Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie parownika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wurth(ten z aukcji) = IPA+zapach+10bar w puszce

Opublikowano

Panowie pomóżcie bo utknąłem i nie wiem ja dostać się do parownika,

nie bardzo wiem o co z tym chodzi:

"- wyciągnąć cały kanał prowadzący od wlotu na podszybiu do konsoli środkowej (najlepiej wykręcić kawałek blachy po prawej stronie na ktorej się trzyma - dwie śrubki klucz 10mm chyba + jedna do kanału. Aby go wyjąc na górze po lewej stronie jest taki zatrzask który działa jak ten który trzyma filtr kabinowy - trzeba go podnieść do góry i przesunąć.Ttrzeba odpiąć też dwie wtyczki od zamykania doplywu powietrza z zewnątrz)"

A4 B8 wentylator IMG-20140412-00212.j...jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl

Pozostałe elementy wykercone jak wskazał Johny, ale teraz nie wiem jak to wyjąć.

Chwila przerwy i wszystko wyszło jak trzeba, wszystko wyczyszczone z kurzu i spryskane izopropanolem.

Opublikowano

Jest jakas szansa żeby przez otwór po wyjetym filtrze pylkowym, włożyć tam rurke i dostać się do parownika?

Wysłane z mojego Xperia Ray przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

to teraz coś ode mnie :-D Filmiki powiedzą co potrzeba.

1. Z grubej rury (nie ma bata żeby przetrwało coś organicznego)

https://www.facebook.com/photo.php?v=1412372592366232&set=vb.100007805135081&type=2&theater

2. Onanizator (znaczy ozonator ;-) ) jako dopełnienie całej zabawy. :beer:

https://www.facebook.com/photo.php?v=1412372932366198&set=vb.100007805135081&type=2&theater

Opublikowano
Kolego dzisiaj czyściłem i po dokładnych oględzinach wydaje mi sie ze dałoby rade.

Jakbyś mógł napisać na jaką mniej więcej wysokość wpuścić rurkę - bo po zdjęciach trudno wywnioskować.

Przy okazji Wesołych Świąt forumowiczom :)

Opublikowano

Dzięki po świętach będę próbował :-)

Wysłane z mojego Xperia Ray przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Pany, wpadł mi do głowy iście szatański pomysł. Czy zamiast ustrojstwa pod nazwą "ultradźwiękowy przyrząd do czyszczenia układu klimatyzacji -VAS 6189-" za grubo ponad 1k zł, można by użyć zwykłego ultradźwiękowego nawilżacza do powietrza, jakie można każdej zimy kupić w OBI za 30 zł? Chodzi mi o coś takiego jak na obrazku poniżej. Zasada działania chyba jest identyczna, nie? Jakby tam zalać trochę izopropanolu, to moim zdaniem powinno chyba zrobić robotę.

Co o tym myślicie? :naughty:

i-bionaire-humy-3-nawilzacz-powietrza.jpg

Opublikowano

Koledzy, ile IPA potrzeba wpuścić w przewody na parownik? Myśle o zapuszczeniu przy obiegu zamknietym przez wentylator uruchomiony na maxa.

Btw, czy klima ma być włączona? Temp na HI czy LOW?

Opublikowano

Ja kupiłem w aerozolu 400 ml i wpuściłem ok połowy opakowania i do tego 400 ml środka do dezynfekcji klimatyzacji. Wszystko przez otwór po demontażu filtra przeciwpylkowego i w końcu pomogło. Wcześniej ozonowalem i nie pomogło.

Temp na Low

Wysłane z mojego Xperia Ray przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

@sowiq, zasada działania dokładnie ta sama:wink:

Podczas mojej ostatniej wizyty w Bieszczadach:beach: Znalazłem gościa który wyczyścił mi klimę tak jak właśnie powinno się to wykonywać. Kolo jest inżynierem i na codzień pracuje w firmie budowlanej. Jego pasja są właśnie instalacje klimatyzacyjne i pompy ciepła. Za własne pieniądze jeździ po Polsce na szkolenia i wykłady. Jednym słowem świr w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Robi to w trochę obskurnym garażu, ale ma na wyposażeniu wszystkie urządzenia, płyny i chemie. Podczas rozmowy telefonicznej pytał się o szczegóły związane z autem i jego instalacja żeby przygotować się do pracy. Jednym słowem pełna profeska rzadko spotykana gdziekolwiek indziej.

