Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju kontrolka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój problem polega na tym iż podczas jazdy od czasu do czasu na gorącym silniku zapala się ciśnienie oleju i zaczynają klekotać, "najprawdopodobniej" regulatory zaworów. Zaczęło się tak dziać jakieś 3 miesiące temu. Po sprawdzeniu na bagnecie ilości oleju zmieniłem go na pełny syntetyk Motula (ponoć pełny był lany poprzednio). Okazało się jednak, że poziom oleju w silniku się podnosi co wskazywałoby na dostawanie się paliwa lub płynu chłodniczego. Płynu chłodniczego nie ubywa więc on teoretycznie i chyba praktycznie odpada. Pozostaje kwestia paliwa, które mogło się dostać z lejącego wtrysku. Problem z ciśnieniem oleju przestał się pojawiać na czas jakiegoś miesiąca. Po około pół miesiąca założyłem gaz i od kiedy jeżdżę na gazie poziom oleju nie podnosi się, przynajmniej nie na tyle żebym mógł to zauważyć, jednak problem z ciśnieniem nie przestaje dokuczać. Po około 2 miesiącach postanowiłem zmienić olej na półsyntetyczny, co również nie przyniosło oczekiwanych rezultatów. Kontrolka przeważnie zapala się po przejechaniu +-30km. Gdy silnik jest rozgrzany i zredukuje mu bieg, obroty auta wskoczą na 1800 ponieważ zmniejszam prędkość poprzez hamowanie silnikiem i wtedy pojawia się problem ciśnienia. W dniu wczorajszym zmieniłem czujnik ciśnienia oleju, sprawdziłem ciśnienie, sprawdziłem jakość spalin. Wszystko okazało się książkowe i w silniku nic nie jest spalane na darmo i nie wygląda na rozszczelnionego. Biorę również pod uwagę panewki, które są do wymiany.

Napisałem to, ponieważ wymiana panewek jest dosyć kosztowna. Wiąże się to z zdjęciem miski i jak już będzie ona na dole przydałoby się wyczyścić smoka. Przed zdjęciem miski zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem płukanki i wróceniem do oleju pełnego syntetyka 5W50. Co myślicie o tym?

Drugim problemem jaki mi dokucza jest klekoczący bardzo mocno silnik po nagrzaniu i pokazaniu się kontrolki od ciśnienia oleju. Dosłownie nap*****lajacym silniku. Myślę, że klekoczą regulatory zaworów. Chciałbym żeby ktoś przybliżył mi kwestie wymiany ich. Koszta, jak ciężka robota tego, i co związane z tym dodatkowo. Mechanik u którego byłem ostatnio stwierdził, że przeważnie regulatory zaworów wymienia się przy wymianie rozrządu. Prosiłbym o potwierdzenie tej "nowiny". Ma ktoś może jakieś inne pomysły w związku z klekotaniem i ciśnieniem?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi!

Opublikowano

Piszesz że sprawdziłeś ciśnienie oleju i jest książkowe. Z drugiej strony piszesz że włącza się kontrolka i zaczyna klekotać co bezpośrednio wskazuje na brak ciśnienia. Generalnie jedno wyklucza drugie - chyba że sam silnik jest zdrowy a za spadki ciśnienia odpowiada pompa oleju. Ojciec miał taki przypadek, w pompie oleju jest zawór który puszcza nadmiar ciśnienie z powrotem do miski. Zdarzało mu się że zawór się przycinał i chwilami nie miał ciśnienia oleju. Generalnie jak dla mnie silnik aktualnie nie nadaje się do jazdy, chyba że chcesz go zajechać.

Co do drugiego pytania - nie walcz ze skutkami tylko z przyczynami. Nawet jak będziesz miał nowe regulatory a nie będzie ciśnienia to i tak będą napierdalały.

Opublikowano
Mój problem polega na tym iż podczas jazdy od czasu do czasu na gorącym silniku zapala się ciśnienie oleju i zaczynają klekotać, "najprawdopodobniej" regulatory zaworów. Zaczęło się tak dziać jakieś 3 miesiące temu. Po sprawdzeniu na bagnecie ilości oleju zmieniłem go na pełny syntetyk Motula (ponoć pełny był lany poprzednio). Okazało się jednak, że poziom oleju w silniku się podnosi co wskazywałoby na dostawanie się paliwa lub płynu chłodniczego. Płynu chłodniczego nie ubywa więc on teoretycznie i chyba praktycznie odpada. Pozostaje kwestia paliwa, które mogło się dostać z lejącego wtrysku. Problem z ciśnieniem oleju przestał się pojawiać na czas jakiegoś miesiąca. Po około pół miesiąca założyłem gaz i od kiedy jeżdżę na gazie poziom oleju nie podnosi się, przynajmniej nie na tyle żebym mógł to zauważyć, jednak problem z ciśnieniem nie przestaje dokuczać. Po około 2 miesiącach postanowiłem zmienić olej na półsyntetyczny, co również nie przyniosło oczekiwanych rezultatów. Kontrolka przeważnie zapala się po przejechaniu +-30km. Gdy silnik jest rozgrzany i zredukuje mu bieg, obroty auta wskoczą na 1800 ponieważ zmniejszam prędkość poprzez hamowanie silnikiem i wtedy pojawia się problem ciśnienia. W dniu wczorajszym zmieniłem czujnik ciśnienia oleju, sprawdziłem ciśnienie, sprawdziłem jakość spalin. Wszystko okazało się książkowe i w silniku nic nie jest spalane na darmo i nie wygląda na rozszczelnionego. Biorę również pod uwagę panewki, które są do wymiany.

