jarek39 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 odswieze troche temat.obroty wolno spadają jak go wkrece powyzej 3tys, nieraz potrafią zafalawać a ostatnio to tak jakby sie przepustnica zacinała trzyma na obrotach np 2,5 tys i dopiero jak gazem rusze to spadaja.przepustnice czysciłem i robiłem adaptacje.błedów nie mana vagu, nieszczelności tez zadnych nie widze w dolocie???/
tuner2002 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 Miałem ten sam problem. Komputer nic nie pokazywał. Wszystkie podzespoły okazały się dobre. Byłem u 3 mechaników i nikt nie wiedział. Każdy twierdził, że to wina ,,lewego powietrza" ale na wariata wymieniac nie będą bo kto pokryje koszta. W końcu oddałem do następnego mechanika bo miałem już dosyć i się okazało, że to wina simeringa. Niestety nie wiem którego. Simering był walnięty i silnik zasyłał lewe powietrze.
benyA4 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 w dolocie jest troche Simeringow , glowne to : jeden uszczelnia czwórnik odmy , drugi uszczelnia odme w podstawie filtra oleju. Kolejne sa w kierownicy powietrza ale tam nie sadze by lapalo lewe powietrze.
kiko79 Opublikowano 1 Października 2014 Autor Opublikowano 1 Października 2014 benyA4, u mnie odma było pęknięta i auto jeździło normalnie i nic nie falowało. Jak odmę zmieniłem to też nie odczułem wielkiej różnicy. Potem okazało się ze węże podciśnienia są pęknięte, a falowania nie było...Nie sądzę, że silnik łapie "lewe" powietrze w układzie odmy i widać to w postaci falowania obrotów.
benyA4 Opublikowano 1 Października 2014 Opublikowano 1 Października 2014 moj silniki bardzo odczowa lewe powietrze, wystarczy ze sciagne wezyk od podcisnienia np. ten za przepustnica i natychmiast zaczynaja wariowac obroty.
mati95115 Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Tak sobie myślę bo nikt nic nie wspomniał o wężu który jest podpięty od spodu do rury ssącej tuz przed przepustnicą a moje pytanie czy tam czasami nie zasysa sobie lewego powietrza i wgl do czego ta rura jest i gdzie jest podłączona ja nie mogłem zlokalizować gdzie ona idzie bo jest tam mało miejsca i nic nie widać. Co o tym sądzicie?
benyA4 Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 ta rura jest slepa, idzie pod kolektor ssacy i tam sie konczy (okolice podstawy filtra oleju) faktycznie polaczenie tej rurki z dolotowa jest dosc kiepskie , nie ma tam oringow ani innych uszczelek. Nie mam pojecia jaka funkcje spelnia ta rurka, moze wylapuje jakies ciezkie brudy ktore mogly by sie dostac do kolektora.
Brrruno Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Witam ponownie! Zapomniałem o Tym poście, a już sprawa jest załatwiona. Było to czyszczenie silnika krokowego, niestety nie wiem jak to się robi bo oddałem auto do mechanika. Pzdr.
Dajmon Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 A czy silnik krokowy (elektronika) nie jest w przepustnicy ?
benyA4 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 jaknajbardziej w przepustnicy jest dosc sporo elektroniki. Od czujnika polozenia przepustnicy po silniczek sterujacy jej otwarciem. No i sterowanie ssaniem.
