Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy, dusi się przy wciśnięciu gazu, pokazuje EPC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomocy :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: Problem w A4 B5 1.8T ANB 1999 MY2000

Od trzech dni nie miałem jak zajrzeć, zaznaczam, że mechanikiem nie jestem, że się nie znam co gdzie i dlaczego, ale jak mam przepis co gdzie zajrzeć to zrobić zrobię.

Zasadniczo nie wiem czy to ma cokolwiek wspólnego, ale lepiej napisać wszystko po kolei.

W środę przejechałem ekspresówką 100km i nic niepokojącego nie było, chyba.

W czwartek wyciągałem intercooler, wloty zatkałem, intercooler wyczyszczony i ogólnie nic niepokojącego dalej nie było, ale zrobiłem tylko kilka kilometrów po mieście.

Jeszcze zakładając tempomat, niedokończony, tylko poprowadzone kable, zauważyłem, że bezpiecznik w komorze ECU jest spalony, więc go wymieniłem.

Ten widoczny z tyłu:

9104454188_cb3189978a_n.jpg

W piątek wracałem ekspresówką, też 100km. Pruł jak zwykle.

W weekend i poniedziałek stał.

We wtorek, środę i czwartek musiałem przejechać kilka kilometrów i muł, brak mocy.

Cisnę gaz, przyspiesza, ale słabo i gdzieś tak przy przekroczeniu 2000-2200 obrotów muł.

Jeszcze musiałem raz wylecieć za miasto i to samo, ale poza tym to jeszcze 2 razy zgasł przy osiągnięciu gdzieś 70-80km/h i pokazało kontrolkę EPC. Możliwe, że nie zgasł tylko odcięło mocy bo wydaje mi się, że obroty trzymał na 900.

Wracając też trochę mulił a później już jakby lepiej, ale przy przekroczeniu 2000-2200 może 2500 obrotów słychać było chyba syczenie lub zasysanie, całkiem zauważalny dźwięk.

Dodam, że na luzie tego praktycznie nie ma, tylko podczas jazdy.

Pierwsze co usłyszałem, to sprawdzić filtr powietrza i jutro zajrzę, no chyba, że ktoś jest pewien, żeby szukać czego innego.

Opublikowano

sprawdz akumulator u mnie to bylo przyczyna

Opublikowano

Akumulator sprawny, ładuje, ciśnienie w oponach też mam.

Opublikowano

ten bezpiecznik moze byc od SAIa czyli ukladu podcisnien lub od wiatraka chlodnicy

Opublikowano

No, ale akurat bezpiecznik to mógł też się ze starości posypać i pal sześć go do czego jest.

Problem z muleniem raczej nie od niego bo wymieniłem na nowy.

Opublikowano

zgadza sie ale pytales tez od czego moze byc :)

Opublikowano

Faktycznie pytałem w ramach pisania o tempomacie, ale w innym dziale, tutaj tylko wspomniałem, że był spalony i czy możliwe jest tego jakieś następstwo.

Bardziej chodzi o to mulenie, co nie abla? ;/

Jutro będę sprawdzać po kolei czy gdzieś powietrze bokiem nie idzie.

Możliwe, że zsunął się wąż przy intercoolerze.

---------- Post dopisany at 01:10 ---------- Poprzedni post napisany at 00:55 ----------

Sprawdzanie przewodów i dojście po nitce do kłębka oraz ściąganie zderzaka to jest to co uwielbiam :D

Opublikowano

poczytalem troche, blad ukladu SAI (czyli to co pewnie spowodowalo uwalenie bezpiecznika) powoduje choinke na liczniku, a wiec i tryb awaryjny motoru, przejrzyj wszystko pod maska co dotyczy calego ukladu podcisnien

Opublikowano

Z tym, że przejechałem bez problemu a sam bezpiecznik zauważyłem przy okazji wkładania instalacji tempomatu w skrzynce ECU, więc chyba na spalonym jeździłem. Cholera wie. Sprawdzę go dziś jeszcze raz.

Po wymianie przyjechałem bez problemów a mulenie pojawiło się dopiero kilka dni później.

