soulmaster3m Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Pomocy :sad: :sad: :sad: Problem w A4 B5 1.8T ANB 1999 MY2000 Od trzech dni nie miałem jak zajrzeć, zaznaczam, że mechanikiem nie jestem, że się nie znam co gdzie i dlaczego, ale jak mam przepis co gdzie zajrzeć to zrobić zrobię. Zasadniczo nie wiem czy to ma cokolwiek wspólnego, ale lepiej napisać wszystko po kolei. W środę przejechałem ekspresówką 100km i nic niepokojącego nie było, chyba. W czwartek wyciągałem intercooler, wloty zatkałem, intercooler wyczyszczony i ogólnie nic niepokojącego dalej nie było, ale zrobiłem tylko kilka kilometrów po mieście. Jeszcze zakładając tempomat, niedokończony, tylko poprowadzone kable, zauważyłem, że bezpiecznik w komorze ECU jest spalony, więc go wymieniłem. Ten widoczny z tyłu: W piątek wracałem ekspresówką, też 100km. Pruł jak zwykle. W weekend i poniedziałek stał. We wtorek, środę i czwartek musiałem przejechać kilka kilometrów i muł, brak mocy. Cisnę gaz, przyspiesza, ale słabo i gdzieś tak przy przekroczeniu 2000-2200 obrotów muł. Jeszcze musiałem raz wylecieć za miasto i to samo, ale poza tym to jeszcze 2 razy zgasł przy osiągnięciu gdzieś 70-80km/h i pokazało kontrolkę EPC. Możliwe, że nie zgasł tylko odcięło mocy bo wydaje mi się, że obroty trzymał na 900. Wracając też trochę mulił a później już jakby lepiej, ale przy przekroczeniu 2000-2200 może 2500 obrotów słychać było chyba syczenie lub zasysanie, całkiem zauważalny dźwięk. Dodam, że na luzie tego praktycznie nie ma, tylko podczas jazdy. Pierwsze co usłyszałem, to sprawdzić filtr powietrza i jutro zajrzę, no chyba, że ktoś jest pewien, żeby szukać czego innego.
szakal222 Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 sprawdz akumulator u mnie to bylo przyczyna
soulmaster3m Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2013 Akumulator sprawny, ładuje, ciśnienie w oponach też mam.
pioteros Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 ten bezpiecznik moze byc od SAIa czyli ukladu podcisnien lub od wiatraka chlodnicy
soulmaster3m Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2013 No, ale akurat bezpiecznik to mógł też się ze starości posypać i pal sześć go do czego jest. Problem z muleniem raczej nie od niego bo wymieniłem na nowy.
pioteros Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 zgadza sie ale pytales tez od czego moze byc
soulmaster3m Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2013 Faktycznie pytałem w ramach pisania o tempomacie, ale w innym dziale, tutaj tylko wspomniałem, że był spalony i czy możliwe jest tego jakieś następstwo. Bardziej chodzi o to mulenie, co nie abla? ;/ Jutro będę sprawdzać po kolei czy gdzieś powietrze bokiem nie idzie. Możliwe, że zsunął się wąż przy intercoolerze. ---------- Post dopisany at 01:10 ---------- Poprzedni post napisany at 00:55 ---------- Sprawdzanie przewodów i dojście po nitce do kłębka oraz ściąganie zderzaka to jest to co uwielbiam
pioteros Opublikowano 27 Czerwca 2013 Opublikowano 27 Czerwca 2013 poczytalem troche, blad ukladu SAI (czyli to co pewnie spowodowalo uwalenie bezpiecznika) powoduje choinke na liczniku, a wiec i tryb awaryjny motoru, przejrzyj wszystko pod maska co dotyczy calego ukladu podcisnien
soulmaster3m Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2013 Z tym, że przejechałem bez problemu a sam bezpiecznik zauważyłem przy okazji wkładania instalacji tempomatu w skrzynce ECU, więc chyba na spalonym jeździłem. Cholera wie. Sprawdzę go dziś jeszcze raz. Po wymianie przyjechałem bez problemów a mulenie pojawiło się dopiero kilka dni później. Tak czy siak będę dziś sprawdzać co się tylko da. Przy okazji sprawdzę jak wyglądają filtry. Osobiście mam nadzieję, że to tylko przewód od intercoolera zsunął się, albo jeszcze lepiej jak to tylko filtr powietrza. Dzięki za pomoc. Będę pisać później co i jak wygląda.