Dajmon Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Więc jeśli opary oleju przedostają się przez przepustnicę do dolotu co niektórym lub w większości użytkowników 2.0 ALT, to opary te mogą dostawać się do elektroniki przez jakieś osłony (wzdłuż krawędzi) i tam skraplać się. Oczywiście wystarczy może lub aż choćby jedna lub kilka kropel oleju. Będzie on przewodził miedzy elementami przez co doprowadzić może do niestabilności działanie silnika, bo ECU silnika odczyta z przepustnicy dziwne dane. Inaczej olej przewodzi jak jest zimny, a inaczej jak jest ciepły, gorący. Może tu jest właśnie przyczyna z falowaniem obrotów. Olej jak jest ostudzony, czyli zimny, to dodatkowo łapie wilgoć czyli wodę. Jest ona później odparowana gdy silnik jest gorący i wysusza wszystko w swojej okolicy, również wyciąga przewodzącą wilgoć z elektroniki przepustnicy. Sama elektronika przepustnicy może z biegiem czasu nie domagać od strony zabezpieczenia jej przez wpływem działania warunków klimatycznych. Dotychczasowy lakier elektroizolacyjny się utlenił z biegiem czasu, odsłaniając czułe punktu na których odkładają się opary oleju i wilgoć. Nie wyciągałem swojej przepustnicy jeszcze ze swojego samochodu, bo jak na razie nie ma żadnego problemu. Nie wiem więc jak ona wewnątrz wygląda i jaka jest elektronika. Domyślam się więc i wysuwa swoje przemyślenia i wnioski. Gdyby ktoś mógł z Was podrzucić ze dwie fotografie w dobrej jakości z tą elektroniką (zamkniętą i otwartą), to chętnie bym się zaznajomił.
mati95115 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Ja prawdopodobnie jutro biorę się za czyszczenie całego dolotu bo zawalony olejem wiec zrobię jakieś fotki Niby trójnik odmy nowy a i tak wali olejem w dolot ;/ ale chyba przerobie tak żeby odmę puścić gdzieś wolno. Nom dzisiaj nie dałem rady tego ogarnąć muszę znaleźć trochę czasu i się za to wezmę. No to ja po czyszczeniu przepustnicy i kolektora ssącego Sama przepustnica nie była zła ale kolektor w środku masakra zresztą będzie widać na zdjęciu poniżej No przepustnicę chyba każdy widział i wie jak wygląda Nie jest jakoś strasznie brudna ale tłusta od oleju była:) Tutaj jest cała elektronika przepustnicy Tu jak gumowa uszczelka jest dobra nic nie ma prawa się dostać przetarłem tylko lekko benzyną ekstrakcyjną styki i tą czarną płytkę. A zeby to otworzyć to trzeba takich 6 blaszek wypiąć tylko uważnie bo mogę wyskoczyć w dal Nom a tu o to taki obraz mi się ukazał jak przechyliłem kolektor ssący Wlałem do niego trochę benzyny i potrząsałem i tą benzynę z olejem wylałem, później włożyłem szmatkę do środka i trochę tam powycierałem ale nom za dużo nie mogłem zrobić bo brak dostępu. Myslę ze coś się przyda z tego Edytowane 5 Stycznia 2015 przez mati95115
Dajmon Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 To ostatnie zdjęcie kolektora z olejem w środku, to z której strony je robiłeś. Możesz wrzucić z dalszego ujęcia to zdjęcie jeszcze raz? Ja jak sprawdzałem u siebie w samochodzie gruszkę powietrza przy kolektorze, to zrobiłem takie dwa zdjęcia: Zdjęcie poniżej jest z neta i przedstawia cały kolektor ssący, akurat z takiego ujęcia. Jeśli nie dysponujesz innym swoim zdjęciem, to może na tym zdjęciu powyżej zamieszczonym przeze mnie mógłbyś zaznaczyć, które to jest miejsce z tym widocznym u Ciebie olejem.
enrike2 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 czesc dajmon bo tak sie zastanawiam czy jest sens sciagac caly kolektor i go czyscic ?? bo w kazdym alt pewnie ten olej wystepuje a moze nieszczelnosc jest na tych gumach laczacych z silnikiem??
mati95115 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Zdjęcie zrobiłem od strony przepustnicy.
Elendir Opublikowano 4 Maja 2015 Opublikowano 4 Maja 2015 Panowie podepnę się pod temat , ale jest problem , falują obroty podczas jazdy , jadę sobie jadę nagle zapala się kontrolka ECP i spadają na chwile obroty poczym wracają po sekundzie na swoje miejsce i wszystko wraca do normy , pojawia się to sporadycznie , czasem potrafi się jeszcze zapalić kontrolka silnka . Mechanik załamuje ręce , VAG błedów ponoć nie pokazuje.
