Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!!! :notworthy:

u mnie jest dziwna sprawa!!

po pierwsze jest ok. 6stopni róznicy miedzy blatem a klima na kanale49

po drugie faluje temperatura na blacie i na klimie

nie wiem czy to termostat czy czujnik!!!

pozdrawiam!!! :hi:

Niczym się nie przejmuj, wszystko ok :) Wskaźnik na blacie działa w sposób przybliżony :wink4:

U mnie też pokazuje ok 92st, a na klimatroniku 86st :) Termostat mam nowy :)

Opublikowano

Jasne nie przejmuj się :gwizdanie:

Jak Ci faluje temperatura na blacie to masz temperaturę przybliżoną jak kolega napisał :cool1: Przybliżona między 60 a 90 st. :polew:

Jak można takie głupoty pisać :wallbash:Temperatura na blacie powinna stać nieruchomo na 90 st. a jak jest inaczej to coś jest nie tak, przeważnie jest to termostat lub czujnik temperatury.

Opublikowano

Jasne nie przejmuj się :gwizdanie:

Jak Ci faluje temperatura na blacie to masz temperaturę przybliżoną jak kolega napisał :cool1: Przybliżona między 60 a 90 st. :polew:

Jak można takie głupoty pisać :wallbash:Temperatura na blacie powinna stać nieruchomo na 90 st. a jak jest inaczej to coś jest nie tak, przeważnie jest to termostat lub czujnik temperatury.

Specjalna lektura dla kolegi NYNA: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_co_dzieje_sie_w_ukladzie_chlodzenia-t61966.0.html

Jestem za poważnym człowiekiem żeby głupoty pisać :polew:

Opublikowano

Niczym się nie przejmuj, wszystko ok :) Wskaźnik na blacie działa w sposób przybliżony :wink4:

U mnie też pokazuje ok 92st, a na klimatroniku 86st :) Termostat mam nowy :)

to cos nie tak ci pokazuje jesli masz nowy termostat :gwizdanie: ja przed wymianą max łapałem te 86stopni na klimatroniku kiedy na blacie było 90. Te 86 za nic w świecie niechciało sie podciagnać do tych 90. :wallbash:

Po wymianie termosa na blacie dalej mam 90 stopni ale na klimatroniku za to 89 trzyma ciągle sprawdzane podczas tych mrozów :gwizdanie: Jesli sprawny termostat to nie powinno spadać ponizej 88 stopni :good: na klimatroniku

Opublikowano

Niczym się nie przejmuj, wszystko ok :) Wskaźnik na blacie działa w sposób przybliżony :wink4:

U mnie też pokazuje ok 92st, a na klimatroniku 86st :) Termostat mam nowy :)

to cos nie tak ci pokazuje jesli masz nowy termostat :gwizdanie: ja przed wymianą max łapałem te 86stopni na klimatroniku kiedy na blacie było 90. Te 86 za nic w świecie niechciało sie podciagnać do tych 90. :wallbash:

Po wymianie termosa na blacie dalej mam 90 stopni ale na klimatroniku za to 89 trzyma ciągle sprawdzane podczas tych mrozów :gwizdanie: Jesli sprawny termostat to nie powinno spadać ponizej 88 stopni :good: na klimatroniku

Wszystko się kolego zgadza :) tylko że ja pokonuje codziennie dystans 6 km po mieście i nie ma szans żebym dogrzał na mrozie silnik do 90st, za to na trasie jest ok :) Chciałem tylko wskazać w swoim poście na fakt występowania różnicy temperatur pomiędzy klimatronikiem a wskaźnikiem, który tylko pokazuje przybliżoną temperaturę.

Opublikowano

Dziękuje za lekturę ale już ten wątek wcześniej czytałem i nie widzę związku.To że temperatura spada na postoju jak są niskie temperatury to chyba nic dziwnego.Jednak falowanie temperatury na klimie i na desce to zupełnie inna sprawa.Mnie jak temperatura falowała to podczas jazdy z 90 w 10 sekund spadała do 60 i za chwile znowu do góry i to jest dla mnie falowanie temperatury.

Opublikowano

sory ze znowu to walkuje ale sam juz nie wiem co padlo, temperatura na wskazniku obok obrotomierza po przejechaniu trasy 140km w temp pow ok 20 stop pokazuje lekko ponad 70 stopni, obydwa wiatraki kreca caly czas wiec co mi walnelo termostat czy czujnik temp ????????? po mojemu jesli walnol by termostat to obieg by sie nie otwieral i ciecz by sie gotowalo a u mnie tak nei jest, wiec mysle ze to czujnik ale na forum wycztalem ze w takich przypadkach pada termostat wiec wielkie HELP

Opublikowano

wymien na pocztątek czujnik.

Opublikowano

U Idczaka w Zgierzu powiedzieli mi dzisiaj za termostat 145zł. Macie może namiar na inne tańsze ASO???

Opublikowano

sory ze znowu to walkuje ale sam juz nie wiem co padlo, temperatura na wskazniku obok obrotomierza po przejechaniu trasy 140km w temp pow ok 20 stop pokazuje lekko ponad 70 stopni, obydwa wiatraki kreca caly czas wiec co mi walnelo termostat czy czujnik temp ????????? po mojemu jesli walnol by termostat to obieg by sie nie otwieral i ciecz by sie gotowalo a u mnie tak nei jest, wiec mysle ze to czujnik ale na forum wycztalem ze w takich przypadkach pada termostat wiec wielkie HELP

Według mnie to termostat też tak miałem. Termostat za szybko się otwiera czyli prościej mówiąc przepuszcza i silnik czy raczej temp.cieczy chłodzącej nie może się nagrzać do 90C. Powiedzmy przy 70C(zamiast przy 87C) termostat się otwiera i "puszcza" ci płyn chłodniczy w "duży obieg"
Opublikowano

Panowie jaki ma nr termostat oryginalny do A4 kod silnika ADP

Znalazłem dwa oryginały (niby) na allegro:

http://www.allegro.pl/item615627523_termostat_vw_audi_seat_1_6benzyna_nowka_orygina.html

http://www.allegro.pl/item616129894_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html

i teraz pytanie; który wybrać???

