Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po rozgrzaniu brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.

Samochód zanim się rozgrzeje jedzie poprawnie (nominalna moc), może od 0 do 2000 obr./min jakby był troche słabszy, po za tym ok.

Jak samochód się rozgrzeje (nie koniecznie 90st.C) nagle w trakcie jazdy jakby odcinało turbo i nie ma mocy. Wyłączanie silnika nic nie daje.

Tylko rano jak go 1. raz odpalam (samochód w garażu ~18st.C) lub po dłuższym postoju, to mogę się cieszyć jazdą, wkręca się na maksymalne obroty i wszystko jest ok.

Po rozgrzaniu nagle auto traci moc i zbiera się gorzej od 126p :/

Ma ktoś może jakiś pomysł? Poniżej błąd i logi sczytane z VAGa:

Błąd w silniku:

17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa brak osprzętu/nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY.

[/color]Dynamiczne na zimnym silniku (normalna moc):

Log (0 - 003,011)

Dynamiczne po rozgrzaniu silnika (brak mocy):

Log (0 - 003,011)

Statyczne po uruchomieniu silnika (zimny silnik):

Log (0 - 000,003)

000_002_003.jpg

004_007_013.jpg

014_018_023.jpg

Opublikowano

Aby wyniki pomiarów były miarodajne należy je robić na silniku rozgrzanym. Ten AWX jest po modyfikacji (chipie). Podmień czujnik.

Opublikowano

Po czym widać, że mój AWX jest po chipie? Kupiłem go rok temu i nic z nim nie robiłem, ładnie się zbiera owszem, ale nie myślałem, że już ma w sobie "wirusa". Poprzedni właściciel nic mi nie wspominał, że coś z nim robił i do teraz byłem przeświadczony, że jeżdże seryjną 130stką... (nawet myślałem, żeby podjechać do Spanky'iego na chip).

Opublikowano
Po czym widać, że mój AWX jest po chipie? Kupiłem go rok temu i nic z nim nie robiłem, ładnie się zbiera owszem, ale nie myślałem, że już ma w sobie "wirusa". Poprzedni właściciel nic mi nie wspominał, że coś z nim robił i do teraz byłem przeświadczony, że jeżdże seryjną 130stką... (nawet myślałem, żeby podjechać do Spanky'iego na chip).

program jest i niestety dosyc mocno nadwyrezajacy spreżarke [jezeli jest seryjna] ...

zrob komplet logow , bedze mozna powiedziec wiecej o problemie jak i samej modyfikacji

Opublikowano

Chyba problemem będzie jednak usterka elektryczna gdyż w pierwszym logu ciśnienie doładowania jest OK a już drugi log od razu jest rozpoczęty w trybie awaryjnym (stałe wskazanie 92,4 % wysterowania N75 w grupie 011). Odczytaj błędy w sterowniku silnika i je podaj. Jak nie będzie błędów to zloguj również grupę 010 dynamicznie logując komplet.

Opublikowano

Podejrzewam, że może to być elektrozawór... będę musiał podmienić i sprawdzić

Spanky,

możesz mi napisać jak wykonać komplet logów? Jakie informacje byłyby Ci potrzebne, żeby powiedzieć coś więcej o chipie ?

Opublikowano
Chyba problemem będzie jednak usterka elektryczna gdyż w pierwszym logu ciśnienie doładowania jest OK a już drugi log od razu jest rozpoczęty w trybie awaryjnym (stałe wskazanie 92,4 % wysterowania N75 w grupie 011). Odczytaj błędy w sterowniku silnika i je podaj. Jak nie będzie błędów to zloguj również grupę 010 dynamicznie logując komplet.

3 bieg 1500-4200 rpm , kazdy blok osobno

dynamiczne 001/003/004/007/008/010/011

Opublikowano

popraw logi nie masz gazu na max sprawdź n75 ten filterek w nim czy jest czysty, oraz czy sztanga się nie przycina,

Opublikowano

przepływka mało mierzy( przepływka do wymiany ) , silnik nie dogrzany ( termostat do wymiany ) , turbo przeładowuje ( geometria do sprawdzenia i ewentualnie do czyszczenia ).

Opublikowano

Panowie pragnę zauważyć, że wskazania przepływki mogą wprowadzać w błąd poprzez nierównomierne wysterowanie czujnika położenia pedału gazu. Turbosprężarka nie przeładowuje tylko w zwyczajny sposób mapa doładowania tak wygląda.

Opublikowano

czyli według ciebie doładowanie od ok 3000 obr idzie zgodnie z tym co chce sterownik ?

Opublikowano

wgraj serie bo program jest bardzo niskich lotów ... szkoda sprężarki na takie wydumki

dopiero po wgraniu zrob ponownie logi i bedzie mozna powiedziec co w aucie wymaga poprawy, a co nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...