Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62 w Audi A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

28 km trasa srednia predkosc 100-110

3 x fotoradar po drodze wiec zwalniam do 50;)

co do dmuchania to wydaje mi sie, ze skoro jest zimno to powinien sie obracac jedynie sila odsrodkowa i nie dmuchac a jesli juz to lekko.. a dmucha dosc ostro...

dodam, ze mam w kodach wyposazenia wzmocniona chlodnica oraz... hot country... to moze kurde rzeczywiscie moje auto bylo do Burkina Faso i mu za zimno:D

Tak jak kolega Andrzej88 myślę, że wymiana wiska nic nie da poza dodatkowymi kosztami. U mnie też ręką nie zatrzyma tego wentylatora i nawet tego nie próbuje robić. Dzisiaj jechałem do pracy temp. - 15, trasa, prędkość około 70-80 km i 90 stopni uzyskałem po przejechaniu 15 km i do końca trasy trzymał taka temperaturę. Nie wiem czy próbowałeś przysłonić chłodnicę dzisiaj jadąc widziałem kilka aut z takim patentem i to nowych. Ostatnio rozmawiałem z kolega który w Octavi II przy mrozach ma podobne problemy z temperaturą. Auto zostało sprowadzone z Holandii i nie ma ogrzewania wspomagającego w postaci świec żarowych. Miał już wymieniać termostat ale rozmawiał z jakimś mechanikiem który powiedział, że już spotkał się w swojej praktyce z takimi przypadkami i polecił mu przysłonić chłodnice. Po zasłonieniu chłodnicy uzyskał 90 stopni i dlatego myślę, że możesz nie potrzebnie wymieniać kolejne części a to nic nie da a problem może tkwić w mroźnej zimie.

Opublikowano

tak sciagalem auto z holandii... ale kurcze przeciez tam nie jest jakos wyjatkowo goraco.. wrecz powiedzalbym, ze odrobine chlodniej niz u nas bo tam wszedzie pelno wody.. no a co do kartonu to jesli p[rzeslonie chlodnice to rzeczywiscie wtedy sie nagrzewa.. inaczej nie ma szans.... a co do tych swiec dogrzewajacych to idzie to jakos zamontowac??

Opublikowano

no tak tylko z linku wynika, ze ten plyn podgrzewa i on idzie do nagrzewnicy oddaje cieplo i waraca chlodny do silnika i tam sie nagrzewa.. a u mnie w kabinie calkiem calkiem cieplo.. wiec to chyba nie to... a i caly czas przypominam, ze w kodach wyposazenia mam:

a- WZMOCNIONA CHLODNICA

b- HOT COUNTRY

Zaczynam sie powaznie zastanawiac o co tu chodzi . bo wstawiam karton przed chlodnice i sie dogrzewa do 90 stopni... ale moze te hot country powoduje, ze ma jakis "oddajnik ciepla" wikeszy niz w standardzie?? bo chlodnica jest odrobine wieksza niz u kolegi co ma taki sam model.. tyle, ze jemu sie grzeje bez kartonu...

Opublikowano

Cześć,

szukałem na forum ale nie znalazłem. Czy mógłby mi ktoś pomóc (opisać) gdzie znajduje się w moim Audi czujnik temperatury silnika G62.

Dzięki z góry za pomoc.

Pzdr,

Iras

Opublikowano

Cześć,

szukałem na forum ale nie znalazłem. Czy mógłby mi ktoś pomóc (opisać) gdzie znajduje się w moim Audi czujnik temperatury silnika G62.

Dzięki z góry za pomoc.

Pzdr,

Iras

na szczycie silnika od kabiny szukaj wtyczki w metalowym kolanku do którego dochodzą węże.

Opublikowano

witam :hi:

Od początku zimy pojawił sie problem z zagrzaniem autka, teraz mam troche wolnego czasu i chciałbym się tym zająć i potrzebuje pomocy!!postaram się najpełniej opisać problem :auto stoi na zewnątrz i od ponad tygodnia średnia temp to:od -10 do -25 i jest problem duży z zagrzaniem silnika ostatnio.Po zapoznaniu się z tematem na forum (dodam że żaden ze mnie spec :kox:) dziś rano:

-przed odpaleniem obrocilem wisko i ponad obrot spokojnie zrobilo

-po odpaleniu,slychac było delikatny swist z okolicy wentylatora,spokojnie ręką udalo mi sie zatrzymac wentylator, po okolo 2-3 minut swist ustal

