baskecior Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 tak [ Dodano: 21-12-2006, 22:17 ] baskecior, napisz cos wiecej o wywaleniu bebechow kata bez rozcinania. Jutro maja mi to zrobic i musze dopilnowac zeby nie spierdzielili Odpowiedziałem Ci już na PW. Zdemontować wydech, i wystukać kata od strony złaczki. Ponieważ jest ceramiczny, potłucze się bez problemów , dzięki młotkowi i kawałkowi pręta stalowego. Potłuczoną ceramikę wysypujemy. Montujemy wydech, uszczelniamy na złaczkach i w drogę
malkontent Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Chłopaki, dlaczego wszyscy polecacie (i to bardzo zdecydowanie) termostat oryginalny z ASO? Zamienniki są do d....??
Gość zdeniu Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 malkontent, bo ogólnie co oryginał to oryginał
malkontent Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 malkontent bądź grzeczny bo ... Nie rozumiem :roll: P.S. Co będzie mi potrzebne z części do wymiany termostatu?? Jakieś uszczelki?? Czy wszystko będzie w zestawie??
Sprinter Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Nawijają o ori, bo ktoś im nawrzucał papki marketingowej Potrzebny jest termostat i simering, to wszystko.
Pikuś Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Sprinter, ciesz sie, ze trafiłeś na dobry. Dla mnie roznica miedzy 30 a 80 jest nie wielka i wole kupic ori i spac spokojnie wiedzac kiedy on sie otwiera i zamyka. :twisted:
baskecior Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Nawijają o ori, bo ktoś im nawrzucał papki marketingowej Potrzebny jest termostat i simering, to wszystko. W moim 1Z założyłem Wahlera. Trzyma 80 st C. W AFN`ie założyłem papkę marketingową i trzyma 90 st C. :twisted: Jak to ktoś mądry powiedział: "Jesteśmy zbyt biedni , żeby kupować taniochę"
Sprinter Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 W moim 1Z założyłem Wahlera. Trzyma 80 st C. W AFN`ie założyłem papkę marketingową i trzyma 90 st C. :twisted: Jak to ktoś mądry powiedział: "Jesteśmy zbyt biedni , żeby kupować taniochę" Nie będę wszczynał dyskusji co jest "lepszejsze", bo i tak każdy ma swoje zdanie, ale nie mieszaj Basket swojego starego kondona do tej dyskusji. Od lat wiadomo, że w 1Z'ach jest pojebany system chłodzenia silnika i albo źle wskazuje, albo nie dogrzewa, albo dla odmiany skacze... Tu nie chodzi o to czy różnica między 30, a 80 jest duża czy mała. Rzecz w tym kiedy warto płacić, a kiedy nie... "Zastaw się, a postaw się"
baskecior Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 W moim 1Z założyłem Wahlera. Trzyma 80 st C. W AFN`ie założyłem papkę marketingową i trzyma 90 st C. :twisted: Jak to ktoś mądry powiedział: "Jesteśmy zbyt biedni , żeby kupować taniochę" Nie będę wszczynał dyskusji co jest "lepszejsze", bo i tak każdy ma swoje zdanie, ale nie mieszaj Basket swojego starego kondona do tej dyskusji. Od lat wiadomo, że w 1Z'ach jest pojebany system chłodzenia silnika i albo źle wskazuje, albo nie dogrzewa, albo dla odmiany skacze... Tu nie chodzi o to czy różnica między 30, a 80 jest duża czy mała. Rzecz w tym kiedy warto płacić, a kiedy nie... "Zastaw się, a postaw się" Od strony bloku i układu chłodzenia 1Z i AFN są identycznymi silnikami. Termostaty są identyczne. Numer VAG dla obu termostatów jest identyczny. W 1Z`tach porąbane sa deski rozdzielcze , które akurat z systemem chłodzenia nie mają nic wspólnego. Mało tego Sprinter chciałbym Ci przypomnieć że ten stary kondon jest ojcem chrzestnym wszystkich silników 1,9 R4 i montowany był od 91 do 00 roku w autach grupy VAG, a modyfikacjom poddawane były jedynie układy wtryskowy, doładowania, dół i układ chłodzenia byłi dentyczny przez cały okres produkcji. To tak gwoli przypomnienia Zaraz po zakupie 1Z trzymał się temperatury w okolicach 85 st C. Myślałem że winny był termostat , wiec go wymieniłem na Wahlera (którega zawsze montowałem i chwaliłem go sobie). W moim 1Z akurat się nie przyjął, co wnioskuję po utrzymującej się temperaturze 80 st C. Dlatego teraz założę taki jak założyłem do AFN`a i zobaczymy co się będzie działo, ale porównując identyczne zachowanie wskaźników temp w obu silnikach śmiem twierdzić , że nastąpi poprawa. "Zastaw się, a postaw się" - słusznie - zamiast jednego porządnego , trzeba kupić 2 Do czasy wymiany termostatu w 1Z`ku zawieszam tą dyskusję ze swojej strony - po wymianie podam konkrety i wtedy będziemy mogli podyskutować merytorycznie :mrgreen:
Sprinter Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Ty nie mi nie tłumacz konstrukcji obu silników, bo bardzo dobrze ją znam, co nie zmienia faktu, że 90% 1Z'ów które jeżdżą ma niedogrzane silniki bez znaczenia jaki termostat się założy (statystyka z obserwacji). Ja zawieszam totalnie tą dyskusję, bo po prostu z Tobą mi się nie chce dyskutować. Będziesz powtarzał jeszcze 100 razy to samo, ale musisz mieć ostatnie słowo. Szkoda czasu uparciuchu P.S. Wahlerów jest sporo, produkowanych w różnych fabrykach i o różnych temp. otwarcia. Trzeba wiedzieć, co kupować.
