Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI szarpie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu czuć lekkie szarpanie (jąkanie) podczas przyśpieszania.Początkowo na 3 biegu a teraz zaczyna być to odczuwalne na 5 i 6 biegu.Może ktoś pomoże z kolegów ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

moze egr, zrób logi bo tak to będzie ciężko cos stwierdzić.

Opublikowano

a ile kosztuje takie czyszczenie egr-a

Opublikowano

ja tam nie wiem czyszczę sam, filozofii w tym nie ma.:wink: myślę że więcej jak stówkę to nie powinno kosztować

Opublikowano

a jak to samemu czyścić??

Opublikowano

Kupujesz dedykowany środek lub np srodek do czyszczenia hamulców, odkrecasz egr i czyscisz z nagaru. Poszukaj trochę na necie napewno znajdziesz co i jak.

Opublikowano
Opublikowano

Ja mam podobne objawy. Szarpie lekko na 2 i 3 biegu w okolicach 1750 - 2250 obrotów. Czasami tez słychać "odgłosy" podczas szarpnięcia. Kupiłem właśnie ten środek (polecam bo jest dobry), wyczyściłem EGR (nota bene był bardzo zabrudzony) i moja radość nie trwała zbyt długo - 2 dni. Szarpanie nie ustąpiło. Wyczytałem na forum, że może przestać dopiero po jakimś czasie. Jeżdżę już ponad 2 tygodnie i jakoś nie przestaje. Dodam, że komp jak i VAG nie pokazują żadnych błędów. Jakieś sugestie może??

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jeżdżę BPW już piąty rok, to lekkie szarpanie połączone z "kichaniem" po dłuższej spokojnej jeździe i następnie spokojnym przyspieszaniu w zakresie 1700 do 2100 obr/min miałem od początku :decayed:.

Z moich obserwacji wynika że to wina zaworu EGR, jednak jego czyszczenie daje tylko nieznaczną i krótkotrwałą poprawę :whistling:.

Po roku eksploatacji zdecydowałem się na jego wymianę, na nowym spokój był przez 40 kkm, a potem problem zaczął powracać :decayed:

Z racji tego że rzadko tak jeżdżę , nie jest to dla mnie dużym problemem :grin:.

Wczoraj ekperymentowałem z zaślepieniem EGR-a , doświadczalnie wrzuciłem kryzę z jednym otworem fi 4,5 mm, komp błędu na razie nie wywalił.

Może będzie lepiej :eusathink:

Opublikowano

dzięki za "podtrzymanie" na duchu:)

Jeżdżę trochę i przeszkadza mi to. No i chce mieć sprawne auto...

Opublikowano

Obstawiam zapieczona kierownice spalin.

Daj w palnik przez pare kilometrow i zobacz czy usterka ustapi ;)

Opublikowano

ja ostatnio wlałem takie cos diesel spulung do czyszczenia pompek i przestał kuleć na postoju. za niedługo biorę sie za czyszczenie egr tyle ze nie mogę znaleźć jak do niego sie dobrać. ma ktoś może jakieś linki jak wyczyścić egr?? mój silnik to 140 km 2tdi 2005r. znalazłem na forum tylko 1.9 tdi z b6 tam jest trochę inny układ a potrzebuję dokładnie co i jak bo nie jestem mechanikiem a na tych partaczy nie dam już ani groszaaa. wyczyszczę egr i sie odezwę co i jak. a czy ten środek do czyszczenia jest dobry czy tylko dobrą reklamę ktoś robi?? bo z linkiem na zakup?? dziwne

pozdro

Opublikowano

fakt, kup sobie 30 litrow ropy i zamocz tak na dwie doby swoj egr. pozniej go wyczysc, i niech wali ropa a Ty sie zajeb... czyszczac...

co za gosc....:facepalm::facepalm::facepalm: dziwny...:facepalm::facepalm::facepalm:

Opublikowano
fakt, kup sobie 30 litrow ropy i zamocz tak na dwie doby swoj egr. pozniej go wyczysc, i niech wali ropa a Ty sie zajeb... czyszczac...