-temp. kanal 49 - 45, kanal 51-27

-po przejechaniu okolo 10 km(nie w miescie) temp.kanal49-67,kanal 51-90,wyswietlacz +/-67,moglem ręką zatrzymać wentylator,górny wąż od chłodnicy ciepły a dolny zimny

-przystawiłem kartonem chłodnice i przejechałem kolejne 10km(predkośc max 130) efekt:temp.kanał 49-75,kanal 51-90,wyświetlacz +/-75,wentylator mogłem zatrzymać ale już z większym problemem,górny wąż od chłodnicy gorący a dolny nadal zimny

-po zatrzymaniu, bieg jałowy,po około 5 min temp.kanał 49-66, kanał 51-90, wyświetlacz +/- 66, reszta bez zmian

-niestety vag nie mam żeby logi zrobić;/

Ja podejrzewam wadliwą prace termostatu i od tego zamierzam zacząć.. trochę mnie martwi też wisko;/

Proszę o rade w związku z powyższym opisem!!

Opublikowano

Cześć,

szukałem na forum ale nie znalazłem. Czy mógłby mi ktoś pomóc (opisać) gdzie znajduje się w moim Audi czujnik temperatury silnika G62.

Dzięki z góry za pomoc.

Pzdr,

Iras

na szczycie silnika od kabiny szukaj wtyczki w metalowym kolanku do którego dochodzą węże.

Czyli rozumiem, że pod pokrywą silnika?

Opublikowano

Cześć,

szukałem na forum ale nie znalazłem. Czy mógłby mi ktoś pomóc (opisać) gdzie znajduje się w moim Audi czujnik temperatury silnika G62.

Dzięki z góry za pomoc.

Pzdr,

Iras

na szczycie silnika od kabiny szukaj wtyczki w metalowym kolanku do którego dochodzą węże.

Czyli rozumiem, że pod pokrywą silnika?

nie. na zewnatrz silnika.

Opublikowano

witam.. po wymianie wisko bez zmian.. wiec szukam dalej.. czytam wiele o tym dogrzewaniu i na forum Forda doszukalem sie tez opcji, ze moze byc winny termostat oleju zwany tez malym termostatem... o ile w fordzie to jest bo oni tam chwala sie, ze po wymianie pomoglo to czy jest cos takiego w naszych CCCO???

Opublikowano

Cześć,

mam chyba identyczny problem co YAREL, tzn:

Wczoraj sprawdzałem, temperatura w garażu -4C, po wyjechaniu i zrobieniu 3 km:

- temperatura na kanale 49=67,kanał 51=90,wskazówka na zegarach+/-67 i tak już cały czas bez żadnych odchyleń.

- wentylator cały czas uruchomiony, chodzi dość szybko i powiem szczerze, że nie wiem czy patrząc na jego prędkość wirowania można go zatrzymać, nie sprawdzałem,

- powietrze z nawiewów dość ciepłe po jakiś 4 km,

I jeszcze jedno, szukałem wczoraj czujnika G62 ale nie mogłem go zlokalizować, czy ktoś może ma ten sam silnik i wie gdzie go szukać (chciałbym go wymienić)

Czy ktoś (wiem juz że YAREL też :) ) miał podobne objawy? Czy do wymiany od razu termostat, czy może i czujnik.

Pzdr,

Iras

Opublikowano

Dzisiaj od rana sprawdzalem co sie da... i tak... swiec dogrzewajacych plyn chlodzacy nie ma..jest sam krociec plastikowy i koniec... co do temperatur na VAG-u to sa one zblizone do siebie na kanale 1 i 17 roznica 2,5 do 3 stopni a wiec granica tolerancji zostaje zachowana... dodam jeszcze, ze wisko tez nie moge zatrzymac... albo bubel albo moze tak ma byc jednak?? radze sobie na razie tak, ze jezdze na nagrzewnicy wlaczonej na 2 <dwie> kreski na klimatroniku z funkcja econ.. wtedy sie dogrzewa jak jade trasa... w miescie powoli ale jednak spada... mysle, ze po prostu za mala wydajnosc cieplna jest i juz...

Opublikowano

Cześć,

mam chyba identyczny problem co YAREL, tzn:

Wczoraj sprawdzałem, temperatura w garażu -4C, po wyjechaniu i zrobieniu 3 km:

- temperatura na kanale 49=67,kanał 51=90,wskazówka na zegarach+/-67 i tak już cały czas bez żadnych odchyleń.

