Pan-Paluch Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Witam, w ostatnich dniach zauważyłem że mam wyciek oleju w tylnej części silnika, plama oleju zaczyna się pod zaworem o numerze 06B131101, podobno jest to zawór EGR I tu moje pytanie, wie ktoś jak go wymontować bo coś ciężko z podejściem i skąd może cieknąć? Czy to może być jakaś uszczelka czy zawór... Może ktoś już tak miał, proszę o info:hi:
german81 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 cieknie najprawdopodobniej z pod nastawnika zmienych faz rorzadu ,a ten zawór to nie egr w 1.8t nie ma egr to jest zawór kombi od układu SAI
Pan-Paluch Opublikowano 23 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2013 Ok, tam idzie pod ten nastawnik jakaś uszczelka? Trzeba go wyciągać żeby wymienić? I może głupie pytanie ale co to jest ten układ SAI?
pioteros Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 SAI to cos jak EGR w tdi chyba, takie zbedne ekologiczne dyrdymaly, mozna to pousuwac tak naprawde tylko trzeba wiedziec jak co do uszczelki, pod napinaczem jest polksiezyc gumowaty, i metalowa uszczelka pod caloscią napinacza, mozna to wymienic bez wyjmowania go tylko trzeba miec ściągacz do napinacza, do tego musisz zdjąć pokrywe zaworow wiec i nową uszczelke pod pokrywę i świece
Pan-Paluch Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2013 Ok przyjrzę się temu jeszcze dzisiaj, bo chyba innego miejsca skąd może cieknąć olej nie ma w tym miejscu?
Jaras12345 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Ja właśnie dzisiaj wymieniałem uszczelkę nastawnika/ napinacza łańcuszka rozrządu:-) udało mi się i jestem zadowolony. jest czysto a tez miałem brudny silnik z tyłu
Pan-Paluch Opublikowano 26 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2013 I co ciężko idzie wymiana? Skąd miałeś ściągacz?
Jaras12345 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Nie używałem żadnego ściągacza:-) odkręciłem 4 śruby torx napinacza i ręką wcisnąłem "tłoczek" napinacza. następnie płaskim śrubokrętem podważałem napinacz do góry do momentu gdy miałem ok 2 cm luzu. należy uważać na tulejki by nie wpadły do środka silnika. a i oczywiście należy zwracać uwagę na to by nie ruszyć walków rozrządu:-0 naznaczyłem sobie punkty na łańcuszku i zębatce
predki74 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Opublikowano 30 Czerwca 2013 A SAI to jest układ wtórnego powietrza pompa włącza się na parę sekund .
Konradzio Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu A ten zawór kombinowany AGR jest sterowany olejem?
przem8 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Combi zawór nie ma niz wspólnego z egr i jest sterowany podcisnieniem. Jeśli cieknie olej z tyłu głowicy to tylko spod dekla albo napinacza łańcucha.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się