mycha1236 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Witam czy ktoś z was może spotkał się z takowym problemem , chodzi tu dokładnie o szum / tarcie jakby coś szorowało (np. wirnik o obudowę w turbo ) objawia sie to tylko wtedy gdy obroty dochodzą do ok. 2 tyś i wcisnę sprzęgło tak samo jest na postoju , na biegu jałowym wkręcę na 2 tyś po czym puszczam gaz i słychać te szorowanie przez 1-2 sek , sprzęgło , dwumas , sprzęgiełko alternatora - to odpada gdyż zostało to wymienione . Auto normalnie pali przyspiesza jak zwykle tylko niedawno pojawił się ten dziwny dźwięk który potrafi zdenerwować
mycha1236 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Co takiego stało się z turbo ? ---------- Post dopisany at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany at 21:52 ---------- Za surge odpowiada sterowanie turbo ( grucha ) czy cos innego ?
mycha1236 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 No coś całkiem podobnego co jest przyczyna zapieczone łopatki ? grucha ?
Duch^ Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Najprawdopodobniej turbo do regeneracji lub wymiany ale i nie koniecznie.. zdejmij wąż gumowy z turba i zobacz jak wyglądają łopatki w turbinie i ścianka turbo. Sprawdź też luzy wzdłużne i poprzeczne.
mycha1236 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Turbo surge chyba rzadko kiedy kwalifikuje turbo do regeneracji na początek jak kolega lukjar7 polecił turbo do czyszczenia
mlodziak22 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 jeśli nie czytałeś tego wątku to poczytaj, u mnie są podobne objawy jak na filmiku, jeżdzę tak niecały rok i wszystko ok http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-awx-niepokojacy-dzwiek-11005/
mycha1236 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Czytałem to przeczesałem kazdy temat w którym pada pojecie " surge turbo " i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co powoduje i jak usunąć to zjawisko
aras837 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Ja jeżdżę z tym delikatnym szuraniem od 2 lat i nic. W lato go niema a na jesieni i w zimę się pojawia
Duch^ Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Ostatnio miałem styczność z tym u znajomego poleciłem regeneracje i ucichło wszystko
mycha1236 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Dla samej satysfakcji żeby tylko znikł ten dźwięk regeneracja to raczej slaby pomysł z ciekawości obejrzałem dziś wirnik od strony zimnej i o dziwo jest w bdb stanie nic nie obciera luzy są minimalne ledwo wyczuwalne nie ma możliwości aby wirnik obcierał o obudowę , zajadę jutro zapytam mechanika ile za czyszczenie turbo ewentualnie na to się skusze
slo Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Mam tak od 2 lat. Teraz od wiosny tego nie ma ale pojawi się na zimę. 60% posiadaczy AWX tak ma, nie ma się czym martwić.
mycha1236 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Najdziwniejsze jest to ze to wzięło się z niczego z dnia na dzień auto normalnie przyspiesza nie wchodzi w tryb serwisowy tylko ten dźwięk jezeli z wirnikiem jest wszystko ok nie ma luzów to zostaje chyba tylko zmienna geometria która się przycina lub tez za wolno reaguje
darkle Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Też to mam. To jak szum uchodzącego powietrza więc zmieniłem nawet oringi na rurach od IC i przy EGR bo wydawało mi się że może być nieszczelność ale raczej nic to nie zmieniło. Cały dolot wygląda na szczelny ale to szuranie to chyba faktycznie zbyt wolno reagująca geometria turbiny.
mycha1236 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Pogrzebałem dziś trochę żeby zobaczyć organoleptycznie jak wygląda turbo od strony zimnej zrobiłem kilka zdjęć żeby pokazać jak to wygląda u mnie , po łopatkach widać ze coś stanęło na ich drodze i trochę poszarpało:facepalm:, nie mam doświadczenia z turbinami i nie wiem jaki powinien być dopuszczalny luz ale na zdjęciach widać ze dolna strona obudowy jest obtarta oraz wirnik u góry ma spory luz od obudowy , zaś na dole leży prawie na obudowie. Czy myślicie że turbo powinienem oddać do regeneracji ? Foto:
slo Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 wg mnie nie ma tragedii. jest luz wzdłużny ? Postrzępione początki łopatek są od syfu który przeleciał przez filtr powietrza.
mycha1236 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Wzdłużnego nie wyczułem na 99% nie ma
Duch^ Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Wirnik w nie najlepszym stanie i za bardzo leży na obudowie względem góry ale tragedii nie widać. Sprawdź też czy te dziwne dźwięki nie wydaje sprzęgiełko na alternatorze. Nagraj ten dzwięk bo do końca nie wiemy czy chodzi Tobie o dźwięk zapieczonej geometrii czy może z zacierającą się Turbiną a może albo i dziurą w dolocie, wydechu..
mycha1236 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Sprzęgiełko odpada - nówka sztuka zresztą na zatartym tez był ten dźwięk a rodzaj dźwięku jest taki jak w filmiku który podałeś w 4 poście
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się