sołtys85 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Czy w zimie moze auto w zasadzie aż 2 krotnie dłużej łapać 90 stopni ? Standardowo mi łapał w około 15 min jazdy w mieście. A dziś było zimniej auto stało 2 dni bez jezdzenia i już pół godziny zanim złapał 90 stopni. Normalne ? Jak miałes nastawiony klimatronik na 25*C to możliwe. Ogólnie jak jedziesz po mieście to powinien złapac 90 po 8-10km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Hmm aha w sumie faktycznie to akurta z okolo 10 kilometrow bylo. Z reguły mi łapał po około 5. Dzięki za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 a jest konkretny numer czesci do AWX`a?? Jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzecho01 Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Dzisiaj wymieniłem czujnik G2/G62+oring na ori zielony kupiony w ASO. Zleciało mi jakieś 200-300ml wydaje mi się patrząc jak obniżył się poziom płynu w zbiorniku na min. Wrażenia są następujące- po przejechaniu ok 3 km wskazówka zaczęła się podnosić. dodam, że temp na zewnątrz ok 5 st, a samochód stał wcześniej na dworze od wczoraj. 7 km- wskazówka jakieś 75 st, 10 km i trochę dępnięcie na gaz wskazówka idealnie 90 st, trochę wydawało mi się że tak lekko jakieś 0,5mm była przez chwilę niżej. Ogólnie 90km/h i dystans 14km i wskazówka stała. Zrobiłem ten drugi test z climatronicem na hi i wskazówka zaczęła 2 mm opadła ale nie testowałem ile by jeszcze spadła bo zbliżałem się do domu a chciałem zrobić pomiary vagiem. Wskazania po tej 14km trasie były: 84 st do ecu, 83 - deska. Może po przejechaniu jakiejś dłuższej trasy pokazywałby coś innego-nie wiem. Na tym dziś zakónczyłem. Przez najbliższe dni chce sprawdzić czy wyeliminowałem wahania wskazówki jakie opisywałem ostatnio. Sprawdzę po przejechaniu dłuższej trasy do ilu się nagrzeje wg vaga - oby nie tzreba wymieniac termostatu. Mam jeszcze pytanko - czy po wymianie czujnika układ mógł się zapowietrzyć. Planuję dolać na zimnym te 300ml ale czy coś muszę odpowietrzać? Proszę o jakieś rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Według mnie masz jeszcze termostat do wymiany :gwizdanie: , ale ... mogę się mylić Płynu dolej tyle ile wyleciało (pod kreskę MAX) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MlodyBocek Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Wiec tak u mnie temperatura skakała od 65-80 ;( wymieniłem termostat i to samo ;( odpiłem kostkę od czujnika temperatury uruchomiłem silnik i lipa na klimie 49 (-10) a na 51 kanale (18) popiołem i to samo znowu wyciągłem i podpiąłem i cud wszystko działa :):) coś pewnie nie stykało i w tym tkwił problem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Normalne przy takich "objawach" - albo zaśniedziałe piny we wtyczce , albo gdzieś nadłamany przewód tejże wtyczki , albo sam czujnik uszkodzony Proponuję jeszcze raz wypiąć tą wtyczkę i przyjrzeć się dokładniej jej pinom , później potraktować ją jeszcze jakimś kontakt spray'em bo problem może szybko powrócić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MlodyBocek Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 czujnik wątpię, piny potraktowałem już kontakt spray wiec wszystko powinno być malina ale 30 funtów poszło w atmosfere za termostat 20 i robota przy piwku 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluesmen Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 MlodyBocek u mnie piwo 30 pln, a reszta kosztów, termostat, czujnik, płyn G12 to po prostu No i jakby teraz było coś nie tak to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek533 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Witam To jeszcze ja opisze swój problem. Po ok.8 km spokojnej jazdy wskazówka pokazuje jakieś 70 - 75 st. C i lekko oscyluje w tych granicach, po przejechaniu krótkiego odcinka z większą prędkości wskazówka podskakuje na jakieś 80-85 st. C lecz po zwolnieniu znowu powoli opada do 70-75C. Co to może być? Czujnik? Prosszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 raczej termostat ale proponuje najpierw sprawdzić czujnik VAGiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyabc Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Ja wymieniłem termostat i nie wiem czy do konca jest dobrze a mianowicie po porannym przejechaniu 6,5 km delikatnej jazdy wiadomo zimny silnik temperatura dochodzi do ok 70, póżniej troche stania i temperatura nie wzrasta a newet minimalne wachania w dół i nie wiem czy teraz nie czujnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emilek_2 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 A jaki termostat kupiłeś kolego mlodyabc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Ja wymieniłem termostat i nie wiem czy do konca jest dobrze a mianowicie po porannym przejechaniu 6,5 km delikatnej jazdy wiadomo zimny silnik temperatura dochodzi do ok 70, póżniej troche stania i temperatura nie wzrasta a newet minimalne wachania w dół i nie wiem czy teraz nie czujnik? A jak zrobisz więcej niż te 6.5 km ? Zrób 10-12 km i nie uwierzysz w to co zobaczysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyabc Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Termostat ori w Aso. Kolego robert. czego