Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiany w układzie chłodzenia przy montażu haka holowniczego w A4 B8


A4B9

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

mam pytanie prośbę o podpowiedź.

Kupilem  hak do a4 b8 firmy  hak pol odpinany z modułem. 

Moje audi nie ma dedykowanej fabrycznej kostki po stronie prawej.

Czy wszystkie przewody związane z lewą lampą np kierunek, znajde tez po prawej stronie?

Czy jednak muszę pociągnać kable do lewej lampy?

Jeżeli może posiadacie rozpiskę oznaczenia kabli od audi a4 b8 gdzie sią oznaczone funkcje kabli bardzo proszę o przesłanie. lub udostępnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawej i po lewej stronie jest tak samo.

Tu masz schematy.
Lewe lampy są na stronie 112/24
Prawe lampy są na stronie 112/26

 

A4 B8 FL Zentral-STG für Komfortsystem, Glühbirnen, Schlussleuchte rechts und links, Schlussleuchte 2 rechts und links.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge sie na tym przykladzie  wzorowac czy inaczej trzeb a  to zrobić?

 

Wybierz STG 19 (Brama)
AHK znak - STG 69


Wybierz STG 03 (ABS)
Uprawnienia dostępu STG -> Funkcja 16
Wpisz kod dostępowy 61378


STG kodowanie -> Funkcja 07
bajt 1
Włącz Bit 7

STG pomocy 10 parkingowe
STG kodowanie -> Funkcja 07
bajt 0
Bit 1 Włącz (przy montażu: ręcznie zdejmowany)
Bit 2 Włącz (jeśli montaż: Rozwijany elektryczny)

Wybierz STG 09 (zasilanie pojazdu)
STG kodowanie -> Funkcja 07
bajt 18
Włącz bit 5
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sterownikach 09 i 19 tak. W sterowniku ABS 03 musisz sprawdzić w podpowiedziach co pisze w danych Bajtach i Bitach i ewentualnie zaznaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hak zamontowany ale mam problem . W kostce do modułu uniwersalnego PiAir jest napięcie z poszczególnych podzespołów kierunki pozycja itp. Po podłączeniu modułu  Can pojazdu po zaprogramowaniu VCDS w zespołach eterycznych lub getwey nie widzi modułu. Błąd jaki wyskakuje to 01517. 

Moduł adoptowałem również według instrukcji z filmu , błędy sa takie same  brak komunikacji z modułem.

Nie wiem czy to wina modułu czy ja popełniłem błąd.

 

https://m.youtube.com/watch?v=aTJvgdy7KvE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Przychodzę z tematem modułu i wiązki.

Pacjent Audi a4 allroad 2012 wersja poliftowa. WAUZZZ8K5DA105265

Zakupiłem hak z dedykowaną wiązką do pojazdu, problem jest taki że zasilanie wychodzące z modułu (R1) powinienem podłączyć Do kostki znajdującej się przy wiązce kabli w lewym boczku bagażnika, tam gdzie bezpieczniki komp etc.

Niestety takiej kostki nie znalazłem, czy może być gdzieś ukryta? Jeśli Tak to gdzie jej szukać. Poszperałem po necie Ale nic nie znalazłem. Jeśli okaże się że takowej nie posiadam, to czy jest możliwość zarobienia takiej kości przez elektryka, czy czeka mnie wymiana wiązki i łączenie kabli przez standardowe spinki?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zakupiłem używany hak do A5 z 2016r z wiązka oraz modułem 8K0907383E, samochód nie jest wyposażony w oryginalna przygotowana wiązkę do haka, większość przewodów podłączyłem, niestety dwóch/trzech niewiem gdzie podłączyć, z czerwonej wtyczki wychodzi przewód brązowy (czy to masa ?) i czarny (ten widac na zdjęciu w silikonowej otulinie jest chyba połączony i wychodzą z niego dwa czarne, czy ten przewód powinien iść do parking break module do PINu 22 ?) ktoś pomoże ? 

