rafek10 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Zauważyłem że gdy auto(A4 B6 1,9 Tdi 130km) się rozgrzeje, to na biegu jałowym potrząsa się czasami-a dziś zaobserwowałem, że po włączeniu klimatyzacji, trzęsienie ustaje :-)...mógłby mi to ktoś jakoś wytłumaczyć...?
kokojumbo123 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 Zatrzesie buda jak odpalasz i gasisz auto ? Na niskich obrotach trzesienie na biegu jalowym to objaw zuzytego kola dwumasowego lub poduszki silnika. Na jalowym podkrec obroty i pusc gaz. Zatrzeslo buda ? Klime jak wlaczasz obroty sie podnosza to i trzesienie ustanie
darkle Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Niekoniecznie będą to objawy dwumasy czy poduszek. Najczęściej winą jest nierówna praca silnika - wtryskiwacze, może kąt synchronizacji wałka rozrządu.
rafek10 Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 Podczas odpalania i gaszenia , oraz przy lekkiej przygazówce na jałowym niczym nie trzęsie.Przy włączaniu klimy obroty nie podnoszą się...
izol84 Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 witam.dzieje mi sie to samo po wymianie rozrządu,a przedtem było wszystko ok.trochę to denerwuje.rafek10 znalazłeś rozwiązanie??
Norba Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-ajm-ustawianie-kata-synchronizacji-pd-fotostory-60993/
Maestro_86 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 a mi właśnie bujnie budą jak dodam energicznie dodam i puszcze gaz. tak jakby silnik się na boki ruszał. zużyty dwumas??
rafek10 Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Opublikowano 22 Lipca 2013 Po wizycie u mechanika jestem skołowany jeszcze bardziej: straszył mnie że może dwumasa pada , może poduszki pod silnikiem a może wtryskiwacze...poradzę się kogoś innego i zrobię lekką regulację kąta wtrysku...
kokojumbo123 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Napisalem Ci w moim poscie ze dwumasa lub poduszki to co Cie skolowalo wtryski hmm pali gorzej na cieplym niz na zimnym ?
Biszczan Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 a mi właśnie bujnie budą jak dodam energicznie dodam i puszcze gaz. tak jakby silnik się na boki ruszał. zużyty dwumas?? Sprawdź zawieszenie silnika, oraz pompowtryskiwacze.
hormon Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Mam podobnie i po wymianie dwóch poduszek silnika i wywaleniu przeszło 1000zł powiem że nic nie pomogło. Za nierównomierne bujniecie budą bardziej obwiniałbym dwumase. Nalezy jednak wziąć poprawkę na fakt ze w naszych niuniach silnik ulozony jest wzdłużnie i to też ma wpływ na zachowanie przy przegazówkach.
kokojumbo123 Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 hormon i dobrze piszesz. Poduszki raczej samochod buja sie tak na boki, bardziej plywa no i klima ich nie naprawia Jezeli ktos przejechals 120 000km i nie wymienial dwumasy moze sie zastanawiac czy to nie jej przyczyna. A jezeli ktos kupil uzywke i zaczelo mu trzasc po 40 000km to tez moze byc dwumasa (wczesniej sprzedawca tylko ja zregenerowal za pare stow i sprzedal samochod). Dalej obstawiam dwumas (zawieszenie silnika b. rzadko jest przyczyna, wtryski mozliwe jednak mysle ze za bardzo trzesie buda, poduszki mi jakos nie pasuja). Mam nadzieje ze autor postu sie wypowie
macias999 Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Mam podobny problem silnik 130km awx, auto strasznie trzesie buda na wolnych obrotach w upalnie dni nastepuje juz przy temperaturze silnika 70 stopni po dodaniu gazu i obrotach 1000 drgania ustepuja, zastanawia mnie to iz po zmianie tankowanego paliwa drgania ustopily calkowicie na pewien okres czasu teraz powrocily spowrotem.Czy to wina pompowtryskiwaczy?Prosze o podpowiedz co z tym zrobic
marekg Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 ja tam obstawiam pompki tudzież wyrabiające się gniazda pompek. W sierpniu odstawię auto do mechanika to się dowiem, bo już przez telefon jak wspomniałem o jakichś dziwnych wibracjach (chociaż póki co delikatne przez moment po odpaleniu) to wpisał na "listę" konieczność sprawdzenia pompek i stanu gniazd. U mnie dodatkowo przy wyłączaniu klimy jest wyraźny skok obrotów i chwilowe wibracje. Coś gdzieś już kuleje bo kiedyś tak nie było.
rafek10 Opublikowano 28 Lipca 2013 Autor Opublikowano 28 Lipca 2013 Kąt wtrysku sprawdzony...wszystko w normie. Nie zdążyłem wspomnieć, że auto kupiłem za granicą miesiąc temu. Przejrzałem całą dokumentację serwisową, gdyż poprzedni właściciel serwisował auto do samego końca i wszystkie faktury mi przekazał. Przejrzałem je i niestety od dnia zakupu dwumasa nie była wymieniana a przejechane ma 193 kkm... Ja obstawiam dwumasę, zapytacie dlaczego: zaobserwowałem, że podczas delikatnego wciśnięcia sprzęgła wyczuwam lekkie drgania pedału sprzęgła :-) . W związku z tym mam pytanie: kiedy należy wymienić kompletne sprzęgło, jakie symptomy są, że tak powiem " graniczne" świadczące o natychmiastowej wymianie?
kokojumbo123 Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Od poczatku pisze Ci o dwumasie... Jezeli wymieniasz dwumas i sprzegla nie wymieniales warto sie nad tym zastanowic. Nie baw sie w jakies "graniczne" objawy. Jezeli pedal jest twardy sprzegla (najlepiej jakbys mial porownanie z moja a4 ale niestety nie ma mnie teraz w szcz bede za miesiac), slyszysz stuki czujesz drznienia jak masz luz i machasz drazkiem zmiany biegow lewo prawo, pedal bierze wysoko czyli prawie puszczasz sprzeglo a on dopiero lapie itd masz tutaj OBJAWY ZUŻYCIA KOŁA DWUMASOWEGO - Sprzęgło.com.pl Dlaczego jestem za wymiana sprzegla razem z dwumasa ? Komplet kosztuje ori okolo 350zl LUKa tj. docisk lozysko tarcza, a nie trzeba dwa razy rozbierac skrzyni bo dwumase juz bedziesz robil = mniej roboty = mniej roboczogodzin = 2w1 = mniej zaplacisz.
rafek10 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Na chwilę obecną sprzęgło bierze dobrze, ale już zaczynam poważnie myśleć o wymianie całego kompletu... :-) tak na wszelki wypadek :-)
Gość belmond Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Kolego a na jakim oleju smigasz????
rafek10 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Przepraszam...nie powinno się odpowiadać pytaniem na pytanie, ale proszę mi wyjaśnić: co ma wspólnego rodzaj oleju z telepaniem budą? :-)
turzol Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Mam te same objawy. Na zimnym jest w porządku, kiedy się zagrzeje w kabinie występuje efekt nieregularnego bujania lewo/prawo, czuć to dopiero kiedy zasiądzie sie w fotelu. Co jeszcze zauważyłem to otwierając maskę widać jak rzuca silnikiem lewo/prawo. Podczas jazdy nie czuć nic. Pompki póki co wykluczam bo korekcje i BIPY mam mieszczące się w normach. Dwumas też mi jakoś nie pasuje. Póki co za niedługo wrzucam kpl nowych ori poduszek silnika - ta z czujnikiem wali błędem na VAG, ta druga nie posiada czujnika ale też ją wymienie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się