Tak czy siak będę dziś sprawdzać co się tylko da. Przy okazji sprawdzę jak wyglądają filtry.

Osobiście mam nadzieję, że to tylko przewód od intercoolera zsunął się, albo jeszcze lepiej jak to tylko filtr powietrza.

Dzięki za pomoc. Będę pisać później co i jak wygląda.

Opublikowano

Jak by ten spalony bezpiecznik był od SAI to EPC świecił by chyba od razu:eusathink:

Podepnij pod vaga i sprawdź błędy, możesz porobić testy SAI, sond, itd.

A jak byś zrobił logi to było by łatwiej o diagnozę. a tak to może faktycznie może tylko filtr.. :decayed:

Opublikowano
Jak by ten spalony bezpiecznik był od SAI to EPC świecił by chyba od razu:eusathink:

Podepnij pod vaga i sprawdź błędy, możesz porobić testy SAI, sond, itd.

A jak byś zrobił logi to było by łatwiej o diagnozę. a tak to może faktycznie może tylko filtr.. :decayed:

Mam lapka tak wiekowego, że bateria dawno powiedziała papa a dostęp do prądu na poziomie garażu a nie jak mój na poziomie 3 piętra już drugi dzień balował i odsypia ;/

Zadam głupie pytanie, ale nigdy tego nie robiłem. Jak zrobić te LOGI?

Miałem chwilę wytargać filtr powietrza i zobaczyć jak i co tam wygląda.

Przez weekend nie było komu internetu naprawić to nie miałem jak pisać, ale był czas pogrzebać.

W obudowie jest moduł Hitachi, on wchodzi chłodzeniem w obudowę filtra. Wyjmowałem go i czyściłem bo pasta termiczna tam to historia, wymieniłem przy okazji na nową.

9182630102_a8fff18b05_m.jpg

Zastanawiające były przewody chyba do przepływomierza w obudowie, strasznie poskręcane.

No i w tym przewodzie wychodzi ich 5 a w kostce idą 4 i nie widać aby piąty pin kiedykolwiek był podłączany bo jest oryginalnie zabezpieczony.

9180414751_8ccffbaec6_m.jpg

Już miałem z kim posłuchać gdzie to syczy i ręką nie wyczuję bo wentylator dmucha za mocno, ale na słuch to wyszło po stronie intercoolera. Mam nadzieję, że to tylko opaska się zsunęła, ale sam intercooler też sfatygowany nieco jest.

Posprawdzałem też błędy. Różnica pomiędzy testami jest, VCDS nieco więcej wykrył, ale była też rozciągnięta w czasie i pomiędzy testami ciągle na zapłonie robiłem adaptację pompki. Mógł z tego wyniknąć błąd np. "18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low" chyba, że się mylę.

http://soulmaster3m.w.interia.pl/temp/bledy.pdf

bledy.jpg

Opublikowano

skasuj bledy , pojezdzij jak tylko muł zalapie, znów zczytaj bledy, bo niektóre moga byc stare

Opublikowano

Kup jakąś ładowarkę samochodową do lapka i rób logi bo wszystkiego w błędach nie zobaczysz.

Z tego co na razie pokazujesz to druga sonda kończy żywot, SAI albo jest gdzieś nieszczelne na wężach albo również umiera no i motor gubi zapłony czyli do sprawdzenia przede wszystkim świece i cewki. Na początek zrób jak kolega wyżej pisze, bo błędy mogą być stare i nie aktualne. I moim zdaniem bardziej przejrzyście by było jak byś nie wstawał tylu niepotrzebnych fotek, wystarczyło napisać że filtr ma już dość a każdy to sobie potrafi wyobrazić :wink:

Opublikowano
skasuj bledy , pojezdzij jak tylko muł zalapie, znów zczytaj bledy, bo niektóre moga byc stare
Kup jakąś ładowarkę samochodową do lapka i rób logi bo wszystkiego w błędach nie zobaczysz.

