wiki Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 kolego jak termostat to tylko ori, ja to przerabiałem i dziesiatki ludzi tutaj, jak wsadziłem ori wróciło wszystko do normy a jak miałem wachlera to szkoda gadać, nawet budowa się różnił, a co do pomiaru czujnika to kolega adadur kiedys to opisywał poszukaj, ja tez w to się bawiłem, ale mi na vagu wywalało błędy czujnika
Morus Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 Zrobiłem test na org. termostacie (uszkodzonym jak mi się wydawało) wsadziłem go do garnka z wodą i zacząłem grzać: 84'C - po wyjęciu go w,oda powoli wycieka z 'kieliszka' ,nie widać żadnej szczeliny 87'C - ciągle nie widać szczeliny ale woda znajduje ujście 91'C - widać małą szczelinę 97'C - termostat otwarty Co wy na to?
lukasgo3 Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 walniety on pelne otwarcie powiien miec przy 87 max 90
Morus Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 A jak ma się to do mojej temp. silnika która nie przekraczała (i nie przekracza) 70 stopni?
wiki Opublikowano 13 Listopada 2007 Opublikowano 13 Listopada 2007 skoro masz termometr z takim zakresem temp. do mierzenia cieczy, to zmierz temp. płynu chłodniczego i dowiesz się czy czujnik temp. w twoim aucie cię nie oszukuje jak dla mnie oryginalny termostat jest dobry - mieści sie w skali błedu odczytu temp. przez rózne czujniki diagnoza - walnięty czujnik (częsta przypadłosć)
Morus Opublikowano 14 Listopada 2007 Opublikowano 14 Listopada 2007 No właśnie tym bardziej ,że dziś rano robiłem logi silnika na kanale 07 i wskazał temp.płyny na -30,6 przy temp otoczenia -0,5. A co do pomiaru temp w zbiorniku wyrównawczym to wydaje mi się ,że nie będzie to zgodne z rzeczywistością, bardziej będzie to wypadkowa temp. w chłodnicy i w bloku.
adadur Opublikowano 15 Listopada 2007 Opublikowano 15 Listopada 2007 kolego jak termostat to tylko ori, ja to przerabiałem i dziesiatki ludzi tutaj, jak wsadziłem ori wróciło wszystko do normy a jak miałem wachlera to szkoda gadać, nawet budowa się różnił, a co do pomiaru czujnika to kolega adadur kiedys to opisywał poszukaj, ja tez w to się bawiłem, ale mi na vagu wywalało błędy czujnika Niestety na aucie cieżko to pomierzyć bo dostęp tragiczny (bynajmniej w AJMie) Zrobiłem test na org. termostacie (uszkodzonym jak mi się wydawało) wsadziłem go do garnka z wodą i zacząłem grzać: 84'C - po wyjęciu go w,oda powoli wycieka z 'kieliszka' ,nie widać żadnej szczeliny 87'C - ciągle nie widać szczeliny ale woda znajduje ujście 91'C - widać małą szczelinę 97'C - termostat otwarty Co wy na to? Jest OK!!! 87st.C to początek otwarcie!!!
lone_wolf Opublikowano 18 Listopada 2007 Opublikowano 18 Listopada 2007 Ok to ja mam pytanie również o termostat a nie chcę zakładać nowego tematu. Wskazówka w zegarach żyje własnym życiem i ma opóźnienie, na klimatroniku na kanale #51 szybciej osiągam 90C niż na #49, co za tym idzie wydaje mi się, że termostat jest cały czas otwarty. Czy dobrze rozumuję? Temperatura nigdy nie przekracza 90C czyli teoretycznie termostat jest sprawny. Jest jeszcze jedno ale w mieście silnik nagrzewa się po 4-5 km, w trasie po 8-9 - to już chyba jest nie tak. Wnioski: czujnik i termostat do wymiany?
grabalaba Opublikowano 18 Listopada 2007 Opublikowano 18 Listopada 2007 na klimatroniku na kanale #51 szybciej osiągam 90C niż na #49 I tak ma być. wydaje mi się, że termostat jest cały czas otwarty. Sprawdź dolny wąż idący z chłodnicy do silnika - jak jest zimny to termostat jest dobry! Wnioski: czujnik i termostat do wymiany? Z tego co napisałeś to wszystko jest ok.
