Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiany w układzie chłodzenia przy montażu haka holowniczego w A4 B8


A4B9

Rekomendowane odpowiedzi

Bazując na informacjach z tego tematu i innych źródeł w necie udało mi się odtworzyć wiązkę z czerwoną wtyczką na wzór oryginału westfalii. Jedyna mała zmiana to przewód czarny czyli informacja o + po stacyjce, jako że według instrukcji sedanach jest inaczej niż w Avancie (rozmiar i rodzaj bezpiecznika) postanowiłem wykorzystać wolne miejsce z skrzynce bezpieczników czerwonej tuż obok bezpiecznika nr 8 zasilany tym samym plusem. Piny z kostek szarej i czarnej (can i hamulec) zostały wyjęte i zapięte w wtyczki tak jak sugeruje instrukcja westfalii. Czysty montaż bez niszczenia oryginalnej wiązki w aucie z 100% odwracalnością. Wszelkie wtyczki, konektory i przewody jak w oryginale (oprócz tego +po stacyjce). Kodowanie poszło bez problemów, ale z racji jednego wentylatora na chłodnicy odpuściłem sobie kodowanie w sterowniku silnika. 

Teoretycznie powinno działać ale niestety okazało się że wiązka od czarnej wtyczki do gniazda niby miała być ok a finalnie wszystkie przewody urwane i skręcone taśmą dla nie po znaki. Mam nadzieję że jak połatam to będzie działało jak oryginał. 

IMG_20240907_125357.thumb.jpg.ec737a80e53b29d898758f69d513fdbc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2024 o 09:23, SuperJanusz napisał(a):

Witam Szanowne Grono!

Widzę, ze temat w miarę żyje wiec mam małe pytanie odnośnie tematu haka, jeżeli samochód ma dwa wentylatory to możliwe, że nie będzie miał czerwonej wtyczki w boczku? Chce kupić samochód, niestety nie ma haka a jest mi potrzebny. Zdjąłem boczek w trakcie oględzin i nie widziałem żadnej wtyczki. Drugie pytanie a raczej prośba, czy mógłby ktoś poratować numerem sterownika który będzie pasował, będę chciał zakupić używany ori hak najchętniej ze wszystkim w komplecie. Auto to 2.0 TFSI Quattro 2010 rok.

Aha, auto ma czujnik parkowania

Ad1 możliwe ale to nie problem. Najlepiej zakupić moduł z kostkami a podłączenie jak się do tego przysiądzie i zrozumie to banał

 

Ad2 Nr sterownika

8k0 907 383

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedz, tak czy inaczej kupiłem auto i będę kontynuować temat. Jeśli chodzi o sam sterownik, to literka po numerze części jest obojętne jaka będzie? bo widziałem różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po montażu w polifice allroad więc opiszę jak to u mnie wyglądało.

 

Sytuacja na start taka że 2 wentylatory są ale nie było czerwonej wtyczki. 

 

Kupiłem gotową wiązkę która odtwarza tę wtyczkę (na allegro użytkownik Bart_d),  wystarczy 4 przewody wpiąć w instalację (jasna instrukcja jest w zestawie).

Resztę wpiąć w moduł haka są gotowe wtyczki (u mnie 8k0 907 383 E).

 

Kodowania:

- w sterowniku silnika (01)

- w sterowniku ABS (03)

- w sterowniku BCM1+PDC (09)

- w sterowniku Gateway (19)

- w sterowniku Trailer (69)

 

Wszystkie zrobione z pomocnikiem kodowania (opisane w pierwszych postach), abs wymaga odblokowania,  w sterowniku Trailer (69) opcja Retrofit.

 

Po tym wszystkim wywalało mi błąd żarówek przyczepy mimo że byłą odłączona i na forum Ross tech znalazłem taką instrukcję która pomogła:

 

  1. Ignition OFF
  2. Remove connector from Trailer module.
  3. Wait until CAN-bus in sleep state (if you cannot see reactions wait 10 min.)
  4. Install connector again
  5. Ignition ON
  6. Press brake pedal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...