Napisałem to, ponieważ wymiana panewek jest dosyć kosztowna. Wiąże się to z zdjęciem miski i jak już będzie ona na dole przydałoby się wyczyścić smoka. Przed zdjęciem miski zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem płukanki i wróceniem do oleju pełnego syntetyka 5W50. Co myślicie o tym?

Drugim problemem jaki mi dokucza jest klekoczący bardzo mocno silnik po nagrzaniu i pokazaniu się kontrolki od ciśnienia oleju. Dosłownie nap*****lajacym silniku. Myślę, że klekoczą regulatory zaworów. Chciałbym żeby ktoś przybliżył mi kwestie wymiany ich. Koszta, jak ciężka robota tego, i co związane z tym dodatkowo. Mechanik u którego byłem ostatnio stwierdził, że przeważnie regulatory zaworów wymienia się przy wymianie rozrządu. Prosiłbym o potwierdzenie tej "nowiny". Ma ktoś może jakieś inne pomysły w związku z klekotaniem i ciśnieniem?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi!

masz zasrane kanały w głowicy i dlatego jest problem, ktos jezdził na gównianym oleju

zdejmij pokrywe głowicy, jak jest sucho to masz głowice do sciagniecia, pompę a dokładnie smok do czyszczenia

co sie tyczy cisnienia to faktycznie moze być ksiązkowe ale pompa oleju charakteryzuje sie jeszcze jednym parametrem: wydajnoscią co nie jest zalezne od siebie

Opublikowano

Zawór przelewowy w pompie oleju może być przytkany jakimś głutem ewentualnie nagarem z oleju ,tak jak pisał DEV i może sie przycinać. Na twoim miejscu wymieniłbym jeszcze pompe oleju,nie kosztuje nie wiadomo ile a jednak różnica jest ogromna,u mnie też góra strasznie szczerkała a po wymianie pompy wszystko ucichło. Nawet chyba vagiem mozna sprawdzić cisnienie oleju wchodząc w zegary tylko nie pamietam na którym kanale.

Opublikowano

w B5 nie sprawdzisz cisnienia VAG-iem

Opublikowano
Piszesz że sprawdziłeś ciśnienie oleju i jest książkowe. Z drugiej strony piszesz że włącza się kontrolka i zaczyna klekotać co bezpośrednio wskazuje na brak ciśnienia. Generalnie jedno wyklucza drugie - chyba że sam silnik jest zdrowy a za spadki ciśnienia odpowiada pompa oleju. Ojciec miał taki przypadek, w pompie oleju jest zawór który puszcza nadmiar ciśnienie z powrotem do miski. Zdarzało mu się że zawór się przycinał i chwilami nie miał ciśnienia oleju. Generalnie jak dla mnie silnik aktualnie nie nadaje się do jazdy, chyba że chcesz go zajechać.

Właśnie dzisiaj jadę ponownie sprawdzić ciśnienie oleju ale będę chciał to zrobić w trakcie gdy zacznie ona klekotać i będzie paliła się kontrolka.

Wydaje mi się, że same zawory jeżeli byłyby już rozwalone to klekotałyby bez względu na to czy silnik jest zimny czy ciepły. One potrafią klekotać po przejechaniu około 10-15 KM i gdy zatrzymam auto i chwile ono pochodzi momentalnie zanika ten problem tak jakby dostały odpowiednia dawke oleju i wtedy silnik chodzi jak ta lala... Idę w stronę pompy. Najprawdopodobniej w tym tygodniu ją wymienię. Napisze jaki będzie efekt. Mam nadzieje, że pomoże. A może mi ktoś powiedzieć mniej więcej jaki koszt jest zdjęcia miski olejowej i wymiany pompy? Po zdjęciu miski można od razu zajrzeć do panewek?

Jakiej firmy kupić pompę ze smokiem? Macie jakieś propozycje?

