aldam Opublikowano 1 Lipca 2013 Opublikowano 1 Lipca 2013 Witam, Zakupiłem Audi B8 z silnikiem 1.8 TFSI oznaczenie CABA czyli wersja 120KM. W 2012 r. przy 50kkm auto podlegało akcji serwisowej nr 15d6 - wymiana nastawnika wałka rozrządu. Poczytałem trochę, ale nie znalazłem nic na ten temat w sieci ( na stronach PL). Wiem, że dość duże problemy były z silnikami CAXA i CDAA czyli 1.4 i 1.8 montowanymi w skodzie. Jak jest w Audi nie wiem. Czy po tej akcji serwisowej spać spokojnie czy może zalecana jest jakaś kontrola. Nie miałem do czynienia z silnikami PB od kilkunastu lat i nie znam nikogo, kto by miał ten motor w swoim samochodzie. Samochód ma teraz 60kkm. Czyli 10kkm po wymianie. Oleju nie bierze. Jedynie co mnie zaskoczyło in minus to głośna praca przy otwartej masce. W środku jest idealnie cicho. Ale jak pisałem nie mam gdzie porównać do innego tfsi. Chciałbym mieć spokój duszy z tym rozrządem ponieważ przymierzam się do wirusa. Dzięki za info
st4yKool Opublikowano 1 Lipca 2013 Opublikowano 1 Lipca 2013 przepraszam ze OT, ale serio sa silniki 1.8 turbo FSI z mocą 120 KM? O_O
aldam Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Opublikowano 1 Lipca 2013 Oczywiscie co ciekawe to jest ten sam silnik co 160 km zduszony softem.
booncol Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Głośna praca silników FSI to podobno norma. Jak chcesz porównać pracę silnika, to jestem z okolic Piaseczna - silnik CABB.
bmazik Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Witam, Przeszukuje różne fora i opinię w internecie na temat, dużego zużycia oleju w Silniku 1.8 TFSI 120 Km. Około 3 miesiące temu zakupiłem samochód Audi A4 1.8 TFSI 120 KM, strasznie ciągnie mi dużo Oleju na 3000-3500 dolewam 1 litr oleju, Auto jest z 2010 roku przebieg auta 160 tys km, nigdzie nie widać wycieku w ASO odpowiedzieli mi, że te silniki tak mają. Co powiecie na ten temat?
booncol Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Mi przez 15tys km wciagnal 0.5l Sent from my ME302KL using Tapatalk 4
Dev Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Witam,Przeszukuje różne fora i opinię w internecie na temat, dużego zużycia oleju w Silniku 1.8 TFSI 120 Km. Około 3 miesiące temu zakupiłem samochód Audi A4 1.8 TFSI 120 KM, strasznie ciągnie mi dużo Oleju na 3000-3500 dolewam 1 litr oleju, Auto jest z 2010 roku przebieg auta 160 tys km, nigdzie nie widać wycieku w ASO odpowiedzieli mi, że te silniki tak mają. Co powiecie na ten temat? Litr na 3000-3500km to duzo ? Ciesz się ze nie litr na 1000
piotraudi Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Masakra ,że do takiego auta wkładali takie silniki za sam pomysł powinni być postawieni pod ściane i do odstrzału
aldam Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2013 Ten sam motor po 15kkm nie wymaga dolewki. Także cos jest do poprawienia u ciebie. Podobna byla jakas partia 1.8 ze zle zalozonymi pierscieniami (czy jakoś tak).
radekpower50 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 ja również nic nie dolewam od wymiany do wymiany olej w normie od 3 do 4 kreseczek spadnie i to wszystko
bmazik Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Dziś dodatkowo sprawdziłem go pod komputerem nie ma żadnych błędów. Znalazłem jeszcze kilka informacji na temat częstej przypadłości a mianowicie wypluwanie oleju przez turbinę, to co proponujecie. Jechać z tym do ASO czy szukać kogoś innego?
aldam Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2013 Jeżeli auto po gwarancji to poszukaj sprawdzonego warsztatu. Jeżeli z wwy to mozesz sprobowac w auto sokrates. chlopaki podobno dosc dobrze ogarniaja problem z lancuchami rozrzadu więc moze i z twoim problemem poradza.
iglako Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Ale teraz robią dziwne silniki , ma tyle kuni co stare B5 1.8 bez T :-)
alpin Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Ja mam wersje 170 KM z przebiegiem 52 tyś. Jak na razie jeżdżę od wymiany do wymiany (15 tyś.km) bez dolewana oleju. Co do akcji serwisowej, to w 2011 byłem wzywany na wymianę "nastawnika wałka rozrządu".
bmazik Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Słuchajcie pogrzebałem trochę pooglądałem furę z góry i z dołu, wykluczyłem pęknięcie uszczelki brak wycieków i brak CO2 w układzie chłodniczym, po odkręceniu zacisku od turbiny zauwazyłem w przewodzie(rurce plastikowej chyba jest to wlot powietrza) znajduje się spora ilość oleju i płynu chlodniczego którego również ubywa bardzo dużo.
pol101010101010 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Witam, Zakupiłem Audi B8 z silnikiem 1.8 TFSI oznaczenie CABA czyli wersja 120KM. W 2012 r. przy 50kkm auto podlegało akcji serwisowej nr 15d6 - wymiana nastawnika wałka rozrządu. Poczytałem trochę, ale nie znalazłem nic na ten temat w sieci ( na stronach PL). Wiem, że dość duże problemy były z silnikami CAXA i CDAA czyli 1.4 i 1.8 montowanymi w skodzie. Jak jest w Audi nie wiem. Czy po tej akcji serwisowej spać spokojnie czy może zalecana jest jakaś kontrola. Nie miałem do czynienia z silnikami PB od kilkunastu lat i nie znam nikogo, kto by miał ten motor w swoim samochodzie. Samochód ma teraz 60kkm. Czyli 10kkm po wymianie. Oleju nie bierze. Jedynie co mnie zaskoczyło in minus to głośna praca przy otwartej masce. W środku jest idealnie cicho. Ale jak pisałem nie mam gdzie porównać do innego tfsi. Chciałbym mieć spokój duszy z tym rozrządem ponieważ przymierzam się do wirusa. Dzięki za info Witam, właśnie kupiłem auto z silnikiem 1.8tfsi 160km i dowiedziałem się że auto brało udział w akcji serwisowej 2012r odnośnie wymiany nastawnika rozrządu (rok auta to 2008 po lifcie ,przebieg obeny 62tys) i zastanawiam się czy wymieniać ten napinacz ale jak się wymienia podobno napinacz to również łańcuch.Z tego co wywnoskowałem to silnik pracuje w miare cicho.Co kolego zrobiłeś w końcu? Dzieki za odp
olinek2 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Jeśli masz 100% pewności że to 62tys. to dobij do 80-100 i zmień rozrząd. Jak się wyciąga to słychać terkotanie i to nawet nierównomierne. Warto po tym jak stoi przez noc, przy otwartej masce, zdjętej osłonie z silnika posłuchać rozrządu tuż po starcie, dlatego druga osoba musi kręcić. Jak będą jakieś dźwięki terkotania głośnego to napinacz czym prędzej wymieniaj.
aldam Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2015 Polecam olej FUCHS 0W30. Zdecydowanie zmieniła się praca napinacza. Olej chyba szybciej go wypełnia. W porównaniu do castrola różnica znaczna.
griga-st Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Polecam olej FUCHS 0W30 Kolego, o cudownych właściwościach oleju wiemy wszystko. Jest o tym prawie 700 stron
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się