- wentylator cały czas uruchomiony, chodzi dość szybko i powiem szczerze, że nie wiem czy patrząc na jego prędkość wirowania można go zatrzymać, nie sprawdzałem,

- powietrze z nawiewów dość ciepłe po jakiś 4 km,

I jeszcze jedno, szukałem wczoraj czujnika G62 ale nie mogłem go zlokalizować, czy ktoś może ma ten sam silnik i wie gdzie go szukać (chciałbym go wymienić)

Czy ktoś (wiem juz że YAREL też :) ) miał podobne objawy? Czy do wymiany od razu termostat, czy może i czujnik.

Pzdr,

Iras

Temperatura cały czas utrzymywała się 67oC ? Ile zrobiłeś km ? Jeżeli ponad 10km i nic się nie zmieniało to winny jest termostat. Najpierw spróbuj jeszcze raz ale z wyłączonym nawiewem czy osiągnie 90oC[br]Dopisany: 26 Styczeń 2010, 11:37_________________________________________________Paweł ja bym sobie dał już spokój, zobaczysz czy się poprawi jak będzie trochę cieplej, bo powymieniasz połowę silnika a temp. nadal będzie taka sama :wink4:

Opublikowano

[quote name=robertb

Temperatura cały czas utrzymywała się 67oC ? Ile zrobiłeś km ? Jeżeli ponad 10km i nic się nie zmieniało to winny jest termostat. Najpierw spróbuj jeszcze raz ale z wyłączonym nawiewem czy osiągnie 90oC[br]Dopisany: 26 Styczeń 2010, 11:37_________________________________________________Paweł ja bym sobie dał już spokój, zobaczysz czy się poprawi jak będzie trochę cieplej, bo powymieniasz połowę silnika a temp. nadal będzie taka sama :wink4:

Było tak:

temperatura cały czas 70C na climatronicu, na zegarze podobnie. Po włączeniu nawiewu na szybę spadła nieznacznie do jakiś 67C i przy włączonym cały czas nawiewie miała 67, może 69C. Tyle że kilometrów to zrobiłem: 3 po wyjechaniu z garażu, potem zajechałem do sklepów (zajęlo mi to jakies 20 min) a nastepnie kolejne 4 km z powrotem do domu. Więc łącznie 10 km to raczej nie wyszło, a między czasie sklepy.

Pzdr,

Iras

Opublikowano

cześć :>

Dzwoniłem do sklepu skody w sprawie orginalnego termostatu do silnika 1.9 tdi 90KM i facet powiedział mi 60 zeta, jutro jade do niego i chciałbym mieć pewność że będzie mi pasował do mojego autka. Facet mi powiedział, że będzie pasował do mnie bo są oznaczenia audi i ww.

Dlatego mam pytanie, czy któryś z kolegów mógłby mi napisać jaki jest numer orginalnego termostatu do silnika 1.9 tdi 90 KM AHU ???Co w ogóle sądzicie o tym??

Opublikowano

ja do swego dalem 128 z oringiem w serwisie VW ale moze masz inny... no bo chyba serwis skody o polowe tanszy by nie byl... ale kij wie... pozdro

Opublikowano

cześć :>

Dzwoniłem do sklepu skody w sprawie orginalnego termostatu do silnika 1.9 tdi 90KM i facet powiedział mi 60 zeta, jutro jade do niego i chciałbym mieć pewność że będzie mi pasował do mojego autka. Facet mi powiedział, że będzie pasował do mnie bo są oznaczenia audi i ww.

Dlatego mam pytanie, czy któryś z kolegów mógłby mi napisać jaki jest numer orginalnego termostatu do silnika 1.9 tdi 90 KM AHU ???Co w ogóle sądzicie o tym??

drnU0.jpg

nr. termostatu 044 121 113 + oring 059 121 119

Opublikowano

Dzięki wielkie Robert :good:

No jutro pojadę i zobaczę go,jak będzie miał dobre numery i oznaczenie audi to go wezmę. Przetestuje "czeskie" oryginalne zamienniki :)

Opublikowano

a jak to jest, ze wyjezdzam z cieplego garazu, wlaczam na LOW temp. nawiew, rozgrzewa mi sie do 90*C ciecz chlodzaca, wtedy ustawiam na 18*C nawiew i stojac w korku temp. spada nawet do 70*C?

Opublikowano

a jak to jest, ze wyjezdzam z cieplego garazu, wlaczam na LOW temp. nawiew, rozgrzewa mi sie do 90*C ciecz chlodzaca, wtedy ustawiam na 18*C nawiew i stojac w korku temp. spada nawet do 70*C?

:szukaj: było już na taki temat nie raz, diesle na wolnych obrotach przy takich mrozach, mają tak że temp. spada (przynajmniej co niektóre)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...