Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro czy ośka do wyścigów


AdekB5

Rekomendowane odpowiedzi

planuje kupic drugie juz a4 1.8t jako mialem wczesniej serie z wielkimi planami lecz kryzys finansowy nie pozwolil wykonac projektu musialem sie jej pozbyc byto to 1.8t oska auto bedzie wykorzystywane glownie do nocnych wyscigów( nie tylko od 0-... na 400m ale takze z rolki) i zloty w moce bede celowal od 250koni wzwyż i takie pytanie wiem ze na kresce quattro ma przewage na starcie wiadomo przyczepnosc ale pozniej powiedzmy od 80km/h z 3biegu to chyba oska miala by przewage prosze mnie oswiecic bo mam bardzo duzy dylemat czy wybrac oske czy Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W quattro masz dużo większe straty mocy w układzie napędowym ( prawie o 100%), poza tym masz na pokładzie dodatkowe 150 kg:decayed:

Jak jesteś w stanie zapewnić w ośce trakcję, to ośka będzie sporo lepiej przyspieszać przy tej samej mocy silnika:whistling:

Sprawa się nieco komplikuje jak się chcesz ścigać po krętych, mokrych lub zaśniżonych dróżkach , wtedy quattro rulez:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przy 300 kucach zrobisz strzał ze sprzęgła to raczej ciężko będzie o trakcje w FWD, następuje mocne odciążenie przodu auta i quattro wydaje się być niezastąpione.

Z rolki na suchym ośka powinna dać radę .

Ciężko o kompromis.:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 300 KM quattro bedzie miało przewage na startach ośka już przy ok 200 KM ciężko jest wystartowac z braku trakcji, za to z rolki ośka bedzie lepiej szła z racji mniejszej wagi i mniejszych strat, w quattro przy mniejszej mocy do 200 KM przy strzale ze sprzęgła też szału nie będzie i złapie laga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem idealnym komprmisem będzie odelżone quattro z mocą 300KM - 100kg nie powinno być problemu zyskać w b5 jeśli auto ma być tylko do zabawy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale trakcji na starcie nie będziesz miał żadnej przy +-300KM - nie ma idealnego środka ale mocne quattro da ci większy fun z jazd. Boisz się strat z napędu to idź w redukcje masy :whistling:inaczej tego nie ugryziesz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że mamy 300 KM.. przy ośce na kołach zostaje powiedzmy.. 220 KM ? A przy Q ile?

Może ktoś mniej więcej procentowe straty podać od mocy silnika z dowodu? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz wykresik z mojego Q.

Przy 4090 obr/min i ok. 160 km/h, w straty idzie 68 KM :decayed: a na koła 96 KM :whistling:

skanuj0001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz wykresik z mojego Q.

Czyli możemy przyjąć że przy Q 40% mocy samochodu idzie w straty... grubo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym przypadku tak.

Niemniej te straty są raczej stałe, w konkretnym przypadku jak motrówka by produkowała 300KM, to straty by były na poziomie ok. 25%:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak.. rozumiem ze straty sa mniej wiecej stale bez wzgledu na moc.. a u ciebie to niestety az 40% :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez sensu to porownania ze stratami :) wystarczy ze dopieli mocno pasy i straty wyjda wieksze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quattro daje wypierdol na starcie a przy planowanych 300km to przeguby w osce co start beda ukrecane. 300km na przod napedzie to juz troche za duzo moim zdaniem. Trakcja na starcie bedzie bardzo niska. A na winklach itp duzo lepiej quattro wyciaga. No i fun z posiadania quattro^^. Jak zniszczysz silnik to przy quattro mozesz sobie potem pozwolic na cos wiekszego. Wiec bierz quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie 300 KM co w 1.8t juz nie jest takie łatwe do osiągniecia, bo na seryjnym turbo nie pojdzie czyli duzo większe koszta to wal w quattro, jesli setup budżetowy czyli seria turbo plus ewentualnie wieksze wtryski czyli moc ok.200 KM to brałbym ośke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy pisza o tych 40% straty.

Oska tez je generuje tylko, ze na poziomie 20-30% z tego co pamietam. Roznica nie jest jakas kolosalna, a przy tej mocy go q jak dla mnie obowiazkowe.

Teraz chcesz sie scigac na prostej a za miesiac na sniegu i co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok dziekuje ci serdecznie za wypowiedz ale dreczy mnie jeszcze to czy powiedzmy bedzie 300koni na osce czy ta trakcja da rade? czy moze qquattro przy tej mocy moze bedzie duzo lepsze?

nie bez przyczyny w RS4 jest quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quattro. Oska nie jest w stanie przeniesc duzej mocy bezstratnie. Opony piszcza, sprzeglo sie pali, a Ty stoisz w kupie dymu. Oska w 2.8 193Km to juz jest przerost formynad trescia. Po wylaczeniu ASR nie ma opcji ruszenia z 3tys obrotow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...