Z tego co na razie pokazujesz to druga sonda kończy żywot, SAI albo jest gdzieś nieszczelne na wężach albo również umiera no i motor gubi zapłony czyli do sprawdzenia przede wszystkim świece i cewki. Na początek zrób jak kolega wyżej pisze, bo błędy mogą być stare i nie aktualne. I moim zdaniem bardziej przejrzyście by było jak byś nie wstawał tylu niepotrzebnych fotek, wystarczyło napisać że filtr ma już dość a każdy to sobie potrafi wyobrazić :wink:

Nowa bateria kosztuje tyle samo co ładowarka, ale chyba po prostu wezmę jeszcze raz sprawdzę na innym lapku gdzie mam sprawną baterię dlaczego na virtualu nie abla mi kabel.

Pokasuję błędy i przejadę się. Bo tak z lapkiem gdzie ciągle walczę o prąd to nic się sensownie nie daje zrobić ;/

Co do zdjęć to wrzucałem jak leci bo nie wiedziałem co może być istotne. Lubię mieć pełną dokumentację, najlepiej fotograficzną tego co robię bo później łatwiej jest wrócić do tego co było. Po prostu z mechaniki mocny nie jestem a ostatnie silniki jakie widziałem od wewnątrz to było z dekadę temu w Komarach i Simsonach :decayed:

Już wywaliłem i zmniejszyłem pozostawione.

---------- Post dopisany 05-07-2013 at 11:13 ---------- Poprzedni post napisany 04-07-2013 at 20:39 ----------

Sprawdziłem jeszcze raz. przed skasowaniem:

VCDS-Lite Version: Release 1.2   -   Friday, 05 July 2013, 10:49:02:0
Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
  Controller: 4B0 906 018 AL
  Component: 1.8L R4/5VT     G   0002
  Coding: 05001
  Shop #: WSC 06325
  VCID: 6BA944AF0A9D
13 Faults Found:
17526 -  Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
           P1118 - 35-00 -   -
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
       P0411 - 35-00 - -
18014 - Shareware Version. To Decode all DTCs
           P1606 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17931 -  Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
           P1523 - 35-10 -   - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
       P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
       P0304 - 35-10 - - - Intermittent
17522 -  Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High
           P1114 - 35-00 -   -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
       P0140 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs
           P0301 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16687 -  Cylinder 3: Misfire Detected
           P0303 - 35-10 -   - - Intermittent
18010 -  Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
       P1602 - 35-10 -   - - Intermittent
17965 - Shareware Version. To Decode all DTCs
           P1557 - 35-00 - Please Register/Activate
17535 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
           P1127 - 35-10 -   - - Intermittent
Readiness: 0010 1001

Muszę lecieć, więc przejadę się i zobaczy się co po skasowaniu powróciło.

---------- Post dopisany at 19:51 ---------- Poprzedni post napisany at 11:13 ----------

Przejechałem się, akurat znowu za mocno przygazowałem i wywaliło EPC, więc i błędy świeże mam takie:

-------------------------------------------------------------------------------
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Friday, 05 July 2013, 19:15:36:0


Chassis Type: 8D - Audi A4 B5
Scan: 01

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
  Controller: 4B0 906 018 AL
  Component: 1.8L R4/5VT     G   0002
  Coding: 05001
  Shop #: WSC 06325
  VCID: 6BA944AF0A9D
5 Faults Found:
17526 -  Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
           P1118 - 35-00 -   -
17522 -  Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High
           P1114 - 35-00 -   -
16795 -  Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
           P0411 - 35-00 -   -
16524 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
           P0140 - 35-00 -   -
17743 -  Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded
           P1335 - 35-10 -   - - Intermittent
Readiness: 0010 1101

-------------------------------------------------------------------------------

End   -------------------------------------------------------------------------

Opublikowano

gdzieś ucieka ci powietrze w ukladzie SAI no i druga sonda za katem szwankuje

Opublikowano
gdzieś ucieka ci powietrze w ukladzie SAI no i druga sonda za katem szwankuje

Ale to czytałem gdzieś, ze ta za katem to nie powoduje nic na działanie. Oczywiście się nie znam, więc zostawiam opinię do zopiniowania dla ekspertów.