baskecior Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 P.S. Wahlerów jest sporo, produkowanych w różnych fabrykach i o różnych temp. otwarcia. Trzeba wiedzieć, co kupować. Zakupiłem zamiennik Wahlera o temp otwarcia 87 st C ... wiem co kupuję i co kupiłem. Poza tym zaczynasz nieco filozofowac, więc i ja odpuszczam do wyjaśnienia PS: nie mam ochoty na kłótnie przed Swiętami Wesołych Świąt
Gość Murzyn Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 no dora panowie....hamujemy troche bajere wyjalem ten czujnik i 2 sprawy trocghe dziwne.... 1czujnik jest 2 pinowy :roll: kupilem 4, wiec musze wymienic, ale nikt nie wie jakie jest oznaczenie tego 2pinowego 2.wogole sie plyn nie wylal :roll: [ Dodano: 22-12-2006, 17:40 ] dodam jeszcze ze jak sie porzadie zagrzeje to trzyma to 89-91C wyskakuje mi blad VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 019 BR Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06335 1 Fault Found: 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-00 - - wiec jak sie nie myle, to wlasnie ten g62 jest do wymiany
baskecior Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 no dora panowie....hamujemy troche bajere wyjalem ten czujnik i 2 sprawy trocghe dziwne.... 1czujnik jest 2 pinowy :roll: kupilem 4, wiec musze wymienic, ale nikt nie wie jakie jest oznaczenie tego 2pinowego 2.wogole sie plyn nie wylal :roll: [ Dodano: 22-12-2006, 17:40 ] dodam jeszcze ze jak sie porzadie zagrzeje to trzyma to 89-91C wyskakuje mi blad VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 038 906 019 BR Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1064 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 06335 1 Fault Found: 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-00 - - wiec jak sie nie myle, to wlasnie ten g62 jest do wymiany Dobrze kombinujesz drogi Watsonie.
Gość Murzyn Opublikowano 22 Grudnia 2006 Opublikowano 22 Grudnia 2006 tak tylko zlokalizowanie numeru 2pinowego G62 przeroslo moje sily...jak dzwonilem po hurtowniach to maja tylko 4 pinowe
pre_pl Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 tak tylko zlokalizowanie numeru 2pinowego G62 przeroslo moje sily...jak dzwonilem po hurtowniach to maja tylko 4 pinowe http://moto.allegro.pl/item150259900_oryginalny_czujnik_temperatury_vw_audi_skoda_seat.html taaaki ? numer : 078 919 501 B wycofany w sierpniu 2002 użyj jako części zastępczej : 059 919 501 A (zielony)
Gość Murzyn Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 chyba taki...a niema czarnych?? Ja mam czarny wogole to z tymi 4-pinowymi (o ktorych wczesniej byla mowa) jest tak ze zielony i czarny maja inne numery, a w katalogu wystepuja jako identyczne :553: dziwna sprawa
pre_pl Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 chyba taki...a niema czarnych?? Ja mam czarny wogole to z tymi 4-pinowymi (o ktorych wczesniej byla mowa) jest tak ze zielony i czarny maja inne numery, a w katalogu wystepuja jako identyczne :553: dziwna sprawa dokładnie, zielony = czarny są zamienne :686:
Gość Murzyn Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 ok, pre_pl, wielkie THX...nie wiem skad Ty te numery bierzesz , ale Twoja pomoc jest nieoceniona
Wihajster Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 a wiec pojezdzilem ostatnio troszke i za zadne skarby nie osiagnał na kanale 49 wiecej niz 86 stC ale pierdziele nie bede wymienial termostatu z powodu 4 czy 5 st C :614:
baskecior Opublikowano 23 Grudnia 2006 Opublikowano 23 Grudnia 2006 a wiec pojezdzilem ostatnio troszke i za zadne skarby nie osiagnał na kanale 49 wiecej niz 86 stC ale pierdziele nie bede wymienial termostatu z powodu 4 czy 5 st C :614: Co na to 01 / 007 ostatnia pozycja - na VAG`u ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się