Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AHH/1Z/AFN/AVG/AJM/ANB/ATJ] Wymiana termostatu - fotostory


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak odpowietrzyć układ chłodzenia po wymianie termostatu bądź zapowietrzeniu? Zazwyczaj na zimnym silnik przy obrotach 1800-2100 (1 i 2 bieg) słychać jakby woda bulgotała bądź bąbelkowała. Wydaje mi się, że odgłos pochodzi z nagrzewnicy. Taka sytuacja ma miejsce przez pierwsze 100-300m.

:hi:

Opublikowano (edytowane)

Witam, odgrzeje temat troszke, przeczytałem wszystkie posty ale chciałbym zapytać bo ręce opadają. Otóż a4 1.9 tdi 110km AVG 99' lift silnik nagrzewa się po około 5km czyli ok, ciepłe powietrze dmucha czyli ok, temp na zegarach gdy jade 20-100km/h 90* ok, ale ponad 120km/h spada do 70-75*c na zegarach tak samo na postoju, na climatroniku kanał 51-90*c kanał 49- właśnie tutaj są wahania gdy na zegarach 90 w kanale 49 około 83*c, na postoju spada do 68-70*c tak samo przy +120km/h. Nowa pompa wody, ale obieg jakis słaby. nowe termostaty oba które miałem "ponoć" oryginalne aczkolwiek nie z aso, na obu to samo, miałem też dwa czujniki i też tak samo-ale tez nie z aso. Dodam że rzadko otwiera się termostat na trasie chyba raz mi się otworzył, tak jak jeżdże czy powoli czy na "pełnej" cały czas dolny wąż chłodnicy zimny jak lód. Co myśleć bo nie mam sił na ten wskaźnik już


EDIT: Dobra termostat, wymieniłem oryginał z ASO i działa. Koszt 123,50zł

Edytowane przez siwy_1994
Opublikowano

Cześć, rozumiem że jeśli po przejechaniu praktycznie 12km, jest jak na foto - znaczy że muszę wymienić termostat? :)

IMAG0225.jpg

Opublikowano

Witam

Musiałem zmienić czujnik G62 bo temp. wynosiła 75 stopni. Po wymianie na blacie równe 90 a na kanale 49 równe 98 stopni. Co jest nie tak? Czujnik G62 ori za 179zł  aso Rzeszów. Czekam na sugestie co jest przyczyną. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Wskaźnik na blacie ma nieliniową charakterystykę i w przedziale czujnikowym od 80 do 100 stopni na blacie będzie jak dyl stało 90 stopni :P

A jest tak po to by kierownik patrzący na blat się niepotrzebnie nie stresował, nawet 105 stopni dla sprawnego układu chłodzenia i silnika nie jest żadnym problemem , to dopuszczalna temperatura :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Na wcześniejszym czujniku temp. była 90 stopni do momentu gdy był sprawny a teraz taka zmiana na 98 stopni? Może jest inaczej skalibrowany? To raczej nie wina zapowietrzonego układu? Tylko podczas wymiany czujnika zmieniłem przy okazji termostat na Wahlera.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...