Marc!n Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Jak by ten spalony bezpiecznik był od SAI to EPC świecił by chyba od razu:eusathink: Podepnij pod vaga i sprawdź błędy, możesz porobić testy SAI, sond, itd. A jak byś zrobił logi to było by łatwiej o diagnozę. a tak to może faktycznie może tylko filtr..
soulmaster3m Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Opublikowano 1 Lipca 2013 Jak by ten spalony bezpiecznik był od SAI to EPC świecił by chyba od razu:eusathink:Podepnij pod vaga i sprawdź błędy, możesz porobić testy SAI, sond, itd. A jak byś zrobił logi to było by łatwiej o diagnozę. a tak to może faktycznie może tylko filtr.. Mam lapka tak wiekowego, że bateria dawno powiedziała papa a dostęp do prądu na poziomie garażu a nie jak mój na poziomie 3 piętra już drugi dzień balował i odsypia ;/ Zadam głupie pytanie, ale nigdy tego nie robiłem. Jak zrobić te LOGI? Miałem chwilę wytargać filtr powietrza i zobaczyć jak i co tam wygląda. Przez weekend nie było komu internetu naprawić to nie miałem jak pisać, ale był czas pogrzebać. W obudowie jest moduł Hitachi, on wchodzi chłodzeniem w obudowę filtra. Wyjmowałem go i czyściłem bo pasta termiczna tam to historia, wymieniłem przy okazji na nową. Zastanawiające były przewody chyba do przepływomierza w obudowie, strasznie poskręcane. No i w tym przewodzie wychodzi ich 5 a w kostce idą 4 i nie widać aby piąty pin kiedykolwiek był podłączany bo jest oryginalnie zabezpieczony. Już miałem z kim posłuchać gdzie to syczy i ręką nie wyczuję bo wentylator dmucha za mocno, ale na słuch to wyszło po stronie intercoolera. Mam nadzieję, że to tylko opaska się zsunęła, ale sam intercooler też sfatygowany nieco jest. Posprawdzałem też błędy. Różnica pomiędzy testami jest, VCDS nieco więcej wykrył, ale była też rozciągnięta w czasie i pomiędzy testami ciągle na zapłonie robiłem adaptację pompki. Mógł z tego wyniknąć błąd np. "18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low" chyba, że się mylę. http://soulmaster3m.w.interia.pl/temp/bledy.pdf
bediks Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 skasuj bledy , pojezdzij jak tylko muł zalapie, znów zczytaj bledy, bo niektóre moga byc stare
Marc!n Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Kup jakąś ładowarkę samochodową do lapka i rób logi bo wszystkiego w błędach nie zobaczysz. Z tego co na razie pokazujesz to druga sonda kończy żywot, SAI albo jest gdzieś nieszczelne na wężach albo również umiera no i motor gubi zapłony czyli do sprawdzenia przede wszystkim świece i cewki. Na początek zrób jak kolega wyżej pisze, bo błędy mogą być stare i nie aktualne. I moim zdaniem bardziej przejrzyście by było jak byś nie wstawał tylu niepotrzebnych fotek, wystarczyło napisać że filtr ma już dość a każdy to sobie potrafi wyobrazić
soulmaster3m Opublikowano 5 Lipca 2013 Autor Opublikowano 5 Lipca 2013 skasuj bledy , pojezdzij jak tylko muł zalapie, znów zczytaj bledy, bo niektóre moga byc stare Kup jakąś ładowarkę samochodową do lapka i rób logi bo wszystkiego w błędach nie zobaczysz.Z tego co na razie pokazujesz to druga sonda kończy żywot, SAI albo jest gdzieś nieszczelne na wężach albo również umiera no i motor gubi zapłony czyli do sprawdzenia przede wszystkim świece i cewki. Na początek zrób jak kolega wyżej pisze, bo błędy mogą być stare i nie aktualne. I moim zdaniem bardziej przejrzyście by było jak byś nie wstawał tylu niepotrzebnych fotek, wystarczyło napisać że filtr ma już dość a każdy to sobie potrafi wyobrazić Nowa bateria kosztuje tyle samo co ładowarka, ale chyba po prostu wezmę jeszcze raz sprawdzę na innym lapku gdzie mam sprawną baterię dlaczego na virtualu nie abla mi kabel. Pokasuję błędy i przejadę się. Bo tak z lapkiem gdzie ciągle walczę o prąd to nic się sensownie nie daje zrobić ;/ Co do zdjęć to wrzucałem jak leci bo nie wiedziałem co