Ja odkręciłem mu wcześniej schowek, a facet na podstawie przygotowanych wcześniej materiałów rozebrał kanał4uko.jpg i przepłukał parownik i kanały odpowiednia końcówką Teroseptem dwa razy po ok. 0,7L:

xcq1.jpg

Następnie już po złożeniu "przewietrzył" ozonatorem przez 20min i sprawdził termometrem nawiewy.

W czasie zabiegu opowiadał trochę o środkach dostępnych na rynku i odradzał używanie pianek właśnie. Mówił ze w A4 ustawienie parownika i kształt radiatorów parownika jest trochę niefortunne(zaplanowane?) i zmuszające do częstego czyszczenia układu. Ogólnie oceniam bardzo wysoko kwalifikacje jak i sam zabieg.

Facet marnuje się poprostu na tym odludziu:decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wie ktos gdzie jest pod samochodem otwór gdzie spływa nadmiar wody z parownika?

Opublikowano (edytowane)

W tym miejscu:

f5jncnba.jpg

tl4smgpg.jpg

Pogoda w tym roku nie rozpieszcza. Klima przeczyszczona profilaktycznie IPA(zdjęty wentylalator), oraz przedmuchana O3 generatorem laboratoryjnym. Wydajność nieosiągalna w urządzeniach używanych w warsztatach. :wink:

Edytowane przez griga-st
Opublikowano

a może ktoś mi powie czy da radę wyczyścić ten parownik od strony zewnętrznej tzn. ostatnio czyściłem podszybie z liści i innych rzeczy i od lewej strony po ściągnięciu tego całego plastiku ukazała sie kratka i widać że jest poniżej wentylator a za wentylatorem widać jakby był parownik, może się mylę jesli tak to sorki ale jesli tak jest to czy ktoś próbował to czyścić od góry bez rozbierania.

Czy faktycznie trzeba to od środka czyścić i bawić sie w rozkręcanie żeby się dostać do parownika.

Jeszcze jedno ile tak trzeba tego IPA żeby to dobrze wyczyścić?

Zakupiłem 1l w spryskiwaczu i tak się zastanawiam czy wystarczy, bo nie chciałbym żeby zabrakło jak już wszystko będę miał rozkręcone.

Opublikowano

ok dzięki!! rozejrzę się jak coś to zakupię. ogólnie to zbieram jakiekolwiek informacje na temat tego czyszczenia i w najbliższych tygodniach jak bedzie czas to się będę za to brał.

A z tym dojściem to nie wiesz jak jest? da radę od góry to jakoś wyczyścić, spryskać?

Opublikowano (edytowane)

Odgrzeję temat. Dobrałem się dziś do jak mi się wydawało parownika. Ale tak się zacząłem zastanawiać czy to aby nie nagrzewnica? W kanale znajdują się dwa wymienniki:

NOXeY6kl.jpg

Jest też korek z napisem BEHR jak się domyślam do czyszczenia parownika jakąś specjalną maszynką. Ale znajduje się on pomiędzy wymiennikami i tak jakby środek przez niego wtryskiwany miał działać na parownik to wychodzi mi że jest on drugim z kolei wymiennikiem. Poza tym przewody do niego dochodzące bardziej mi wyglądają jak te od klimy niż od wody. No chyba że się mylę.

5bbTf0al.jpg

Anyway - następnym razem skombinuję kawałek rurki i będę wtryskiwał izopropyl przez ten otwór "serwisowy".

[edit] Jednak nie. Patrząc na Allegro wychodzi ewidentnie że parownik jest bardziej z przodu. W takim razie po grzyba ten korek? Może tam się coś rozpyla przy wyłączonym wentylatorze...

Edytowane przez LoboV

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...