wypatrywać po tych 12 km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikardo Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Termostat ori w Aso. Kolego robert. czego wypatrywać po tych 12 km? Po przejechaniu ok 90 km przy sprawnym układzie chłodzenia wskaźnik powinien ci pokazać 90 stopni bez żadnego wahania nawet po chwilowym postoju. Jeżeli nie masz takiego wskazania mimo wymiany termostatu to masz uszkodzony czujnik temperatury i być może wymiana termostatu była nie potrzebna. Dlatego warto posprawdzać wskazania czujnika VAG-iem zanim zacznie się wymieniać na chybi trafił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hosse88 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 nie wiem jak ale chyba mozna jakos sprawdzc czy to czujnik czy termostat macajac weze z plynem, gdy moj babol tez wiecznie nie byl dogrzany to mechanik pomacal weze i powiedzial ze termostat. Nowy termostat - 20PLN, wymiana - 20PLN i po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NYNA Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Co za różnica termostat czy czujnik jak częstą przyczyna jest awaria jednego lub drugiego albo obu naraz.Co z tego że wymienisz termostat jak za 2 miesiące poleci czujnik lub na odwrót. Jak pojawia się problem z temperaturą a nie wiesz kiedy co było wymieniane to najlepiej wymienić oba naraz i na jakiś czas masz problem z głowy a tak szukanie sprawdzanie cudowanie a i tak przeważnie kończy się na tym że wymienia się i jedno i drugie tylko w różnym czasie więc chyba lepiej zrobić to odrazu i mieć problem z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzecho01 Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Co za różnica termostat czy czujnik jak częstą przyczyna jest awaria jednego lub drugiego albo obu naraz.Co z tego że wymienisz termostat jak za 2 miesiące poleci czujnik lub na odwrót. Jak pojawia się problem z temperaturą a nie wiesz kiedy co było wymieniane to najlepiej wymienić oba naraz i na jakiś czas masz problem z głowy a tak szukanie sprawdzanie cudowanie a i tak przeważnie kończy się na tym że wymienia się i jedno i drugie tylko w różnym czasie więc chyba lepiej zrobić to odrazu i mieć problem z głowy. właśnie :>[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 08:33_________________________________________________Po kilku dniach obserwacji wygląda to tak: wymieniłem czujnik na ori z ASO i wahania typu opadanie wskazówki już nie występują. Mam wrażenie że silnik trochę wolniej się rozgrzewa bo przy temp 5 st na zewnątzr potzrebuje jakiś 4 km żeby wskazówka zaczęła się w ogóle podnosić. Temp 90 st pokazuje po przejechaniu ok. 8 km. przy czym nie załączam klimy na zimnym silniku i nie traktuję go wysokimi obrotami na zimnym. Ostatnio - jak się rozgrzał - dałem mu temperaturę na klimatroniku na HI - wskazówka opadała do jakiś 80 st ale potem wróciła na swoje miejsce i tak już do końca trzymała. Wg VAG gdy wskazówka jest na 90 st pokazuje: -do ECU 81,8 - 82,8 st ( gdy autko stoi-na jałowym), na deskę podobnie jakieś 80st -do ECU 84- 86 st ( podczas jazdy, w zależności jak dynamicznie jeżdże) , na deske podobnie Podobno prawidłowy zakres to od 80-110 st. Wczoraj rozgrzałem go do 90 st w garażu i próbowąłem obserwować temperaturę węży. Podpiąłem miernik z sondą temperaturową i przykładałem tu i ówdzie - temperatura w zależności od miejsca jakieś 78-79 st ( na przewodzie powrotnym z nagrzewnicy- tym bardziej z góry z tą dziurką) temp nawet przez jakiś czas 82 st. Wiadomo, że na odcinku ok 1 mb przewodu od sondy jest jakiś spadek temp. No ale ogólnie w miejscu koło czujnika temp kiedyś odnotowałem temp 83 st. Wydaje mi się jednak, że obojętnie gdzie przyłoże to powinno być spokojnie 86 st. Sondę kalibrowałem przez włożenie do wrzącej wody i było równo 100st. Zdziwiło mnie jednak to, że przewód od termostatu do chłodnicy (ten dolny) - zimny, ale chłodnica była równomiernie ciepła. Wiadomo, że tak jak stałem na postoju i silnik był rozgrzany do tych 90 st wg wskaźnika to raczej nie osiągnę bez gazowania pełnej temp otwarcia termostatu. Bie wiem jednak jak to pownno być. Który przewód ma być ciepły? Dolny zimny wiec wydawało mi sie że termosat trzymie. Ale czemu chłodnica ciepła. To chyba się w części otworzył- ale coś za szybko czy nie? Kiedy ten dolny powinien być ciepły a kiedy zimny? Wydawało mi się że jak się zaczyna otwierać termostat to ten dolny będzie powoli się robił ciepły i wtedy dopiero chłodnica a potem wentylator jak się mo0cno otworzy. A tu chłodnica ciepła i górny przewód ciepły. Przymierzac się do wymiany termostatu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 przeciez dolnym wezem wraca schlodzony plyn, wiec musi byc zimny, szczegolnie przy prawidlowej pracy termostatu. badajac temperature na zewnatrz weza zawsze bedzie nizsza niz plynu w wezu. odczyty na Vagu sugeruja ze termostat nie dziala zgodnie z oczekiwaniem. wskazania na zegarach sa kwantowane, nie liniowe, sa tylo wskazaniem orientacyjnym. w czujniku temperatury sa 2 niezalezne czujniki, i czasami sie zdaza ze mierza roznie stad, roznice pomiedzy temperatura odczytana na zegarach i w ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się