może być istotne. Lubię mieć pełną dokumentację, najlepiej fotograficzną tego co robię bo później łatwiej jest wrócić do tego co było. Po prostu z mechaniki mocny nie jestem a ostatnie silniki jakie widziałem od wewnątrz to było z dekadę temu w Komarach i Simsonach Już wywaliłem i zmniejszyłem pozostawione. ---------- Post dopisany 05-07-2013 at 11:13 ---------- Poprzedni post napisany 04-07-2013 at 20:39 ---------- Sprawdziłem jeszcze raz. przed skasowaniem: VCDS-Lite Version: Release 1.2 - Friday, 05 July 2013, 10:49:02:0 Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 4B0 906 018 AL Component: 1.8L R4/5VT G 0002 Coding: 05001 Shop #: WSC 06325 VCID: 6BA944AF0A9D 13 Faults Found: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit P1118 - 35-00 - - 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 35-00 - - 18014 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1606 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal P1523 - 35-10 - - - Intermittent 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-10 - - - Intermittent 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 35-10 - - - Intermittent 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-00 - - 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-10 - - - Intermittent 16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0301 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 16687 - Cylinder 3: Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 17965 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1557 - 35-00 - Please Register/Activate 17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich P1127 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0010 1001 Muszę lecieć, więc przejadę się i zobaczy się co po skasowaniu powróciło. ---------- Post dopisany at 19:51 ---------- Poprzedni post napisany at 11:13 ---------- Przejechałem się, akurat znowu za mocno przygazowałem i wywaliło EPC, więc i błędy świeże mam takie: ------------------------------------------------------------------------------- VCDS-Lite Version: Release 1.2 Friday, 05 July 2013, 19:15:36:0 Chassis Type: 8D - Audi A4 B5 Scan: 01 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 4B0 906 018 AL Component: 1.8L R4/5VT G 0002 Coding: 05001 Shop #: WSC 06325 VCID: 6BA944AF0A9D 5 Faults Found: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit P1118 - 35-00 - - 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-00 - - 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 35-00 - - 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-00 - - 17743 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded P1335 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0010 1101 ------------------------------------------------------------------------------- End -------------------------------------------------------------------------
pioteros Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 gdzieś ucieka ci powietrze w ukladzie SAI no i druga sonda za katem szwankuje
soulmaster3m Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Opublikowano 7 Lipca 2013 gdzieś ucieka ci powietrze w ukladzie SAI no i druga sonda za katem szwankuje Ale to czytałem gdzieś, ze ta za katem to nie powoduje nic na działanie. Oczywiście się nie znam, więc zostawiam opinię do zopiniowania dla ekspertów. A to uciekające powietrze to możliwe, że na przewodach wchodzących/wychodzących do intercoolera? Był ściągany, więc podejrzewam właśnie go, ale ciągle nie mam kiedy zajrzeć. Trochę demontowania zanim się do niego dostać. Ogólnie to inter mam taki skatowany, że planuję wsadzić drugi używany, ale w lepszym stanie. Planuję zrobić LOGI i tutaj mam pytanie jakie wykonać i jak długi powinien być pomiar. Z tego co znalazłem to trochę ich mam do zrobienia, ale chcę mieć pewność, które z nich są potrzebne i czy są to wszystkie