Brozas_PTP Opublikowano 23 Marca 2008 Opublikowano 23 Marca 2008 witam u mnie temperatura na desce caly czas wskazuje 70-72 stopni i ani Celcuja wiecej,raz na ruski rok podskoczy do 90 ale dawno juz nie widzialem zeby wskazowka ja pokazywala...jak myslicie to chyba termostat???czekam na jaka podpowiedz
mrog Opublikowano 30 Marca 2008 Opublikowano 30 Marca 2008 pytanie stare jak ten temat, termostat do wymiany ale wcześniej sprawdź jeszcze czujnik.
mozilla Opublikowano 3 Kwietnia 2008 Opublikowano 3 Kwietnia 2008 hey :th: Wczytałem się w temat i nurtuje mnie kilka pytań W climatroniku na 49 wskazuje 0 na 51 zaczyna się powoli wzrastać zazwyczaj od ok 40* do 80* na biegu jałowym osiąga temperaturę 70* po ok 20min ;( jak się przejadę to szybciej w 15min jazdy mam 82* Zegar z liczników powoli rośnie od 60* do prawie 90* i tak się zatrzymuje i nic więcej nie dzieje się z nim (i to mnie najdłużej zwodziło że jest wszystko OK) . Do czasu kiedy nie okazało się że apetyt wzrósł do 7,2/100. Doradzali mi sprawdzenie ustawień konta wtrysku bo miałem zmianę paska i alternator był wyjmowany (silnik pali ok). Ale znalazłem post o termostacie. I się zastanowiłem. Po zapaleniu auta sprawdzam jak rośnie temp na kanale 51 i co chwila sprawdzam czy dolny wąż wchodzący do chłodnicy, czy się grzeje. ALE jest coś wąż jest cały czas zimny jak by nie puszczał za wcześnie, czy to norma ? Górny jest gorący do samej chłodnicy I tu mam niejasność dochodzi do temp 84* i to max jak na moje auto. Możliwe jest coś takiego? mało kto pisał czy sprawdzał wąż dolny. Czy tak dobrze działa chłodnica? Czy obieg płynu działa na zasadzie że do chłodnicy wpływa z góry a wypływa od dołu? czy jest na odwrót? (jak się uda jutro VAGowanie zrobię. Ustawiłem się z Salonem OOOO na odbiór termostatu i nie wiem czy brać i wymieniać?)
mrog Opublikowano 4 Kwietnia 2008 Opublikowano 4 Kwietnia 2008 mało kto pisał czy sprawdzał wąż dolny. Czy tak dobrze działa chłodnica? kolega wiki przerabiał temat węży, skontaktuj sie z nim bo ja nie pamiętam do jakich wniosków doszedł. Albo zrób tak ja i wiki - spotkaj sie z kimś kto ma taki sam silnik i porównasz temp. węży.
kriss82 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Ostatnio zauwazyłem ze mojej autko nie grzeje sie tak jak powinno.Z dnia na dzien grzało sie coraz gorzej.Jadąc do Lublina zauwazyłem ze nie nagrzewa sie do 90st C, przy 10st C na dworze.Pomyslałem ze to moze byc wina termostatu a w związku z tym, wiekszy apetyt mojej niuni na ON.Po przeczytaniu paru postów na różnych forach, wyczytałem zeby sparawdzic na klimatroniku na kanale 49<klimatronic> jaka jest temperatura?Wiec, tak zrobiłem pojechałem do lublina i spowrotem a na kanale 49 pozazuje mi 80st C a na kanale 51 cały czas trzyma stała temperature 90st C, a na desce rozdzielczej na zegarku pokazuje mi równe 90st C poczym, zaraz spada do 80st C.Wiec moje pytanie-->Czy moje autko jest niedogrzane i czy mam wymienic termostat czy sprawdzic czujnik temperatury, bo moje autko na dzien dziejeszy pali jakies 12 litrów. _________________
mozilla Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Hey :th: Jak już wcześnie pisałem hey :th: W climatroniku na 49 wskazuje 0 na 51 zaczyna się powoli wzrastać zazwyczaj od ok 40* do 80* na biegu jałowym osiąga temperaturę 70* po ok 20min ;( jak się przejadę to szybciej w 15min jazdy mam 82* Zegar z liczników powoli rośnie od 60* do prawie 90* i tak się zatrzymuje i nic więcej nie dzieje się z nim (i to mnie najdłużej zwodziło że jest wszystko OK) . Do czasu kiedy nie okazało się że apetyt wzrósł do 7,2/100. Jestem po wymianie termostatu. Teraz na climatroniku na 51 kanale 90* mam po ok 10km w mieście. Na trasie to już po 7km. Na trasie trzyma średnio 91* co jakiś czas pojawia się 90* i jest :> Koszty: Termostat + uszczelka w salonie Audi =96 PLN Płyn koncentrat G12+ w salonie Skody, obok audi jest salon (ale pojechali ściemy na półce mieli 18PLN/litr a w kasie okazało się 21.40PLN/litr. Ale i tak taniej niż w Audi a to samo w środku :gwizdanie:) Wcześniej miałem zielony płyn więc zgodnie z opisem na butelce wypuściłem całość, blok silnika nie ma kamienia więc jest ok. odpowietrzenie polegało na tym że tylko dolewałem do zbiorniczka płyn do momentu kiedy już nie ubywał. Roboty na ok 2 motogodziny. Zobaczymy jak spalanie ale to za jakiś czas.