Opublikowano

Panowie jaki ma nr termostat oryginalny do A4 kod silnika ADP

Znalazłem dwa oryginały (niby) na allegro:

http://www.allegro.pl/item615627523_termostat_vw_audi_seat_1_6benzyna_nowka_orygina.html

http://www.allegro.pl/item616129894_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html

i teraz pytanie; który wybrać???

Pierwszy typ jest na 84C a powinieneś mieć na 87C,drugi też taki nie wiadomy (raczej do TDi a nie do 1.6) Powinien być numer 050 121 113 C. Kup najlepiej WAHLER : http://www.motoallegro.pl/item605216885_wahler_termostat_vw_audi_skoda_1_6_2_0.html[/url]

lub (ja na taki niedawno wymieniłem w swojej 1.6 ANA i nie narzekam) :

http://www.motoallegro.pl/item603464938_termostat_vw_audi_skoda_1_6_2_0_kxmk.html

Opublikowano

Panowie jaki ma nr termostat oryginalny do A4 kod silnika ADP

Znalazłem dwa oryginały (niby) na allegro:

http://www.allegro.pl/item615627523_termostat_vw_audi_seat_1_6benzyna_nowka_orygina.html

http://www.allegro.pl/item616129894_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html

i teraz pytanie; który wybrać???

Pierwszy typ jest na 84C a powinieneś mieć na 87C,drugi też taki nie wiadomy (raczej do TDi a nie do 1.6) Powinien być numer 050 121 113 C. Kup najlepiej WAHLER : http://www.motoallegro.pl/item605216885_wahler_termostat_vw_audi_skoda_1_6_2_0.html[/url]

lub (ja na taki niedawno wymieniłem w swojej 1.6 ANA i nie narzekam) :

http://www.motoallegro.pl/item603464938_termostat_vw_audi_skoda_1_6_2_0_kxmk.html

Dzięki za odpowiedź....

Wybór padł na WAHLERA

Opublikowano

Pozwolę się podpiąć pod temat i zapytać o furę kolegi a6 1.9 tdi (afn).

Kilka dni temu postanowiliśmy zrobić logi. Rozgrzałem furę, na blacie 90st. podpinam vaga a tu w 007 pozycja 4 temperatura zaledwie 19st i na tym zakończyliśmy logowanie :(. Dzisiaj rano podpiąłem vaga na zimnym silniku w 007 wszystkie trzy temperatury były około 18st. w 17 instruments 003 30st. na klimie kanał 49 14st. wskazania kanału 51 to jakaś bzdura 159.

Czy czujnik temperatury nadaje się do wymiany czy szukać przyczyny gdzieś indziej?

Dziękuję za wszelkie odpowiedzi :hi:

Opublikowano

Klimatronik ma osobny czujnik temperatury 2 pinowy na 49 masz temp. cieczy, na 51 temp. oleju ( starsze wersje do 96r mają odwrotnie )

Sprawdz temperature na rozgrzanym silniku kanał 49 klimatronika

czujnik temp. cieczy G62 jest 2 obwodowy - (4 pinowy) jeżeli jest różnica miedzy nimi to VAG wskaże błąd

Sprawdż styki z czujników temp.

masz tu linka

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz. Sprawdzę to jak znajdę trochę wolnego czasu. :hi:

Opublikowano

Witam Kolegów,

No i mnie w końcu dopadł problem z temperaturą silnika. A było to tak.

Wybrałem się z rodzinka na wycieczkę do Pragi. W drodze powrotnej wskaźnik temperatury na blacie zaczął wariować. Wskazania od 90 do 60 stopni. Zmiany następowały bardzo szybko. W ciągu minuty ze skrajności w skrajność.

Decyzja podjęta wymiana termostatu - niestety nie oryginał. Ale pan w sklepie powiedział, że to taki jak montują na pierwszym montażu.

Termostat wymieniony na trasie temperatura silnika jak wryta 70 stopni. Nic nie pomagało żeby ja podnieść. Wyciskałem z auta siódme poty i nic. Dzisiaj rano jadąc na zakupy na miasto kontrolowałem wskazania kanału 49 i 51 na klimatroniku. Jak jechałem na zakupy kanał 49 jak wczoraj do 68 i ani stopnia w gore, kanał 51 do 90 i jak wryty. Jak wracałem z zakupów nagła zmiana Kanał 51 90 a na kanale 49 80 stopni i nie chce iść wyżej. Na blacie natomiast wskazówka na 90.

Nie wiem gdzie mam szukać usterki. W niedługim czasie wybieram się w daleką podróż i chciałbym dojechać i wrócić bez większych przygód. Proszę Was mądre głowy o radę :).

Pozdrawiam serdecznie.

PS. Jeżeli trzeba wymienić czujnik temp. to czy dam rade zrobić to sam???? Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki.

Opublikowano

Jeżeli Ci wskaźnik pływał to raczej był czujnik a nie termostat a jak kupiłeś teraz jakiś nie oryginalny to może być gorszy od tego co miałeś :)

Najlepiej wymień teraz czujnik(dasz rade sam jest opis na forum jak to zrobić) i zobaczysz co się będzie działo. Jak temperatura będzie stała np: no 80 st. to spróbuj założyć ten stary.

Opublikowano

czujnik wymienisz sam bez problemu. jest w ksiazce "A4 sam naprawiam".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...