było czuć że sprężarka została załączona. Było słychać że silnik ma większy opór i jest mu ciężej się kręcić . Jeżeli padło sprzęgiełko od sprężarki to czy da się je wymienić samemu czy trzeba jechać do jakiegoś mechanika?? No i oczywiście najważniejsze pytanie.... ile takie cudo kosztuje??? Najprościej włacz klime i zobacz czy obraca sie wew część spręzarki. Jeżeli sie obraca to spręzarka padła i nie daje cisnienia, jezeli sie ni obraca to sprzegiełko Jak tylko będe miał taką możliwość to sprawdze, i napisze. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
ryba Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Z wymianą sprzęgielłka to może nie być taka prosta sprawa. U mnie w AFN klima jest napędzana osobnym paskiem, więc z paskiem i jego naciągnięciem nie ma problem (pewnie u Ciebie jest tak samo). Ale może się okazać, że nie będzie dojść do śrub na sprzęgiełku i jedyną opcją jest posadzenie przodu na glebę a z tym jest trochę zabawy, ale bez przesady. Co do ceny to najlepiej jak zadzwonisz do audi i się zapytasz (na allegro kosztuje tyle http://allegro.pl/item400949622_sprzeglo_sprezarki_klimatyzacji_audi_a4_1_9tdi.html ). :decayed:
majkel_majki Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Kolego, coś mi się wydaje że to sprzęgiełko, które zaprezentowałeś nie podejdzie. Faktycznie jest do A4, ale o ile wiem w B5 sprężarka załączana jest przez sprzęgło elektromagnetyczne a sprzęgiełko, do którego link podałeś to sprzęgło zrywalne do nowocześniejszych spręzarkek typu by-pass, takich jak w B6. W B5 słyszałem tylko o tych ze sprzęgłem elektromagnetycznym, niemniej mogę się mylić i faktycznie w aucie kolegi może być by-pass.
ryba Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Fakt, może tak być. Kierowałem się rocznikiem. Tak czy siak orientację w cenie masz. Pozostaje teraz obadać temat dokładnie.
sajon Opublikowano 23 Lipca 2008 Autor Opublikowano 23 Lipca 2008 Witam i dziekuje wszystkim za pomoc. Dzisiaj znalazłem chwile wolnego czasu i moglem pogrzebać w samochodzie. Chciałem skorzystać z rady wojtek2626 aby zajrzeć do sprężarki czy cos się kręci w środku czy nie. niestety do mojej się nie udało zajrzeć . Jednak nie poddałem się tak łatwo. Czy tak czy siak pasek do klimy trzeba zdjąć więc go zdjołem i sprawdziłem czy sprzęgiełko działa poprawnie czy nie. Niestety w moim przypadku najprawdopodobniej padła sprężarka. No chyba że są jeszcze jakieś inne możliwości. Wszysto już sprawdziłem: 1. Błąd na klimatroniku - brak 2. Wentylator od klimy działa 3. Napiećie na zielonej wtyczce przy zbiorniku płynu do wspomagania jest i sprzęgło na sprężarce załącza się poprawnie. 4. Układ był napełniany w maju ((((((((. I nie widać nigdzie śladów po środku do sprawdzania szczelności układu - układy chyba szczelny...... Jeżeli istnieją jeszcze jakieś inne możliwości to piszcie śmiało bo inaczej będe musiał chyba moje odłożone pieniązki przeznaczyć na wymiane sprężarki ((((( Pozdrawiam serdecznie
majkel_majki Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 Sądzę, że skoro sprzęgło sprężarki załącza się, czynnik w układzie jest. Stawiałbym na usterkę kompresora. Kolego, wiesz, że sprzęgło jest na 100% załączone? Środkowa jego część powinna obracać się wtedy razem z kołem pasowym. Być może padło właśnie sprzęgło, napięcie jest podawane jednak nie sprzęga np. z powodu spalonej cewki. Z tego co wiem sprężarka mechanicznie najczęściej umiera przez zatarcie, niemniej jest to baaardzo wyraźnie odczuwalne.
sajon Opublikowano 24 Lipca 2008 Autor Opublikowano 24 Lipca 2008 Hej. Sprzęgiłko napewno działa poprawnie, chodzil leciutko. Jak zdjołem pasek klinowy to po zakręceniu sprzęgiełkiem chodziło bez większego oporu. Jak załączyłem klime było ewidentnie czuć że klima sprężarka się kręci. Sprawdziłem i wszystko pracuje tak jak trzeba. Rozmawiałem dzisiaj z fachowcem i powiedział, że może to być jakaś mała dziura w układzie. Ale niestety trzeba to sprawdzić. Narazie nie mam czasu jechać do fachowca. Ale jak tylko znajde chwile czasu to się tam zjawie i napisze co dokładnie było przyczyną usterki.
szamot Opublikowano 25 Lipca 2008 Opublikowano 25 Lipca 2008 Klimatyzacja jest zabezpieczona dwoma czujnikami niskiego i wysokiego ciśnienia, jeżeli któryś zadziała to przerwie obwód zasilania sprzęgła sprężarki. Jeżeli sprzęgło u Ciebie działa prawidłowo to znaczy że w układzie jest czynnik o odpowiednim ciśnieniu. Czujniki powinny być obok siebie pod zderzakiem zamontowane na rurce od klimy, gdy ściągniesz przewód z jednego czujnika to sprzęgło nie załączy się.
