ROBERT Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Prawa fizyki prawami fizyki ale raczej termostat nie przewodzi ciepła na tyle aby ogrzać ciecz w wężu a co dopiero chłodnicy... . Dotknij wąż przed otwarciem termostatu bo nie wydaje mi się aby był ciepły, mój na pewno nie jest nie mówiąc o chłodnicy, a jeżeli Twój jest to masz walnięty termostat Ciepło do górnego węża kolego idzie nie przez termostat tylko górą (głowicą, krućcem na głowicy). Nie myl obiegu cieczy z przemieszczaniem się ciepła
bigkaban Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 dobra ciag dalszy nastapil wywalilem karton i jade.. standardowo 75 stopni na wskazniku... no to wrzucilem 3 i go dusilem na 3 tysiacach wtedy doszaedl do 90.. wbilem 4 i powoli zjechal do 75... caly czas klima na 18 stopni auto... kliknalem na klimie off i doszedl do 90 stopni i sie trzymal nawet jak jechalem 1800 obr/min takze zagadka... chyba nagrzewnica za duzo odbiera ciepla... bo juz kij wie co i jak:(
ROBERT Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Wiadomo że nagrzewnica się schładza (schładza ją cały czas wentylator dmuchawy) , im wyższą temperaturę ustawisz na klimatroniku tym bardziej nagrzewnica będzie się schładzać, ale żeby aż ok 15oC , raczej i tak coś nie tak U mnie przy włączonym ogrzewaniu na 22oC temp. w kodach klimatronika wynosi 90-91oC, a jak nastawię na 20oC to klimatronik wskazuje 92-93oC
bigkaban Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 jedno pytanie jak wisko chodzi to w ktora strone powinno wiac.. na silnik czy na chlodnice??? prosze sie nie smiac... chce cos sprawdzic...
ROBERT Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Zasysa powietrze przez chłodnicę, co za tym idzie - dmucha na silnik
bigkaban Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 oki poczytalem troche i poszedlem do auta stoi na dworze wiec ostyglo juz.. otoz skoro jest zimno to sprobowalem pokrecic viskiem.. i jak nim zakrece to tak 1/4 obrotu robi i staje... normalne to??... silnik wylaczony
ROBERT Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Odpal silnik i dodaj trochę gazu jak będzie słychać, buczenie (mówiłem jakbyś miał VR6 lub lepiej, słychać po prostu ten wentylator jak zwiększasz obroty) to wisko trzyma na sztywno. Częsta przypadłość w zimie 1/4 obrotu to mało, mi zrobi kilka obrotów jak nim zakręcę.
bigkaban Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 robertb czemu czesta przypadlosc w zimie?? wpisalem w google visco niedogrzany silnik i duzo ludzi mialo ten problem w mercach bmw i nawet audi a8 ze bylo zalaczone na stale i za mocno chlodzilo silnik co zima powodowalo jego niedogrzanie... ale czemu czesta przypadlosc w zimie? olej zamarza czy co?? jest jakas rada czy tylko wymiana na nowe??
ROBERT Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Jeżeli "padło" to tylko wymiana, nie wiem czemu, ale najczęściej właśnie zimą odmawia posłuszeństwa.
zen64 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 u mnie bez problemu mogę zatrzymać ręką wisko na wolnych obrotach, być może tu jest pies pogrzebany spróbuj spryskać wd40 może coś pomoże a jak nie to czeka cię wymiana
bigkaban Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 witam probowalem dzis jeszcze raz ale nawet w rekawicy nie idzie tego zatrzymac... nie jestem pudzianem ale jakas tam sile mam .. ale jak zaczalem sie obawiac, ze mi urwie palce to dalem se spokoj... w poniedzialek wymiana wisco i bede raportowal czy temp wrocila do normy..
ROBERT Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Wisko nr. 058 121 350 i polecam BEHR
bigkaban Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 numer sie zgadza a firma nie wiem bo w ASO zamawialem
marcikwiat Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 zasłoniłem całą chłodnice, a temperatura max to 71 st. Pewno termostat nie zamyka - dziś wymieniam. termostat wymieniony - WAHLER 4264.87D - koszt 45 zł. Po 7 km temperatura wchodzi na 90 st., a dziś -15st . Na starym ledwo 71 st. było.