lone_wolf Opublikowano 18 Listopada 2007 Opublikowano 18 Listopada 2007 Ok, czyli wynika, że V6 po prostu długo się nagrzewa, tak? No i co z wskazówką na blacie?
adadur Opublikowano 19 Listopada 2007 Opublikowano 19 Listopada 2007 grabalaba: Cytat: lone_wolf 18 Listopad 2007, 17:51 wydaje mi się, że termostat jest cały czas otwarty. Sprawdź dolny wąż idący z chłodnicy do silnika - jak jest zimny to termostat jest dobry! Tak ale do pewnego momentu w okolicach 90 st.C termostat zaczyna się uchylać i wąż może być lekko ciepły - przy prawidłowo dziąłającym termostacie i pompie wody nie ma szans osiągnąć temp zbliżonych do 100st.C a z tym wiąże się większy przepływ (otwarcie termostatu) i rozgrzanie węża.
EndriuGiz Opublikowano 21 Listopada 2007 Opublikowano 21 Listopada 2007 Wskazania temperatury miałem tak jak na fotce.Mechanior wymienił termostat i czujnik ponoc dobrej firmy.Było ok przez miesiac. Zgłaszajac reklamacje stwierdził ze w AUDI to morma.d*pa prawda. Czujnik temperatury musi miec 2 omy oporności inna wartosc bedzie wskazywac błedna temperature na zegarku
jazz_27 Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 Witam, mam takie pytanie czy wyjęcie tego czujnika temperatury wiąże się rozlaniem płynu chłodzącego ?
mrog Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 czy wyjęcie tego czujnika temperatury wiąże się rozlaniem płynu chłodzącego ? mechanik wymieniał mi czujnik i mówił, że płyn się nie wylewa (nie było mnie przy wymianie), bo takie samo pytanie mu zadałem.
jazz_27 Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 No to OK bo by trzeba było ściągać osłonę silnika. Dzieki
SZYCHA Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 Panowie! U mnie też coś silnik jest nie dogrzny ...nigdy nie było 90oC, zgodnie z zaleceniami zaczołem "terapię" od wymiany czujnika - ryzyk fizyk 85 zł (orginał Luksemburg + oring) No i nic...nadal nie dogrzny. Teraz kolej na termostat. Wiem czujnik moznabyło sparwdzić omomierzem :gwizdanie:...teraz sparawdze ten stary...a wymiana myśle że się przyda (koszt do przyjęcia). Po II liftingu 49C pokazuje to co mam na liczniku (przynajmniej tak jest u mnie)dziwne bo przy temp. +3oC pokazuje na starcie 27 oC ????? P.S Jak się człowiek naczyta to zaraz jakąś "chorobę" w aucie znajdzie...i spokoju nie ma Pozdro
Tosik Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 Nie wiem czy dobrze mówię ale słyszałem że kanał 51 - temperatura silnika na bloku silnika, 49- temperatura cieczy chłodzącej. I w sumie zgadzałoby się bo najpierw rośnie na 51 a potem na 49.
wojciech007 Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 A ile może kosztować oryginalny termostat do Audi A6 C4 1996 2,5TDI AEL? Mógłby ktoś się zorientować w ASO, bo ode mnie trochę daleko, a planuję wymianę, bo auto grzeje się tylko do 81st i nie chcę wsadzać podróbki żeby nie wymieniać ponownie za miesiąc. Chyba, że macie jakieś inne dobre firmy.
SZYCHA Opublikowano 26 Lutego 2008 Opublikowano 26 Lutego 2008 ....tydzien temu wymnieniłem termostat ....bi zama wymiana czujnika temp. nie poskótkowała. Za czujnik ORI w "salonie" dałem 84 zł + 3 zł oring + G12plus (2 butle po 1.5 l) po 27 zł. Warto było....90,7 oC stoi po paru minutach (kiedyś zmierzę orientacyjnie)....ogrzewanie teraz działa lepiej....tylko zimy nie ma. Myślę, że tremostat do A6 rózni się od A4....sprawidziłem w ETKA ... to i cena będzie inna (wyższa). Polecam ORI, znam kilka przypadków (termostrat za 30 zł) i efekt żaden...loteria bo bywają dobre. Pozdro SZYCHA
wojciech007 Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 Powiedzcie w końcu co to jest za wartość 51c w klimatroniku I, bo u mnie jak jadę 100km/h to jest 91, a jak tylko zdejmę nogę z gazu to maleje stopniowo do 81 i nie wiem czy zmieniać termostat czy nie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się