gr8 Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Prosze o opinie, czy na ponizszym zdjeciu widac jako bym posiadal w swoim autku DPF? Dzisiaj mechanik tylko podniosl klape nad silnikiem i od razu mi powiedzial, ze posiadam filtr czastek stalych. Pytam, poniewaz dwa lata jezdzilem ze swiadomoscia, ze tego filtra u siebie nie posiadam (na podstawie stwierdzenia poprzedniego mechanika, zaraz po kupnie autka). Wiec... jaki werdykt?
wrclaguna Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Daj wiekszą fotke bo nic nie widać DPF to pewnie siedzi u ciebie jak masz A4 B8 chyba ,ze został wyrzucony i usuniety programowo .
gr8 Opublikowano 24 Lipca 2013 Autor Opublikowano 24 Lipca 2013 Teraz po kliknieciu na zdjecie, powinno sie wieksze pojawic... Ja slyszalem, ze pierwsze wersje B8 z 2008 roku wychodzily bez DPF'u Pierwszy mechanik, ktory stwierdzil, ze go nie posiadam zrobil to tylko na podstawie kotrolek przy odpalaniu auta. Zadna taka u mnie nie istnieje. Teraz pojawil sie problem - juz trzeci raz z rzedu w ciagu kilku dni zapalila mi sie zolta kontrolka systemu emisji spalin. I dowiaduje sie dzisiaj, ze posiadam DPF'a i to dlatego sie ona zapala To byl jak grom z jasnego nieba.
dziadek Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Jezeli nikt nie usuwal to musi byc ...kazde b8 w dieslu to mialo
gr8 Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 Hmm... czyli moj problem od kilku dni z pojawiajaca sie kontrolka systemu emisji spalin, a nagle przy ktoryms nastepnym odpaleniu gasnaca, jest zwiazany wlasnie z zapchanym DPF'em?
przemek4net Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 nie sadze ze "pierwsze" a4b8 byly bez filtra (malo byloby to logiczne bo i przeciez starsze DPki mialy w "koncowce" DPF) ale moge sie mylic Trzeba podlaczyc kabelek diagnostyczny i przeczytac kody bledow. W starszych autach wystarczyl kawalek drutu by zewrzec "dwa piny" we wtyczce diagnostycznej i liczyc ilosc mrugniec kontrolki check-engine (tak byl kodowany kod bledu)... dzis z oczywistych marketingowych powodow nikt nie udostepnia tego w tak latwy sposob wlasnie po to aby ktos mogl zarobic na "podlaczeniu kabelka", ktorego pewnie nie masz. Pozostaje wiec takowy znalezc/zakupic (ori sa drogie a "chinole" raczej z racji praw autorskich niedostepne "na aledrogo") albo pojsc do mechanika, ktory taki ma i zaplacic mu za tzw "diagnostyke" Pozdrawiam, Przemek P.S. z racji tego ze masz juz auto drugiej mlodosci polecam zaopatrzyc sie w kabelek (dlugofalowo wyjdzie taniej)
gr8 Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Opublikowano 25 Lipca 2013 Dzieki Przemek za odpowiedz. Kolejna taka opinia utwierdza mnie w przekonaniu, ze moj pierwszy mechanik sie mylil i dzieki niemu ja jezdzilem z nieswiadomoscia posiadania DPF'u. Trudno sie mowi, chociaz i tak raczej zadko jezdze na niskich obrotach, wiec jakos udalo mi sie tego nie zauwazyc przez dwa lata. Dopiero teraz wyszlo przy okazji zapalenia sie jakiejs "dziwnej" kontrolki. Dzisiaj moze uda mi sie podlaczyc pod kompa przy okazji wymiany oleju. A o kabelku tez myslalem... ciagle mnie powstrzymuje decyzja i wymianie autka, a nie wiem jeszcze czy to bedzie kolejne A4 czy moze jednak cos innego
arekp Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Dopiero teraz wyszlo przy okazji zapalenia sie jakiejs "dziwnej" kontrolki. A jesteś w stanie zrobić zdjęcie tej kontrolki? Albo może ktoś ma gdzieś w sieci zdjęcie? Zastanawiałem się czy moje jest z DPF, bo po podaniu zasilania na stacyjkę (bez odpalania) nie zapala się kontrolka - a w niektórych autach tak. Wydaje mi się jednak, że auto z tego rocznika powinno być w DPF wyposażone.