ryba Opublikowano 25 Lipca 2008 Opublikowano 25 Lipca 2008 No chyba, że kolega ma takiego pecha, że czujnik też padł. To byłby już szczyt Ja na przykład miałem problem z klimą, która w zeszłym roku chodziła. Okazało się, w tym roku ,że przewód klimy był dziurawy, wentylator spalony, urwany czujnik temperatury zewnętrznej i strzelona opornica. Więc mnie nic nie zdziwi.
fend18 Opublikowano 25 Lipca 2008 Opublikowano 25 Lipca 2008 Hej. Sprzęgiłko napewno działa poprawnie, chodzil leciutko. Jak zdjołem pasek klinowy to po zakręceniu sprzęgiełkiem chodziło bez większego oporu. Jak załączyłem klime było ewidentnie czuć że klima sprężarka się kręci. Sprawdziłem i wszystko pracuje tak jak trzeba. Rozmawiałem dzisiaj z fachowcem i powiedział, że może to być jakaś mała dziura w układzie. Ale niestety trzeba to sprawdzić. Narazie nie mam czasu jechać do fachowca. Ale jak tylko znajde chwile czasu to się tam zjawie i napisze co dokładnie było przyczyną usterki. udalo Ci sie rozwiazac problem? ja mam podobny w czasie jazdy wylaczyla mi sie klima jednak wentylator dalej pracowal, jadac dalej czulem co jakis czas ze wlacza mi sie kompresor jednak trwalo to sekunde i sie wylaczal i tak co chwile, jakby gdzies zwarcie bylo czy cos nie do konca laczylo, klime napelnialem dwa tygodnie temu, mam problem z odczytaniem kodow klimatornika, poniewaz nie dziala mi wyswietlacz, tzn jeszcze nie przeszedl zabiegu poprawiania zimnych lutow, stad moje pytanie gdzie moze lezec przyczyna i od czego zaczac sprawdzanie zanim oddam do fachowca, a druga rzecz czy jest jakis osobny bezpieczenik od zalaczania klimy? Jestem po naprawie panelu klimatronika, wyrzuca mi blad przy przekreconym zaplonie 22.1 i przy uruchomionym silniku 22.3 oczywiscie klima nie startuje, bylem na sprawdzeniu szczelnosci i mam gdzies ubytek, poniewaz w dwa tygodnie zeszlo polowe czynnika, jednak nawet przy tej polowie powinna zastartowac klima, czy jednyna mozliwoscia wykasowania bledow jest podpiecie do komputera, czy jest jakas inna mozliwosc?
sajon Opublikowano 28 Lipca 2008 Autor Opublikowano 28 Lipca 2008 Witam ponownie. Załatwiłem sobie inne oprogramowanie. Chciałem podłączyć się pod sterownik klimy żeby sprawdzić błędy. Niestety Vag w wersji 311.2 nie daje rady podłączyć się do sterownika - za dużo błędów podczas komunikacji. Czy możliwe że uszkodzony sterownik klimy może załączać sprzęgło a nie załączać całego układu??? Przepraszam ale nie mam pojęcia jak tą sprawę rozwiązać. Jestem niestety poza granicami kraju i jest potwornie gorąco chciałbym odzyskać klime ........
pre_pl Opublikowano 29 Lipca 2008 Opublikowano 29 Lipca 2008 Przepraszam ale nie mam pojęcia jak tą sprawę rozwiązać rozwiązanie jak łączyć sie ze sterownikiem jest podane na forum, nawet w temacie FAQ (podwieszonym)
sajon Opublikowano 18 Września 2008 Autor Opublikowano 18 Września 2008 Witam ponownie. Problem nadal istniej. Poszukałem na forum odnośnie komunikacji ze sterownikiem od klimatyzacji. Niestety nadal nie udało mi się skomunikować z tym sterownikiem. Czy może to być problem ze sterownikiem??? Jedynie poza komunikacją steronik działa poprawnie. Jak sprawdzałem błędy za pomocą klimatronika to ich brak Mam możliwość kupienia nowego steronika. Jest prawie identyczny jak mój tylko z malutką różnicą w kodzie katalogowym Mój steronik ma numer 8D0 820 043Q Sterownik który moge kupić ma kod 8D0 820 043M Jeżeli ktoś wie jaka jes różnica to będe wdzięczny za informacje. No i oczywiście czy będzie pasował do mojego samochodu. Z gory dziękuje za pomoc [br]Dopisany: 30 Lipiec 2008, 20:07_________________________________________________Witam wszystkich ponownie po bardzo długiej przerwie Nareszcie udało mi się podjechać do specjalisty od klimatyzacji. Sprawa się rozwiązała. Mała dziurka w chłodnicy i tyle kłopotu. Chłodnica wymieniona układ napełniony i wszystko działa. jedyne co to człowiek o 800zł biedniejszy Pozdrawiam wszystkich serdecznie i dziekuje bardzo za wszystkie rady. Myslę że temat zamknięty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się