A to uciekające powietrze to możliwe, że na przewodach wchodzących/wychodzących do intercoolera? Był ściągany, więc podejrzewam właśnie go, ale ciągle nie mam kiedy zajrzeć. Trochę demontowania zanim się do niego dostać.

Ogólnie to inter mam taki skatowany, że planuję wsadzić drugi używany, ale w lepszym stanie.

Planuję zrobić LOGI i tutaj mam pytanie jakie wykonać i jak długi powinien być pomiar.

Z tego co znalazłem to trochę ich mam do zrobienia, ale chcę mieć pewność, które z nich są potrzebne i czy są to wszystkie jakie potrzebuję.

Nie wiem też czy procedura dla 1.8T ANB jest taka jak poniżej:

Diagnostyka silnika właściwa.

Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:

1. Odczyt błędów;

2. Odczyt bloków wartości mierzonych:

a) statycznie

B) dynamicznie

Po uruchomieniu programu VAG-COM wykonujemy następujące operacje:

1. Odczyt błędów w sterowniku silnika [ECU]:

Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes

Po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt

2. Odczyt bloków wartości mierzonych:

Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych]

a) STATYCZNA

Warunki konieczne:

- samochód stoi na biegu jałowym;

- silnik włączony;

- robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

Grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023.

Grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:

- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s

- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s

[zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać]

- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s

[pompa będzie się cyklicznie przestawiać].

W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late.

[będzie to widać w polu drugim], a następnie natychmiast rozpocząć LOG przyciskiem START.

UWAGA ! W silnikach z pompowtryskiwaczami (PD - np. AWX, AVF) NIE LOG grupy 004 w trybie BS

- grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s

[kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*.

po zakończeniu log można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie –

powinna poruszać się tak, jak na filmie**.

*tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG].

**©carlnova AKP - silnik AFB.

B) DYNAMICZNA

Warunki konieczne:

- samochód jedzie;

- robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej];

- III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym],

- przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%] i trwać aż silnik uzyska 4200rpm;

- w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić LOG.

Grupy normalnie ** : 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].

Teraz nie wiem czy bieg ma być III czy IV a obroty 1500-4200 czy raczej 1500-6500.

Statyczne:

Normalne:

000, 001, 002, 003 - 30sek., 004, 007, 013, 014, 015 - 70sek., 018, 023, 025, 031 - 45sek., 032 - 20sek., 033 - 20sek.

Basic settings:

000 - 20sek.,

003 - 50sek.,

004 - 50sek.,

011 - 50sek.

Dynamiczne:

000, 001, 002, 003, 004, 007, 008, 010, 011, 013, 025, 115, 118

Pary:

002 + 007

002 + 013

002 + 025

001 + 013

Opublikowano

Daj spokój nie musisz od razu robic tyle logów, na początek możesz zrobić 002, 115 i np. 020 031 118 jak chcesz więcej niz jeden , logujem do 6500.

Opublikowano

Druga sonda koryguje dawkę w niewielkim stopniu, kluczowa w korekcji nadal jest sonda 1 dlatego drugą można śmiało usunąć.

Loguj to, co koledzy radzą, oczywiście 1500-odcinka (1500-4200 diesel). Przy icku możesz na razie po dokręcać opaski jeżeli są luźne (bo niewiele z tym roboty :decayed:). Resztę grzebania zostaw sobie po analizie logów które mam nadzieję wkrótce ujrzymy :wink:

Opublikowano

Aha, jeszcze jedno.

Podejrzewam, że jeśli to nie chodzi o poprawienie opasek każda z prób dynamicznych skończy się mułem i wywaleniem EPC, więc nie zdołam docisnąć do 6500. Co wtedy? Zakończyć log po wywaleniu błędu i robić kolejną pozycję?

Opublikowano

Jak będziesz robił logi to nie będziesz widział czy wyrzuca jakieś błędy (chyba, że po każdym logu będziesz sprawdzał). Po prostu auto najwyżej przestanie ciągnąć a w logach będzie widać przy jakich parametrach to się stało. Auto łapie muła przy ostrym przyspieszaniu a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok do ponownego ostrego buta?

Jak zrobisz logi które zaleca łukasz13 musi wyjść co go boli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...