maly2rafcio Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Na początku chciałem się przywitać gdyż od wczoraj jestem posiadaczem A4 1,9 TDI AFN z 1999 roku. I niestety podczas zakupu przegapiłem że wskaźnik temperatury przy zegarach leży na 60 stopniach (albo w ogóle się nie podnosi). Po przeczytaniu tego wątku pobiegłem do auta aby sprawdzić wskazania na klimatroniku (VAGa nie mam). I podczas jazdy na kanale 49 mam 30stopni a na 51 90 stopni. Tak jak już pisałem wskazówka przy licznikach leży na 60 stopni. Tak więc wymieniać termostat czy coś innego? Dzięki
maly2rafcio Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 A jaki model konkternie powinienem kupić do mojego silnika. Kiedyś w Passacie wymieniałem na Wahlra i byłem zadowolony. Tak więc jaki symbol powinien mieć Wahler lub gdzie szukać tego symbolu? Dzięki
Wihajster Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 A jaki model konkternie powinienem kupić do mojego silnika. Kiedyś w Passacie wymieniałem na Wahlra i byłem zadowolony. Tak więc jaki symbol powinien mieć Wahler lub gdzie szukać tego symbolu? Dzięki odpowiedz na twoje pytanie znajduje sie na poczatku watku
Musashi Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 dokladnie tak jak bylo powyzej: jedz do ASO, termostat kupisz na podstawie VIN, a przy okazji kupisz koncentrat plynu G12+ zlanego plynu nie wlewa sie ponownie do silnika! pozaty warto co kilka lat wymienic na nowy - zdrowiej dla pompy chlodzacej oraz uszczelki pod glowica.
adadur Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 A mi się wydaje że jak koledze wskazanie cały czas trzyma się ok 30 st. to winny jest czujnik.
Jarek_b2 Opublikowano 13 Maja 2008 Opublikowano 13 Maja 2008 A ja dzisiaj sprawdzałem na climatroniku kanał 55 miałem 18stopni więc pasuje temperatura otoczenia (ale jak odpaliłem silnik to po 3 min wskoczyła na 21 stopni. na kanale 51 pokazuje mi ta samą temperature co na zegarach analogowych i rośnie razem ze wskazaniami wsaźnika temperatury. NA kanale 49 nie mam nic. Więc czy mój kanał 51 może pokazywać wartość temperatury silnika dodam że jak jade to ta temperatura waha sie na kanale 51 od 86 do 95 stopni ( jak było dość ciepło na dworze)
Wihajster Opublikowano 13 Maja 2008 Opublikowano 13 Maja 2008 w twoim roczniku jest kanal 51 prawidlowy w mlodszych 49
maniek598 Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 witam mam do was takie pytanie chociaż może było to już poruszane ale nie moge znaleść jak włączyć na panelu klimatronika te kanały ?
mozilla Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 hey :th: http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronika-t70.0.html opisane kody i jak się tam dostać
maniek598 Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 dzięki [br]Dopisany: 06 Lipiec 2008, 16:38 _________________________________________________u mnie kanał 49 w trasie 69 st. C 51 cały czas równo 90 st. C
mozilla Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 hey U mnie kanał 51 po wymianie termostatu wskazuje 90* i jest OK :> Spalanie spadło do normy ok 6l/100 w miescie
maniek598 Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 a kanał 49 ? jaką temperature pokazuje ?
mozilla Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 hey Auto w garażu i chyba nie sprawdzałem tak naprawdę na 49 wczytaj się w temat bo tam było wyjaśnione co w jakim roczniku oznaczało. Z tego co pamiętam to są odczyty z bloku i z jakiegoś czujnika jeszcze ale nie pamiętam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się