jakie potrzebuję. Nie wiem też czy procedura dla 1.8T ANB jest taka jak poniżej: Diagnostyka silnika właściwa.Diagnostykę wykonujemy trójetapowo: 1. Odczyt błędów; 2. Odczyt bloków wartości mierzonych: a) statycznie dynamicznie Po uruchomieniu programu VAG-COM wykonujemy następujące operacje: 1. Odczyt błędów w sterowniku silnika [ECU]: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes Po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt 2. Odczyt bloków wartości mierzonych: Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych] a) STATYCZNA Warunki konieczne: - samochód stoi na biegu jałowym; - silnik włączony; - robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]. Grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023. Grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011: - grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s - grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać] - grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late. [będzie to widać w polu drugim], a następnie natychmiast rozpocząć LOG przyciskiem START. UWAGA ! W silnikach z pompowtryskiwaczami (PD - np. AWX, AVF) NIE LOG grupy 004 w trybie BS - grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu log można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie – powinna poruszać się tak, jak na filmie**. *tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG]. **©carlnova AKP - silnik AFB. DYNAMICZNA Warunki konieczne: - samochód jedzie; - robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; - III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], - przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%] i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; - w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić LOG. Grupy normalnie ** : 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011. **zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio]. Teraz nie wiem czy bieg ma być III czy IV a obroty 1500-4200 czy raczej 1500-6500. Statyczne: Normalne: 000, 001, 002, 003 - 30sek., 004, 007, 013, 014, 015 - 70sek., 018, 023, 025, 031 - 45sek., 032 - 20sek., 033 - 20sek. Basic settings: 000 - 20sek., 003 - 50sek., 004 - 50sek., 011 - 50sek. Dynamiczne: 000, 001, 002, 003, 004, 007, 008, 010, 011, 013, 025, 115, 118 Pary: 002 + 007 002 + 013 002 + 025 001 + 013
Łukasz13 Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Daj spokój nie musisz od razu robic tyle logów, na początek możesz zrobić 002, 115 i np. 020 031 118 jak chcesz więcej niz jeden , logujem do 6500.
Marc!n Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Druga sonda koryguje dawkę w niewielkim stopniu, kluczowa w korekcji nadal jest sonda 1 dlatego drugą można śmiało usunąć. Loguj to, co koledzy radzą, oczywiście 1500-odcinka (1500-4200 diesel). Przy icku możesz na razie po dokręcać opaski jeżeli są luźne (bo niewiele z tym roboty ). Resztę grzebania zostaw sobie po analizie logów które mam nadzieję wkrótce ujrzymy
soulmaster3m Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Opublikowano 7 Lipca 2013 Aha, jeszcze jedno. Podejrzewam, że jeśli to nie chodzi o poprawienie opasek każda z prób dynamicznych skończy się mułem i wywaleniem EPC, więc nie zdołam docisnąć do 6500. Co wtedy? Zakończyć log po wywaleniu błędu i robić kolejną pozycję?
Marc!n Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Jak będziesz robił logi to nie będziesz widział czy wyrzuca jakieś błędy (chyba, że po każdym logu będziesz sprawdzał). Po prostu auto najwyżej przestanie ciągnąć a w logach będzie widać przy jakich parametrach to się stało. Auto łapie muła przy ostrym przyspieszaniu a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok do ponownego ostrego buta? Jak zrobisz logi które zaleca łukasz13 musi wyjść co go boli.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się