co za gosc....:facepalm::facepalm::facepalm: dziwny...:facepalm::facepalm::facepalm:

czy ja coś mówiłem ze będę w ropie czyścił??? czytaj ze zrozumieniem, napisałem jak a nie czym czyścić egr. dziwny to jesteś ty bo chyba z doświadczenia piszesz żeby ropą czyścić i reklamę sobie robisz :grin: jak się uda to się uda jak nie to pojadę do partaczy mechaników i tyle. kiedyś sie trzeba nauczyć mechaniki

Opublikowano
Obstawiam zapieczona kierownice spalin.

Daj w palnik przez pare kilometrow i zobacz czy usterka ustapi ;)

Danie w palnik w tym przypadku pomaga na 100%, pod jednym warunkiem, że nigdy nie jeździsz delikanie w przedziale 1700 do 2100 obr/min :grin::whistling:

U mnie w zaślepce EGR-a otwór fi 5,5 mm, co jakiś czas pojawia się migająca na żółto spiralka, w kompie błąd zbyt małego przepływu przez EGR, ale jak na razie NIE SZARPIE:wink:

Z racji pojawiającego się błędu zbyt małego przepływu przez EGR, eksperymentowałem stopniowo rozwiercając kryzę, przy siedmiu milimetrach błąd się nie pojawia, ale auto też NIE SZARPIE :whistling:

Opublikowano

też mam 2.0 tdi bpw... martwiłem się o wtryski, ale jak mi magik podpiął pod kompa to stwierdził że wtryski są ok. u mnie na drugim biegu po spokojnej jeździe szarpie i kicha delikatnie, to trochę drażni chociaż jakoś bardzo nie przeszkadza. Nie wspomnę o tym że napędziło sporo strachu o pompki :wink:

Opublikowano

3483758355.jpg

Zdemontuj EGR-a i go wyczyść,na zdjęciu masz go na zielono. Na pewno jest zawalony mieszaniną sadzy z olejem :decayed:

W miejscu zaznaczonym na czerwono zamontuj aluminiową blaszkę grubości 1,5 mm z otworem 7 mm.

U mnie po takim zabiegu szarpanie ustąpiło :wink:

Tak wygląda z grubsza wyczyszczony EGR

22092010904.jpg

22092010906.jpg

Opublikowano

no to musze to zrobic u siebie w bpw, bo konstrukcja prawie taka sama...

Opublikowano

No ja piszę konkretnie o BPW, pierwsze zdjęcie trochę mylące, bo z racji braku w zbiorach zapożyczone z netu z opisem BKE, konstrukcyjnie to samo co BPW :whistling:

Opublikowano

Piotrek, nie wywala Ci żadnych błędów na vag-u poza tymi opisanymi? Kwestia łapania temperatury przez silnik bez zmian? Chodzi mi o to, czy takie "prawie-zaślepienie" EGR jest jakoś wyczuwane przez komp czy nie (tzn. jest bardziej tak jakby EGR zupełnie był wyłączony/zaślepiony czy jednak tak jakby wszystko był bez zmian?). Jak ogarnąłeś kwestię uszczelnienia (oryginalnie siedzi tam chyba jakiś pierścień uszczelniający) i czy długość oryginalnych śrub wystarczy czy je zmieniałeś? Pytam bo na dniach wywalam DPF a przy okazji wyczyszczę EGR, jakby Twój patent był bezproblemowy to zastosuję go jednocześnie u siebie ;). Pozdrówka!

ps. Najpierw napisałem a dopiero później doczytałem Twój wcześniejszy post i przyjrzałem się fotce, sorry. Umiejscowienie blaszki odpowiedziało częściowo na moje pytania :). Ale nadal - długość śrub wystarcza? Tak się zastanawiam... skoro tyle syfu potrafi się nagromadzić w EGR to ile zajmie zasyfienie tego 7mm otworku w blaszce... Ile km zrobiłeś już na tym patencie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...