FF968EFB-11C3-4995-BC8A-55693B5906DF.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Pozdrawiam

Edytowane przez matyskie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zamontowałem hak westfalia w a4 b8 2008r 2.0tdi

coprawda używany ale jestem zachwycony jakością i wyglądem :)

w zestawie miałem tylko gniazdo z uciętymi przewodami w odległości ok 50cm

 

dokupiłem modół 8k0 907 383 z kostkami i teraz zonk już 2 dzień studiuję i ciężko mi ogarnąć co do czego

Widzę rozpisane kostki z pierwszego posta na przykładzie audi q5 ale jeszcze za mało mi się klei

posiadam instrukcję westfalia ale 47stron wiedzy to za dużo na mój pusty łeb :D

mój egzemplarz a4 nie posiada przygotowanej wtyczki w instalacji więc wszystko muszę gdzieś wpiąć

 

czy ktoś może pomóc może ma jakiś łopatologiczny schemat co do czego powinno iść??

 

czy dokupować piny do pomarańczowych przewodów by wpiąć się w kostkę czy można się doczepić do jakiegoś przewodu??

 

Zdjęcie WhatsApp 2024-08-07 o 16.15.07_a2fd56a2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 16.07.2013 o 15:13, A4B9 napisał(a):

Witam
czy ktoś z Was montował hak holowniczy w A4 B8 2008 2.0 TDI CAGA i wymieniał wentylatory chłodnicy na większej mocy? Pytam ponieważ chciałem zakupić dzisiaj hak i coś mnie "pikło" zeby zadzwonić do serwisu audi.
A tam usłyszałem że producent przy doposażaniu auta w hak holowniczy nakazauje wymiane dwóch wentylatorów chłodnicy oraz i ich sterownia .

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=720765

 

Na podstawie instrukcji z 1 posta lekko ją opisałem na podstawie własnego niewielkiego doświadczenia

Dodaję dla kolejnych osób może to komuś ułatwi :)

kość czarna z modułu idzie cała do gniazda haka

kość czerwona do podłączenia do samochodu

ja u siebie jeśli w kostce dane miejsce było zajęte dolutowywałem się do przewodu :

Podłączenie kości czerwonej do przedlifta w instrukcji zapisana jako do 2011

1- x
2- Pin 8a w kości bezpieczników C (czerwona) przewód czarny z czerwonym paskiem w polifcie do EPB przewód pomarańczowy plus po stacyjce
3- do BCM2 - szara wtyczka pin 2 sygnał stop przewód czerwony z czarnym paskiem
4- x
5- x
6- x
7- do BCM2 - czarna wtyczka pin 19 pomarańczowy z zielonym paskiem
8- do BCM2 - czarna wtyczka pin 20 pomarańczowy z brązowym paskiem
9- kość bezpieczników B (czarna) Pin 2A - bezpiecznik 15A
10- do masy auta
11- kość bezpieczników B (czarna) Pin 4A - bezpiecznik 20A
12- kość bezpieczników B (czarna) Pin 3A - bezpiecznik 20A

 

wstępnie działa jeszcze kodowanie ale czekam na kabel :) jestem dobrej myśli

podłączenie kostki czerwonej od modułu przyczepy.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanowne Grono!

Widzę, ze temat w miarę żyje wiec mam małe pytanie odnośnie tematu haka, jeżeli samochód ma dwa wentylatory to możliwe, że nie będzie miał czerwonej wtyczki w boczku? Chce kupić samochód, niestety nie ma haka a jest mi potrzebny. Zdjąłem boczek w trakcie oględzin i nie widziałem żadnej wtyczki. Drugie pytanie a raczej prośba, czy mógłby ktoś poratować numerem sterownika który będzie pasował, będę chciał zakupić używany ori hak najchętniej ze wszystkim w komplecie. Auto to 2.0 TFSI Quattro 2010 rok.

Aha, auto ma czujnik parkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...