lukas309 Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 DPF ma kazde ale nie kazde ma kontrolke odnosnie procesu wypalania filtra, przeciez koniec serri B7 juz miala DPF-a
wojcian Opublikowano 26 Lipca 2013 Opublikowano 26 Lipca 2013 Ja tam wcale sie nie martwie ze tej kontrolki nie widze przez ostatnie 150tys, i wolałbym żeby tak zostało
gr8 Opublikowano 26 Lipca 2013 Autor Opublikowano 26 Lipca 2013 Dopiero teraz wyszlo przy okazji zapalenia sie jakiejs "dziwnej" kontrolki. A jesteś w stanie zrobić zdjęcie tej kontrolki? Albo może ktoś ma gdzieś w sieci zdjęcie? Zastanawiałem się czy moje jest z DPF, bo po podaniu zasilania na stacyjkę (bez odpalania) nie zapala się kontrolka - a w niektórych autach tak. Wydaje mi się jednak, że auto z tego rocznika powinno być w DPF wyposażone. Ta kontrolka to byla ta zolta... silniczek czy filterek, ktory sie zapala na chwile podczas odpalania i po chwili wraz z innymi gasnie. Wedlug instrukcji jest to system emisji spalin (czy jakos tak). U mnie komputer wylapal blad na przepustnicy. Bedziemy czyscic za kilka dni, a jak to nie pomoze, to wymiana na nowa (juz spr. - 500zl znowu wpadnie do studni bez dna )
wrclaguna Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 VCDS powie jaki sa błedy w 01 Silnik moze to tylko czujnik roznicy cisnień padł Szkoda dalej gdybać
arekp Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 Ta kontrolka to byla ta zolta... silniczek czy filterek, ktory sie zapala na chwile podczas odpalania i po chwili wraz z innymi gasnie. Thx. Czyli wychodzi na to, że nie ma u nas typowej dla DPF osobnej kontrolki. Kontrolka DPFu w innych autach ma taki rysunek: Dziwiłem się wcześniej, że nie zapala się przed opaleniem zapłonu jak wspomniana przez Ciebie 'check engine'. Jak zapytałem w serwisie, to oni też byli zdziwieni. Przepraszam za drobny OT, Twój problem zbiegł się z moją wątpliwością odnosnie posiadania DPF przez moje auto ... aczkolwiek myślę, że sam fakt tego że od kilku miesięcy jak je posiadam nie zobaczyłem za autem nawet odrobinki czarnego dymu (niezależnie od siły 'depnięcia') już świadczy, że DPF jest
lukas309 Opublikowano 27 Lipca 2013 Opublikowano 27 Lipca 2013 mi ostatnio zaczol sie dopalac na postoju jak wjezdzalem na parking po przejechaniu okolo 30 km, obroty podskoczyly i spalanie chwilowe urosło do 1,2 gdzie normalnie jest zawsze okolo 0,6 na postoju, jak przestal sie wypalac autko inaczej zaczeło chodzic byl taki wyczuwalny przeskok w pracy silnika i od razu spalanie wrocilo do normy :)
Gość SpongeBob Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 ja w swoim B7 1.9 mam DPF-a przebieg 250 tys i jeszcze ani razu sie nie zapalila nie wiem czemu ludzie tak panikuja z tego powodu
wrclaguna Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Ta kontrolka to byla ta zolta... silniczek czy filterek, ktory sie zapala na chwile podczas odpalania i po chwili wraz z innymi gasnie. Thx. Czyli wychodzi na to, że nie ma u nas typowej dla DPF osobnej kontrolki. Kontrolka DPFu w innych autach ma taki rysunek: http://files.gadu-gadu.pl/kontrolka-dpf-dcd43cce51a8760fb98c943fdad13f0042128ecb.jpg Dziwiłem się wcześniej, że nie zapala się przed opaleniem zapłonu jak wspomniana przez Ciebie 'check engine'. Jak zapytałem w serwisie, to oni też byli zdziwieni. Przepraszam za drobny OT, Twój problem zbiegł się z moją wątpliwością odnosnie posiadania DPF przez moje auto ... aczkolwiek myślę, że sam fakt tego że od kilku miesięcy jak je posiadam nie zobaczyłem za autem nawet odrobinki czarnego dymu (niezależnie od siły 'depnięcia') już świadczy, że DPF jest Autko z DPF powinno miec czysciutka koncowke tak jak na foto Jesli jest czarna to pewnie brak DPF luz cos nie tak jest . Co do kontolki to w A4 B8 jest ta sama kontrolka , wszystko jest w INSTRUKCJI OBSŁUGI INSTRUKCJA OBSŁUGI po POLSKU A4 B8 2008-2012
lukas309 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 ja w swoim B7 1.9 mam DPF-a przebieg 250 tys i jeszcze ani razu sie nie zapalila nie wiem czemu ludzie tak panikuja z tego powodu nie spotkalem jeszcze B7 1,9 TDi z DPF-em , nie zapali cie sie bo DPF-a nie masz ( chyba ze sie myle) :)
arekp Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autko z DPF powinno miec czysciutka koncowke tak jak na foto Taaa, uświadomiłem sobie 1-2 dni po tym poście Nieważne jak bym go depnął, nie puści dymka ... więc DPF jest z całą pewnością.
artek04 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 ja w swoim B7 1.9 mam DPF-a przebieg 250 tys i jeszcze ani razu sie nie zapalila nie wiem czemu ludzie tak panikuja z tego powodu nie spotkalem jeszcze B7 1,9 TDi z DPF-em , nie zapali cie sie bo DPF-a nie masz ( chyba ze sie myle) :) Łukasz na 100% się mylisz , są bowiem B7 1,9 TDI z DPF-em jak i bez , z tego co pamiętam wystarczy spojrzeć na wlepkę w książce serwisowej , autka z DPF-em mają na dole -nad spalaniem 7GG , a bez 0GG , czy jakoś tak podobnie.
gr8 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autko z DPF powinno miec czysciutka koncowke tak jak na foto Taaa, uświadomiłem sobie 1-2 dni po tym poście Nieważne jak bym go depnął, nie puści dymka ... więc DPF jest z całą pewnością. Ja tego nie wiem... bo rzadko ktos inny prowadzi moje autko, a tymbardziej, zebym siedzial poza nim, a ktos nim deptal Za to, wracajac do tematu, mam juz kabelek od Adako, VCDS juz sciagniety i gotowe wszystko, zeby podpiac kompa do autka i cos popsuc Moge sprawdzic za pomoca VCDS i na 100% sie przekonac, ze mam DPF? A do tego w jakim on jest stanie, znaczy sie na ile jest zapelniony lub inne zwiazane z nim parametry...?
Rekomendowane odpowiedzi