Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbina za późno zaczyna ładować- LOGI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Panowie wczoraj w dłuższej trasie zgasiłem na moment silnik i po ponownym odpaleniu poczułem muła przy przyśpieszaniu do ok 2000obr/min. I tak już zostało do dnia dzisiejszego. Wklejam komplet logów i bardzo proszę o ocenę co mogło się stać:

Logi dynamiczne.

Log (0 - 003,011)

Log (1 - 001,004)

Log (2 - 008,010)

Statyczne.

Log (0 - 004,007,013)

Log (1 - 014,018,023)

Log (2 - 000,001,003)

BS.

Log (0 - 011)

Log (1 - 003)

Log (2 - 000)

Podam jeszcze link do moich poprawnych logów jakiś czas temu gdyby ktoś chciał sobie porównać

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosze-ocene-logow-ajm-273091/

Opublikowano

Do sprawdzenia

- uklad podcisnienia - przewody - sprawdz szczelnosc/przedmuchaj sprezonym powietrzem/podejrzane wymien

Opublikowano

Hmm, sprawdziłem przewody i wszystkie wydają się być ok. Co więcej wszystkie wężyki zostały wymienione na nowe jakieś 3 miesiące temu.

Co więcej w szafie zalegał mi zawór N75 który podmieniłem i samochód zachowuje się tak samo.

Jak ściągnę wężyk z gruszki to jest w nim podciśnienie ale bardzo słabe.

Opublikowano

Jak ściągnę wężyk z gruszki to jest w nim podciśnienie ale bardzo słabe.

no to masz punkt zaczepienia , sprawdz krociec od vacumpompy i podmien N75 na inny ,oraz sprawdz droznosc przewodu podcisnienia od N75 do gruszki

Opublikowano

Tak jak napisałem wcześniej N75 już podmieniałem i jest to samo. Króciec od pompy jest OK, przewód n75-gruszka w porządku...

Więc co radzicie teraz?

Opublikowano

podłacz podcisnieine bezposrednioz pompy vak do gruszki i zrób logi do 2500 obr z bloku 11 i zanim zaczniesz logowac to sprawdz czy gryszka jest zaciagnieta do zderzaka .

Opublikowano
OK, więc podpiąłem bezpośrednio do gruszki i oto wynik:

na 3biegu

Log (0 - 011)

i na 4 biegu

Log (0 - 011)

Dodam że po podłączeniu bezpośrednio turbina ładuje już dobrze.

Więc masz już gotową odpowiedź - masz nieszczelność w układzie podciśnienia bo podpięte na "krótko" turbo pompuje jak należy i od niskich obrotów. Szukaj nieszczelności w podciśnieniu.

Opublikowano

Cholera Panowie no nic tam nie widzę nieszczelnego.A schemat podciśnienia jest taki jak w silniku AWX,AVF? Bo taki znalazłem na forum, ale coś mi tam nie pasuje.

Aha jeszcze jedno ten czujnik ciśnienia doładowania działa przed vacu pompą? czy za nią? Ostatnio u mojego ojca był uszkodzony.

Czy wtedy po logach można by było poznać jego uszkodzenie?

Opublikowano

Czujnik ciśnienia doładowania czyli G71 znajduje się przed kolektorem ssącym i z pompą vacuum nie ma nic wspólnego - oczywiście jak pompa vacuum nie poda właściego podciśnienia na N75 a ten na silownik podciśnienia przy turbo to i kieronice zmiennej geometrii się nie przymkną i ciśnienie powietrza doładowanego bedzie słabe a czujnik G71 to słabe ciśnienie wychwyci.

Można po logach poznać uszkodzenie czujnika G71 - do tego potrzebne są logi grupy 011 statyczne i dynamiczne od 1300 obrotów silnika np. na 3 biegu ale u Ciebie nic na to nie wskazuje.

Schemat podciśnienia jest taki sam dla silników AHH, AFN, AJM, AWX i AVF czyli dla wszystkich silników wyposażonych w turbo ze zmienną geometrią spalin.

Opublikowano

Czujnik cieśnienia doładowanego masz zamontowany na plastykowej rurze dolotowej od strony grodzi. Z nim akurat jest wszytsko dobrze.

Schematy od AWX/AVF sa takie same jak AJM/ATJ.

Skup się na poszukiwaniach uszkodzonego przewodu podciśnienia ewentualnie może zawór N75 ale pisałes że podmieniałeś.

Opublikowano

Patrzę i widzę Jasło jako miejsce zamieszkania. Byłbyś w pobliżu Rybnika to już byśmy ustalili gdzie jest nieszczelność a tak to musisz się trochę sam nagimnastykować ale szukaj a znajdziesz.

Opublikowano

Hmm, a podciśnienie u wejścia do gruszki powinno być tak samo mocne jak na wyjściu z pompy na górze silnika?

Bo u mnie jak ściągnę wężyk zaraz za pompą na górze to dosyć mocno ssa. Ale jeśli dochodzi na prawą stronę silnika przed zawór (chyba N18) do takiego trójnika to później wraca z niego na lewą stronę silnika czyli do N75 miedzy innymi już dużo słabsze-również do gruszki takie samo..

Mam nadzieję ze dobrze to opisałem.

Opublikowano

Siła podciśnienia ma być taka sama przy gruszce od turbo jak i na wejściu do EGR.

Opublikowano

Witam, Panowie rozwiązałem problem. I mieliście racje - była nieszczelność w układzie podciśnienia ale nie na wężykach.

Wystarczyło zaślepić wężyk zaworu ogrzewania filtra paliwa. Dowiedziałem się że jest tam jakaś membrana. I widocznie jest uszkodzona(ucieka podciśnienie).

Co w takim przypadku zrobić? Bo jak narazie mam zaślepiony wężyk od niego.

Wymieniać ten zawór? Wstawić rurkę zamiast niego? Czy mogę narazie tak jeździć?

Apropo tak na przyszłość po czym w logach stwierdziliście że jest jakaś nieszczelność w układzie podciśnienia?

Opublikowano
po czym w logach stwierdziliście że jest jakaś nieszczelność w układzie podciśnienia?

po szybkości wstawania turbo w logu 011 dynamicznym oraz po wartościach ciśnienia doładowania w 011 BS.

Odnośnie zaworu ogrzewania - zrobisz jak zechcesz. Możesz jeździć tak jak masz teraz albo wymienić na inny sprawny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...