Opublikowano

Nie lekceważ problemu i zbyt długo nie zwlekaj z naprawą, zdejmuj miskę i sprawdzaj. Też miałem książkowe ciśnienie a kontrolka się zapalała, szukałem przyczyny jak Ty, w pewnym momencie silnik zaczął klekotać, po zdjęciu miski okazało się że smok zapchany, i najgorsze panewki się obróciły...Wynikiem tego jest nowy silnik. Koszta zamiast 400pln ponad 3000pln.

Opublikowano

W dniu dzisiejszym byłem w serwisie fiata. Znajomy mnie zaprosił na oglądnięcie zdjęć audi która robili jakiś rok temu. Okazało się że miała podobne objawy i gdy zdjęli miskę na smoku zatrzymały się kawałki bagnetu. Przypomniało mi się, że jak kupiłem auto końcówka w którą wchodzi bagnet była połamana. W środę jestem umówiony na czyszczenie smoka miski i najprawdopodobniej wymianę pompy. Ktoś poleci jaką pompę kupić?

Opublikowano

Dużego wyboru nie masz jeśli chodzi o firme to: Topran ok 140zł ,Febi 400zł, Swag 380zł. Ja do siebie założyłem tą najtańszą z Toprana i jak narazie wszystko jest ok tyle że jeżdzę na Liqui Moly 5w40 Synthoil high-tech. Podstawa to profilaktyka wymiany oleju i porządny olej i bedzie ok.

Opublikowano

No wlasnie w sklepie zaproponowali mi Krafta za 120 zł ale boje sie tej firmy... dlatego pytam.

Opublikowano

No ja mam osobiście Toprana i jakos jeżdzę więc mogę polecić. Jak będziesz jezdził na dobrym oleju to nic nie powinno się stać.

Opublikowano

Zobaczymy. Do środy mam czas, może coś używanego wyhacze.

Opublikowano

ja bym nie ufal topranowi, najtansze co moze byc w motoryzacji w kazdej dziedzinie, jak nie za rok to za dwa ci sie moze wysrac a potem znowu sciaganie misi, nowy olej, uszczelka i pompa, wiec albo doloz 2 stowki do lepszej albo potem bedziesz mial stracha ze w kazej chwili wraz bedziesz musial wydac 4 razy tyle

Opublikowano

Pompe używaną chcesz kupować?:facepalm:

Opublikowano

No właśnie kwestia finansowa jest tu bardzo ważna wiec zastanawiałem się nad używką. Zobaczymy. Pioteros jaka firme byś polecił za +- 300 stówki?

Opublikowano

jak wyzej, SWAG lub MEYLE chyba sa ok, kolbenschmidt lub mahle to jak oryginaly ale praktycznie nie do dostania, ja bym sie skusil na uzywke pod warunkiem ze auto z ktorego jest ma pewny niewielki przebieg nie wiekszy niz 100tys z groszami ale to praktycznie niemozliwe juz :)

Opublikowano

Jutro pojade, polaze po sklepach i popytam o te firmy czy w ogole maja bo to ciezko ogolnie dostac mi bylo na 5 sklepow 2 tylko dysponowaly zamowieniem na to. Musialbym Wroclaw albo Legnice jeszcze odwiedzic.

Opublikowano
W dniu dzisiejszym byłem w serwisie fiata. Znajomy mnie zaprosił na oglądnięcie zdjęć audi która robili jakiś rok temu. Okazało się że miała podobne objawy i gdy zdjęli miskę na smoku zatrzymały się kawałki bagnetu. Przypomniało mi się, że jak kupiłem auto końcówka w którą wchodzi bagnet była połamana. W środę jestem umówiony na czyszczenie smoka miski i najprawdopodobniej wymianę pompy. Ktoś poleci jaką pompę kupić?

Miałem podobny przypadek w A80 1,6TD, z tym że tam zatrzymał mi się kawałek tłoka :grin:

Opublikowano

Nawet mnie nie strasz... Mysle że aż takiej tragedii nie bedzie, chociaż kto wie... Dlatego wstrzymuje sie z wszystkim poki nie zdejme miski.

A tak w ogole w jaki sposob mozna sprawdzic czy pompa jest sprawna?

Opublikowano
Nawet mnie nie strasz... Mysle że aż takiej tragedii nie bedzie, chociaż kto wie... Dlatego wstrzymuje sie z wszystkim poki nie zdejme miski.

Nie no, to raczej byłoby słychać. U mnie audi z urwanym tłokiem z jednej strony pod pierwszy pierścień generalnie chodziła dobrze tylko dziwnie cykała. I jeździłbym tak pewnie nieświadomy dopóki ten kawałek nie dostałby się do smoka :decayed: Na szczęście w garażu leżał w częściach inny 1,6TD to tłok przerzuciłem i latał dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...