lookas Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Klima nie działała 4 lata. W końcu postanowiłem ją uruchomić. Wymieniłem chłodnice klimy ponieważ była nieszczelna, osuszacz, dławik i 2 przewody. Następnie została sprawdzona szczelność azotem, osuszona próżniowo i nabita. Po uruchomieniu wystartowała bez problemu, wentylator załączył się od razu. Chodziła ok. 5 minut bez przerwy, po czym sprężarka zaczęła się włączać i wyłączać co kilka sekund. Na manometrze ciśnienie cały czas było ok tzn. 13bar, a klimatronik nie pokazuje żadnych błędów. Wróciłem do domu i podłączyłem vaga image upload without registration
martin0485 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 A gwiazdka od klimy na wyświetlaczu cały czas świeci?
benyA4 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Jezeli bylo 13 po stronie tlocznej to spoko. Jezeli w calym ukladzie to masz za duzo czynnika przez co sprezarka jak tylko sie wlaczy podbija cisnienie do max i czujnik cisnienia ja wylacza . Cisnienie spada , sprezarka sie zalacza i tak wkolko.
lookas Opublikowano 17 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2013 Gwiazdka świeci cały czas, jak sprężarka się wyłączy na chwile to wentylator dalej pracuje. 13bar mam tylko po stronie tłocznej. Czynnika w/g instrukcji weszło 600g + 250ml oleju ponieważ układ był pusty.
gtados Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 A wymieniłeś filtr/dławik ? Moja sprężarka też załącza się na kilka sekund i wyłącza cyklicznie. Gdzieś wyczytałem, że ciśnienie w układzie za wysokie. Nacisnąłem zawór upustowy przy chłodnicy,syk poszedł a klima zaskoczyła. Wiem, że pomału czeka mnie wymiana sprężarki, dlatego przy każdej wymianie czynnika, wymieniam filtr/dławik, bo to on i opiłki ze sprężarki są powodem wzrostu ciśnienia i nieprawidłowej pracy. ---------- Post dopisany at 10:44 ---------- Poprzedni post napisany at 10:30 ---------- Zdjęcie mojego dławika po roku użytkowania.
lookas Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 Tak jak napisałem w pierwszym poście zostało wymienione wszystko. Ciśnienie jest ok ponieważ były podłączone manometry, było między 12 a 13 bar. Na forum passata znalazłem podobny temat i wartość 11 oznacza "switched off by "excessive coolant temperature" warning lamp via Climatronic control module -J255-) czyli nadmierna temperatura płynu chłodzącego". Dzieje się to niezależnie od temperatury silnika, może jakiś czujnik walnięty. Na zegarach i w klimatroniku w kanale 51 temp. nie przekracza 94oC. Na czwartek jestem umówiony w warsztacie także zobaczymy co z tego wyjdzie...
sokal Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Zdjęcie mojego dławika po roku użytkowania.http://s21.postimg.org/t3dk7p35v/DSC01738.jpg Za to zdjęcie powinieneś dostać nagrodę a samo zdjęcie powinno być umieszczone na samej górze tego działu.
przemciotorun Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 na podszybiu masz cisnieniowke niskiego cisnienia, zlap ja reka i zobacz czy nie czuc "pykania" jak by sie zalaczala lub wylaczania w momencie jak klima sie wlancza wylancza, jezeli bedzie cisza a klima sie bedzie wlanczala/wylanczala sprawdz tak samo na cisnieniowce wysokiego na skraplaczu tylko uwazaj nie opaz sie...... bedziesz wiedzial czy odstawia niskie czy wysokie.....
lookas Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Dzisiaj sprawdziłem i jak sprężarka włącza/wyłącza się to pyka ten czujnik na podszybiu. Czyli co może być przyczyną niskiego ciśnienia? I o co chodzi z tymi wartościami na vagu?
rafal9119 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 a wiatrak ci się normalnie załacza??
przemciotorun Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 jezeli zachowywalo sie tak od samego poczatku to moze byc zamalo czynnika..... sprawdz czy grubsza rurka na podszybiu sie szroni czy woda sie na niej skrapla
lookas Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Wiatrak normalnie się włącza i pracuje cały czas jak świeci się gwiazdka na klimatroniku, Dzisiaj jak włączyłem klime chodziła bez przerwy 3 minuty, a następnie sprężarka włączała się i wyłączała co ok. 15 sek. Po włączeniu rurka grubsza zrobiła się zimna po paru sekundach. Naprawdę nie wiem co jest grane...
lookas Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 Byłem dzisiaj u mechanika. Ilość czynnika w układzie jest ok. Żadnych błędów na klimatroniku i na vagu. Ciśnienie w układzie też jest ok. Zmostkowanie czujnika na podszybiu i przy chłodnicy nie ma wpływu, dalej wariuje. Pozostaje podmiana panela klimatronika...
przemciotorun Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 a zmostkowal cisnieniowke niskiego przy tobie? to jest jakis zaklad specjalizujacy sie w naprawach ukladow klimatyzacji? czy poprostu koles kupil sobie maszynke do nabijania i nabija....
lookas Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 Tak to jest zakład specjalizujący się w naprawach ogólnych pojazdów, a także klimatyzacji. Pracuje tam mój znajomy, bardzo dobrze ogarnia diagnostykę i vaga, jest tu też na forum, ale z takim przypadkiem jeszcze się nie spotkał. Miał podobny przypadek, ale koleś miał podmieniony panel klimatronika.
przemciotorun Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 jezeli panel jest podmieniony to albo zalancza klime albo nie bo w zaleznosci od roku sterowanie sprezarka bylo inne, wedlug mnie niech wrzuci 650+cos tam co zostanie w wezach i zobacz co sie bedzie dzialo, powinno byc oki, skoro piszesz ze cisnieniowka "pyka" i sprezarka sie zalancza/wylancza..... a jak nie chcesz tego zrobic to podjedz do jekis chlopakow zajmujacych sie klimatyzacja ale taka zwykla, niech wykreca cisnieniowke niskiego mostek na wtyczke i podepna sie w miejscu niej wezem na 410 i beda widzieli jakie jest odparowanie na niskim..... a co do szronienia sie rurki? miales puscis klime na jakis czas i zobaczyc czy rurka jest mokra czy szroni...... chociaz przy takich temp. na dworzu moze byc ciezko to sprawdzic...
lookas Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 Dzisiaj sprawdzili chyba wszystkie możliwe opcje, dobijali i zrzucali czynnik i dalej to samo. Mechanicznie jest wszystko w 100% tak jak powinno być. Po uruchomieniu jak pracuje normalnie przez kilka minut to rurka powrotna od parownika robi się lodowata. Problem tkwi w elektryce. Mam panel o numerach 8D0 820 043 H, więc wydaje mi się że taki jak powinien być. Z początkiem 8L0 były chyba po pierwszym lifcie. Ma ktoś może opis wartości pierwszej kolumny w pierwszej grupie? Nikt nie zwrócił uwagi na wartości z vaga które opisałem w pierwszym poście. Może ktoś się na forum miał podobny problem? Spece od klimy milczą....
Arcus Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Śledzę temat i widzę, że lekko nie jest. Ten sam problem dotyczy też mnie. Ale ja najpierw muszę pojechać na sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie klimy.
lookas Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 Czy mógłby ktoś zobaczyć jakie wartości wyświetlają się w kodzie nr 26 na klimatroniku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się