cacek89 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Powiedzcie mi czy zapieczony hamulec jednego koła na TYLE, może przy prędkościach od 100km/h wzwyż, przy hamowaniu, powodować wibracje auta? Zauważyłem wiosną przy wymianie kół na letnie, że tylne lewe koło trzyma hamulec, rozebrałem to i okazało się że pozapiekane są prowadnice (nie wiem jak to fachowo się nazywa) przeczyściłem to WD40 napchałem smaru i złożyłem... Czasami rano podczas ruszania miałem delikatne wrażenie że ów koło jak gdyby przez moment jest przytrzymywane przez hamulec pózniej jest już ok. Od tego momentu jeździłem autem sporadycznie, jeśli już to głównie po mieście nie więcej niż 70km/h, aż do wczoraj kiedy to musiałem jechać dalej w trasę i za każdym razem kiedy byłem rozpędzony powyżej 100km/h i hamowałem auto wpadało w wibracje... Czy powodem tego może być ten hamulec z tyłu? Tarcze wraz z klockami przednie jak i tylne wymieniałem na nowe 2,5 roku temu zaraz po kupnie auta, zrobiłem na nich ok 20tys km, nie powinny się powichrować, nie wjechałem nimi nigdy kiedy były rozgrzane w kałużę itp. Przed zimą tego ziawiska napewno nie było. Wykluczyłem napewno też koła przekładałem zimowe jest to samo... Macie jakieś pomysły?
piotrsob1 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Mam. Jak jeździsz autem sporadycznie, czyli więcej stoi niż jeździ, to w tarcze nierónomiernie korodują, i jak zaczynasz je ponownie eksploatować, to w różnych miejscach obwodu tarczy jest inny wspólczynnik tarcia, a co za tym idzie różny moment hamujący i to on powoduje wibracje Jak przejedziesz parę tysi i tarcze się idealnie dotrą, to wibracje znikną na 99 % P.S. Blokujący zacisk napraw, bo szkoda tarczy, klocków i paliwa
cacek89 Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Opublikowano 17 Lipca 2013 to nie jest tak że jeżdżę raz na dwa tyg bądź miesiąc nie nie autem jadę co drugi trzeci dzień po 5-10km, nigdy nie stoi poza tym pod chmurką patrzyłem na tarcze, napewno nie są skorodowane itp starte równo, klocki też bierze równo
piotrsob1 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Pozostaje sprawdzić tarcze, czy nie mają bicia
lutas Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Rozbierz zaciski, solidnie je przeczyść, zwróć uwagę na prowadnice. Najlepiej kup zestawy naprawcze zacisków i jednocześnie powymieniaj wszystkie gumki. Nie ma cudów - albo ci się blokuje klocek w zacisku, albo sam zacisk się blokuje.
cacek89 Opublikowano 17 Lipca 2013 Autor Opublikowano 17 Lipca 2013 tylko teraz pytanie czy od tego mogą być te drgania podczas hamowania z wyższych prędkości?
piotrsob1 Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 tylko teraz pytanie czy od tego mogą być te drgania podczas hamowania z wyższych prędkości? Nie, z jednym wyjątkiem, w przypadku gdy zacisk blokuje do tego stopnia że temperatura tarczy spowodowała jej zwichrowanie
cacek89 Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 kurcze wątpię żeby to trzymało na tyle żeby ona się aż zwichrowała, patrzyłem ostatnio po dłuższej jeździe koło napewno nie jest ciepłe nawet (felga, tarcza może trochę ale to wiadomo)
hary111 Opublikowano 19 Lipca 2013 Opublikowano 19 Lipca 2013 Myślę że WD40 to na krótką metę wystarczy. Przerabiałem temat dwa tygodnie wstecz samoregulacje do czyszczenia, papier wodny drobny następnie czyszczenie gniazd i smar do zacisków. Ot taka mała tubeczka za 5 zeta jeśli uszczelniacze są dobre. Pilnik i smar miedziowy do klocków i prowadnic oraz sprawdzenie cylinderka chociaż od cylinderka powinienem zacząć temat. Teraz śmigam i banan na ustach.
domin Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Miałem podobnie, zapiekła się jedna prowadnica i klocek zaczął nierówno wycierać tarczę. Wyciągnąłem prowadnicę, była dość mocno skorodowana, wyczyściłem papierem ale przez to powstał lekki luz i teraz jarzmo klekocze na nierównościach Przy okazji zapytam czy są w zestawach naprawczych te prowadnice czy tylko same gumki i smar?
cacek89 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 domin a miałeś własnie tak jak ja że, przy hamowaniu tak powyżej 80-100km/h bujało ci sie auto?
kozak_patryk Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 kup zestaw naprawczy z motoryzacyjnego plus smar specjalny do prowadnic
domin Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 domin a miałeś własnie tak jak ja że, przy hamowaniu tak powyżej 80-100km/h bujało ci sie auto? nic takiego nie zauważyłem ale za to zaczęło mi obciachowo szorować Też bym obstawiał, że to krzywe tarcze albo jakiś luz w zawieszeniu, który się uaktywnia przy hamowaniu. kup zestaw naprawczy z motoryzacyjnego plus smar specjalny do prowadnic więc rozumiem, że są prowadnice w takim zestawie?! Obecna nie trzyma średnicy i jest luz
Banan Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 A to na pewno jarzmo się tłucze na prowadnicach a nie np klocki? Są takie zestawy z trzpieniami np. : Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego QUICK*BRAKE QB113-1346X - Motointegrator.pl - sklep internetowy
domin Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Wg mnie to jarzmo bo jak ręką sprawdzałem to się rusza a klocki to pewnie by brzęczały gdyby tłoczek nie dociskał. Zresztą to zaczęło hałasować bezpośrednio po tym jak oczyściłem zapieczoną prowadnicę. Dzięki za linka
kozak_patryk Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 w zestawie naprawczym jest wyłącznie gumki od prowadnic i gumka od tłoczka smar specjalny kupuje sie osobno
Banan Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 domin u mnie ten trzpień też się zapiekł i starło klocek od strony tłoczka ( od wewnątrz ) na blachę - czyli historia podobna , musiałem go wybić przecinakiem , potraktowałem go delikatnie szczotką i złożyłem wszystko po nasmarowaniu - i teraz pytanie czy przy składaniu też miałeś luz? bo u mnie trzpień chodził tylko w długiej osi ( czyli na zewnątrz i do wewnątrz ) , może się też okazać że w samym jarzmie jest już za duży luz i ten zestawik nic nie da jakbyś planował ściągać jarzma to u mnie w polifcie były śruby hex 8 mm - kupiłem solidną nasadkę i nie było z nimi żadnych problemów
domin Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 domin u mnie ten trzpień też się zapiekł i starło klocek od strony tłoczka ( od wewnątrz ) na blachę - czyli historia podobna , musiałem go wybić przecinakiem , potraktowałem go delikatnie szczotką i złożyłem wszystko po nasmarowaniu - i teraz pytanie czy przy składaniu też miałeś luz? bo u mnie trzpień chodził tylko w długiej osi ( czyli na zewnątrz i do wewnątrz ) , może się też okazać że w samym jarzmie jest już za duży luz i ten zestawik nic nie dajakbyś planował ściągać jarzma to u mnie w polifcie były śruby hex 8 mm - kupiłem solidną nasadkę i nie było z nimi żadnych problemów Trochę rudego towaru było więc sądzę, że to przez prowadnice bo je potraktowałem najpierw szczotką a potem jeszcze papierem. Jak zestawik nic nie da to będzie do nowego jarzma
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się