Andrzej88 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 w tym przypadku robertb ma rację zawsze ciepło jest ku górze i nie ma z tym nic wspólnego termostat, dolny wąż powinien być letni przy 87*C i tak ma być U mnie oba węże i chłodnica przed otwarciem termostatu są ZIMNE. Mówię to z praktyki a nie z teori fizyki. Zresztą jeżeli nawet by tak było, to chyba da się odróżnić kiedy otworzył się termostat a kiedy tylko jest wymiana ciepła. Kolego bigkaban czy wymieniałeś już termostat skoro się za wisko bierzesz? Nie sądzę aby to dużo zmieniło. Mam ten sam silnik i powiem jak to teraz (po wymianie termostatu) wygląda u mnie. Przy obecnych temperaturach zewnętrznych, nawiewie AUTO i 20*C bardzo wolno się nagrzewa do 90*C, ostatnio regułą jest 20 km jazdy. Przy wyłączonym nawiewie (off) grzeje się po ok. 8km do 90*C ale jak w włączę wtedy nawiew to spada do ok 70*C. 90 osiąga i trzyma podczas jazdy, gdy w środku jest już ciepło i wiatrak chodzi na 3-4 kreski czyli utrzymuje obecną temperaturę wew. auta. Aha, dodam jeszcze, że każdy postój - przejazd kolejowy etc. to spadek temperatury, nagrzewnica zabiera więcej ciepła niż silnik wytwarza na niskich obrotach. Przedwczoraj po 10 minutowym postoju na przejeździe temperatura wyglądała jak na zdjęciu niżej, jak dojechałem było 90. wnętrze nagrzane i klimatronic chodził tak:
manius_29 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Mam podobny efekt jak kolega powyżej. Termostat zmieniany 2 miesiące temu na orginał z serwisu. Przy tak niskich temperaturach, po dłuższym postoju nagrzewa się długo, zwłaszcza gdy próbuję nagrzać środek samochodu. Ponadto po nagrzaniu do 90 st. dłuższy postój powoduje spadek temperatury - moim zdaniem silnik nie jest wstanie "dogrzać" tego co zabiera nagrzewnica do kabiny - reasumując - aby do wiosny!
bigkaban Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 hej... tak wymienilem termostat ori z ASO weze sie grzeja tak jak powinny VAG pokazuje odpowiednie temp na kanale 1 i 17 problemem dla mnie jest to,ze nei moge zatrzymac wentylatora reka... probowalem ale niestety grozi to urwaniem paluchow mimo zastosowania grubej roboczej skorzanej rekawicy... jak przyloze lape to wyraznie czuje podmuch zimnego powietrza z wentylatora w kierunku silnika.. w zwiazku z tym, ze inni moga go zatrzymac na wolnych obrotach bez problemow i rowniez dlatego, ze po wpisaniu w google wisko niedogrzany silnik doczytalem sie wielu opinii userow bmw. merca a nawet jednego a8 to podejrzewam, ze wisko jest zasprzeglone i dmucha co powoduje, ze silnik nie moze sie dogrzac... wiem, ze koszt wymiany troche wyniesie... ale ja nie mam szansy na 90 stopni jadac 28 km do pracy.. chyba ze robie to na 3 tys obrotow non stop albo jesli wylacze klimatronik.. inaczej kicha... takze jzu naprawde brak mi pomyslow...
Andrzej88 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Dalej uważam, że wisko nie ma większego wpływu na temperaturę silnika przy poprawnie działającym termostacie. Dmucha zimnym - bo niby jakim ma dmuchać - skoro chłodnica zimna? Jest jeszcze pytanie czy te 28 km jest przez miasto czy caly czas trasa? W mieście u mnie też się nie umie zagrzać, ciągłe postoje itp.
bigkaban Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 28 km trasa srednia predkosc 100-110 3 x fotoradar po drodze wiec zwalniam do 50;) co do dmuchania to wydaje mi sie, ze skoro jest zimno to powinien sie obracac jedynie sila odsrodkowa i nie dmuchac a jesli juz to lekko.. a dmucha dosc ostro... dodam, ze mam w kodach wyposazenia wzmocniona chlodnica oraz... hot country... to moze kurde rzeczywiscie moje auto bylo do Burkina Faso i mu za zimno:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się