WhiteBoy Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Pacjent to A4 B6 BFB. Obecnie w aucie siedzi FMIC, większe wtryski, downpipe oraz TIP + stożek. Ze stożka jestem średnio zadowolony bo ciągnie ciepłe powietrze. Jeżdżę głównie w mieście i często w godzinach szczytu więc pod machą jest ciągle kocioł. Jest plan wyrezać osłonę, ale ciężko mi to coś idzie-brak czasu. Myślałem o APR Carbonio ale cena zaporowa. Do tego wszystkiego jest jeszcze pomysł aby wrócić do ori puszki-ta opcja mi się najmniej podoba bo nie będzie słychać sapania turbo, które z kolei mi bardzo odpowiada. Mimo wszystko na pewno rozważę opcję powrotu do ori puchy. Na dniach dojdzie większe turbo K04 którym chciałbym osiągnąć 250km a jak fabryka da to i więcej. W związku z tym mam kilka pytań. 1. Czy do K04 powinienem włożyć większą przepływkę 3", jeżeli tak to jaka jest z tego korzyść ? 2. Jakie sprzęgło obsłuży taką moc? Gdzieś czytałem o wkładaniu większej tarczy 240mm zamiast 228mm w celu zwiększenia sprawności sprzęgła. Czy taka opcja zadziała przy silniku z oznaczeniem BFB, jak to zweryfikować? Niektórzy forumowicze na ori sprzęgle osiągali nawet ok 300km i grubo ponad 300Nm.Przy wymianie sprzęgła wymienimy raczej dwumase. 3. Co z wydechem? Do K04 i takiej mocy jaką planuję osiągnąć przelot jest obowiązkowy, czy można zostać przy serii? 4. W związku z tym że tip+stożek mnie nie satysfakcjonują w 100% pomyślałem żeby tipa zostawić a stożek zamienić na ori puchę. Czy takie rozwiązanie ma sens? Auto służy jako rodzinne. Z góry dziękuję za cenne uwagi, pozdro!
Inkognito Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 raczej będzie potrzebna 3" przepływka korzyść z tego taka ze przejdzie przez nią więcej powietrza które turbo będzie potrzebować sprzęgło hmmm może wystarczy seria może trzeba by pomyśleć nad innym może jakiś jednomas aczkolwiek wtedy auto straci na komforcie wydech moze zostać seryjny ważne jest Dp ori puszka powinna ogarnąć nawet 300ps ale będziesz musiał wkomponować tam 3" przepływkę... co może być problematyczne
WhiteBoy Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 No właśnie teraz jak się okazuje że przepływka 3" jest wskazana to zastanawiam się jak ogarnie to ori pucha. Znowu zmiana tipa i stożka pod 3" wygeneruje dodatkowe koszty.
Marc!n Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 ale ten TIP który masz i tak chyba pod k04 nie pasi a jak go pogonisz to chyba aż tak dużo nie trzeba będzie dokładać. jak dwumas sprawny to może wystarczy świeża tarcza i docisk od radzikowskiego.. ale niech się wypowie ten kto się z tym bawił, zresztą gdzieś jest już coś naskrobane o sprzęgłach. na przelocie pewnie dało by się urwać jakieś kM i Nm ale przy okazji głowę w trasie
WhiteBoy Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 No właśnie ten tip który mam chyba nie podejdzie ale już kupca mam wraz ze stożkiem więc dopłata do nowego będzie niewielka. Czy na sprzęgle od Radzikowskiego traci się coś na komforcie jazdy? na czym polega jego zabieg wzmacniania ?
Marc!n Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Problemy. Sprzga samochodowe, diagnoza, rozwizywanie problemw, naprawa. - docisk jest po prostu mocniejszy, trzeba pewnie ciut większej siły do wyciśnięcia. a tu na szybko jakieś strzępy o sprzęgłach http://a4-klub.pl/wykresy-modyfikacjach-projekty-modyfikowanych-aut-119/dzis-k03s-dzis-jutro-td04-19t-pojutrze-s6-c5-2-0-bit-206118/index10.html poszperaj trochę chociażby w dziale moja a4 i wychacz jakiś mocniej przerobiony egzemplarz a na pewno będzie jakieś ciekawe info/gotowy zestaw który wytrzyma tyle czy tyle, na szczęście szlaki są już przetarte ---------- Post dopisany at 19:51 ---------- Poprzedni post napisany at 19:41 ---------- A sorki, celujesz w 250+ więc taki docisk i reszta seria to pewnie będzie za mało
WhiteBoy Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Coś czuję, że ze sprzęgłem mogą być jaja... Jest też coś takiego jak Sachs performance, ale praktycznego info nie znalazłem, może ktoś miał i może się pochwalić ile to wytrzymuje?
