Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1,8t BEX wykres z hamowni


kupczak90

Rekomendowane odpowiedzi

Hybryda na bazie K03S, większe koło kompresji z TFSI


Dla odmiany dobre wieści :naughty::naughty:

Szum turbiny wynikał z nieszczelności na gumowym TIPie, lewe powietrze = uboga mieszanka, po uszczelnieniu wszystko wróciło do normy. Będę jeszcze kontrolował jak wygląda korekta jak trochę pojeżdżę, ale na razie samochód jedzie całkiem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to git, jak lewe powietrze jest brane przed kolem kompresji, a za przeplywka czyli tak jak mowisz z tipa to bedzie ubogo fakt ;P

a jak bedzie dziurawo za kolem kompresji to bedzie bogato bo czesc ktora przeczytala przeplywka ucieknie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

Nawet rok nie minął od czasu wymiany pierścieni, na aucie zrobione nawet nie 12 tys. km

Pojechałem do gregora z myślą o programie, na początek sprawdziliśmy ciśnienie kompresji, ze względu na to, że silnik znów zaczyna brać olej.....

Okazało się, że w najlepszym cylindrze było 9 barów, próba olejowa podniosła ciśnienie teraz już nie pamiętam na ile.

Diagnoza całkiem dobrze mi już znana.... pierścienie :/

Już nie wiem co mam powiedzieć w tym temacie.... zanim podejmę decyzję co dalej proszę Was o ekspertyzę,

Jeśli zdecyduję się na remont, nie oddam po raz 3 auta tym samym ludziom..... znacie kogoś u kogo mógłbym robić ten samochód - województwo śląskie najlepiej, ew okolice Krakowa.

Tym razem same pierścienie mimo iż założyłem o podwyższonej twardości z S3 też nie wytrzymały. Potrzebny będzie szlif (Papla szlif B-B, można im zaufać ?) Jednak problemem jest dostępność tłoków nadwymiarowych. Jakie tłoki brać najlepiej ? Może od razu kute ?

Nie chce mi się wierzyć, że gaz mógłby w tak szybkim tempie niszczyć te pierścienie, prędzej pewnie by głowica padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie myślałem nad tym szczerzę mówiąc, ale nie byłem na to przygotowany, poza tym nie wiem czy mam ochotę wkładać kolejne 5 tys na nowe tłoki itp.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup słupek z anglika może tak będzie najtaniej czy najlepiej - nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont na tłokach nadwymiarowych całkowicie nieopłacalny.

Co powiecie na pomysł stroker 2.0l ?

Edytowane przez kupczak90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już PW ;)

Ile mogę zyskać robiąc strokera zakładając, że pozostanę przy ori hybrydzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już PW ;)

Ile mogę zyskać robiąc strokera zakładając, że pozostanę przy ori hybrydzie ?

nikt nie poda wartosci numrycznej ile zyskasz. ja nie wiem czy jest sens robic strokera do tak malego turbo. wieksze wykorbienie da Ci wiekszy Nm z dolu a wieksza pojemnosc wiecej spalin do napedzenia turbo - wstanie wiec wczesniej. nie wiem tylko czy nie bedzie ryzyka back pressure - dupka k03 jest dosc mala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest z softem ? Można jeździć po takim zabiegu i komputer to ogarnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont na tłokach nadwymiarowych całkowicie nieopłacalny.

Co powiecie na pomysł stroker 2.0l ?

Czemu nieopłacalny??

Same tłoki nadwymiarowe z pierścieniami nówki sztuki to koszt około 800zł/szt. do tego szlif, nowe uszczelki, robocizna + inne drobne rzeczy i koszt na dzień dobry pow. 5tys :/

Stroker zaproponował mi Geremi i tam pewnie bym go robił, można się zmieścić w 2,5 tys. do tego teraz soft więc i tak taniej niż remont a program i tak chciałem prędzej czy później zrobić. Jednak to rozwiązanie byłoby najgorsze pod względem logistycznym

Ostatnia opcja to silnik i SWAP, swoją drogą ile może kosztować przekładka silnika i jak to wygląda czasowo przez ogarniętego mechanika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont na tłokach nadwymiarowych całkowicie nieopłacalny.

Co powiecie na pomysł stroker 2.0l ?

Czemu nieopłacalny??

Same tłoki nadwymiarowe z pierścieniami nówki sztuki to koszt około 800zł/szt. do tego szlif, nowe uszczelki, robocizna + inne drobne rzeczy i koszt na dzień dobry pow. 5tys :/

Stroker zaproponował mi Geremi i tam pewnie bym go robił, można się zmieścić w 2,5 tys. do tego teraz soft więc i tak taniej niż remont a program i tak chciałem prędzej czy później zrobić. Jednak to rozwiązanie byłoby najgorsze pod względem logistycznym

Ostatnia opcja to silnik i SWAP, swoją drogą ile może kosztować przekładka silnika i jak to wygląda czasowo przez ogarniętego mechanika ??

2.5tys powiadasz?? ja właśnie myśle o pierwszej opcji, bo stroker chyba droższy:) 2.5 to McGiver za robocizne chyba bierze. :D . a gdzie części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi::hi::hi:
Od miesiąca jeżdżę na nowym silniku. Udało się kupić takiego samego BEXa jakiego do tej pory miałem. Praktycznie cały osprzęt przełożony ode mnie. Troszkę poza tym było przy nim roboty. Przebieg szacowany na jakieś 230 tys.
Silnik (słupek) 2500 zł
Wrzucony nowy rozrząd + pompa wody
Uszczelka pokrywy zaworów
Uszczelka miski olejowej
Uszczelniacz wału od strony skrzyni
Pasek osprzętu
Napinacz osprzętu
Rolka
Filtr oleju
Olej X-Cess 5W30
Robocizna 1100 zł
Przy okazji wymieniona pompka obiegowa webasto.
Silnik odpalił bez problemów. Kompresja na cylindrach praktycznie po równo 10. Szału co prawda nie ma ale to też nie jakiś wielki problem.
Całość szacuję na jakieś 5 tys. zł do tego została kupa części z demontażu starego silnika.
Mając ostatnio chwilę czasu, rozebrałem stary silnik, bo chcę ważniejsze części zabezpieczyć i zostawić sobie na wszelki wypadek….
Blok, głowicę i tłoki chciałbym oddać do specjalistów, żeby wszystko posprawdzali i pomierzyli. Jestem ciekaw co było przyczyną poprzednich przygód.
Uszczelka pod głowicą wydaje się ok. nigdzie nie widać uszkodzeń. Załączam kilka zdjęć, może ktoś coś zauważy.

vghvw9nj.jpg
mtgikacp.jpg
n4pzvkh2.jpg
gjvtfnj2.jpg
yc6g88eu.jpg
g6r8qvyt.jpg
9hczjy9l.jpg
tcsvo3dh.jpg
v78ym6au.jpg
k5a4vsib.jpg
w7unxwqz.jpg
yx4g53d9.jpg

Oddałem blok i tłoki do zmierzenia.

Zużycie cylindrów: 0,04-0,05

Zużycie tłoków: 0,03-0,04

Ln2: 0,09-0,11

Edytowane przez kupczak90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...