Paweł Gola Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) Witam, może ktoś pomoże? Oczywiście mam falujące obroty na biegu jałowym, na początku objawiały się sporadycznie i falowały raz na 10-15s, tzn spadały obroty i podnosiły się, teraz jest to cały czas i obroty spadają i podnoszą się, trzęsie budą strasznie. Wszystko na ciepłym silniku i po ostrej jeździe, przy jedzie ekonomicznej faluje troszkę mniej. Objawy te same na PB i LPG. Na VAGu błędów nie ma. W ostatnim czasie wymienione zostały: - świece - cewki (beru zse051) - gruszka - termostat - odma - czwórnik do odmy wszystko na nówki sztuki, oprócz gruszki. przepustnica przeczyszczona, adaptacja zrobiona VAGiem. Nie mam pomysłu co jeszcze wymienić czy co przeczyścić. log z vaga na biegu jałowym http://vaglog.pl/log_247106.html Edytowane 28 Stycznia 2016 przez Paweł Gola
fido920 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Opublikowano 25 Stycznia 2016 (edytowane) Niby trójnik odmy nowy a i tak wali olejem w dolot ;/ Powiedz czy zmieniłeś czwórnik na ten o nowej kostrukcji? Pisze o tym kolega kamil-vag w tym wątku: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/ " SŁABE PUNKTY SILNIKA ALT: . - Niesprawny zawór odpowietrzania pokrywy zaworów (stary najlepiej wymienić na poprawiony o nr 06B103235Q o lepszej konstrukcji, która zapobiega pchaniu się oleju w dolot + nowy oring na wyjście z pokrywy N90465004 ) Po prawej nowy 06B103235Q Wyjście olejowe do odmy - w nowym jest znacznie niżej, dodatkowo jest załamanie, które ułatwia spływanie z górnych ścianek. Wyjście do dolotu powietrza - jest o wiele wyżej, także jeśli nawet się nazbiera oleju w czwórniku to przelew pójdzie najpierw w stronę odmy, a nie jak w starym spływał do dolotu. Jak za cenę 30 zł w ASO, warto go zmienić raz na rok, jest tam w środku membranka, która pod wpływem oleju się odkształca i zawór odpowietrzający przestaje spełniać swoją rolę." Edytowane 25 Stycznia 2016 przez fido920
martikawka Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 (edytowane) Panowie i jak poradził ktoś z tym falowaniem bo u mnie też się zaczęło pod kompem serwisowym ori z aso pokazało tylko dwa błędy coś od termostatu i oczywiście kat wydajność poniżej progu a jak sprawdzał układ elektryczny to było wypadanie zapłonu na jednej Cewice jak spadały obroty to pokazało wypadanie zapłonu i tak za każdym razem odrazu założyliśmy nową ori z aso do i czwornik i dalej to samo dodam jeszcze ze jak auto ostygnie po jeździe to znaczy temp na zegarach spadnie do końca to włącza się ssanie i trzyma dość długo tak jakby na dworze było z -20 i auto stało całą noc jak się acznie n agrzewac to jest ok Edytowane 12 Lutego 2016 przez martikawka
black338 Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Czyszczenie i adaptacje przepustnicy robiles ? Dziwna sprawa ze zaczelo sie to po instalacji LPG , i niby po jej regulacji ustapilo na jakis czas. Silnik zawsze odpala na benzynie i LPG nie powinno miec na to wpływu. A czy silnik faluje caly czas czy np po rozgrzaniu tego nie robi ?? Miałem kiedyś podobne problemy,pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz czy są jakieś błędy,jeśli nie to sprawa jasna. U mnie winny był paronik i czujnik temperatury w mim zawarty. Jeśli przez szwankujacy gaz komp łapie błędy to później na ciepłym już normalnie chodzi a na zimnym głupiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się