Inkognito Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 a dlaczego Tip mial by nie podejść k04 ma inne bebechy a reszta ta sama wiec nie powinno być problemu chyba ze średnica wlotu nieznacznie wieksza...?
Imhotet Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Coś czuję, że ze sprzęgłem mogą być jaja...Jest też coś takiego jak Sachs performance, ale praktycznego info nie znalazłem, może ktoś miał i może się pochwalić ile to wytrzymuje? tu masz cene za Clutch Masters: FX100 and FX200 = each 649,00 euro 400NM and 480NM FX250 makes 520 NM i Sachs performance: Dear Matthew, thanks for your inquiry for a Sachs Race Engineering (SRE) performance clutch. According your to your email: You can easily order directly from our website - shipping to Poland is usually 18,90EUR only via UPS. This would be the right one for your 1.8T 120kW - have a look here. Kit 999715.999961 555,68EUR. If you´ve any further questions, don´t hesitate to contact me. Kind Regards from Hamburg/Germany, Co do Radzikowskiego to rozmawialem z nim tydzien temu tarcza organiczna + wzmocnienie docisku do wartosci jaka sobie wymarzysz - 1200 zł i okolo 2-3 tygodnie to trwa.. Mam nadzieje ze info sie przyda, Pozdro
WhiteBoy Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Clutch Master odpada z powodu ceny. Sachs też najtaniej nie wychodzi, ale może jest opcja żeby to mechanior ogarnął na swoje zniżki? 1200 u Radzikowskiego to cena za gotowe kompletne sprzęgło czy muszę dostarczyć sprzęgło i za tyle on je wzmocni ?
Maniusiek28 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Clutch Master odpada z powodu ceny. Sachs też najtaniej nie wychodzi, ale może jest opcja żeby to mechanior ogarnął na swoje zniżki? 1200 u Radzikowskiego to cena za gotowe kompletne sprzęgło czy muszę dostarczyć sprzęgło i za tyle on je wzmocni ? tak właśnie musisz zrobić....dostarczyć swoje 1
Imhotet Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Musisz mu wysłać swoje lub inne uzywane jesli nie chcesz unieruchamiac samochodu na 3 tygodnie..
wampir Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Proszę tych wszystkich, którzy twierdza, że można z k04-015 wyciągnąć ponad 250KM o podanie wykresów. Proszę o konkretne wykresy tej właśnie turbiny, a nie k04-023 lub innych z silników poprzecznych Na tym forum kojarze tylko jeden wykres z k04-015 i niestety nie przekroczył 250KM.
WhiteBoy Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Wampir widzę że sprzedajesz koło dwumasowe, jakie sprzęgło i koło dałeś na miejsce tego które chcesz sprzedać ? Jaką moc ma twoje auto? Szukałem wykresów k04-15 z mocą powyżej 250km i faktycznie na polskich formach ciężko coś znaleźć. Znalazłem coś w USA na nieco ponad 270km ale nie wiem dokładnie jaki tam setup siedział oraz jaki model K04 wcisnęli. Obecnie na K03 wypluło 213km i 320Nm przy doładowaniu 0.8bara. Gdyby dać 1 bar wyszłoby kilka km/Nm więcej. Na moją prośbę tuner zostawił w/w wynik. Nie zależało mi na wycisnięciu 101% możliwości z klamotów.
wampir Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 W moim temacie masz opisane wszystko. Co do mocy to zauważyłem, że kilka lat temu np. na streetracing ludzie pokazywali wyniki ok 210-220KM z k03-073 i ok. 225KM z k04-015. Teraz "w modzie" jest aby zwykłe k03 wyciągało 210KM. Wykresy Rogala są w tych okolicach, a jeżeli nie są to pojawiają się komentarze w stylu "Tuner twierdzi, że powinno wyjść jeszcze więcej i coś chyba niedomaga" Ecuproject pokazuje wykresy 1.8T z olbrzymimi wartościami Nm. Nieporównywalnie więcej niż inni tunerzy. Z kilku rozmów z różnymi ludźmi z branży dowiedziałem się, "teraz się robi inne programy". Czy aż tak się zmieniła "technologia" czy też może świadomie wyniki osiągane na hamowniach są odrobinę przekłamywane? Nie znam się na tym i nie chce nikogo oceniać. Mówię jedynie też co zauważyłem. Na naszym forum także bardzo łatwo często widzi się teksty o tym ile to się da wyciągnąć z takiej albo siakiej turbiny. Ludzie czytają i myślą, że to tak hop siup i jest Jakoś nie ma wysypu tematów o takich mocach z k04-015. Chcesz mieć 250KM to pierwsze doprowadź auto do 101% sprawności potem przeczytaj ten temat http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/b5-b6-b7-modyfikacje-1-8t-1342/ a następnie przygotuj worek pieniędzy Z gówna bata nie ukręcisz. Z tego co ja się nauczyłem przez ostatni rok to najtaniej i najbardziej optymalnie jest zrobić tylko sam program i DP. Jak masz wersję BEX to super bo odpada parę rzeczy. Jak już chcesz robić ponad 230KM to jest bardzo dluga lista części, która musisz wymienić. W zasadzie możesz już robic 300KM
Łukasz13 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Wampir widzę że sprzedajesz koło dwumasowe, jakie sprzęgło i koło dałeś na miejsce tego które chcesz sprzedać ? Jaką moc ma twoje auto?Szukałem wykresów k04-15 z mocą powyżej 250km i faktycznie na polskich formach ciężko coś znaleźć. Znalazłem coś w USA na nieco ponad 270km ale nie wiem dokładnie jaki tam setup siedział oraz jaki model K04 wcisnęli. Obecnie na K03 wypluło 213km i 320Nm przy doładowaniu 0.8bara. Gdyby dać 1 bar wyszłoby kilka km/Nm więcej. Na moją prośbę tuner zostawił w/w wynik. Nie zależało mi na wycisnięciu 101% możliwości z klamotów. Dosyć optymistyczny wynik przy takim doładowaniu, masz jakies logi?
WhiteBoy Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Łukasz13: logów brak, wykres na dniach. Seria wypluła 162km a katalogowo jest 163km. wampir: Zaczynam widzieć jak ten worek pieniędzy rośnie z dnia na dzień. Założenie jest takie że albo robić to porządnie aby później nie było żadnych znaków zapytania albo nie robić nic i cieszyć się tym co jest teraz. Okazuje się że przy mocy 250 +/- trzeba zadbac o sporo pierdółek które niby niewiele kosztują ale na koniec dnia generują duże koszty. Samo turbo i dobre sprzęgło generują już koszt 5000zł +/- a gdzie reszta... Jeszcze mam chwilę czasu na podjęcie decyzji więc dyskutujmy, po to jest forum:)
wampir Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Nie widziałem nigdy logów k03, k03s, które utrzymało 1bar przy 6000obr, więc wątpię że Tuner będzie w stanie to zrobić Widzialem raz logi k04-15 z większym kolem kompresji co ciagnela do końca ponad 1 bar i wyszlo 200g/s
roman_tyk Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 No to popatrz tutaj: 6500rpm - 1 bar VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM ale to nie zabawy komercjalnego tunera ktory wszystko robi na czas i dla kasy tylko człowieka który na prawdę ma pojęcie... Druga sprawa, przy doladowaniu 0.8 bara z k03, mamy 180-185 koni z tej turbinki a nie jakies 210 w cuda nei wierzcie... Ja mam 1 bar na k03 w przyszlym tyg zrobie sobie 1.2 bara i nie zamierzam hamować auta, bo jak pojade na hamownie to mi specjalnie zanizą program dlatego ze nei oni go robili tylko sam sobie zrobilem....
WhiteBoy Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2013 180-185km przy fmicu, dp, tipie, stozku i wiekszych wtryskach czy na stockowych klamotach? Z mojej strony mogę dodać że podczas hamowania auta byłem przy tym i od razu po shamowaniu widziałem wykres. Po tym co napisałeś nasuwa się jedno pytanie, skąd wziął się wynik 213/320 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się